Kittilässä johtavat luottamus henkilöt ja virkamiehet saivat tuomion korkeimmassa hallinto-oikeudessa vuosikymmenen kestäneen tutkinnan ja oikeudenkäyntien jälkeen vallan väärinkäyttämisestä. Paikallinen poliisi, käräjäoikeus ja hallinto- oikeus eivät nähneet toiminnassa mitään vikaa, vian löysi vasta korkein hallinto-oikeus.
(HS 7.3.2022: "Se muistuttaa luottamushenkilöitä – ja Lapin oikeusistuimia – siitä itsestäänselvyydestä, että vaikka päättäjillä on päätöksiä tehtäessä poliittista harkintavaltaa, hallinnon yleiset oikeusperiaatteet rajaavat sitä. On tärkeää, että päätökset tehdään kansanvaltaisesti, mutta on yhtä tärkeää, että julkinen päätöksenteko noudattaa tasapuolisuuden, puolueettomuuden ja tarkoitussidonnaisuuden vaatimuksia").
Heinolassa kaupunginhallituksen puheenjohtaja ja vt kaupunginjohtaja päättivät myydä johtavien poliitikkojen suosikille upean rantapaikan halvalla ilman voimassa olevaa kaupunginhallituksen päätöstä kauppahinnan suuruudesta ja halvemmalla kuin kilpaileva tarjous oli. Lisäksi he päättivät, että he ovat oikeutettuja allekirjoittamaan kauppakirjan, vaikka hallintosäännön mukaan kaupat päättää maankäyttöinsinööri.
Paikallispoliisi ja syyttäjä eivät nähneet tässä mitään ongelmaa, mutta nyt sitten katsotaan, onko oikeuskanslerilla mitään sanottavaa asiassa tai meneekö juttu käräjille kuntalaisten toimesta
Onko Heinolan kaupunki seuraava "Kittilä"
Anonyymi-ap
1
188
Vastaukset
- Anonyymi
Tuttu juttu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli275334Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123905Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403197IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512820Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861318Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2851312- 601193
- 791139
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3961122Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2151101