mistä edullisimmat hanat?

josse

taloon pitäisi ostaa hanat joka lähtöön, eli vessa, keittiö, suihkut... mistä kannattaa ostaa, eli mistä saisi halvimmalla edulliset, laadukkaat hanat?

12

5890

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • timpuri

niitä muulta saa kuin putkiliikkeistä ja rautakaupoista...ja ovat yllättävän arvokkaita, helposti saa 1000-1500 menemään muutamaan hanaan.
      Mutta kyllä ne kestääkin, useimmilla 10 v. takuu

• mtd

Milläs merkeillä nykyään on kymmenen vuoden takuu? Yleisin vesikalusteiden takuu on kaksi vuotta, joillakin merkeillä on pidempiäkin, mutta en muista kymmentä vuotta nähneeni.

Ja mitä tulee design-hanoihin tms., suosittelisin varmistamaan varaosasaannin tulevan varalle. Eli onko maahantuojana joku "Pohjanmaan pojista", vai hoitaako esim. valmistaja itse maahantuonnin. Esimerkkinä Morainxx, jonka maahantuonnin hoitaa merkki itse, joten varaosia saanee jatkossakin.

• Sakke

1000-1500e muutamaan hanaan??

Esimerkiksi Oraksen Safira Classica keittiön hana apk-liittimellä maksaa noin 150e ja Oraksen safira classica pesualtaan hana (bide) maksaa noin 125e. Suihkuhuoneeseen esim. Oras Optima termostaatti hana sensiva suihkusetti yhteishintaan 256e nämä hanat siis yhteensä 531e.

• piia
        mtd kirjoitti:

Milläs merkeillä nykyään on kymmenen vuoden takuu? Yleisin vesikalusteiden takuu on kaksi vuotta, joillakin merkeillä on pidempiäkin, mutta en muista kymmentä vuotta nähneeni.

Ja mitä tulee design-hanoihin tms., suosittelisin varmistamaan varaosasaannin tulevan varalle. Eli onko maahantuojana joku "Pohjanmaan pojista", vai hoitaako esim. valmistaja itse maahantuonnin. Esimerkkinä Morainxx, jonka maahantuonnin hoitaa merkki itse, joten varaosia saanee jatkossakin.

Mattsson hanoissa oli muistaakseni takuu 5 vuotta ja on pisin takuu. Varaosia saa design hanoihin, yleensä hassua kyllä paremmin kuin esim. oraksen hanoihin.
        Halvalla jos halua ota oraksen perussettiä, muovisia osia täynnä, ei minkään näkösiä, mutta hanoja joista tulee vesi...

• Nippo

..ajetteli säästää ja haki Bauhaussista halvat ja tyylikkäät hanat. Kaikki meni hyvin, kunnes tuli vesitarkastus ja kaikki hanat meni vaihtoon. Eivät olleet tyyppihyväksyttyjä suomessa.

• Elämä on.

Joo ei kannata köyhan aina laittaa halvinta. On se sitten ihanaa korjailla hermot riekaleina vuotavia hanoja parin vuoden päästä. Kannattaa keskittyä olennaiseen eli toimivuuteen ja luotettavuuteen, eikä mihinkään halpis/design virityksiin.

• bauer

Kaverisi olisi hieman kannattanut katsoa ympärilleen Bauhausissa, jos ei malttanut myyjää etsiä. Seinässä lukee isolla lapulla mitkä merkit ovat Suomessa tyyppihyväksyttyjä.

Toinen vaihtoehto on lainata esim. pari Oraksen raatoa kovilla kupariputkilla jostakin tarkastuksen ajaksi ja sen jälkeen vaihtaa ne omat pehmeäputkiset Bauhaus-hanat tilalle.

• tahvo

vankka nimi. Ja Vesi- Onninen. Kyseleppäs piruuttas lähiputkiliikkeestä, sieltä saat hyvät neuvot.
      tahvo tutustui vankasti amerikkalaisiin Westinghouse hanoihin ollessaan rautavaltion palveluksessa ilmajarrumiehenä neljäkytä vuotta.

Ja nyt nimimerkki konnari: Anna posken soida!!!

• mmt

Esim ehitus service Tallinnassa. Oras alle Suomen tukkuhinnan. Päiväristeily, taksilla 10 km ja kassi täyteen ja takaisin satamaan.

• bauer

Usein vain Viron hanoissa on pehmeät putket eli nämä suomen lvi-tarkastajat eivät niitä hyväksy. Jos hyväksyntä on tärkeää, niin kannattaa muistaa ottaa kupariputkilla.

Takuuasiat pitää yleensä myös sitten hoitaa sen Viron myyjän kanssa. Suomalainen maahantuoja ei ole kiinnostunut mitä Virosta ostamillesi hanoille kuuluu...

• pyydä tarjous

kohtuuhintasia

• Timo

josta minä ostin hanasetin halvalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      95
      1877
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1330
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe