Onko tämä mustasukkaisuutta vai mitä?

Anonyymi-ap

Ollaan oltu muutama kuukausi yhdessä rouva A:n kanssa ja tosi hyvin on mennyt - ainakin minun mielestäni, ja A:kin tuntee tosi vahvasti minua kohtaan. No, viime viikonloppuna vietettiin pariskuntien B ja C kanssa päivä kylpylässä, syömässä ja drinkeillä. Ne kaikki muut ovat A:n kavereita, mutta minä olen integroitunut hyvin porukkaan ja meillä oli tosi kivaa yhdessä.

Yöllä kotiin päästyämme rouva A aloitti purkauksen: Oli aika karmea ilta, kun lirkuttelit rouva B:lle koko illan. Kaikki sun vitsisi oli suunnattu hänelle ja yritit vain tehdä vaikutuksen häneen. Hymyilit hänelle ja sun silmät paloivat kiinnostusta, kun puhuit hänelle. Oli aika kornia ja tylyä! Se on paha, jos flirttailet jonkun muun kanssa, mutta kun se toinen on mun paras kaveri...kamalaa! Ja samaa peliä on ollut ennenkin hänen kanssaan.

Mulle tämä tuli ihan puun takaa. Omasta mielestäni juttelin kaikkien kanssa ihan normaalisti, enkä erityisesti himoitse rouva B:tä. Sanoin, että ideakin on aika absurdi, kun kaikki ollaan paikalla pariskunnittain. En kyllä ymmärrä yhtään, mistä tämä juttu tulee. En voi keksiä, miten olisin tehnyt väärin tässä tilanteessa. Rouva B on vähän semmonen joka helposti johtaa keskustelua ja vetää huomiota puoleensa sekä on ihminen, josta kaikki pitävät.
Voi tietysti olla, että teen alitajuisesti jotain, enkä edes tajua tehneeni väärin. Ehkä B ulospäin suuntautuneena saa liikaa huomiotani? Kun kysyin rouva A:lta, miten tilanne on jos rouva B:tä ei lasketa, olenko muuten OK? Saatko tarpeeksi huomiota minulta? OK, joten ongelma on nimen omaan Rouva B, hänen paras kaverinsa. En ymmärrä mitään koko jutusta, mikä tässä nyt mättää.

Kuitenkin, ajattelin kiinnittää huomiota asiaan ja ehkä tulevaisuudessa keskustella vähemmän Rouva B:n kanssa ja olla vähemmän hauska häntä kohtaan ja kiinnittää enemmän huomiota A:han. Tuntuu kyllä teeskentelyltä, kun porukassa puhutaan milloin kenenkin kanssa, eikä puheenvuoroja lasketa, mutta jos nyt kuitenkin yrittäisin.

A kiistää, että kyse olisi mustasukkaisuudesta. Itsellenikin se juolahti mieleen vasta myöhemmin, että voisiko se sittenkin olla sitä?
Sanoin A:lle, että en oikein usko tohon flirttailuun, ei tunnu siltä itsestäni. Mitäs jos kysyisit jonkun muun mukana olleen mielipidettä asiaan? Ei kuulemma voi, kun on niin noloa.

Olen kuin pölkyllä päähän lyöty, luulin että kaikki oli hyvin, eikä mistään tämmöisestä ollut aavistustakaan. Nyt on olo aika onneton. En tietenkään halua loukata A:ta ja olo on ei-ihan-niin-läheinen kuin ennen.

1

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tärkeää on, että et kiistä, vähättele tai tee naurunalaiseksi rouvasi tunteita. Eli ymmärrä ja ole empaattinen, osoita, että hänen tuntemuksillaan on sinulle väliä. Ja tietenkin että välität ja rakastat häntä. Tämä on se lähtökohta.

      Ota hänet lämpimään, turvalliseen syliisi ja alkakaa sitten yhdessä keksiä ratkaisua ongelmaan. Kerro hänelle rauhallisesti oma näkemyksesi käytöksesi syystä, että sinulla ei ollut mitään taka-ajatuksia tai ihmeempiä tuntemuksia siinä, vaan että syynä saattoi tosiaan olla tuo toisen ulospäinsuuntautuneisuus. Voitte miettiä, miten voisitte ensi kerralla tehdä paremmin. Eiköhän se olisi hyvä, että huomioisit rouvaasi tavallista enemmän/paremmin. Luulen, että tuossa tilanteessa hän olisi kaivannut enemmän, mutta kun annoitkin huomiotasi jollekin toiselle, niin hän koki mustasukkaisuutta. Sitähän tuo on. Toivottavasti saatte asian ratkaistua!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe