Vanhat rötisköpuutalot pitäisi purkaa Porin keskustasta ja rakentaa kerrostaloja tilalle

Anonyymi-ap

Porissa on kyllä ihan tarpeeksi puutaloja mm. Viikkarissa ja Kuukkarissa, joten kaupungin keskustan rötisköjen suojelussa ei ole mitään mieltä, jos halutaan saada joskus Poriin vetovoimainen urbaani keskusta-alue.

14

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ainoa joka tuota tarvitsee olet sinä, raksafirman johtaja joka saisi hyvät rahat rakentelemisesta veronmaksajien rahoilla.
      Betonihelvetti laajenee kokoajan ja kerrostaloasumisessa ei ole yksityisyyttä, naapurit seinän toisella puolella, ei omaa pihaa jossa voisi olla vain oman perheen kanssa grillailemassa, ei paikkaa jossa harrastaa ja rakennella lasten kanssa puumaja tai korjata autoaan itse.
      Kerrostalot ovat saastaa ja ne pitäisi tuhota maan tasalle ja rakentaa nimenomaan puutaloja omakotitaloja tilalle.

      • Anonyymi

        Kyllä mä olen tykännyt kerrostaloasumisesta. Täällä on saanut pääsääntöisesti olla rauhassa. Varsinkin talvella kerrostalo on kiva. Täällä ei tule kylmä eikä tarvi kolata lumia tai hiekotella ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä olen tykännyt kerrostaloasumisesta. Täällä on saanut pääsääntöisesti olla rauhassa. Varsinkin talvella kerrostalo on kiva. Täällä ei tule kylmä eikä tarvi kolata lumia tai hiekotella ym.

        Meuhkaavat naapurit, kerrostalokyttäys ja toisten elämiin tunkeminen, yksityisyyden puute, saaste runsasliikenteiseltä kadulta tulee asuntoon, kännisten kiljunta kadulla, autopaikkaa ei ole kuin osakkailla, jälleen oman pihan puute, kesällä julmettu kuumuus ja ahdistus.

        Juu ei.Omakotitalo, oma rauha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meuhkaavat naapurit, kerrostalokyttäys ja toisten elämiin tunkeminen, yksityisyyden puute, saaste runsasliikenteiseltä kadulta tulee asuntoon, kännisten kiljunta kadulla, autopaikkaa ei ole kuin osakkailla, jälleen oman pihan puute, kesällä julmettu kuumuus ja ahdistus.

        Juu ei.Omakotitalo, oma rauha.

        Ei kerrostalossa ole kukaan ainakaan mun elimiin tunkeutunut. Eikä tartte elää jatkuvassa remonttikierteessä kun aina joku räystäskouru roikkuu tms.
        Ei ole myöskään naapurien saunapaljubileitä eikä nurmikonleikkuu pärinöitä tai keväisiä polttopuun tekotalkoita kun moottorisahat ja klapikoneet huutaa yötäpäivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kerrostalossa ole kukaan ainakaan mun elimiin tunkeutunut. Eikä tartte elää jatkuvassa remonttikierteessä kun aina joku räystäskouru roikkuu tms.
        Ei ole myöskään naapurien saunapaljubileitä eikä nurmikonleikkuu pärinöitä tai keväisiä polttopuun tekotalkoita kun moottorisahat ja klapikoneet huutaa yötäpäivää.

        Mussuta sinä toimari vaan.Taloja EI pureta siksi että sinä saisit rahaa veronmaksajien taskuista.

        Tuore gallup muuten kertoo yli puolet kansasta haluaa asua omakotitalossa jossa on oma rauha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meuhkaavat naapurit, kerrostalokyttäys ja toisten elämiin tunkeminen, yksityisyyden puute, saaste runsasliikenteiseltä kadulta tulee asuntoon, kännisten kiljunta kadulla, autopaikkaa ei ole kuin osakkailla, jälleen oman pihan puute, kesällä julmettu kuumuus ja ahdistus.

        Juu ei.Omakotitalo, oma rauha.

        Kerrostalot tosi kuumia saatika käyttäis uunia toisilla niin kiire,että ei ehdi hissillä portaat vilisten,että kaiteet heiluu ja ovet paukkuu taitaa olla perhe lähtenyt purkaa energiaa milloin mihinkin. Vuorotyössä ei rauhaa ovelta ovelle käyvät ja soittelee ovikelloa keskusteluja,kun pitäis nukkua. Kartoittavat,millaista väkeä asuu ja keskustelevat sitten omissa piireissään ja puhelin äänetön,jotta voi nukkua tai tehdä tehtäviään keskeyttämättä,silloin monetkin lähtevät muualle.Tutkittu,että huoneiston lämpötilaa laskemalla parempi uni ja lihaskivut vähenee,mut aika roimasti saiskin +25-35 on liikaa terveydelle.Tuulettamalla betonilähiössä 25-30 ulkona saadaan sisätiloihin tosi sietämätön kuumuus,vaikka pitäis olla valoa heijastamattomat verhot ja ikkunat ja ovet kiinni,jotta olisi siedettävää.Kaikki eivät ajattele muita vaan omaa etuaan.Puurakenteissa sentään siedettävät olot työskentelyä ajatellen.Samaten muut yhteiset tilat ja tiheä rakentaminen ei autopaikkoja,estetttömyys ja pelastusajoneuvojen pääsy alueelle.Lähirakentaminen,että voi paiskata kättä verannan kaiteen yli toiselle.


    • Anonyymi

      Se on niin mukavaa pitää piha ja omakotitalo kunnossa.
      Kesäisin pihalla ollessa ihmiset kyttäävät suu auki. Kyllä heitä vituttaa, kun itse ei moiseen pysty.

    • Anonyymi

      Porissa löytyy rakennusmaata. Ei kaikkea vanhaa kannata hävittää. Viikkarissa on joitain huonoon kuntoon päässeitä taloja, mutta mieluummiin ne pitää panna kuntoon kuin jyrätä maan tasalle. Jos sinne tulisi kerrostaloja, niin koko Viikkarin alue menisi olemukseltaan pilalle.
      Nykyään halutaan mieluummin idyllistä asuinaluetta kuin urbaania betonilaatikko aluetta. Niitä on jo rakennettu liiaksikin.

    • Anonyymi

      Kuka pystyy rakentamaan,kulut sitä luokkaa ja autiotaloja myytävänä pilvin pimein,kuka saa lainaa noihinkin omistajat siirtyneet hoitoon tai kuolleet ,mitä asunnoille ja kiinteistöille sitten vai odottavatko aikaa idän karsimaa väestöä?

    • Anonyymi

      Itse pidän siitä että säilytetään vanhojakin taloja. Itse asun myös kerrostalossa mutta tykkään kyllä katsella upeita vanhoja rakennuksia.

      • Anonyymi

        Voit mennä katselemaan vanhoja puutaloja viikkariin ja kuukkariin jossa niitä riittää


    • Miksi pitäisi purkaa vanhoja taloja kun tilaa uusille rakennuksille o ihan vitusti.

    • Anonyymi

      Just, kehitystä Porrii. Isomäen puut pitäis laitta sahal et vois kehittää urheiluu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe