Tässä mm lehtien vene-esittelyitä lukiessa ihmetyttää, kun niin usein mainitaan tyyliin "salongissa seisomakorkeus". Mitä tuo kertoo kenellekään? Ihmisen pituus on jotain puolen metrin ja selvästi yli kahden metrin väliltä. Kajuutassa, jossa toinen mahtuu hyppimään, joutuu toinen olemaan kaksinkerroin. Eikö voisi kertoa ihan mittana katon korkeuden lattiasta...
Seisomakorkeus
10
209
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä voisi, ja sen voisi ilmoittaa vaikkapa näin: 185-190cm. Vaihteluväliä katon muotojen takia aina kun on.
- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17792207w
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Yli 190-senttisiä lienee jotain 3% kansasta. "Seisomakorkeus" tarkoittaa sitä 97 prosenttia.
- Anonyymi
Ei kyllä taida tuo lehtien seisomakorkeus-termi tarkoittaa 190 cm korkeutta. Olen 189 ja olen kyllä kyyristellyt aika monessa veneessä, jossa väitetään olevan seisomakorkeus. Ja vaikka olisikin määritelty 190 senttiin tai mihin tahansa muuhun yhteen pituuteen, niin aika huono tapa se on ilmaista.
Näin keskimääräistä pidempänä hyväksyn sen, etten pysty seisomaan veneissä suorana. Siinä on kuitenkin ergonomian kannalta iso ero, että onko korkeutta vaikkapa 185 cm vai 175 cm.
Lyhytkin veneenostaja saattaisi olla kiinnostunut tarkemmasta kuvauksesta. Jos olisin vaikkapa 180 cm pitkä, niin kommentti "ei seisomakorkeutta" on minulle arvoton, jos se seisomakorkeuden raja on vaikkapa se 190 cm. Voisihan siinä kuitenkin hyvin olla seisomakorkeus minulle ja perheenjäsenilleni, mutta siitähän ei tuo heitto kerro. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kyllä taida tuo lehtien seisomakorkeus-termi tarkoittaa 190 cm korkeutta. Olen 189 ja olen kyllä kyyristellyt aika monessa veneessä, jossa väitetään olevan seisomakorkeus. Ja vaikka olisikin määritelty 190 senttiin tai mihin tahansa muuhun yhteen pituuteen, niin aika huono tapa se on ilmaista.
Näin keskimääräistä pidempänä hyväksyn sen, etten pysty seisomaan veneissä suorana. Siinä on kuitenkin ergonomian kannalta iso ero, että onko korkeutta vaikkapa 185 cm vai 175 cm.
Lyhytkin veneenostaja saattaisi olla kiinnostunut tarkemmasta kuvauksesta. Jos olisin vaikkapa 180 cm pitkä, niin kommentti "ei seisomakorkeutta" on minulle arvoton, jos se seisomakorkeuden raja on vaikkapa se 190 cm. Voisihan siinä kuitenkin hyvin olla seisomakorkeus minulle ja perheenjäsenilleni, mutta siitähän ei tuo heitto kerro.Onhan testeissä usein seisomakorkeus mitattu muutamasta kohtaa. Omassa veneessä se on n. 180 cm ja yhtään enempää en kaipaisi. Monessa uudessa on yli 2 m, jolloin varalaita on järkyttävän korkea ja ruffin ikkunoista normaalimittainen näkee vain taivasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan testeissä usein seisomakorkeus mitattu muutamasta kohtaa. Omassa veneessä se on n. 180 cm ja yhtään enempää en kaipaisi. Monessa uudessa on yli 2 m, jolloin varalaita on järkyttävän korkea ja ruffin ikkunoista normaalimittainen näkee vain taivasta.
Itse olen 195 ja olen onnellinen siitä 2m korkeudesta.
- Anonyymi
Mulla on tasan 20-senttinen kun seisoo.
Hyvin mahtuu kajuuttaan.- Anonyymi
Ei mennyt valehtelematta tämäkään ketju.
- Anonyymi
Se kajuutta on eri korkuinen eri kohdistaan.
Voi hyvin ilmoittaa korkeudeksi 120 - 200 cm. - Anonyymi
210cm matalimmassa kohtaa jossa voi seisoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061082- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161026Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949