Ollaan oltu muutama kuukausi yhdessä rouva A:n kanssa ja tosi hyvin on mennyt - ainakin minun mielestäni, ja A:kin tuntee tosi vahvasti minua kohtaan. No, viime viikonloppuna vietettiin pariskuntien B ja C kanssa päivä kylpylässä, syömässä ja drinkeillä. Ne kaikki muut ovat A:n kavereita, mutta minä olen integroitunut hyvin porukkaan ja meillä oli tosi kivaa yhdessä.
Yöllä kotiin päästyämme rouva A aloitti purkauksen: Oli aika karmea ilta, kun lirkuttelit rouva B:lle koko illan. Kaikki sun vitsisi oli suunnattu hänelle ja yritit vain tehdä vaikutuksen häneen. Hymyilit hänelle ja sun silmät paloivat kiinnostusta, kun puhuit hänelle. Oli aika kornia ja tylyä! Se on paha, jos flirttailet jonkun muun kanssa, mutta kun se toinen on mun paras kaveri...kamalaa! Ja samaa peliä on ollut ennenkin hänen kanssaan.
Mulle tämä tuli ihan puun takaa. Omasta mielestäni juttelin kaikkien kanssa ihan normaalisti, enkä erityisesti himoitse rouva B:tä. Sanoin, että ideakin on aika absurdi, kun kaikki ollaan paikalla pariskunnittain. En kyllä ymmärrä yhtään, mistä tämä juttu tulee. En voi keksiä, miten olisin tehnyt väärin tässä tilanteessa. Rouva B on vähän semmonen joka helposti johtaa keskustelua ja vetää huomiota puoleensa sekä on ihminen, josta kaikki pitävät.
Voi tietysti olla, että teen alitajuisesti jotain, enkä edes tajua tehneeni väärin. Ehkä B ulospäin suuntautuneena saa liikaa huomiotani? Kun kysyin rouva A:lta, miten tilanne on jos rouva B:tä ei lasketa, olenko muuten OK? Saatko tarpeeksi huomiota minulta? OK, joten ongelma on nimen omaan Rouva B, hänen paras kaverinsa. En ymmärrä mitään koko jutusta, mikä tässä nyt mättää.
Kuitenkin, ajattelin kiinnittää huomiota asiaan ja ehkä tulevaisuudessa keskustella vähemmän Rouva B:n kanssa ja olla vähemmän hauska häntä kohtaan ja kiinnittää enemmän huomiota A:han. Tuntuu kyllä teeskentelyltä, kun porukassa puhutaan milloin kenenkin kanssa, eikä puheenvuoroja lasketa, mutta jos nyt kuitenkin yrittäisin.
A kiistää, että kyse olisi mustasukkaisuudesta. Itsellenikin se juolahti mieleen vasta myöhemmin, että voisiko se sittenkin olla sitä?
Sanoin A:lle, että en oikein usko tohon flirttailuun, ei tunnu siltä itsestäni. Mitäs jos kysyisit jonkun muun mukana olleen mielipidettä asiaan? Ei kuulemma voi, kun on niin noloa.
Olen kuin pölkyllä päähän lyöty, luulin että kaikki oli hyvin, eikä mistään tämmöisestä ollut aavistustakaan. Nyt on olo aika onneton. En tietenkään halua loukata A:ta ja olo on ei-ihan-niin-läheinen kuin ennen.
Onko tämä mustasukkaisuutta vai mitä?
2
487
Vastaukset
- Anonyymi
Tärkeää on, että et kiistä, vähättele tai tee naurunalaiseksi rouvasi tunteita. Eli ymmärrä ja ole empaattinen, osoita, että hänen tuntemuksillaan on sinulle väliä. Ja tietenkin että välität ja rakastat häntä. Tämä on se lähtökohta.
Ota hänet lämpimään, turvalliseen syliisi ja alkakaa sitten yhdessä keksiä ratkaisua ongelmaan. Kerro hänelle rauhallisesti oma näkemyksesi käytöksesi syystä, että sinulla ei ollut mitään taka-ajatuksia tai ihmeempiä tuntemuksia siinä, vaan että syynä saattoi tosiaan olla tuo toisen ulospäinsuuntautuneisuus. Voitte miettiä, miten voisitte ensi kerralla tehdä paremmin. Eiköhän se olisi hyvä, että huomioisit rouvaasi tavallista enemmän/paremmin. Luulen, että tuossa tilanteessa hän olisi kaivannut enemmän, mutta kun annoitkin huomiotasi jollekin toiselle, niin hän koki mustasukkaisuutta. Sitähän tuo on. Toivottavasti saatte asian ratkaistua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa2757680Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita
Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat654377Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur2773704SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"
Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden522389Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä
Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä11857Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä
Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,31482Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!
Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr51347- 1061323
TTP avajaiset
Tuhannen Taalan Paikka avautuu 1.3-26. Onpa tosi mukavaa! Kiitos Jaanalle kun olet niin aktiivinen ja jaksat yrittää ja401242Tiesitkö? Tämä suomalainen keksi Elämäni biisi -sarjan - Viinin lipittely mainittu!
Tiesitkö? Elämäni biisi on suomalainen formaatti ja sen takana on Petja Peltomaa. Hänen kynästä ovat lähtöisin myös mm.01221