Miten helposti osastolle?

Anonyymi-ap

Okei eli siis oon yläasteikänen tyyppi ja haluisin tietää et voidaanko mut miten helposti heittää osastolle ilman et haluan.

Oon viillelly nyt kaks vuotta. Aluksi ne jäljet ei edes olleet syviä mut vähitellen niistä on tullu syvempiä ja syvempiä. Syvimmät kai noin puol senttiä. Yritän oikeesti lopettaa, mut se ei oikein onnistu. Heitän aina kaikki terät, veitset ja puukot menemään mut sit aina hankin tai löydän uusia. Oon jääny muutamalle tyypille viiltelystä kiinni mut ne on luvannu ettei tee mitään asialle vaan yrittää auttaa mua ite.

Muutaki itsetuhosuutta on ollu eli oon hakannu päätä seinään, lyöny itteni mustelmille ja kaikkea vastaavaa.

Itsemurhayrityksiäkin on takana, joista vaan kahesta jäin kiinni. Vanhemmille tosin vaan toisesta ja sillonkin vakuutin ettei muka ois ollu yritys. Tarkotuksena on yrittää saada itteni tapettua jossain kohtaa onnistuneesti, on mulla suunnitelma valmiina ja kaikki perusasiat.

Syömishäiriökäyttäytymistä jatkunu kolme vuotta. Välillä menee paremmin ja välillä tosi huonosti. Huonosti tarkottaa että paastoan melkein viikon ja sit pyörtyilen jonneki.

Sossuilmotuksia kertyny aika paljon mut oon aina onnistunu selittämään että mulla on kaikki ihan hyvin.

On mulla jotain psykoottisiaki juttuja eli kuulen välillä ääniä ja näen asioita mitä muut ei näe. Välillä saatan seistä tyhjyyteen tuijottaen monta tuntia kun en tiedä mikä on totta.

Nukkuminenkin menee päin helvettiä ahdistuksen takia. Tavallaan pelkään nukahtaa koska paniikkikohtaukseen herääminen on ihan hirveää.

Oon tässä nyt joutumassa psykologille niin miten helposti se voi osastolle määrätä? Kun terveydenhoitaja näitä asioita on kyselly niin oon aina väittäny ettei oo mitään. Nyt kuitenki mietin että kannattaako vaan kertoa koko totuus sille psykologille niin saisin ehkä jotain apua. Mut osaisko joku sanoa et voiko näillä oireilla osastolle joutua?

6

324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Riskiäsi lisää jos kerrot
      - itsetuhoisuudesta
      - itsesi vahingoittamisesta
      - äänten kuulemisesta

• Anonyymi

Kannattaa lopettaa se syömisen kanssa pelleily. Puutostilat ja liian niukka syöminen lisää kaiken pahan olon mukaanlukien masennuksen pahentumista ja usko tai älä, syömisellä on merkitystä unen laatuusi merkittävästi. Jopa ahdistus voi pahentua huonpilla elintavoilla. Aivot ei toimi oikein kun et syö kunnolla mikä voi saada sinut alisuoriutumaan opinnoissa. Kohta olet mt-järjestelmässä pillerikoukussa. Älä tee niinkuin minä tein

Itse en nuorena tajunnut elintapojen merkitystä hyvinvoinnille ja minulla oli syömishäiriöitä. Laihuus oli joku pakkomielle. Toki se on jonkun pahan olon ilmenemä sekin mutta jos jostain päästä haluaa aloittaa, on aivoterveyttä tukevasta ruoasta. Proteiinia, riittävästi rasvaa, hiilareitakin, riittävästi ruokaa koneeseen ja kunnon ravintotiheää ruokaa. Lautasmalli on hyvä malli aterioille.

Unta tukee myös säännöllinen päivärytmi, valon saanti aamuisin(joka rytmittää sisäistä kelloa) ja illalla ennen nukkumista välttele sinistä valoa mikä sotkee melatoniinintuotantoa (sitä saa esim puhelimen näytöltä). Keinotekoinen valo sotkee oikeasti unta, valot kannattaa hämärrellä hyvissä ajoin. Keho tarvii fyysistä aktiivisuutta esim moni turhaan vähättelee kevyen liikunnan kuten kävelyn terveyshyötyjä. Liikunnasta on viimeisen tutkimuksen mukaan merkittäviä hyötyjä mielialalle.

Paniikit voi olla hermoston ylikierroksilla käymistä ja seurausta korkeasta stressistä, epäsuotuisista elintavoista. Luepa parasympaattisesta ja sympaattisesta hermostosta ja ylivireydestä. Siinä missä keho tarvitsee liikuntaa, se tarvitsee myös lepoa, lepohermostoa aktivoivia juttuja kuten rentoutumista missä oppii mielen tyhjentään stressistä.

Kannattaa pyytää ravitsemusterapeutille pääsyä jos on vielä noita ongelmia koska ravitsemus on kaiken perusta ja usein osastoilla satsataan ennenkaikkea säännölliseen ruokarytmiin. Myös finelin ruokapäiväkirjasta voit saada käsitystä saatko tarpeeksi energiaa/ravintoaineita ruoasta.

Psykiatria usein ignooraa terveellisten elämäntapojen kartoituksen vaikka ne on kaiken a ja o.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa lopettaa se syömisen kanssa pelleily. Puutostilat ja liian niukka syöminen lisää kaiken pahan olon mukaanlukien masennuksen pahentumista ja usko tai älä, syömisellä on merkitystä unen laatuusi merkittävästi. Jopa ahdistus voi pahentua huonpilla elintavoilla. Aivot ei toimi oikein kun et syö kunnolla mikä voi saada sinut alisuoriutumaan opinnoissa. Kohta olet mt-järjestelmässä pillerikoukussa. Älä tee niinkuin minä tein

Itse en nuorena tajunnut elintapojen merkitystä hyvinvoinnille ja minulla oli syömishäiriöitä. Laihuus oli joku pakkomielle. Toki se on jonkun pahan olon ilmenemä sekin mutta jos jostain päästä haluaa aloittaa, on aivoterveyttä tukevasta ruoasta. Proteiinia, riittävästi rasvaa, hiilareitakin, riittävästi ruokaa koneeseen ja kunnon ravintotiheää ruokaa. Lautasmalli on hyvä malli aterioille.

Unta tukee myös säännöllinen päivärytmi, valon saanti aamuisin(joka rytmittää sisäistä kelloa) ja illalla ennen nukkumista välttele sinistä valoa mikä sotkee melatoniinintuotantoa (sitä saa esim puhelimen näytöltä). Keinotekoinen valo sotkee oikeasti unta, valot kannattaa hämärrellä hyvissä ajoin. Keho tarvii fyysistä aktiivisuutta esim moni turhaan vähättelee kevyen liikunnan kuten kävelyn terveyshyötyjä. Liikunnasta on viimeisen tutkimuksen mukaan merkittäviä hyötyjä mielialalle.

Paniikit voi olla hermoston ylikierroksilla käymistä ja seurausta korkeasta stressistä, epäsuotuisista elintavoista. Luepa parasympaattisesta ja sympaattisesta hermostosta ja ylivireydestä. Siinä missä keho tarvitsee liikuntaa, se tarvitsee myös lepoa, lepohermostoa aktivoivia juttuja kuten rentoutumista missä oppii mielen tyhjentään stressistä.

Kannattaa pyytää ravitsemusterapeutille pääsyä jos on vielä noita ongelmia koska ravitsemus on kaiken perusta ja usein osastoilla satsataan ennenkaikkea säännölliseen ruokarytmiin. Myös finelin ruokapäiväkirjasta voit saada käsitystä saatko tarpeeksi energiaa/ravintoaineita ruoasta.

Psykiatria usein ignooraa terveellisten elämäntapojen kartoituksen vaikka ne on kaiken a ja o.

Itse uskon että tulevaisuuden psykiatria (toki varmaan pillerinpyörittäjäpsykiatrejakin on) tulee olemaan elintapakeskeisempää. Itse ainakin mielelläni etsisin psykiatrin joka kartoittaisi elämäntapani ja etsittäisiin elämäntaparatkaisuja olon kohentamiseen.

netissä on näinkin ajattelevia psykiatreja jotka hahmottaa elämäntapojen ja oireilun yhteyden:

https://ellenvora.com/6-tips-for-managing-anxiety-naturally/

• Anonyymi

😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

😋 ­­­N­­­y­­­m­­­f­o­­m­a­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17796471w

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

eiköhän tossa kohtaa osasto ois ihan oikea paikka...

• Anonyymi

Käy ihmeessä homeopaatilla ja netistäkin löytyy ainakin englanniksi homeopaattisia lääkkeitä. Niillä loppuu viiltelyt, jos saat oikeat lääkkeet, voit joutua kokeilemaan muutamia, tai ottamaan muutamia erilaisia kerralla niin ongelma hoituu nopeammin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe