Nyt en kerta kaikkiaan ymmärrä tätä tilannetta enää. Olen yrittänyt pitkään päästä huoneistossa pörräävistä harsosääskistä eroon, käyttänyt aikaa erilaisten ratkaisujen kehittämiseen kuten kelta-ansojen virittämiseen, hiekkakerroksen laittamiseen mullan päälle ja mäntysuovalla ruiskuttamiseen. Mutta tämä on käytännössä yhtä tyhjän kanssa. Missä muualla harsosääski siis voi lisääntyä kuin mullassa? Tuleeko niitä viemäristä?
Kun aluksi peitin kaikkien kasvien mullat noin reilun sentin hiekkakerroksella, tuntui että nuo pörriäiset katosi hetkeksi. Nyt noin kahden kuukauden päästä yhtäkkiä tilanne on taas räjähtänyt käsiin, enkä ymmärrä miksi? Kaiken järjen mukaan noita pitäisi olla paljon vähemmän nyt, koska kelta-ansat ja hiekka. Mutta ei. Tilanne on taas lähes yhtä paha kuin alussa.
Onko harsosääski sitten oppinut munimaan myös hienoon hiekkaan ja noussut evoluutiossa yhden pykälän ylös päin?
Hyviä vinkkejä ja tietoa otetaan vastaan avosylin, kiitos!
Sitkeä riesa harsosääski - munii hiekkaan?
3
193
Vastaukset
- Anonyymi
Oli sama tilanne ja olin yhtä epätoivoinen asian suhteen. Laitoin hienoa hiekkaa mullan päälle, erilaisia ansoja yms. Ei auttanut. Mutta selvitin sen lopulta.
Itselläni ainakin aluslautasissa on pienet rannut, jotka estävät purkkia painautumasta tiiviisti aluslautaseen. Lisäksi purkeissanikin on pohjassa sellaisia korokkeita. Näiden johdosta purkin alle jää oikein mukava kulkutie, josta kuoriutuvat harsosääsket pääsevät ulos, sieltä purkkien pohjan reikien kautta.
Harsosääsken toukat elävät vain ja ainoastaan mullassa. Syövät sieltä mullan eloperäisen aineksen lahoamistuotteita, levää yms.
Ruiskutin purkin pohjiin Baygon-hyönteissumutetta ja lisäksi aluslautasille oikein reilusti. Sitten purkki aluslautaselle ja nämä muovipussiin, jonka suuaukkoa sidoin kiinni pienemmäksi, että aineiden vaikutus kestää pitempään, eivätkä heti haihdu sieltä. Olivat sitten aika monta päivää pussitettuina.
Enään ei ole harsosääskiä ja kaikki hyvin.- Anonyymi
Tämä olikin hyvä vinkki, kiitos sinulle siitä! Nyt kun ruukkujen alaosat on olleet suojattuina niin on harsosääsket vähentyneet roimasti, tällä oli selvä vaikutus siis. :)
T. Ap
- Anonyymi
Täälläkin on harsosääskivitsaus. Kasvatan basilikaa ruukussa ja toukat söivät basilikan hennot juuret. Minulla basilika näytti säilyvän, kun levitin hiekkaa siementen päälle. Tilasin Biotus Oy:ltä sukkulamatoja ja levitin niitä kaikkiin kukkaruukkuihin. Katsotaan miten käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024467Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821205- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna85921Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
- 64856
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11852Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826