Mies eristäytyy muista

Anonyymi-ap

Mies on alkanut karttamaan muita. Ensin se alkoi sillä kun lähtee lenkille niin katsoo ensin että ei ole muita näkyvillä. Jos on niin tulee takaisin. Asutaan syrjässä niin on helppoa.
Vaihtoi puhelinnumeroa koska siihen soitellaan liikaa. Minä olen ainoa jolla on numero enkä saa antaa sitä eteenpäin. Luopui myös tietokoneesta koska ei jaksa enää sähköposteja eikä jaksa lukea uutisia. Älykännykkää ei omista. Radiota ei enää kuuntelee koska sieltä tulee pelkkää paskaa. Telkkaria vielä katselee mutta lukee nykyään mieluummin goottilaisia romaaneja ja muuta kauhua. Ei ole lukenut ennen kuin aloitti pari vuotta sitten.
Oli kiinnostunut vapaaehtoistyöstä mutta ei enää. Viimeisin on että ei lähde enää kauppaan koska siellä on ihmisiä. Voi käydä illalla lähikaupassa kun on vähemmän ihmisiä liikkeellä. En usko että vihaa ihmisiä. Ihmisiähän ei voi täysin välttää, niin hän tervehtii muita hymyillen.

Käy töissä ja sanoi että se mitä joutuu siellä olemaan ihmisten kanssa riittää. Minun kanssani viihtyy kuulemma hyvin.

Mielestäni ei ole masentunut, lauleskelee, viheltelee, hymyilee, syö hyvin ja liikkuu. Jos en paremmin tuntisi niin sanoisin olevan oikea ilopilleri.
On sanonut olevansa kyyninen.

Mitä on vielä tulossa? Onkohan hänen mielenterveydessä vikaa? Ikää on vasta 35 vuotta ja on sanonut että hän on varmasti mahdoton känkkäränkkä 20 vuoden päästä.

15

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voisi epäillä dementiaa, mutta mies on vasta 35 v., joten ei oikein tunnu mahdolliselta.

      Jotkut on varsin introvertteja luonnostaan, ihmisten seura rasittaa. Jos työssä silti ollaan paljon ihmisten kanssa, ihmisiin väsyy. Silloin ei halua vapaaehtoisesti olla muiden kanssa.

      Jos kyseessä olisi vanha ihminen, kuulon heikentyminen voisi johtaa muiden ihmisten karttamiseen. Mutta huonokuuloisuus näkyisi kyllä muullakin tavoilla.

      Jos tilanne ei vaivaa miestä itseään, antaisin olla rauhassa.

    • Anonyymi

      Hän siis viihtyy sinun kanssasi hyvin. Viihdytkö sinä hänen kanssaan yhtä hyvin?

    • Anonyymi

      Jos miehesi on rokotettu näillä myrkyillä niin ohjaus tulee kyllä ihan valtion puolelta valitettavasti ...

      • Anonyymi

        Älä viitsi julistella omia salaliitto teorioitasi niihin on jo kyllästytty


    • Anonyymi

      Ensinnäkin se että ihminen muuttuu ihan toiseksi kertoo siitä että jotain on mennyt vikaan.
      Sosiaalinen fobia , ja kyllästyminen kaikkeen mikä on muille ihmisille luonnollista elämää.
      Ettei halua edes kaupassa käydä, miten jos sinä tulisit vakavasti sairaaksi ettet voisi käydä kaupassa , mikäs silloin eteen.
      Hänellä ei ole oikeutta vetää toista yksinäiseen maailmaansa , ja jos hän on onnellinen kun on karsinut ois elämästään kaiken sen mikä viittaisi sosiaaliseen elämään, mutta että sinun elämäsi on rajoitettua hänen valinnoistaan ei ole oikein.
      Eiköhän lääkärillä käynti olisi tarpeen tässä tilanteessa, se on aina varoitus merkki terveyden tilasta kun ihminen muuttuu , ikävä kyllä rajoittaa siten toisenkin elämää.
      Luulisin että hän ei tiedosta tilaansa itse vaan pitää sitä luonnollisena, ilmeisesti hermostollinen vika, kun karsii pois elämästään kaikki mistä on ollut kiinnostunut aikaisemmin . Onko muuttumisen alkaessa tapahtunut jotain erikoista hänen elämässään joka olisi voinut vaikuttaa siihen että hän karsii pois asioita elämästään.
      Ajattele itseäsi , ja sitä ettei sinun elämäsi mene siihen että sinunkin olis oltava sellainen kun hän on.

      • Anonyymi

        Kuule, ei siinä tarvitse tapahtua yhtään mitään "erikoista", tai outoa, jos ja kun ihminen haluaa vetäytyä muusta maailmasta, ympäristöstä, tai ihmisistä erilleen. On aivan normaali reaktio asioihin, jos tulee mm. liian paljon stressiä, tai kohtaa vit*umaisia ja ymmärtämättömiä ihmisiä.

        Kehotuksesi asianomaista, tai vastaavassa tilanteessa oleville "menemään lääkäriin ja sen vastaanotolle" ovat hölmöjä, absurdeja ja vastuuttomia.

        Kaikki ihmisen tekemät valinnat, päätökset ja ratkaisut eivät tarkoita sitä, että "heittää muka jostakin nupista". Ja että ne muka hoituisivat jonkun nuppitohtorin avulla, "hoidoilla", jotka ovat nykyaikana käytännössä vain lääkkeitä, eli tehottomia masennus, tai terveyttä tuhoavia neuroleptimyrkkyjä. Nk. ilmeisesti edellinen kommentoija vähemmän ymmärtämättömästi vihjaili, että sillä tavalla ne kaikki "ongelmat" hoituvat.... Aivan varmasti tulee myös impotentiksi, tunne-elämältään ja keholtaan zombiksi, tai tulee lisää muita somaattisia, neurologisia ja monia muita sairauksia. Ottakaa asioista enemmän selvää, ennen kuin menette ainakaan mt-puolelle, ja psykiatrin luokse pyytämään itsellenne apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule, ei siinä tarvitse tapahtua yhtään mitään "erikoista", tai outoa, jos ja kun ihminen haluaa vetäytyä muusta maailmasta, ympäristöstä, tai ihmisistä erilleen. On aivan normaali reaktio asioihin, jos tulee mm. liian paljon stressiä, tai kohtaa vit*umaisia ja ymmärtämättömiä ihmisiä.

        Kehotuksesi asianomaista, tai vastaavassa tilanteessa oleville "menemään lääkäriin ja sen vastaanotolle" ovat hölmöjä, absurdeja ja vastuuttomia.

        Kaikki ihmisen tekemät valinnat, päätökset ja ratkaisut eivät tarkoita sitä, että "heittää muka jostakin nupista". Ja että ne muka hoituisivat jonkun nuppitohtorin avulla, "hoidoilla", jotka ovat nykyaikana käytännössä vain lääkkeitä, eli tehottomia masennus, tai terveyttä tuhoavia neuroleptimyrkkyjä. Nk. ilmeisesti edellinen kommentoija vähemmän ymmärtämättömästi vihjaili, että sillä tavalla ne kaikki "ongelmat" hoituvat.... Aivan varmasti tulee myös impotentiksi, tunne-elämältään ja keholtaan zombiksi, tai tulee lisää muita somaattisia, neurologisia ja monia muita sairauksia. Ottakaa asioista enemmän selvää, ennen kuin menette ainakaan mt-puolelle, ja psykiatrin luokse pyytämään itsellenne apua.

        Ei niiltä salaliittomteorieiden taholta mitään tietoa saa.
        Ihan totta sekin että lääkkeet vaikuttavat seksuaaliseen kykeneväisyyteen kuten myös sairaus siihen vaikuttaa. Mutta usein on niin että kyky tulee takaisi kun tulee terveeksi, ei tietenkään niille jotka eivät ole tulleet terveeksi ainoastaan ovat sitä omasta mielestään
        Sairaudet joissa on psyykkinen häiriö esiintyyvätberi tavalla jokaisella, niin että ei kukaan voi verrata omaansa eikä lääkitystäni liioin toisen ihmisen sairauteen, siksipä ei tarttis mennä anteleen neuvoja ihmisille jos itsellä ei ole lääke tehonnut mitenkään ja sairaus jatkuu. Ja sen mukana kaikki se mitä se aiheuttaa.
        Jotenmpotilaat jotka saavat lääkkeillä terveytensä taspainoon voivat hyvin, ja niitä on monia, saattavat tulla vastaanotolle kertomaan että nyt taas elämä on oikeilla raiteilla.
        Joten kaikki EIVÄT saa näitä sivuvaikutuksia mistä eräät huutavat kurkut suorana


    • Anonyymi

      Minä olen tehnyt aivan vastaavalla tavalla, eli sulkenut puhelimeni, siirtänyt laajakaistan toisen omistukseen ja suunnittelin vieläpä koko puhelinliittymän pitämisen kokonaan. En jaksa odotella, että ottaako minuun joku kenties yhteyttä, tai soittaako minulle. Ai, miten ihana vapaus ja rauha palasi takaisin elämääni! Sain tarpeekseni kaikista ihmisistä, tästä yhteiskunnasta ja kaikesta. Viimeisin "parisuhde" ei myöskään oikein omalla kohdallani toiminut, mies kun kävi luonani vähän avoimen, vapaan ja tapailusuhteen tapaan. Ei tarvitse enää miellyttää ketään, jotta joku olisi kanssani, tai pelätä, että en kelpaa jollekin. Syrjäytynyt olen tosin ollut jo melkein 20 vuotta, joten lieneekö tämä reaktio, eli lopullinen erakoituminen ja syrjään vetäytyminen mikään ihmekään? Kuka minusta on välittänyt koskaan, koko elämäni aikana? Ei kukaan. Eikä etenkään jokin kylmä, absrakti käsite nimeltä "yhteiskunta".

      Reagoin kaikkeen aivan normaalilla tavalla, enkä todellakaan tarvitse mitään "kallonkutistajaa", tai kehotuksia keskustelun aloittajan miestä menemään lääkärille, nk. joku tuossa edellä ohjeeksi, tai neuvoksi aloittajalle ehdotteli.

      • Anonyymi

        Sinun päätöksesi ja ihan oikein ettei kenenkään toisen ole pakko olla sivussa katsomassa janpakotettuna ymmärtämään.
        Moni kyllä vanhemmiten vähentelee sosiaalisia asioita elämästään ja se on ihan okay kun ne ei se kosketa ketään kanssa eläjää.
        Älä sentään laita puhelintasi pois , sitä voit tarvita kuitenkin , joten hyvä olla olemassa


      • Anonyymi

        Vaikuttaa, että erakoituminen on tuossa tapauksessa johtunut siitä, kun parisuhteet eivät ole onnistuneet.
        Onko se aina ihan pakko olla jossain parisuhteessa, elämä voi olla ihan hyvää itsenäisenäkin, vapaana, ihmisenä.

        Elämässä ei myöskään tarvitse miellyttää ketään, olit itse kirjoittanut, että " ei enää tarvitse miellyttää ketään ".
        Oma elämä ei voi perustua sille, että pitäisi olla miellyttämässä muita, tulisi itselle vain kurja ja vaikea olotila, ei osaisi olla itseensä koskaan tyytyväinen, kun jatkuvasti ajattelisi, teinköhän tai sanoinkohan nyt kuten minun haluttiin tekevän/sanovan.

        Joskus voi myös tuntua, ettei kukaan olisi välittänyt ikinä, näinhän se ei useinkaan ole. Se tuntuu vain itsestä siltä, kun ahdistus ym. vaivaavat mielessä.
        Oikeastaan tärkeintä on ensin alkaa välittää itse omasta itsestään, sitä kautta huomaa, että on muitakin, jotka kyllä välittävät.

        Loppujen lopuksi oman itsemme takiahan me oma elämän kaaremme kahlataan läpi, muut ihmiset vain tulevat ja menevät elämiimme aina jollain tavalla liittyen.


    • Anonyymi

      Ei tuossa ole mitään outoa. Yhruskunta vaatii ryhmää ja osallistumista kaikkeen mahdolliseen sosiaaliseen. Se on väärin. Kyllä ihmisillä on oikeus elää elämäänsä omalla tavallaan.

    • Anonyymi

      Kaikki eivät vain jaksa olla jatkuvasti muiden ihmisten kanssa. Jos työssä joutuu koko ajan olemaan jossakin tiimissä, se väsyttää. Vapaa-aika tarvitaan silloin omaan käyttöön, siis ihan omaksi ajaksi ilman muita häärääjiä.

      Toisaalta on niitä, jotka juuri saavat voimaa muiden ihmisten kanssa olemisesta, siitä että saa heittää huulta ja kukkoilla ja päteä... ja viedä toisilta kaikki voimat.

      • Anonyymi

        Kun itse olin nuori niin en voinut mitenkään ymmärtää äitini ainaista yksinäisyyden tarvetta
        Nyt ymmärrän , ikävä kyllä en ehtinyt sitä hänelle kerto hänen eläessään


      • Anonyymi

        Ihmisellä on myös vapaa-aikaa, ja vapaa-ajan saa jokainen suunnitella ihan itse, tai jonkun toisen kanssa, miten haluaa.
        Se on oikeasti omaan käyttöön, se aika.


    • Anonyymi

      Ymärrettävä kaikki ei vain jaksa puhelinta. Hienoa lukee kirjoja. On sentään työelämässä ,hienoa. Ulos lenkille voit itse lähteä mukaan.Ulkoilessa pääset lähemmäs häntä keskustelut. Jos häntä työelämä on kuormitettu? Ei vain halua sinulle kertoa. Miehet paljon pitää omia ongelmia sisällä.Lisäksi takana vaikea korona aika ,rajoitukset ymm.Mitä tulee katselee ikkunasta ulos lenkille lähtiessä.Voi vain päänsisäisesti ajatella: Lähdenkö vai en lenkille? Miettiä säästä?Teillä taitaa keskenänne olla iso kommunikaation puute?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe