Onko syytä huoleen jos kyseinen moottori savuttaa siniharmaata kylmänäkäynnistettäessä? Lämmetessä savutus lakkaa, melko nopeasti. Syy ja korjaaja sille hakusessa.
315hp Yanmarin savutus kylmäkäynnistyksessä.
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Sininen savu johtuu moottorin palavasta voiteluöljystä, mutta öljy voi päästä polttokammioon useista lähteistä
Kuluneet venttiiliohjaimet tai tiivisteet – Ne voivat päästää öljyn läpi sylinteriin.
Sylinterin kuluminen – Kulunut sylinteri jättää riittävästi tilaa öljylle kulkea renkaiden ohi riippumatta siitä, ovatko renkaat kuluneet vai eivät.
Männänrenkaan kuluminen – Jälleen syntyy rako, joka mahdollistaa öljyn pääsyn palotilaan.
Paljonko tunteja ja onko sulla varmasti oikealaatuista voitelu öljyä?
Kauanko kääryttää?
Ilmeisesti tyhjäkäynnillä tai matalilla kierroksilla? - Anonyymi
Tunteja vajaat 1400. Vuosittain vaihdettu öljyt suodattimineen. Tosiaan alhaisilla kierroksilla savutus joitain minuutteja.
- Anonyymi
En huolestuisi jos öljyä ei häviä. Isommat dieselit voivat pöläyttää käynnistyksessä. Näin tekee myös meidän 300hv mercruiser, vain kylmänänä ajankohtana.
- Anonyymi
Voi olla töhnää suuttimissa, kokeile startron diesel lisäainetta tupla annosteluna, näin sain omasta koneesta sinisen käryn häviämään käynnistäessä ja muutenkin.
Kone oli vp kad 44 jotka ei pitäisi savuttaa käynnistyessä, kun kompressori ahdin ahtaa jo ennen polttoaineen syöttöä startatessa ja jatkaa ahtamista muutaman minuutin. Huoltomies kehoitti tekemään näin ja toimi minulla.
En olisi huollissani, jos lämmettyään ei kärytä, tietysti jos käry on oikein sakeaa, niin sitten jokin on pielessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133768Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283068Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2782881Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin71961- 2321580
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk61320- 751281
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1951224Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41071Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi321045