Miten helposti osastolle?

Anonyymi-ap

Okei eli siis oon yläasteikänen tyyppi ja haluisin tietää et voidaanko mut miten helposti heittää osastolle ilman et haluan.

Oon viillelly nyt kaks vuotta. Aluksi ne jäljet ei edes olleet syviä mut vähitellen niistä on tullu syvempiä ja syvempiä. Syvimmät kai noin puol senttiä. Yritän oikeesti lopettaa, mut se ei oikein onnistu. Heitän aina kaikki terät, veitset ja puukot menemään mut sit aina hankin tai löydän uusia. Oon jääny muutamalle tyypille viiltelystä kiinni mut ne on luvannu ettei tee mitään asialle vaan yrittää auttaa mua ite.

Muutaki itsetuhosuutta on ollu eli oon hakannu päätä seinään, lyöny itteni mustelmille ja kaikkea vastaavaa.

Itsemurhayrityksiäkin on takana, joista vaan kahesta jäin kiinni. Vanhemmille tosin vaan toisesta ja sillonkin vakuutin ettei muka ois ollu yritys. Tarkotuksena on yrittää saada itteni tapettua jossain kohtaa onnistuneesti, on mulla suunnitelma valmiina ja kaikki perusasiat.

Syömishäiriökäyttäytymistä jatkunu kolme vuotta. Välillä menee paremmin ja välillä tosi huonosti. Huonosti tarkottaa että paastoan melkein viikon ja sit pyörtyilen jonneki.

Sossuilmotuksia kertyny aika paljon mut oon aina onnistunu selittämään että mulla on kaikki ihan hyvin.

On mulla jotain psykoottisiaki juttuja eli kuulen välillä ääniä ja näen asioita mitä muut ei näe. Välillä saatan seistä tyhjyyteen tuijottaen monta tuntia kun en tiedä mikä on totta.

Nukkuminenkin menee päin helvettiä ahdistuksen takia. Tavallaan pelkään nukahtaa koska paniikkikohtaukseen herääminen on ihan hirveää.

Oon tässä nyt joutumassa psykologille niin miten helposti se voi osastolle määrätä? Kun terveydenhoitaja näitä asioita on kyselly niin oon aina väittäny ettei oo mitään. Nyt kuitenki mietin että kannattaako vaan kertoa koko totuus sille psykologille niin saisin ehkä jotain apua. Mut osaisko joku sanoa et voiko näillä oireilla osastolle joutua?

6

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riskiäsi lisää jos kerrot
      - itsetuhoisuudesta
      - itsesi vahingoittamisesta
      - äänten kuulemisesta

      • Anonyymi

        Kannattaa lopettaa se syömisen kanssa pelleily. Puutostilat ja liian niukka syöminen lisää kaiken pahan olon mukaanlukien masennuksen pahentumista ja usko tai älä, syömisellä on merkitystä unen laatuusi merkittävästi. Jopa ahdistus voi pahentua huonpilla elintavoilla. Aivot ei toimi oikein kun et syö kunnolla mikä voi saada sinut alisuoriutumaan opinnoissa. Kohta olet mt-järjestelmässä pillerikoukussa. Älä tee niinkuin minä tein

        Itse en nuorena tajunnut elintapojen merkitystä hyvinvoinnille ja minulla oli syömishäiriöitä. Laihuus oli joku pakkomielle. Toki se on jonkun pahan olon ilmenemä sekin mutta jos jostain päästä haluaa aloittaa, on aivoterveyttä tukevasta ruoasta. Proteiinia, riittävästi rasvaa, hiilareitakin, riittävästi ruokaa koneeseen ja kunnon ravintotiheää ruokaa. Lautasmalli on hyvä malli aterioille.

        Unta tukee myös säännöllinen päivärytmi, valon saanti aamuisin(joka rytmittää sisäistä kelloa) ja illalla ennen nukkumista välttele sinistä valoa mikä sotkee melatoniinintuotantoa (sitä saa esim puhelimen näytöltä). Keinotekoinen valo sotkee oikeasti unta, valot kannattaa hämärrellä hyvissä ajoin. Keho tarvii fyysistä aktiivisuutta esim moni turhaan vähättelee kevyen liikunnan kuten kävelyn terveyshyötyjä. Liikunnasta on viimeisen tutkimuksen mukaan merkittäviä hyötyjä mielialalle.

        Paniikit voi olla hermoston ylikierroksilla käymistä ja seurausta korkeasta stressistä, epäsuotuisista elintavoista. Luepa parasympaattisesta ja sympaattisesta hermostosta ja ylivireydestä. Siinä missä keho tarvitsee liikuntaa, se tarvitsee myös lepoa, lepohermostoa aktivoivia juttuja kuten rentoutumista missä oppii mielen tyhjentään stressistä.

        Kannattaa pyytää ravitsemusterapeutille pääsyä jos on vielä noita ongelmia koska ravitsemus on kaiken perusta ja usein osastoilla satsataan ennenkaikkea säännölliseen ruokarytmiin. Myös finelin ruokapäiväkirjasta voit saada käsitystä saatko tarpeeksi energiaa/ravintoaineita ruoasta.

        Psykiatria usein ignooraa terveellisten elämäntapojen kartoituksen vaikka ne on kaiken a ja o.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa lopettaa se syömisen kanssa pelleily. Puutostilat ja liian niukka syöminen lisää kaiken pahan olon mukaanlukien masennuksen pahentumista ja usko tai älä, syömisellä on merkitystä unen laatuusi merkittävästi. Jopa ahdistus voi pahentua huonpilla elintavoilla. Aivot ei toimi oikein kun et syö kunnolla mikä voi saada sinut alisuoriutumaan opinnoissa. Kohta olet mt-järjestelmässä pillerikoukussa. Älä tee niinkuin minä tein

        Itse en nuorena tajunnut elintapojen merkitystä hyvinvoinnille ja minulla oli syömishäiriöitä. Laihuus oli joku pakkomielle. Toki se on jonkun pahan olon ilmenemä sekin mutta jos jostain päästä haluaa aloittaa, on aivoterveyttä tukevasta ruoasta. Proteiinia, riittävästi rasvaa, hiilareitakin, riittävästi ruokaa koneeseen ja kunnon ravintotiheää ruokaa. Lautasmalli on hyvä malli aterioille.

        Unta tukee myös säännöllinen päivärytmi, valon saanti aamuisin(joka rytmittää sisäistä kelloa) ja illalla ennen nukkumista välttele sinistä valoa mikä sotkee melatoniinintuotantoa (sitä saa esim puhelimen näytöltä). Keinotekoinen valo sotkee oikeasti unta, valot kannattaa hämärrellä hyvissä ajoin. Keho tarvii fyysistä aktiivisuutta esim moni turhaan vähättelee kevyen liikunnan kuten kävelyn terveyshyötyjä. Liikunnasta on viimeisen tutkimuksen mukaan merkittäviä hyötyjä mielialalle.

        Paniikit voi olla hermoston ylikierroksilla käymistä ja seurausta korkeasta stressistä, epäsuotuisista elintavoista. Luepa parasympaattisesta ja sympaattisesta hermostosta ja ylivireydestä. Siinä missä keho tarvitsee liikuntaa, se tarvitsee myös lepoa, lepohermostoa aktivoivia juttuja kuten rentoutumista missä oppii mielen tyhjentään stressistä.

        Kannattaa pyytää ravitsemusterapeutille pääsyä jos on vielä noita ongelmia koska ravitsemus on kaiken perusta ja usein osastoilla satsataan ennenkaikkea säännölliseen ruokarytmiin. Myös finelin ruokapäiväkirjasta voit saada käsitystä saatko tarpeeksi energiaa/ravintoaineita ruoasta.

        Psykiatria usein ignooraa terveellisten elämäntapojen kartoituksen vaikka ne on kaiken a ja o.

        Itse uskon että tulevaisuuden psykiatria (toki varmaan pillerinpyörittäjäpsykiatrejakin on) tulee olemaan elintapakeskeisempää. Itse ainakin mielelläni etsisin psykiatrin joka kartoittaisi elämäntapani ja etsittäisiin elämäntaparatkaisuja olon kohentamiseen.

        netissä on näinkin ajattelevia psykiatreja jotka hahmottaa elämäntapojen ja oireilun yhteyden:

        https://ellenvora.com/6-tips-for-managing-anxiety-naturally/


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😋 ­­­N­­­y­­­m­­­f­o­­m­a­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17796471w

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      eiköhän tossa kohtaa osasto ois ihan oikea paikka...

    • Anonyymi

      Käy ihmeessä homeopaatilla ja netistäkin löytyy ainakin englanniksi homeopaattisia lääkkeitä. Niillä loppuu viiltelyt, jos saat oikeat lääkkeet, voit joutua kokeilemaan muutamia, tai ottamaan muutamia erilaisia kerralla niin ongelma hoituu nopeammin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe