Diagnoosi tänään

Anonyymi-ap

Olenhan tiennyt jo pitkään et mulla on uniapnea. Tänään sain diagnoosin. Olen parannellut mielenterveyttäni kymmenen vuotta ja luulin päässeeni tilanteeseen jossa mikään asia ei voi horjuttaa itsetuntoa ja elämän haluani. Nähtävästi voi, tämä diagnoosi sai minut kadottamaan elämänhaluni sekunneissa. En halua laitetta vaan haluankin kuolla. En näe ulospääsyä henkiseen pahaan oloon. Olen loppuelämäni yöt kytketty verkkovirtaan tai koen äkkikuoleman todennäköisesti nuorena. Molemmat on sama asia kun ennen aikainen kuolema. En voi ikinä muuttaa erämökkiin. Kaikki esitteet ja nettisivut kertoo kuinka väsymyksen aiheuttama masennus voi lieventyä. En löydä mitään tarinaa missä itse hoito aiheuttaa masennusta. En halua tätä elämää. En ole väsynyt, en nytkään vaikken koko laitetta vielä omista. Olen surullinen että jos haluan elää joudun tekemään sen siellä missä on sähköä vaikka se on kaukana siitä miten haluaisin oikeasti elää. Rakastan liftaamista ja reppureissaamista Joudun lopettamaan senkin ikuisiksi ajoiksi. En myöskään halua et puolisoni joutuu näkemään mulla sitä naamaria. Eilen suunnittelin meneväni naimisiin ja tänään en enää haluakaan sitä. En häntä enkä ketään lähelleni.

15

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on apuväline. Se auttaa parempaan uneen. Ei hengityskone. Ei tarvi pitää aina päällä.
      Se puhaltaa vaan ilmaa paineella niin että unen aikana kun olet täysin rento, hengitystiet pysyvät auki. Ja aamulla on virkku olo.

      Tosi monet tykkää ja käyttää sitä. Jotkut ei tykkää eikä käytä.
      Mutta jos et kokeile, et edes tiedä miten on.
      Tsemppiä!

      • Anonyymi

        Tiedän kyllä mitä laite tekee mutta ongelma onkin enemmän se mitä se laite ei tee silloin kun ei ole sähköä. Uskoisin kans et se toden totta voi parantaa mun elämääni sillä osaalueella joka pitää mun verisuonista ja muusta huolen, mutta tarviiko niistä huolehtia jos se estää mun haaveet? Teenkö mitään pidemmällä elämällä jota en pystyisi elämään kuten olen halunnut elää?


    • Anonyymi

      Äläpä tuomitse etukäteen. Minun tutullani naisella joka on 50 vuotias on sama diagnoosi, hän kertoi ettei antaisi koskaan pois vekotinta, sillä sen kanssa hän on saanut uuden elämän ja herää aina levänneenä aamuisin. Joten moni muu joilla on tämä vehje ovat todella tyytyväisiä kun kerrankin saa nukkua ilman happivajausta joka tekee ihmisestä entistä väsyneimmät ja masentuneen .
      Niin että ole mielissäsi kun saat sen, itse en saanut kun hengituskatkon olisi pitänyt olla 10 sekuntia, minulla oli 8 sekuntia, joten usein herään kummallisen olon kanssa aamulla ja tiedän kurkun kuivuudesta että olen taas kuorsannut ja kovasti.
      Joten ota vastaan apu kone ja saat nähdä miten elämä muuttuu valoisammaksi sen kanssa kun saat öisin riittävästi happea.

    • Anonyymi

      Voi kamala miten negatiivisesti ajattelet, ota selvää josko konetta voi käyttää, pattereilla
      , nykyäänhän monet voi kytkeä patterin jos ei ole sähköä. Masennuksesta saattaa häipyä tämän asian kanssa . Ja nykyään nämäkin koneet ovat kevyitä ottaa mukaan vaikka selkäreppuun , mahdollisuuksia on monia joten lopeta tuollainen toivottomuus asioista jotka ainoastaan auttavat sinua, sillä haluatkaan tulla terveeksi vai ?
      Ja voit elää elämääsi kuten haluat silti, ethän ole kytkettynä pyörätuoliin tai mihinkään muuhunkaan vempeleeseen . Pieni apukeino ei voi olla noin negatiivista , yritä ajatella asiaa hieman positiivisesti, ja muista että on ihmisiä jotka todellakaan eivät voi elää sitä elämää mitä haluavat koska ovat halvaantuneena kaulaan asti. Niin että ota asia siltä kannalta että saatat päästä eroon masennuksestasikin sen kanssa.

      • Anonyymi

        Siis väität että voin toteuttaa haaveeni kulkuri elämäntavasta mahdollisesti ilman kotia jossain thaimaalaisessa tuppukylässä ihan noin vain. Saa aika kasa paristoja olla repussa. Masennus siis tuli vain tästä hoidosta, en ole ikinä ennen ollut näin surullinen. On kaikenlisäksi ihan typerää verrata pyörätuoliin. Ennemminkin vaikka syöpähoidossa olevaan jolla kemot aika ajoin, eivät myöskään pääse puolen vuoden sademetsä vaellukselle ilman riskiä kuolla terveyden tilan tähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis väität että voin toteuttaa haaveeni kulkuri elämäntavasta mahdollisesti ilman kotia jossain thaimaalaisessa tuppukylässä ihan noin vain. Saa aika kasa paristoja olla repussa. Masennus siis tuli vain tästä hoidosta, en ole ikinä ennen ollut näin surullinen. On kaikenlisäksi ihan typerää verrata pyörätuoliin. Ennemminkin vaikka syöpähoidossa olevaan jolla kemot aika ajoin, eivät myöskään pääse puolen vuoden sademetsä vaellukselle ilman riskiä kuolla terveyden tilan tähden.

        Niinhän se on niiden sairauksien kanssa, suunnitelmat muuttuu.
        Meillä oli myös puolison kanssa suunnitelmia lähteä Borneon , vaan vakava sairaus esti nekin suunnitelmat ja diagnoosi vei toisen pyörätuoliin ja elämä teki loppuaan. Suunnitelmat eivät toteutuneet.
        Siitä huolimatta hän yritti elää niillä ehdoilla mitä hänellä oli tässä elämässä . Siksi mainitsin sen ”:typerän pyörätuolin” että ihminen joka siinä istuu ei voi oikeastaan tehdä yhtään mitään.kaikki suunnittelut tulevaisuudesta jäivät historiaan .
        Niin että se jolla on mahdollisuus elää ja liikkua voi tehdä massoittain asioita elämässään,
        Jokaisen ihmisen elämässä on aina vaikeaa joskus , mutta niin kauan kun on elämää on toivoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se on niiden sairauksien kanssa, suunnitelmat muuttuu.
        Meillä oli myös puolison kanssa suunnitelmia lähteä Borneon , vaan vakava sairaus esti nekin suunnitelmat ja diagnoosi vei toisen pyörätuoliin ja elämä teki loppuaan. Suunnitelmat eivät toteutuneet.
        Siitä huolimatta hän yritti elää niillä ehdoilla mitä hänellä oli tässä elämässä . Siksi mainitsin sen ”:typerän pyörätuolin” että ihminen joka siinä istuu ei voi oikeastaan tehdä yhtään mitään.kaikki suunnittelut tulevaisuudesta jäivät historiaan .
        Niin että se jolla on mahdollisuus elää ja liikkua voi tehdä massoittain asioita elämässään,
        Jokaisen ihmisen elämässä on aina vaikeaa joskus , mutta niin kauan kun on elämää on toivoa.

        Olen pahoillani puolisosi suhteen. En vain ole varautunut siihen että joudun elämään sivistyksessä ikuisesti. Ei varmaan puolisosikaan varautunut. Oli varmasti masentavaa joutua luopumaan kaikesta mitä halusi. Mulla tosiaan on vapaus valita voin valita olla ottamatta tätä apua ja kuolla todennäköisesti nuorena tai voin valita avun ja elää päämäärättömästi zombina sivistyksessä ehkä pitkänkin elämän, kuhan on pistorasia yöllä lähellä. Tällä hetkellä ähaluan kuolla. On mulla syitä miksi en ole jo eilen kuollut, eiköhän kaikilla ole. Mut tiedän oman vanhempani itsemurhasta johtuen kuinka helppo ratkaisu se olisi tähän loppuelämän ongelmaan.


    • Anonyymi

      https://www.coronaria.fi/uniklinikka/artikkelit/markkinoiden-pienin-cpap-laite/

      "Laitteessa ei ole akkua, mutta voit käyttää sitä erillisen konvertterin kanssa ilman verkkovirtaa, esimerkiksi asuntoautossa tai sähköttömällä mökillä. Tällöin tarvitset erillisen vapaa-ajan akun."

      》Diagnoosien pelko on järjen köyhyyttä. Diagnoosin saaminen itsessään ei muuta mitään, se on vain sana, sen kuuleminen ei romahduta kuntoasi eikä paranna sitä. Diagnoosia ei ole mitään syytä pelätä. Sen saaminen AUTTAA sinua PYSYMÄÄN HENGISSÄ JA OMATOIMISENA.
      >joutuisin johonkin lääkitykselle
      Ja mitä pahaa siinä on, että olosi paranisi ja pysyisit kunnossa? Joku kortisonitabletti on aika iisi juttu. Muuttaa elämääsi yhtä paljon kuin se, että ottaisit e-pillerin tai d-vitamiinin.

      Jos diagnoosi tai lääkitys hävettää niin mitä vitun väliä, et sitten kerro siitä kenellekään. Jos olet hyvin lihava ja ihosi on tummunut, on olemassa mahdollisuus että ulkopuoliset joka tapauksessa olettavat sinun olevan diabeetikko. Et voi vaikuttaa muiden ajatuksiin. Omaan terveyteesi voit vaikuttaa.《

      Ylilaudalla joku vastasi näin diabetes diagnoosia pelkäävälle.

      Olli Lindholmillakin oli uniapnea eikä hän halunnut sitä hoitaa. Ja kai kuoli sen seurauksena.

      Saat sen laitteen avulla happea. Varmasti voit paremmin sen kanssa. Olet virkeämpi.

      -------
      Itselläni on skitsofrenia diagnoosi ja välttelin lääkärille kertomista oireistani. Olin osastolla enkä kertonut uskomuksistani. Vasta myöhemmin uskaltauduin kertomaan. Toivoin lievempää diagnoosia, joten järkytyin.

      Nyt olen sopeutunut diagnoosiin. Ja hoitajat ym. Ovat suvaitsevaisia ja tukevia. Ja asenne on hoidoissa hyvä.

    • Anonyymi

      Mitä enemmän luen laitteesta, lisäosista tms, sitä enemmän haluan kuolla. Henkisesti olen niin romahdus pisteessä etten pysty tähän. Maskeissakin on ilmeisesti silikoonia josta saan vesirakkuloita kosketusalueelle. Musta tulee rupisammakko. Maskeissa on myös aina remmit paitsi jossain fuugon 20€ härpäkkeessä. Letkut on isoja. Oon repimässä tippaletkutkin irti itsestäni kun en pysty olemaan niiden kanssa. En käytä korujakaan kun ne ahdistaa, samoin pipot, huivit yms kiristävät asiat. Eksäni sanoi että olen varmasti diagnosoimaton autisti kun en kestä kireitä vaatteita tai asusteita tai muutakaan mikä tuntuu päällä. Alan olemaan samaa mieltä. Mitä enemmän katson kuvia sitä suurempi pakokauhu laitetta kohtaan minulla tulee. Sen pitää kuulemma olla tiiviisti iholla. En pysty tähän. Haluan kuolla.

      • Anonyymi

        Kyllä niitä koneita on pienempiä nykyään , tuttavalleni on aina mukana laukussa kun tukee yökylään .ja ei niissä mitään erityistä vaikeutta ole kun laittaa letkut paikoilleen ja töpselin seinään.
        Olet varmaan hyvin nuori koska höpöttelee kuolemasta yhden pienen koneeen vuoksi, joka antaa hyvän unen ja virkeän heräämisen.
        Itsekästä jotenkin tehdä suuri juttu koneesta , joka sentään parantaa merkittävästi uniapneaa.
        Sitten on eri asia tuo ahdistus , siihen on myös lääkkeitä olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä koneita on pienempiä nykyään , tuttavalleni on aina mukana laukussa kun tukee yökylään .ja ei niissä mitään erityistä vaikeutta ole kun laittaa letkut paikoilleen ja töpselin seinään.
        Olet varmaan hyvin nuori koska höpöttelee kuolemasta yhden pienen koneeen vuoksi, joka antaa hyvän unen ja virkeän heräämisen.
        Itsekästä jotenkin tehdä suuri juttu koneesta , joka sentään parantaa merkittävästi uniapneaa.
        Sitten on eri asia tuo ahdistus , siihen on myös lääkkeitä olemassa.

        En oo kuullutkaan et tuntoyliherkkyyden pahan tuntuisen asian ahdistukseen on lääkkeitä. Viekö ne käytännössä siis tuntoaistin vai auttaako se hyväksymään et joku tuntuu pahalta? Ja kyllä koen olevani nuori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä koneita on pienempiä nykyään , tuttavalleni on aina mukana laukussa kun tukee yökylään .ja ei niissä mitään erityistä vaikeutta ole kun laittaa letkut paikoilleen ja töpselin seinään.
        Olet varmaan hyvin nuori koska höpöttelee kuolemasta yhden pienen koneeen vuoksi, joka antaa hyvän unen ja virkeän heräämisen.
        Itsekästä jotenkin tehdä suuri juttu koneesta , joka sentään parantaa merkittävästi uniapneaa.
        Sitten on eri asia tuo ahdistus , siihen on myös lääkkeitä olemassa.

        Niin ja siis kuten aijemmin sanottua pikku kone ilman töpseleitä, mielellään sisäänrakennetulla akulla jos joku tietää, sietäisi ainaki viikon akku niin ei tarvis ihmisten ilmoille lähteä. Oon suunnitellut muuttavani metsämökkiin, ei sähköä tai juoksevaa vettä. Pyrin olemaan omavarainen ja riippumaton. Oon tähdännyt määränpäähäni lyhyehkön elämäni


    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne! On tärkeää keskustella mieltä kuormittavista asioista. Vertaistuki voi olla hyvä voimavara. Ulkopuolisen kanssa keskusteleminen voi helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia. Joskus myös ammattimainen keskustelupau voi olla tarpeen. Etenkin itsetuhoiset ajatukset olisi hyvä ottaa puheeksi ammattilaisen kanssa.

      On olemassa monia matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi saada tukea elämän eri tilanteissa. Alla tiedoksi tahoja joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja maksutta:

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Lisäksi maanantaista torstaihin klo 15-19 on aikuisten kahdenkeskinen Solmussa-chat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

      Tukinetissä on myös monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

    • Anonyymi

      Ap täällä. Mulla on se kone. Haluan edelleen kuolla. En koe olevani virkeämpi sitä käyttäessä. Seksin ja läheisyyden haluaminen on kadonnut. En halua että puolisoni edes koskee minuun enää öisin. Kivut ja säryt ovat lisääntyneet käytön myötä ja mitä enemmän käyttää sitä pahemmin sattuu naamaan ja niskaan. Nenäni on ruvella ja vuotaa verta maskin osumis kohdista. Voin huonommin kuin ikinä.

      • Anonyymi

        Jos saat silikonimaskista allergisen reaktion, niin yhteys unihoitajaan. On olemassa erikseen allergia maskeja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe