Savuton Suomi 2030..

Anonyymi-ap

Otsikkoon kommentoen, paskan herukat.. Jos tupakoi niin tupakoi ja miten tätä savuttomuutta nyt suunnitellaan, ainoa asia on nostaa tupakan hintaa. Ei toimi sitten ollenkaan. Kaikki tuo raha mitä menee jatkuvasti enemmän tupakkaan on pois muista hankinnoista. Myös ruuasta, kyllä. Tuen ajatusta, hienoa olisi. Mutta pakotteet ei vaan toimi. Tupakoitsija polttaa vaikka vanhaa narua ennemmin kuin suostuu pakotteisiin. Odottelen vaan että miten "rikollinen" toiminta tulee kasvamaan jatkossa, savukkeiden ja nuuskan hommaaminen ulkomailta, verorahojen lopulta päätyessä sinne. No, ei muuta. Nyt kuppi kahvia ja tupakalle

101

1217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin te viimeiset sauhuttelijat yritätte uhota ja pistää vastaan mutta kehitys kehittyy ja pian tupakointi on historiaa . Tavoitteena tuossa on että alle 5 prosenttia polttaisi päivittäin vuonna 2030.
      Tietty kriminaaliluonteet yrittää hankkia kehkosyöpänsä ulkomailta mutta se tulee olemaan pieni vähemmistö

      • Anonyymi

        Ei tarvitse olla itse sauhuttaja edes, mutta sitä reagoi että,pakotetaan nostamalla hintoja, kuten aina kun isot tekee päätöksiä toisten asioista, niin että vaikuttaa että isomottaa huoltajuuden toisten elämän tavoista .
        Kun katsoo historiallisiin tapahtumiin pakko toimenpiteistä niin ei ne oikein ole toimineet koskaan , ihmisiä alistetaan pakolla .


      • Anonyymi

        Se on pääasia että ollaan onnellinen juoppokansa jonka alkoholinkäyttö on ihan omaa luokkaansa. Alkoholihan ei tiedettävästi mitään ongelmia aiheuta, itselle tai muille. Eihän tähän puututakaan, on täysin normaalia heilua sekaisin kuin seinäkello, pääasia on ettei polta tupakkaa. Aamen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse olla itse sauhuttaja edes, mutta sitä reagoi että,pakotetaan nostamalla hintoja, kuten aina kun isot tekee päätöksiä toisten asioista, niin että vaikuttaa että isomottaa huoltajuuden toisten elämän tavoista .
        Kun katsoo historiallisiin tapahtumiin pakko toimenpiteistä niin ei ne oikein ole toimineet koskaan , ihmisiä alistetaan pakolla .

        Ihan niin eikös se ole jokaisen oma asia jos joskus sauhuttelevat . Pakkotoimenpiteillä ei koskaan voita mitään.
        Kun ajattelee että joku vanha pappa on poltellut koko ikänsä niin ei kai hän pysty sitä yhtä äkkiä lopettamaan vanhoilla päivillään.

        Kaikki tupakka miehet tietävät haitat ei niitä tartte opettaa.
        Jos tehtäis niin että kaikki juomat jotka sisältää alkoholia kielletään siinä samalla myös koko maasta, sillä viina aiheuttaa niin paljon haittoja esim perheissä.

        Sitten kaikki haisevat hajuvesi ihmiset myös, miksi niiden olisi saatava haista kun ihmiset kärsivät astmasta , siis ei muuta kun kieltoon nekin, ja grillaus kanssa pois sekin savuaa ja kunnolla.
        Niin että kun aletaan pakkotoimiin niin otetaan sitten siinä samalla kaikki muutkin vahingolliset aineet kieltoon.
        Jossain on ajateltu demokraattisessa maassa hieman väärin.

        Onko päättäjät koskaan olleet kerrostalon hississä kun haisunäätä on sinne itseään tunkemassa , siinä silmät toisilta alkaa vuotamaan ja yskintä alkaa ja astmakohtaus on fakta.
        Niin että kun oikein ajattelee niin , paljon olis kieltämistä , ja jos yksi asia kielletään niin paras kun ottaa kaikki samalla kerralla .
        Ei tartte edes itse olla tupakoitsija kun huomaa että pakkotoimia aletaan pitämään normaalina .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin eikös se ole jokaisen oma asia jos joskus sauhuttelevat . Pakkotoimenpiteillä ei koskaan voita mitään.
        Kun ajattelee että joku vanha pappa on poltellut koko ikänsä niin ei kai hän pysty sitä yhtä äkkiä lopettamaan vanhoilla päivillään.

        Kaikki tupakka miehet tietävät haitat ei niitä tartte opettaa.
        Jos tehtäis niin että kaikki juomat jotka sisältää alkoholia kielletään siinä samalla myös koko maasta, sillä viina aiheuttaa niin paljon haittoja esim perheissä.

        Sitten kaikki haisevat hajuvesi ihmiset myös, miksi niiden olisi saatava haista kun ihmiset kärsivät astmasta , siis ei muuta kun kieltoon nekin, ja grillaus kanssa pois sekin savuaa ja kunnolla.
        Niin että kun aletaan pakkotoimiin niin otetaan sitten siinä samalla kaikki muutkin vahingolliset aineet kieltoon.
        Jossain on ajateltu demokraattisessa maassa hieman väärin.

        Onko päättäjät koskaan olleet kerrostalon hississä kun haisunäätä on sinne itseään tunkemassa , siinä silmät toisilta alkaa vuotamaan ja yskintä alkaa ja astmakohtaus on fakta.
        Niin että kun oikein ajattelee niin , paljon olis kieltämistä , ja jos yksi asia kielletään niin paras kun ottaa kaikki samalla kerralla .
        Ei tartte edes itse olla tupakoitsija kun huomaa että pakkotoimia aletaan pitämään normaalina .

        Voi jumalauta, sinä ja sinun vanha pappasi. Ihan itku tulee kun ajattellekin vanhaa, ikänsä tupakoinutta miestä joka ei nyt saisi sitten polttaa.
        Mun puolesta saa kessutella vaikka infarktiin ja COPD: hen asti mutta ei minun naapurinani eikä minun asunnossani.
        Omalle pappakullalesi voit sanoa että saa pappa polttaa kunhan polttaa mualla kuin taloyhtiön asunnossa , parvekkeella, ulko- oven edessä , vaan pappa polttaa vaikka siellä tupakkapaikalla. Sinne on hyvä papan köpötellä myös talvella. Kunto pysyy hyvänä kun pappa liikkuu asunnon ulkopuolellakin eikä vain käväise parvekkeella.
        Voit tarjota pappakullalesi myös nuuskaa, Nicorettia eri muodossa kun ja jos ei viitsi yöllä lähteä ulos tupakalle.
        Suihkeitakin on tarjolla. Lopulta sinun pappa kultasi sairastuu COPD: hen ja vinkuu naama sinisenä henkeä vetäen kun keuhkoputket turpoavat umpeen. Loppu häämöttää muutaman vuoden kuluttua, lisähapella saa jatkoaikaa ja hoitajat roudaavat p- tuolilla sitten papan ulos tupakalle.
        Mutta se että minutkin pakotetaan omassa kodissani , papan tupakakanhimon vuoksi, hengittämään tupakansavua, on kyllä täysn kohtuutonta .
        Ei ole minun vikani että pappa kulta on aloittanut tupakanpolton 13 vuotiaana eikä osaa enää lopettaa.
        Miksi minun täytyisi siitä kärsiä vain siksi että sinä ymmärrät ja rakastat pappa kultaasi?
        Selitä se minulle! Miksi minun kontolleni laitetaan vanhan miehen riippuvuus, se että hän saa jatkaa tupakointiaan minun kärsiessä savusta asunnossani jonka olen ostanut ja jonka naapuriksi sinun pappa kultasi keksi muuttaa.
        Kerro ja selitä ja perustele se minulle. Minä en ole sinun papallesi hankkinut tupakkaa, en pakottanut tupakoimaan, hän on ihan itse aloittanut omasta halustaan. Eikä ole halunnut tai kyennyt lopettamaan tupakointiaan. Mutta minut laitat ja pakotat kuitenkin kärsimään pappasi elämänvalinnoista ja elämäntavasta!
        Ei ole oikein alkuunkaan. Eikä millään tavalla perusteltua.


      • Anonyymi

        Tiedätkö paljonko tupakoijat maksaa veroa siitä tupakka-askista? Hienoa kuitenkin huomata, että joku iloitsee siitä, että saa lisää veroja niskaansa. Minä en iloitse. Jos et ymmärrä, niin kirjoitan seuraavan oikein hitaasti, josko sit ymmärtäisit:
        Ne menetetyt tupakkaverot otetaan sitten kaikilta ja näin valtio saa enemmän verotuloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse olla itse sauhuttaja edes, mutta sitä reagoi että,pakotetaan nostamalla hintoja, kuten aina kun isot tekee päätöksiä toisten asioista, niin että vaikuttaa että isomottaa huoltajuuden toisten elämän tavoista .
        Kun katsoo historiallisiin tapahtumiin pakko toimenpiteistä niin ei ne oikein ole toimineet koskaan , ihmisiä alistetaan pakolla .

        Ihan niin pakko konstit eivät koskaan ole toimineet . Kukaan aikuinen ihminen ei hyväksy että hänen tapojaan pakolla muutetaan, etenkin jos ei tuota haittaa kellekkään eikä riko lakia . Annetaan ihmisten tehdä omassa kodissaan kuten haluaavat se kun koko ajan laitetaan uusia esteitä yksittäisen henkilön elämään .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on pääasia että ollaan onnellinen juoppokansa jonka alkoholinkäyttö on ihan omaa luokkaansa. Alkoholihan ei tiedettävästi mitään ongelmia aiheuta, itselle tai muille. Eihän tähän puututakaan, on täysin normaalia heilua sekaisin kuin seinäkello, pääasia on ettei polta tupakkaa. Aamen

        Aivan niin. Jos joku haluaa polttaa savukkeensa kahvin jälkeen niin onko se oikeastaan edes muuta kun kiusaamista . Mutta vakavampiin asioihin ei puututa Esim että jotkut saavat meluta yökaudet asunnoissaa ympäri päissään pitäen talossa olevia ihmisiä valveilla , niihin asioihin pitäisi puuttua , ja moniin muihin , kuten huumeisiin joka on lisääntynyt nuorten ihmisten maailmassa valtavasti. Ne ovat asioista joita voisivat tutkia hieman se kun pakottaa jonkun elämään toisin kun haluaa.


      • Anonyymi

        Keuhkosyöpä ei aina johdu tupakoinnista mitenkään tunnen ihmisiä jotka eivät koskaan ole tupakoineet mutta silti saaneet keuhkosyövän.
        Joten tottakai se olisi ihmisen terveydelle hyväksilopettaa, mutta jos eihalua lopetetaan niin senkö toiset päättävät.
        Itse en kärsimitenkään jonkun tupakoinnista, mutta sitä enemmän kaikista hajusteita mitä ihmiset käyttävät. Synteettisiä hajusteita joita suihkuttelevat itseensä , eikö niistäkin voi tulla syöpää , kun ne imeytyvät ihmisen ihosta verenkiertoon.
        Hissit, odotushuoneen, kaupat jne haisee kamalta, vaikka ihmiset jotka käyttävät hajusteita luulevat että haisevat hyvältä . Käytä tahallani siitä sanaa haisevat, sillä tuoksu taas on usein jotain miellyttävää .
        Niin että en ole mitenkään halukas puuttumaan jonkun vanhan ihmisen tupakointiin joka on tupakoinut koko elämänsä .
        Muistan erään vanhan naisen joka oli 98 vuotias terve ihminen, kysyin mikä on salaisuus että elää niin kauan ja silti ei ole tarvetta lääkärissä juoksemiseen, hän sanoi että kun iltakahvin kanssa sytyttää savukkeen niin se on hänelle nautinnollinen hetki.
        Joten holhouspolitiikka menee joskus liian pitkälle. Kaikki tupakoitsijattietävät riskit , joten turha niitä on heille huomautella,
        Kun kasvattaa lapset niin etteivät ala tupakoimaan , niin seuraava sukupolvi ehkä on savuton


      • Anonyymi

        Sinä olet kakkapylly kun et polta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keuhkosyöpä ei aina johdu tupakoinnista mitenkään tunnen ihmisiä jotka eivät koskaan ole tupakoineet mutta silti saaneet keuhkosyövän.
        Joten tottakai se olisi ihmisen terveydelle hyväksilopettaa, mutta jos eihalua lopetetaan niin senkö toiset päättävät.
        Itse en kärsimitenkään jonkun tupakoinnista, mutta sitä enemmän kaikista hajusteita mitä ihmiset käyttävät. Synteettisiä hajusteita joita suihkuttelevat itseensä , eikö niistäkin voi tulla syöpää , kun ne imeytyvät ihmisen ihosta verenkiertoon.
        Hissit, odotushuoneen, kaupat jne haisee kamalta, vaikka ihmiset jotka käyttävät hajusteita luulevat että haisevat hyvältä . Käytä tahallani siitä sanaa haisevat, sillä tuoksu taas on usein jotain miellyttävää .
        Niin että en ole mitenkään halukas puuttumaan jonkun vanhan ihmisen tupakointiin joka on tupakoinut koko elämänsä .
        Muistan erään vanhan naisen joka oli 98 vuotias terve ihminen, kysyin mikä on salaisuus että elää niin kauan ja silti ei ole tarvetta lääkärissä juoksemiseen, hän sanoi että kun iltakahvin kanssa sytyttää savukkeen niin se on hänelle nautinnollinen hetki.
        Joten holhouspolitiikka menee joskus liian pitkälle. Kaikki tupakoitsijattietävät riskit , joten turha niitä on heille huomautella,
        Kun kasvattaa lapset niin etteivät ala tupakoimaan , niin seuraava sukupolvi ehkä on savuton

        Minua vaan ärsyttää toi "savuton suomi" minä olen 65v. ja rakastan nauttia tupakkaa. Monet saastuneet esim. autot ym. ym. tulee paljon myrkyllistä ympäri Suomea mutta pieni saastunut tupakka jota koko ajan pienennetään. Minun isäni kuoli 90 v. ja hän käytti tupakkaa koko elämänsä ja ei kuollut tupakasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua vaan ärsyttää toi "savuton suomi" minä olen 65v. ja rakastan nauttia tupakkaa. Monet saastuneet esim. autot ym. ym. tulee paljon myrkyllistä ympäri Suomea mutta pieni saastunut tupakka jota koko ajan pienennetään. Minun isäni kuoli 90 v. ja hän käytti tupakkaa koko elämänsä ja ei kuollut tupakasta.

        Rakastat koska olet siitä fyysisesti riippuvainen. Et vsin tunnista riippuvuuttasi riippuvuudeksi ja kutsut sitä rakastamiseksi. Yritäppä ollamuutama päivä polttamatta niin huomaat vieroitusoireita. Ja otat askin vapisevin käsin esiin ja ryhdyt tupakoimaan.
        Olet addikti.
        Savuton Suomi pyrkii siihen ettei uusia addikteja enää tule eikä muiden tarvitse kärsiä kenenkään nikotiini addiktioista. Ihan hyvä periaate ja ajatus. Toki saat tupakoida edelleenkin, vaikka et saa syöpää etkä COPD : tä niin siitä saat kiittää geenejäsi. Mutta et ainakaan aiheuta ainakaan kanssaihimisillesi sairauksia ja epämukavuutta.
        Polta rauhassa mutta älä minun naapurinani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin eikös se ole jokaisen oma asia jos joskus sauhuttelevat . Pakkotoimenpiteillä ei koskaan voita mitään.
        Kun ajattelee että joku vanha pappa on poltellut koko ikänsä niin ei kai hän pysty sitä yhtä äkkiä lopettamaan vanhoilla päivillään.

        Kaikki tupakka miehet tietävät haitat ei niitä tartte opettaa.
        Jos tehtäis niin että kaikki juomat jotka sisältää alkoholia kielletään siinä samalla myös koko maasta, sillä viina aiheuttaa niin paljon haittoja esim perheissä.

        Sitten kaikki haisevat hajuvesi ihmiset myös, miksi niiden olisi saatava haista kun ihmiset kärsivät astmasta , siis ei muuta kun kieltoon nekin, ja grillaus kanssa pois sekin savuaa ja kunnolla.
        Niin että kun aletaan pakkotoimiin niin otetaan sitten siinä samalla kaikki muutkin vahingolliset aineet kieltoon.
        Jossain on ajateltu demokraattisessa maassa hieman väärin.

        Onko päättäjät koskaan olleet kerrostalon hississä kun haisunäätä on sinne itseään tunkemassa , siinä silmät toisilta alkaa vuotamaan ja yskintä alkaa ja astmakohtaus on fakta.
        Niin että kun oikein ajattelee niin , paljon olis kieltämistä , ja jos yksi asia kielletään niin paras kun ottaa kaikki samalla kerralla .
        Ei tartte edes itse olla tupakoitsija kun huomaa että pakkotoimia aletaan pitämään normaalina .

        Kerrostalon hississä ollaan vajaa minuutti. Omassa asunnossa ja parvekkeella eletään vuosia. Mutta ei eletä terveellisesti koska kaikki naapurit tupakoivat. Se on täysin eri asia joutua haistelemaan parfyymia 45 sec.kun omassa kodissaan 7 h / pvä/ joka kuukausi, vuodesta toiseen.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        💋 ­N­y­­m­­f­­­o­m­a­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17797869t

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Menetetäänhän siinä paljon verorahoja, jos savuttomuuteen pyritään.
      Ja mites sitten se, kun kannabista haluttaisiin laillistaa, tuleehan sitä savua siitäkin, eikä mitenkään edes kovin hyvän hajuista. Vaikka eihän se tupakkakaan hyvälle haise.
      Itsekin poltan tupakkaa, ja tuskin enää elän niin pitkään, kunnes, tai jos savuttomaksi tämä maa saadaan.

      • Anonyymi

        Aina voi veroja kerätä muista tuotteista . Ei se tupakka edes tuota kovin paljon. Vähemmän tulee tuottoa valtiolle mitä sen aiheuttamat kustannukset terveydenhoitoon ja muihin tahoihin.
        Äkkiä valtio keksii muitakin verotettava kohteita josta saadaan tuottoa vero lippaaseen.
        Tupakointia ei voi perustella tupakoitsijoiden maksamilla veroilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina voi veroja kerätä muista tuotteista . Ei se tupakka edes tuota kovin paljon. Vähemmän tulee tuottoa valtiolle mitä sen aiheuttamat kustannukset terveydenhoitoon ja muihin tahoihin.
        Äkkiä valtio keksii muitakin verotettava kohteita josta saadaan tuottoa vero lippaaseen.
        Tupakointia ei voi perustella tupakoitsijoiden maksamilla veroilla

        Verottamista kaikkia inhottavalta haisevia pesunesteitä kun ihmiset menee ohitse niin kaamea lemuvana jäljessä , miten se voi olla terveellistä kenenkään keholle että kaiken maailman rankoilta haisevat suihkunesteet ovat luvallisia , ne jos jotkin pilaa ilman ja aiheuttaa niin astmaa kun migreeniä ympäristöllä olevissa ihmisissä
        Naiset sitten niiden hajuvesiensä kanssa räplää. Laitetaan oopiumin korvan taakse ja pilataan huoneen ilma, sitten jotku jo laittaa aamusta ilta parfyymit haisemaan ennen töihin menoa, kukaa; ei sanommitään, ihmetellään vaan kun muutama työntekijä joutuu lähtemään kotiin kesken päivän lamaannuttavan migreenin kanssa . Niin että niiden hintoja saisi nostaa ja kunnolla .
        Joten kuten näkyy niin meillä ihmisillä on eri mielipiteitä hintojen noususta , siksi tärkeää ettei mitään ryhmää syrjitä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verottamista kaikkia inhottavalta haisevia pesunesteitä kun ihmiset menee ohitse niin kaamea lemuvana jäljessä , miten se voi olla terveellistä kenenkään keholle että kaiken maailman rankoilta haisevat suihkunesteet ovat luvallisia , ne jos jotkin pilaa ilman ja aiheuttaa niin astmaa kun migreeniä ympäristöllä olevissa ihmisissä
        Naiset sitten niiden hajuvesiensä kanssa räplää. Laitetaan oopiumin korvan taakse ja pilataan huoneen ilma, sitten jotku jo laittaa aamusta ilta parfyymit haisemaan ennen töihin menoa, kukaa; ei sanommitään, ihmetellään vaan kun muutama työntekijä joutuu lähtemään kotiin kesken päivän lamaannuttavan migreenin kanssa . Niin että niiden hintoja saisi nostaa ja kunnolla .
        Joten kuten näkyy niin meillä ihmisillä on eri mielipiteitä hintojen noususta , siksi tärkeää ettei mitään ryhmää syrjitä .

        Mielummin haistelen raikkaan tuoksuista partavettä tai hajuvettä kuin vanhalta pistävältä hieltä haisevaa tupakanhajua. Jos näiden tuoksujen ja hajujen eroa ei ymmärrä edes ajattelun tasolla, , täytyy olla jotain vikaa jossain.
        Hajuaisti on suurimmalta osalta tupakoitsijoita mennyt kokonaan. He eivät haista yhtään mitään. Ei parfyymejä tai eaude golongeja, pesuaineita tai huonetuoksuja.
        Ruoan tuoksut täysin poissuljettuja, eivät haista pihviä, grillatun makkaran,, , kukkien tai puhtaan, raikkaan ilman ja meren tuoksua, eivät yhtään mitään.
        Nenän limakalvot ovat turvonneet ja vuotavat kirkasta vettä, täynnä polyyppeja tsi niiden alkuja, hajuepiteelit tuhoutuneita.
        Kehkot täynnä tummaa mönjää, keuhkorakkulat pöhöttyneinä ja koko ajan jonkinasteista tulehduhdatav päällä, samoin verisuonten seinämät. Hengitys haisee piinntyneelle tupakalle joka henkäyksellä...
        Ja tulee sairauksia, COPD kolkuttelee ovella ja hengitys käy raskaaksi ja veren happipitoisuus laskee alle 90 jonka seurauksena aivotb alkavat kärsiä hapen puutteesta ja ajatus ei kulje.
        Ja keho väsyy lyhyen kävelylenkikin jälkeen, tulee uupumusta, ajatus tökkii, väsyttää koko ajan eikä saa mitään aikaiseksi kotona. Maataan vain sohvalla tai korkeintaan mennään Ärrälle ostamaan uusi aski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielummin haistelen raikkaan tuoksuista partavettä tai hajuvettä kuin vanhalta pistävältä hieltä haisevaa tupakanhajua. Jos näiden tuoksujen ja hajujen eroa ei ymmärrä edes ajattelun tasolla, , täytyy olla jotain vikaa jossain.
        Hajuaisti on suurimmalta osalta tupakoitsijoita mennyt kokonaan. He eivät haista yhtään mitään. Ei parfyymejä tai eaude golongeja, pesuaineita tai huonetuoksuja.
        Ruoan tuoksut täysin poissuljettuja, eivät haista pihviä, grillatun makkaran,, , kukkien tai puhtaan, raikkaan ilman ja meren tuoksua, eivät yhtään mitään.
        Nenän limakalvot ovat turvonneet ja vuotavat kirkasta vettä, täynnä polyyppeja tsi niiden alkuja, hajuepiteelit tuhoutuneita.
        Kehkot täynnä tummaa mönjää, keuhkorakkulat pöhöttyneinä ja koko ajan jonkinasteista tulehduhdatav päällä, samoin verisuonten seinämät. Hengitys haisee piinntyneelle tupakalle joka henkäyksellä...
        Ja tulee sairauksia, COPD kolkuttelee ovella ja hengitys käy raskaaksi ja veren happipitoisuus laskee alle 90 jonka seurauksena aivotb alkavat kärsiä hapen puutteesta ja ajatus ei kulje.
        Ja keho väsyy lyhyen kävelylenkikin jälkeen, tulee uupumusta, ajatus tökkii, väsyttää koko ajan eikä saa mitään aikaiseksi kotona. Maataan vain sohvalla tai korkeintaan mennään Ärrälle ostamaan uusi aski.

        Mikään partavesi ei haise raikkaalta , eikä myöskään hajuvedet . Tekohajuja ovat
        Niin että jos sinä haluat haistella partavesiä niin miksi olet painamassa tupakoitsijoita,
        Minä taas kestän ennemmin tupakan hajun se kun tekohajusteet , etekkin kun moni ihminen ei edes osaa valita hajuvettä mikä sopisi juuri hänelle, ostellaan jotakin jota jollain toisella on ollut , jos toiselle se haju sopii niin ei ole sanottu että se sopii kaikille iho tyypeille
        Ja iltaparfyymejä ei tavallisesti käytetä päiväkäytössä edes
        Niin että kukin tavallaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verottamista kaikkia inhottavalta haisevia pesunesteitä kun ihmiset menee ohitse niin kaamea lemuvana jäljessä , miten se voi olla terveellistä kenenkään keholle että kaiken maailman rankoilta haisevat suihkunesteet ovat luvallisia , ne jos jotkin pilaa ilman ja aiheuttaa niin astmaa kun migreeniä ympäristöllä olevissa ihmisissä
        Naiset sitten niiden hajuvesiensä kanssa räplää. Laitetaan oopiumin korvan taakse ja pilataan huoneen ilma, sitten jotku jo laittaa aamusta ilta parfyymit haisemaan ennen töihin menoa, kukaa; ei sanommitään, ihmetellään vaan kun muutama työntekijä joutuu lähtemään kotiin kesken päivän lamaannuttavan migreenin kanssa . Niin että niiden hintoja saisi nostaa ja kunnolla .
        Joten kuten näkyy niin meillä ihmisillä on eri mielipiteitä hintojen noususta , siksi tärkeää ettei mitään ryhmää syrjitä .

        Kirjoitat paskaa. Vai käytätkö itse vain tuoksuttomia ja hajuttomia tuotteita kotonasi tai vaimosi käyttää? . Oletan että olet mieshenkilö koska vain miehet voivat olla noin katkeran kitkeriä ja suhtautua tuoksuihin negatiivisesti, vaikka vain puhtaan lakanan tuoksuun.
        Ehkä tykkäät virtsan ja hien hajuista enemmän kuin puhtaan ihon tai vaatteen tuoksusta? Puhtaasa vaatteessakin ja saippuoissakin on joku tuoksu. Vai pesetkö itseäsi pelkällä vedellä? Tai peset itsesi hajuttomalla LV: llä? Ruokakin tuoksuu, samoin hedelmissä on omat tuoksunsa, siedätkö niitäkään?
        Kerran ostin valmiita lihapullia ja kun avasi paketin, nenään tuli mädäntyneen lihan tuoksu. Jäi lihapullat kyllä syömättä.

        Selkeät hajuvedet toki voivat aiheuttaa migreeniä mutta takuuvarmasti aika moni valitsee mielummin miedon ja raikkaan hajusteen kuin tupakan hajun esim. omaan asuntoonsa.

        Oletan myös että tupakoit itse tai joku sinulle rakas tupakoi? Täällähän on jo pappa mainittu, ehkä se rakas on avopuoliso, äiti, isä, veli, hyvät ystävät, joihin et haluaisi kohdistettavan minkäänlaista kritiikkiä. Oma lehmä siis ojassa tupakoinnin hyväksyvyydenkin suhteen.

        Mutta olet unohtanut että myös tupakanhaju vaikka tupakoimattoman omassa asunnossa voi aiheuttaa fyysisiä reaktioita, päänsärkyä, nuhaa, astmaoireita, puhumattakaan psyykkisistä oireista kuten pahaa tuulta, ärtyneisyyttä, kiukkua jne.
        Lisäksi on ero siinä että tuskin hajuveden tuoksut leviävät parvekkelta ja huoneistoista toisten ihmisten asuintiloihin kuten tupakansavu tekee. Tupakansavu leviää monia kymmeniä metrejä ja jää vellomaan ilmaan vaikka tupakoija itse olisi jo kaukana. Hajuvedethän eivät leviä samalla tavalla koska hajuveden tuoksu ei ole sama asia kuin tupakan SAVU . Jos tätä ei ymmärrä, ei ymmärä yhtään mitään.

        Itsellä seinänaapuri jonka parveke on omani vieressä, tupakoinnnin tuottamat katkut eli SAVUT tulevat suoraan parvekkeelleni ja siitä huoneistooni. Jos sama tyyppi olisi vain hipaissut hajuvettä iholleen , niin tuskin sen tuottama tuoksu leviäisi parvekkeelleni ja huoneistooni.
        Joten ovat täysin kaksi eri asiaa eivätkä millään tavalla rinnastettavissa toisiinsa.
        Ja sitten vielä; aika harva nainenkaan nykyään käyttää mitään vahvoja parfyymejä ja toisalta varsinaiset parfyymit ovat aika hinnakkaitakin joten ylensä käytetään kevyitä päivätuoksuja jotka haihtuvat iholta melko nopeasti ja ovat hyvin kevyitä ja raikkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verottamista kaikkia inhottavalta haisevia pesunesteitä kun ihmiset menee ohitse niin kaamea lemuvana jäljessä , miten se voi olla terveellistä kenenkään keholle että kaiken maailman rankoilta haisevat suihkunesteet ovat luvallisia , ne jos jotkin pilaa ilman ja aiheuttaa niin astmaa kun migreeniä ympäristöllä olevissa ihmisissä
        Naiset sitten niiden hajuvesiensä kanssa räplää. Laitetaan oopiumin korvan taakse ja pilataan huoneen ilma, sitten jotku jo laittaa aamusta ilta parfyymit haisemaan ennen töihin menoa, kukaa; ei sanommitään, ihmetellään vaan kun muutama työntekijä joutuu lähtemään kotiin kesken päivän lamaannuttavan migreenin kanssa . Niin että niiden hintoja saisi nostaa ja kunnolla .
        Joten kuten näkyy niin meillä ihmisillä on eri mielipiteitä hintojen noususta , siksi tärkeää ettei mitään ryhmää syrjitä .

        Tuo on totta tuo naisten hajuvesiaddiktio. Eivät itse enää haista vaan lisäävät litkua ämpärikaupalla. Kauheaa on asioida kaupoissa, kun ämmät lemuaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään partavesi ei haise raikkaalta , eikä myöskään hajuvedet . Tekohajuja ovat
        Niin että jos sinä haluat haistella partavesiä niin miksi olet painamassa tupakoitsijoita,
        Minä taas kestän ennemmin tupakan hajun se kun tekohajusteet , etekkin kun moni ihminen ei edes osaa valita hajuvettä mikä sopisi juuri hänelle, ostellaan jotakin jota jollain toisella on ollut , jos toiselle se haju sopii niin ei ole sanottu että se sopii kaikille iho tyypeille
        Ja iltaparfyymejä ei tavallisesti käytetä päiväkäytössä edes
        Niin että kukin tavallaan

        Ne haisee enemmän alkoholilta. Josko nuo nillittäjät tykkääkin alkoholista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat paskaa. Vai käytätkö itse vain tuoksuttomia ja hajuttomia tuotteita kotonasi tai vaimosi käyttää? . Oletan että olet mieshenkilö koska vain miehet voivat olla noin katkeran kitkeriä ja suhtautua tuoksuihin negatiivisesti, vaikka vain puhtaan lakanan tuoksuun.
        Ehkä tykkäät virtsan ja hien hajuista enemmän kuin puhtaan ihon tai vaatteen tuoksusta? Puhtaasa vaatteessakin ja saippuoissakin on joku tuoksu. Vai pesetkö itseäsi pelkällä vedellä? Tai peset itsesi hajuttomalla LV: llä? Ruokakin tuoksuu, samoin hedelmissä on omat tuoksunsa, siedätkö niitäkään?
        Kerran ostin valmiita lihapullia ja kun avasi paketin, nenään tuli mädäntyneen lihan tuoksu. Jäi lihapullat kyllä syömättä.

        Selkeät hajuvedet toki voivat aiheuttaa migreeniä mutta takuuvarmasti aika moni valitsee mielummin miedon ja raikkaan hajusteen kuin tupakan hajun esim. omaan asuntoonsa.

        Oletan myös että tupakoit itse tai joku sinulle rakas tupakoi? Täällähän on jo pappa mainittu, ehkä se rakas on avopuoliso, äiti, isä, veli, hyvät ystävät, joihin et haluaisi kohdistettavan minkäänlaista kritiikkiä. Oma lehmä siis ojassa tupakoinnin hyväksyvyydenkin suhteen.

        Mutta olet unohtanut että myös tupakanhaju vaikka tupakoimattoman omassa asunnossa voi aiheuttaa fyysisiä reaktioita, päänsärkyä, nuhaa, astmaoireita, puhumattakaan psyykkisistä oireista kuten pahaa tuulta, ärtyneisyyttä, kiukkua jne.
        Lisäksi on ero siinä että tuskin hajuveden tuoksut leviävät parvekkelta ja huoneistoista toisten ihmisten asuintiloihin kuten tupakansavu tekee. Tupakansavu leviää monia kymmeniä metrejä ja jää vellomaan ilmaan vaikka tupakoija itse olisi jo kaukana. Hajuvedethän eivät leviä samalla tavalla koska hajuveden tuoksu ei ole sama asia kuin tupakan SAVU . Jos tätä ei ymmärrä, ei ymmärä yhtään mitään.

        Itsellä seinänaapuri jonka parveke on omani vieressä, tupakoinnnin tuottamat katkut eli SAVUT tulevat suoraan parvekkeelleni ja siitä huoneistooni. Jos sama tyyppi olisi vain hipaissut hajuvettä iholleen , niin tuskin sen tuottama tuoksu leviäisi parvekkeelleni ja huoneistooni.
        Joten ovat täysin kaksi eri asiaa eivätkä millään tavalla rinnastettavissa toisiinsa.
        Ja sitten vielä; aika harva nainenkaan nykyään käyttää mitään vahvoja parfyymejä ja toisalta varsinaiset parfyymit ovat aika hinnakkaitakin joten ylensä käytetään kevyitä päivätuoksuja jotka haihtuvat iholta melko nopeasti ja ovat hyvin kevyitä ja raikkaita.

        Ei, ei miehet ole tuollaisia kitkerä. Ämmä se kirjottaja on. Tyhmä kana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat paskaa. Vai käytätkö itse vain tuoksuttomia ja hajuttomia tuotteita kotonasi tai vaimosi käyttää? . Oletan että olet mieshenkilö koska vain miehet voivat olla noin katkeran kitkeriä ja suhtautua tuoksuihin negatiivisesti, vaikka vain puhtaan lakanan tuoksuun.
        Ehkä tykkäät virtsan ja hien hajuista enemmän kuin puhtaan ihon tai vaatteen tuoksusta? Puhtaasa vaatteessakin ja saippuoissakin on joku tuoksu. Vai pesetkö itseäsi pelkällä vedellä? Tai peset itsesi hajuttomalla LV: llä? Ruokakin tuoksuu, samoin hedelmissä on omat tuoksunsa, siedätkö niitäkään?
        Kerran ostin valmiita lihapullia ja kun avasi paketin, nenään tuli mädäntyneen lihan tuoksu. Jäi lihapullat kyllä syömättä.

        Selkeät hajuvedet toki voivat aiheuttaa migreeniä mutta takuuvarmasti aika moni valitsee mielummin miedon ja raikkaan hajusteen kuin tupakan hajun esim. omaan asuntoonsa.

        Oletan myös että tupakoit itse tai joku sinulle rakas tupakoi? Täällähän on jo pappa mainittu, ehkä se rakas on avopuoliso, äiti, isä, veli, hyvät ystävät, joihin et haluaisi kohdistettavan minkäänlaista kritiikkiä. Oma lehmä siis ojassa tupakoinnin hyväksyvyydenkin suhteen.

        Mutta olet unohtanut että myös tupakanhaju vaikka tupakoimattoman omassa asunnossa voi aiheuttaa fyysisiä reaktioita, päänsärkyä, nuhaa, astmaoireita, puhumattakaan psyykkisistä oireista kuten pahaa tuulta, ärtyneisyyttä, kiukkua jne.
        Lisäksi on ero siinä että tuskin hajuveden tuoksut leviävät parvekkelta ja huoneistoista toisten ihmisten asuintiloihin kuten tupakansavu tekee. Tupakansavu leviää monia kymmeniä metrejä ja jää vellomaan ilmaan vaikka tupakoija itse olisi jo kaukana. Hajuvedethän eivät leviä samalla tavalla koska hajuveden tuoksu ei ole sama asia kuin tupakan SAVU . Jos tätä ei ymmärrä, ei ymmärä yhtään mitään.

        Itsellä seinänaapuri jonka parveke on omani vieressä, tupakoinnnin tuottamat katkut eli SAVUT tulevat suoraan parvekkeelleni ja siitä huoneistooni. Jos sama tyyppi olisi vain hipaissut hajuvettä iholleen , niin tuskin sen tuottama tuoksu leviäisi parvekkeelleni ja huoneistooni.
        Joten ovat täysin kaksi eri asiaa eivätkä millään tavalla rinnastettavissa toisiinsa.
        Ja sitten vielä; aika harva nainenkaan nykyään käyttää mitään vahvoja parfyymejä ja toisalta varsinaiset parfyymit ovat aika hinnakkaitakin joten ylensä käytetään kevyitä päivätuoksuja jotka haihtuvat iholta melko nopeasti ja ovat hyvin kevyitä ja raikkaita.

        Voi harmi, menit heittään lihapullat roskiin.
        Niissä, kuten kinkuissa ym, on suojakaasu, joka haisee, kun mätä. Aukase aina paketit ja anna tuulettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta tuo naisten hajuvesiaddiktio. Eivät itse enää haista vaan lisäävät litkua ämpärikaupalla. Kauheaa on asioida kaupoissa, kun ämmät lemuaa.

        Mitä olen itse törmännyt tuoksuihin niin suurin osa on hyvin mietoja ja ehdottomasti miellyttävän tuoksuisia. Joskus on tehnyt mieli jopa kysyä mitä tuoksumerkkiä joku käyttää.

        Sitten on tupakanhaju, jonka havaitsee välittömästi esim.bussissa istuessaan. Joku on tupakoinut pysäkillä ja sama paha tupakansavu seuraa ihmistä bussiin. Se tulee hengityksen kautta ulos ja on myös tarttunut hiuksiin ja vaatteisiin. Usein jos on ketjupolttajasta kyse, tupakanhaju on piinttyneenä jo ihoon.
        Usein ihmettelen kun bussissa yhtäkkiä nenään tulee tupakanhaju ja havaitsen että bussiin on sitten noussut pysäkillä tupakoinut. Ja on todella paha haju, on rinnastettava vahvaan ja väkevään hienhajuun.
        Kerran yksi mies haisi voimakkaasti hielle ohittaessaan minut ja se todella toi mieleeni myös tupakanhajun, täysin rinnastettavissa toisiinsa vahvuuutensa ja epämiellyttävyytensä suhteen.
        Mitä partavesiin tulee, monet tuoksuvat raikkaalle ja alkoholihan jos sitä on, on haihtunut tuoksuista samantein kun niitä laittaa iholleen ja ihoon jää tuoksun ydinosa , kuten puiset tuoksut sitten lopulta. Alkoholi kun haihtuu hyvin nopeasti.
        Tuoksuja on hyvin monenlaisia, iso osa on hyvin miellyttäviä, kuin raikkaan meren tai metsäisiä tuoksuja.
        Tupakka taas on aina samanlaista , kitkerää, vahvaa, epämiellyttävää ja hermostoon vaikuttavaa eli aiheuttaa keskushermostollisia oireita; kiihtyneisyyttä, ärtyneisyyttä , verisuonten supistumista ja siten verenpaineen nousua myös täysin ulkopuolisissa jotka altistuvat tupakansavulle joutuessaan sitä katkua tupakoivan henkilön vieressä seisoessaan hengittelemään sisäänsä.. puhumattakaan siitä miten se kotioloissa vaikuttaa kun istut olohuoneessa ja naapurista tulee savut asuntoosi. Alkaa pinna kyllä kiristymään hyvin nopeasti. Käytännössä se on sama kuin tämä tupakoiva tulisi sinun kotiisi tupakoimaan, ei mitään eroa, ihan sama asia.
        Kuinka moni on valmis päästämään kotiinsa naapurinsa polttelemaan tupakkaa? Ei kukaan. Ei edes se tupakoiva.
        Mutta tässä on se tupakoivien sokea piste, ei tajuta, ei haluta tajuta tai ei yksinkertaisesti välitetä muista ihmisistä.
        Eli itsellä on aina 100% vahvistunut juuri tuo käsitys tupakoivista, olivatpa nämä nuoria tai vanhoja; sama sääntö pätee kaikilla, toisista ihmisistä,, heistä jotka eivät tupakoi,, ei välitetä.
        Se välinpitämättömyys muista on yksi silmiinpistävimmistä tupakoivia yhdistävistä piirteistä ja on hyvin usein tullut esiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi harmi, menit heittään lihapullat roskiin.
        Niissä, kuten kinkuissa ym, on suojakaasu, joka haisee, kun mätä. Aukase aina paketit ja anna tuulettua.

        Tiedän mitä on suojakaasu. Siihen törmää esim.kalkkunajauhelihapakkauksen avatessa. Mutta ne lihapullat, mädän lihan tuoksu ei kadonnut mihinkään vaikka paketti seisoi avattunakin. Ja jopa paistamisen jälkeenkin. En kyllä pysynyt niitä syömään lopulta lainkaan. Punaisen lihan tuoksu poikkeaa vaalean lihan tuoksusta. Toki kanan ja kalkkunanlihakin tuoksahtaa, mutta on niissä eroja verrattuna naudan tai sianlihaan. Punaista lihaa en ole syönyt vuosikymmeniin ja sitten päätin kokeilla näitä lihapullia, oksennus oli tulla ylös. Toista kertaa en osta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta tuo naisten hajuvesiaddiktio. Eivät itse enää haista vaan lisäävät litkua ämpärikaupalla. Kauheaa on asioida kaupoissa, kun ämmät lemuaa.

        Kun ämmät lemuaa. Tajuavatko tupakoitsijat itse haisevansa tupakalle ? Tuskin, heille se haju on normaalia ja kaikki muut, kuten miedotkin iholle suihkutettavat tuoksut " haisevat pahalle" . Tupakointi vaikuttaa hajuaistiin sitä heikentäen , sitäkään nämä neropatit eivät näytä ymmärtävän. Mitä enemmän poltat sitä heikentyneempi hajuaisti on. Ja tosiasia on tämä; tupakoivat eivät enää tajua haisevansa millekkään pahalle, koska he ovat tottuneet omaan perushajuun, sekä itsessään että ympäristössään.
        Omaa kokemusta kyllä löytyy jos joku epäilee.
        Muistan hyvin tarkkaan sen kun itse lopetin tupakanpolton ja ja aloitin taas uudestaan ja itse huomasin kuinka todella pahalle se tupakka haisi. Itse aktiivisesti polttavavana totuin sihen pahaan hajuun, enkä pitänyt sitä millään tavalla edes erikoisena. Siihen hajuun tottuu.

        Eli, lopettamisen jälkeen tajusin selkeästi sen, kuinka pahaa se tupakanhaju oli. Silti piti tupakoida ihan väkisin vaikka haju teki pahaa, koska sen tupakoinnin lopputuloksena oli rauhallisempi olo, ei siitä hajusta välittänyt. Lopulta siihen hajuun tottui jo parin tupakointikerran jälkeen , eikä tasan tarkkaan välittänyt siitä että miltä se katku muiden nenään haisi. Kun halusi rauhoittaa mielensä ja kehonsa.
        Lopulta pääsin onneksi kokonaan tupakasta eroon. Nyt reagoin todella vahvasti siihen samaan katkuun mitä aiemmin, vuosia, vuosia sitten vedin omiin keuhkoini sen enempää ajattelematta. Se katku aiheuttaa psyykkisiä oireita, hermostuneisuutta, ärtyneisyyttä, kiukkua ja suoranaista raivoa ja inhoa. Mahdollisesti myös fyysisiä oireita kuten verenpaineen nousua, motorista levottomuutta.
        Joten tiedän tasan tarkkaan mitä tupakointi on, miten se vaikuttaa, miten vaikea on lopettaa ja miten se vaikuttaa omaan hajuaistiin ja nimenomaan konkreettisoituu se kuinka järkyttävän pahan hajuista se tupakansavu on.
        Eli on turha väittää yhdenkään tupakoivan vastaan koska itse joskus tupakoineena - pari tupakkalakkoa tehneenä ja taas aloitteena- ja lopullisesti eroon päässeenä- tiedän tasan tarkkaan kaiken tupakoinnista..
        Silti ei koskaan ole tullut mieleenikään aiheuttaa tietoisesti sillä harmia naapureilleni. Jos joku olisi sanonut että tupakointini olisi aiheuttanut ongelmia naapureille, se olisi vaikuttanut siihen poltanko kotona parvekkeellani vai en. Sisätiloissa tupakointi ei olisi tullut mieleenikään, kuka hullu haluaisi pilata oman asuntonsa tupakan tervalla? Mutta ilmeisesti nykyiset naapurini haluavat näin tehdä!? Täysin käsittämätöntä.
        Ilman muuta, ilman mitään jossitteluja, olin lähtenyt ulos tupakalle. Myönnän että olen joskus neljä kertaa polttanut joskus yhden - kahden aikaan yöllä , tupakan parvekkeellani mutta en koskaan päivisin tai iltasella.
        Yleensä poltin työpaikalla ja siellä ulkona olevalla tupakointipaikalle yhdessä työkavereitteni kanssa. En siis kotona ollessani kuin hyvin harvoin ja sillonkin lähdin ulos pihalle. Jos en sitten polttanut, käytin korvaavia tuotteita kuten Nicotinel- imeskelytabletteja. Tein siis sen perinteisen mokan että kotona käytin Nicorettea ja töissä tupakoin. Korvasin siis savukkeet kotona nikotiniin imeskelytableteilla. Näin en aiheuttanut naapureilleni hajuhaittoja. Toki tuolloin naapureinani ei vielä asunut tupakoivia, kuten ikävä kyllä, nykyään asuu ja tupakoivat parvekkeella ja sisätiloissa. Rakenteiden kautta savut siis omaan asuntooni suoraan. Ja tietävät kyllä, mutta eivät välitä.
        Eivät ole kuten minä, muita huomioiva, kuten olin myös sitä tupakoivanakin. .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, ei miehet ole tuollaisia kitkerä. Ämmä se kirjottaja on. Tyhmä kana.

        Kyllä jotkut ovat. Ämmä on kitkerä, kyllä olen koska kärsin naapureiden tupakoinnista. Tyhmä kana tuota väitettä en allekirjoita..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, ei miehet ole tuollaisia kitkerä. Ämmä se kirjottaja on. Tyhmä kana.

        Tekoämmä kaikin puolin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekoämmä kaikin puolin!

        😆😁olipa huvittava kommetti. Tekoäämmä. Ehkä kuvailetkin itseäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän mitä on suojakaasu. Siihen törmää esim.kalkkunajauhelihapakkauksen avatessa. Mutta ne lihapullat, mädän lihan tuoksu ei kadonnut mihinkään vaikka paketti seisoi avattunakin. Ja jopa paistamisen jälkeenkin. En kyllä pysynyt niitä syömään lopulta lainkaan. Punaisen lihan tuoksu poikkeaa vaalean lihan tuoksusta. Toki kanan ja kalkkunanlihakin tuoksahtaa, mutta on niissä eroja verrattuna naudan tai sianlihaan. Punaista lihaa en ole syönyt vuosikymmeniin ja sitten päätin kokeilla näitä lihapullia, oksennus oli tulla ylös. Toista kertaa en osta.

        Suojakaasu on se että se on vaan tyhjiöksi imetty, eli ilmat pois, ei se mitään erillistä kaasua ole, se tuote itsessään siellä haisee hetken kun sen avaa.


    • Anonyymi

      Minimalismin idea on seuraava, ei tartte tehdä niin paljon työtä. Progressiivinen verotus on siis ok kunhan välttää nämä piiloverot ja ALVin.

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä, pakottaminen on sitä että päätetään toisten pään yli asioista . Vanha pappa joka on savutellut koko elämänsä ei pysty lopettamaan noin vaan, sillä että ottaa savut ovat olleet hänelle miettimistä asioista samalla kun savuttelee.

      Kun antaa lapsille jo aikaisin tietoa tupakasta niin luulen että se on riittävää etteivät ala polttamaan koska sitä ei heidän kodeissaankaan tehdä.

      Joten pakkotoimenpiteillä kuten hinnan nosto koetaan huoltajaisuutena ylemmistä,portaista tulleena pakotteena
      Minun isoisä poltti tupakkaa 68 vuotta ei kuollut syöpään eikä versuonitauteihin kun eli melkein sata vuotiaaksi.
      Joten mikä on seuraava pakote pääkallopaikalta, ja mitä ryhmiä se sitten koskee.

      • Anonyymi

        Johonkin hän kuoli. Sitten tämä valitus ettei koko ikänsä tupakoineelta voi eikä saa vaatia mitään. Ja mistä tiedät hänen verisuoniensa kunnon tai infarktit tai keuhkoemfysemat, COPD: t ja muut?
        Kävitkö kaikki sairaskertomukset ja tutkimukset läpi kuoleman jälkeen? Epäilen.
        Ihan sama kuin väittäisit että alkoholistin puolison on sopeuduttava alkoholistin tapaan juoda ja käyttäytyä ja siihen riippuvuuteen vaikka koko perhe = asuinyhteisö, naapurit - kärsivät juopon mekastuksesta ja väkivallasta.
        Nikotiinilaastarit ja kaikki muutkin on keksitty, jos ainoa ongelma on se rituaali tupakan sytyttämisestä, sätkän käärimisestä ja keuhkoihin vetämisestä, niin keinoja siihenkin löytyy. Kukaan ei ole koskaan liian vanha opettelemaan uusia asioita. Kyse on siitä, haluaako henkilö opetella uusille tavoille vai ei.


      • Anonyymi

        Tässähän juuri esim. sinun pappasi päättää minulta lupaa kysymättä, että minun asunnossani haisee tupakka tai päättää siitä etten voi pitää pervekkeen ovea auki, tuulettaa huoneistoani..tai saan mutta se e dellyttää sitä että joudun pakon edessä haistelemaan ja hengittämään sinun pappasi sinne tuottamaa tupakankatkua.
        Joten mietippä uudestaan, kuka tässä on se joka sanelee asumisen ja elämisen ehdot muille kuin juuri se sinun pappasi eli ne tupakoitsijat. Tupakøimattomille jää vain mahdolisuus sopeutua omassa asunnossaan haisevaan katkuun.
        Miten ihminen voi olla noin typerä ettei tajua tätä asiaa. En minäkään tule paskomaan sinun olohuoneeseesi ja pakota haistelemaan paskanhajua, mutta noin vain kyllä hyväksyt pappa- kultasi harrastaman naapurisavustamisen vaikka hän voi tupakoida muuallakín kuin parvekkeella tai sisätiloissa. Ei vain viitsi vaivautua tai edes käyttämään nikotiinisuihkeita tai nuuskaa.
        Voi jumalauta tuota itsekeskeisyyttä ja välinpitämättömyyttä, niin tyypillistä tupakoiville ja heidän puolustajilleen. Ihan sama kuin puolustaisit mitä tahansa päihdeongelmaisen aiheuttamaa häiriökäyttäytymistä silä perusteella että päihdeongelmaisen on vaikea päästä riippuvuuksistaan eroon joten muiden on sopeuduttava meteliin, häiriökäyttäytymiseen ja turvattomuuteen kerrostalossa, koska päihdeongelmsinen on käyttänyt päihteitä jo niin kauan. Muiden on vain sopeuduttava siihen.
        Katsotaan kuinkahan kauan kestät itse yötä päivää bilettävää kaljasakkia ja huumeidenkäyttäjiä naapurissasi kun et voi nukkua. Sinustac ne ovat kaksi eri asiaa, vai?
        Tupakansavu toisen asunnossa ja metelöinti? Eivät ole eri asioita, , kummatkin aiheuttavat ongelmasta kärsivälle naapurille elämänlaadun heikentymistä, epäviihtyisyyttä, ärsyyntymistä, .. jopa terveyshaittoja sillä erotuksella metelöiviin että tupakkaac voi polttaa muuallakin kuin parvekkeella tai sisällä tai käyttää korvaavia tuotteita. Mutta eihän pappa kultaa voi vaatia lähtemään ulos, juu ei, naapurin on vain kärsittävä tai muutettava pois.


      • Anonyymi

        Tupakoivathan päättävät toisten pään yli asioita mm.pakottavat tupakoimattomat naapurinsa haistelemaan parvekkeillaan ja huom, myös omissa asunnoissan toisten sinne hönkimää tupakansavua. Eikä mitään mahdollisuutta estää tätä tapahtumasta.


    • Anonyymi

      Ei hinnannoususta taida olla apua. Eikö siihen röökiin voisi lisätä jotain niin vahvaa myrkkyä, että se tekee käyttäjänsä täysin steriiliksi. Eli kun tupakoitsijat eivät voisi lapsia, ei olisi enää perheitä, joissa lapset saavat vanhemmiltaan huonoja vaikutteita.

      Tupakoimattomien vanhempien lapset eivät itse ala yhtä helposti polttamaan ja kyllähän tuo varma lapsettomuusuhkakin voisi joitakin hillitä aloittamaan tupakointia. Jotkut toki voisi taas poltella ihan vaan ehkäisynä. 😀

      Tai sit laitetaan niin hyvät myrkyt, et takuulla lähtee henki reippaasti alle nykyisen eläkeiän. Eläkeläiset ja lapsethan ovat vain kuluerä.

      • Anonyymi

        Itse et ole tainnut olla kuluerä, synnyitkö suoraan aikuiseksi ? Etkö saanut olla lapsi ensin ?
        Ehkäpä itsekin tulet joskus myös vanhaksi, eläkeläiseksi ?
        Haluatko sinäkin tulla vain kulueräksi ? Tervetuloa!
        Kannattaisi vähän miettiä puheitaan, tuollaiset on niin typeriä väittämiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse et ole tainnut olla kuluerä, synnyitkö suoraan aikuiseksi ? Etkö saanut olla lapsi ensin ?
        Ehkäpä itsekin tulet joskus myös vanhaksi, eläkeläiseksi ?
        Haluatko sinäkin tulla vain kulueräksi ? Tervetuloa!
        Kannattaisi vähän miettiä puheitaan, tuollaiset on niin typeriä väittämiä.

        Ihme johtopäätöksiä. Korkki kiinni!


    • Anonyymi

      Kylläpä jaksaa röökaajat valittaa. Tupskoitte täysin vapaaehtoisesti. Suomi on asettanut järkevän tavoitteen mutta vielä pitää paljon tehdä että tupakointi todella loppuu . Ensimmäisenä täytyy korottaa hintaa REILUSTI. Mielellään niin että aski maksaa yli 15€ ja sätkäpussi lähelle 20€
      Lisäksi tupakoinnista julkisella paikalla ( kadulla, liikkeiden pihassa ym. Täytyy tehdä laitonta. Tupakoitsijoille voi järjestää tupakointi paikkoja jonnekin mutta niiden siivous kulut täytyy repiä tupakan myyjiltä kuten kaupoilta.
      Myyntiluvan hintaa täytyy nostaa 1000€ per myyntipiste niin että kaupoissa olisi vain yksi kassa jossa myydään tupakkaa.
      Tupakan myymisen voisi keskittää alkoikin. Näin myyntipisteitä ei olisi liian tiheässä ja se vaikeuttaisi tupakan hankintaa

      • Anonyymi

        Alkoihin


      • Anonyymi

        Enemmänhän tupakoimattomat valittaa, kuin tupakoitsijat.
        Polttavalla ei ole valitettavaa niin kauan kuin tupakkaa riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmänhän tupakoimattomat valittaa, kuin tupakoitsijat.
        Polttavalla ei ole valitettavaa niin kauan kuin tupakkaa riittää.

        Paitsi kun keuhkoemfyseema ja syöpä tai COPD kolkuttaa ovelle. Tai aivoinfarkti, aivojen verenkiertohäiriöt ja dementia, Alzheimerin tauti exc. Sitten ainakin viimeistään valitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi kun keuhkoemfyseema ja syöpä tai COPD kolkuttaa ovelle. Tai aivoinfarkti, aivojen verenkiertohäiriöt ja dementia, Alzheimerin tauti exc. Sitten ainakin viimeistään valitetaan.

        Oikeastaan suurimmalle osalle ihmisistä käy vanhetessaan noin.
        Kun ikää tulee tarpeeksi, harvat pääsee täysin ongelmitta loppuun asti, eli sairauksia valitettavasti voi tulla kenelle vain.
        Ja sittenhän sitä valitellaan.
        Toisaalta ihan kaikki sairastuneet eivät edes valittele, alistuvat kohtaloonsa, osaavat myöntää, jos jokin johtuu omista elintavoista.

        Ja kun Suomen terveyden-/sairaanhoito on mitä on, niin ehkä voisi ollakin parempi, että pääsisi mahdollisimman nopeasti kärsimyksistään.
        Mitä vakavammin on sairas, sen todennäköisempää on, ettei lopun saavuttaminen kestä kovin monia vuosia.


      • Anonyymi

        En usko että,tupakoitsijat saivat olla päätöstä tekemässä


      • Anonyymi

        Ja julkisesta kännissä olemisesta voi alkaa jakamaan linnaa. Alkoholin hintaa voi korottaa 100%. Eipä paljoo kiinnosta juoppojen ulinat 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan suurimmalle osalle ihmisistä käy vanhetessaan noin.
        Kun ikää tulee tarpeeksi, harvat pääsee täysin ongelmitta loppuun asti, eli sairauksia valitettavasti voi tulla kenelle vain.
        Ja sittenhän sitä valitellaan.
        Toisaalta ihan kaikki sairastuneet eivät edes valittele, alistuvat kohtaloonsa, osaavat myöntää, jos jokin johtuu omista elintavoista.

        Ja kun Suomen terveyden-/sairaanhoito on mitä on, niin ehkä voisi ollakin parempi, että pääsisi mahdollisimman nopeasti kärsimyksistään.
        Mitä vakavammin on sairas, sen todennäköisempää on, ettei lopun saavuttaminen kestä kovin monia vuosia.

        Passiivinen tupakointi aiheuttaa myös sairauksia. Toki isolle osalle tulee kremppoja muutoinkin mutta kyllä tupakoinnillaon iso rooli siihen miten nopeasti oireita ilmaantuu. Jotkut harvat saattavat muka selvitä ilman mitään vaikka ovat tupakoineet koko ikänsä. Loppupeleissä on vaikea 100 varmasti väittää etteikö tupakointi olisi jotain sairauksia kuitenkn aiheuttanut. Keuhkosyöpää eivät kaikki saa, ekä myöskään COPD: tä.


      • Anonyymi

        Tekstisi on kehistysvanmaista aivopierua.


    • Anonyymi

      Silloin, kun Suomessa oli kieltolaki, niin alkoholin kulutus nousi huippuunsa.

      Ei pakottamiset koskaan toimi.

      • Anonyymi

        Tämä on niin totta.


      • Anonyymi

        Keittivät pontikkaa öisin saunoissa kynttilän valossa kun oli kieltolaki


    • Anonyymi

      Tupakoi ihan rauhassa.Mutta älä Pervekella Itä Helsinki Helsingin kaupungin vuokra asunnot Joissa parveketupakointi kielto.Se haisee 12kk. Ja 24h. Mikään yö aika sitä hajua ei vie, eikä vuoden aika.Noudatat vain järjestyssäntöjä.Kaikki Ok ! Silloin.

    • Anonyymi

      En tiiä kumpi on surullisempaa tässä asiassa, pakotteet ja jatkuvat lakimuutokset, vaiko se että ihmiset alistuu niihin.. Verta ja röökiä pöytään saatana XD

      • Anonyymi

        Päättäjillä täytyy olla sadistisen ihmisjoukon juttuja , eihän nuoret enää polta samalla tavalla kun ihmiset teki 60 luvulla siinä tullut kehitystä ja ne jotka poltti 50 vuotta sitten ovat suusrimmaksi osaksi jo poissa.
        Itse suosittelisin ainoastaan että tietoa annetaan lapsille jo koulussa kaikista haittavaikutuksista , sillä se on oikea tie kun jo koulussa selitetään näitäkin asioita.
        Se kun yhtä äkkiä aletaan kieltolakeja laittamaan ihmisille jotka ovat kessutelleet koko elämänsä
        Vieroitusoireet ovat kamalia myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päättäjillä täytyy olla sadistisen ihmisjoukon juttuja , eihän nuoret enää polta samalla tavalla kun ihmiset teki 60 luvulla siinä tullut kehitystä ja ne jotka poltti 50 vuotta sitten ovat suusrimmaksi osaksi jo poissa.
        Itse suosittelisin ainoastaan että tietoa annetaan lapsille jo koulussa kaikista haittavaikutuksista , sillä se on oikea tie kun jo koulussa selitetään näitäkin asioita.
        Se kun yhtä äkkiä aletaan kieltolakeja laittamaan ihmisille jotka ovat kessutelleet koko elämänsä
        Vieroitusoireet ovat kamalia myös.

        Kyl kouluis opastusta,mutta tupakoitsijoita ja juotavaa miehiltä menee aika lailla ja osa kutsuttu pois meni nii paljon.


      • Anonyymi

        Pikku hiljaa kaikki muuttuu. Savuton Suomi on hyvä tavoite, sehän ajaa kaikkien etua. Kun ei aloita tupakointia lainkaan, sen ei pitäisi olla mikään ongelma. Ja huom.kukaan ei pakoita aloittamaan tupakointia, se on oma valinta ja ratkaisu jonka seurauksista pitäisi myös kyetä vastaamaan. Lopettaakin voi aina.
        Sen sijaan en käsitä sitä että tupakoivat vaativat että muiden tupakoimattomien on sopeuduttava tupakoitsijoiden elämäntyyliin, sille vaateelle ei löydy mitään perusteluita. Jos haluaa tupakoida , se voi tehdä myös muita häiritsemättä. Toisten häiritseminen tupakansavulla ei ole kansalaisoikeus.


      • Anonyymi

        Pikku hiljaa kaikki muuttuu. Savuton Suomi on hyvä tavoite, sehän ajaa kaikkien etua. Kun ei aloita tupakointia lainkaan, sen ei pitäisi olla mikään ongelma. Ja huom.kukaan ei pakoita aloittamaan tupakointia, se on oma valinta ja ratkaisu jonka seurauksista pitäisi myös kyetä vastaamaan. Lopettaakin voi aina.
        Sen sijaan en käsitä sitä että tupakoivat vaativat että muiden tupakoimattomien on sopeuduttava tupakoitsijoiden elämäntyyliin, sille vaateelle ei löydy mitään perusteluita. Jos haluaa tupakoida , se voi tehdä myös muita häiritsemättä. Toisten häiritseminen tupakansavulla ei ole kansalaisoikeus.


    • Anonyymi

      Saisivat puuttuu vaikka alkoholin käyttöön välillä. En juo mutta poltan. En näe yhtään syytä miksi tupakka olisi pahempi. Kun poltan, en tappele pikkutunneilla kaduilla. Tupakoitsijat ei kokoonnu lukemattomiin paikkoihin viikottain vetämään päätään savua täyteen. En ryömi juhlapyhinä kotiin ties mistä koska olen polttanut. Perheessäni ei tule pettymyksiä juhlapyhinä koska olen polttanut, tupakointi ei aiheuta krapulaa. Kasvoin tupakointiperheessä, en tarvitse terapiaa eikä siitä jäänyt mitään traumoja. Lapset ei häpeä vanhempiaan jos he polttavat. Mitäs vielä, saa jatkaa

    • Anonyymi

      En ole koskaan nähnyt tällaista "vieroitusohjelmaa" jossa käyttäjät pakotetaan luopumaan jostakin. Ilman pienintäkään aikomusta tehdä asialle jotain muuta. Missä on se ohjelma, että tämä onnistuisi, tupakoitsijoita kannustetaan lopettamaan ja tuetaan vieroitusta jollain tavalla. Rankaisu on aika helvetin erikoinen ohjelma.

      • Anonyymi

        Tupakoivat kyllä pakottavat tupakoimattomat haistamaan ja hengittämään tuottamiaan palokaasuja paikasta ja ajasta riippumatta. Joten vastavuoroisesti tupakoimattomilla on oltava myös oikeus vaatia että tupakointi sallitaan vain siihen tarkoitetuilla paikoilla.
        Sehän ei ole mitään tasa- arvoa että tupakoivat- kuten tähän asti on ollut- sanelevat yksipuolisesti ehtoja tupakoimattomille.


    • Anonyymi

      Ja kysymys kuuluu, kuka tätä pyysi, savuton Suomi? En tunne yhtään ihmistä jolle tämä merkitsisi jotain. Ketään ei kiinnosta

      • Anonyymi

        Politiikkojen pelleilyä koko savuton pelleily.


    • Anonyymi

      Päättäjillä ei ole hajuakaan miten tukea tätä savuton Suomi ajatusta, ohjeistus korvaustuotteisiin vieroituksen ajaksi tai mitään muutakaan. Pakotteet, kyllä. Totesivat tuossa hiljattain että tehokkain keino tupakoinnin lopettamiseen/vähentämiseen on hintojen nostaminen. Saa nauraa..

    • Anonyymi

      Arvon neidit, se ei kuulu kenellekään polttaako aikuinen ihminen sitä röökiä vai ei, ikärajaakin voisi alentaa K-15 vai oliko se K-16, niinkuin se joskus olikin.
      Tupakin hintaa kuuluu alentaa niin, että askin keskihinta on 3e, se on Suomessa ihan sopiva. Myös tupakkatuotteiden etämyynti ympäri EU:ta tulee sallia, saadaan siitäkin verorahoja, kun tuossa on muutamia maita nyt Suomen lisäksi joissa se on älyttömän kallista sekä nuuskat ja vahvat nikotiinipussit kioskeille.
      Kansanterveydelliset asiat tekosyynä voidaan nyt unohtaa ja alkaa järkevöittämään tupakkapolitiikkaa ja pulinat pois.

      • Anonyymi

        Hää. Onneksi sinua nykyinen tilanne vituttaa. Voin kertoa että hinta tulee ennestään vain nousemaan ja myyntipisteet harvenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hää. Onneksi sinua nykyinen tilanne vituttaa. Voin kertoa että hinta tulee ennestään vain nousemaan ja myyntipisteet harvenee.

        Olen polttanut puolalaisia savukkeita viimeiset 15-vuotta ja aion poltella jatkossakin, ei paljon Suomen hinnat paina.


      • Anonyymi

        Ei kuulu mutta haisee. Kuin olisi samassa tilassa ihmisen kanssa joka ei ole vuosikausiin käy
        nyt suihkussa. Pistävä, vahva henkeen käyvä hienhaju leijuu koko ajan ympärillä omassa asunnossa. Pistävän ja väkevän hienhajun tuo sinne naapuri joka polttaa sisällä ja parvekkeellaan. Käytännössä tuo omat hienhajunsa toisten nurkkiin kun ei halua sitä löyhkää omaan asuntoonsa.
        On se kummallista kun itsestään selvyyksiä ei edes tajuta. Varmasti mielipide hajuhaittojen suhteen muuttuisi myös tupakoivilla jos tuotaisiin vastentahtoisesti tupakoivan asuntoon vaikka tuoretta ulostetta olohuoneesen ja parvekkeelle haisemaan.
        Kyse ei voi olla tyhmyydestä vaan addiktoituneista ihmisistä, päihteiden käyttäjistä jotka sanelevat asumisen ehdot kaikille muille.
        Päihdeongelmaiset siis määräävät joidsain taloyhtiöissä. Ihan kuin taloyhtiön järkestysssäännötkin laatisi huumeidenkäyttäjät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuulu mutta haisee. Kuin olisi samassa tilassa ihmisen kanssa joka ei ole vuosikausiin käy
        nyt suihkussa. Pistävä, vahva henkeen käyvä hienhaju leijuu koko ajan ympärillä omassa asunnossa. Pistävän ja väkevän hienhajun tuo sinne naapuri joka polttaa sisällä ja parvekkeellaan. Käytännössä tuo omat hienhajunsa toisten nurkkiin kun ei halua sitä löyhkää omaan asuntoonsa.
        On se kummallista kun itsestään selvyyksiä ei edes tajuta. Varmasti mielipide hajuhaittojen suhteen muuttuisi myös tupakoivilla jos tuotaisiin vastentahtoisesti tupakoivan asuntoon vaikka tuoretta ulostetta olohuoneesen ja parvekkeelle haisemaan.
        Kyse ei voi olla tyhmyydestä vaan addiktoituneista ihmisistä, päihteiden käyttäjistä jotka sanelevat asumisen ehdot kaikille muille.
        Päihdeongelmaiset siis määräävät joidsain taloyhtiöissä. Ihan kuin taloyhtiön järkestysssäännötkin laatisi huumeidenkäyttäjät.

        Hevonkukkua, ei se nyt jumalauta sieltä partsilta kenenkään sisätiloihin niin pahasti tule, eikä haise niin kauaa/pahasti, että pitäisi alkaa vinkua ja asukoot yliherkät ja allergiset pitäkööt ikkunat kiinni tai jotain. Ihme vinkumista mitättömästä asiasta.
        Toi paskavertaus on ihan tyhmä. :DD
        Onneks yli puolet täällä polttaa eikä kukaan muutenkaan valita asiasta meidän talossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hevonkukkua, ei se nyt jumalauta sieltä partsilta kenenkään sisätiloihin niin pahasti tule, eikä haise niin kauaa/pahasti, että pitäisi alkaa vinkua ja asukoot yliherkät ja allergiset pitäkööt ikkunat kiinni tai jotain. Ihme vinkumista mitättömästä asiasta.
        Toi paskavertaus on ihan tyhmä. :DD
        Onneks yli puolet täällä polttaa eikä kukaan muutenkaan valita asiasta meidän talossa.

        Itsehän poltan ikkunalla kun ei partsia ole ja voiskin kääriä sätkän just ny.


      • Anonyymi

        Pelle politiikka pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hevonkukkua, ei se nyt jumalauta sieltä partsilta kenenkään sisätiloihin niin pahasti tule, eikä haise niin kauaa/pahasti, että pitäisi alkaa vinkua ja asukoot yliherkät ja allergiset pitäkööt ikkunat kiinni tai jotain. Ihme vinkumista mitättömästä asiasta.
        Toi paskavertaus on ihan tyhmä. :DD
        Onneks yli puolet täällä polttaa eikä kukaan muutenkaan valita asiasta meidän talossa.

        Mahtaa talo ja ihmiset haista pahalle ainakin ulkopuolisten mielestä jos yli puolet polttaa . Tupakoitsijathan eivät haista itse ylipäätään juuri mitään tai hyvin huonosti koska nenän limakalvot ovat jatkuvassa tulehdustilassa
        Myönnät siis että tupakoivat sanelevat asumisen laadun kuin myös elämänlaadun tupakoimattomille?
        Hyvä, koska tämän olen pyrkinyt tuomaan esille että iso osa tupakoivista ovat juuri näitä jotka pyrkivät heikentämään muiden asumisen elämänlaatua, eivätkä käytännössä välitä muista ihmisistä kuin ihan niistä oman porukan sisällä olevista. Samanlaisista kuin mitä itse ovat.

        Jälleen todistit kuinka narsistia p*** perseitä tupakoivat ovat. Yleensä normielämässä pyritään siihen että kaikilla olisi taloyhtiössä miellyttävä asua ja elää, mutta te tupakoivat pyritittekin käyttämään omaa valta- asemaanne ( enemmistö) siihen ettei se toisen puolen tai 49% tarvitse voida hyvin vaan komennatte epäkypsän aikuisen tavoin muita kuin he olisivat pikku lapsia, häipymään toisaalle.
        Siinä näkyy teidän ihmiskäsityksenne.
        Susia olette.
        Sinä et näköjään välitä muista kuin vain itsestäsi ja omasta sisäsiittoisesta porukastanne eli niistä jotka tupakoivat
        . Voisitte perustaa omat duunimestanne, koulunne, kauppanne ja kaupunginosanne jossa asuu vain onnellisia Malboro- miehiä ja LM naisia ja lapset samanlaisia jo 10 v. aloitetaan rööknpoltto ja jatketaan hautaan asti.
        Pariutuisitte toistenne kanssa ja väsöisitte kakaroita. Sikiöt pienikasvuisia ja heikolla terveydellä varustettuja jo heti syntyessään.
        Teidät pitäisi laittaa itse maksamaan omat terveyskulunne, lääkärikäyntinne ja sairaanhoitonne, koska itsehän olette paskataudit itsellenne hankkimalla hankkineet ja eikä vain itsellenne vaan ehkä jopa osalle niistä 49%: sta jotkaeivät tupakoin.
        Heidän elämänlaatuunsa olette ainakin vaikuttaneet sitä merkittävästi heikentäen. Mutta ainoa vastaus itsekeskeisiltä narsisteilta on aina sama; tupakoimattomat muuttakoot toisaalle.
        Eli olette kykenemättömiä joustamaan ja asumaan tupakoimattomien , erilaisten ja erilaisen elämäntavan mukaan elävien kanssa, , ette kykene tekemään mitään muutoksia elämässänne, olette joustamattomia ja omiin oikeuksiinne turvautuvia . Jymähtäneetvomaan tylsyyteenne tai elämäntapaanne, ette kykene muuttumaan mihinkään suuntaan.
        Samaa toki voit sanoa tupakoimattomistakin; en voi saada kuin yhden käsityksen tekstistäsi: ymmärryksesi mukaan kyse on valtataistelusta jossa tupakoimattomat pyrkivät sanelemaan tupakoivien elämää kykene,ättä lainkaan ymmärtämättä sitä, että ihan samaan te tupakoivatkin pyritte sillä erotuksella ettei tupakoimattomat vaadi teitä lopettamaan tupakointia vaan tupakoimaan siellä missä siitä ei koidu hajuhaittoja muille.

        Ymmärrätkö tämän eron?

        Tupakan haju omassa kodissa on asumishaitta. Siinä vertaus paskan tuomiseen teidän kotiinne osuu täysin oikeaan, siltikään sinun ymmärryksesi ei riitä tajuamaan mistä tässä on kyse.
        Te vaaditte, me vaadimme...ero on vsin siinä että te pakotatte kaikki muut sopeutumaan teidän elämäntyyliinne joka on se, että tupakansavut ulos omasta kämpästä, muiden koteihin. Pääasia on ettei oma kämppä haise tupakalle, sillä taas ei ole väliä haiseeko se jossain jonkun toisen, tupakoimattoman asunnossa.
        Ja jos et ymmärrä että savut leviävät ilmavirtojen, ilmanvaihtoventtiilien, rakenteelisten vikojen vuoksi, olet vieläkin tyhmempi kuin mitä oletan. Kuvitteletko tosiaan tietäväsi kaiken ja luulet tupakoimattomien vain kiusaavan valituksillaan, ehkä siksi oletat näin, koska oletkin ehkä itse tyypillinen kiusaaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaa talo ja ihmiset haista pahalle ainakin ulkopuolisten mielestä jos yli puolet polttaa . Tupakoitsijathan eivät haista itse ylipäätään juuri mitään tai hyvin huonosti koska nenän limakalvot ovat jatkuvassa tulehdustilassa
        Myönnät siis että tupakoivat sanelevat asumisen laadun kuin myös elämänlaadun tupakoimattomille?
        Hyvä, koska tämän olen pyrkinyt tuomaan esille että iso osa tupakoivista ovat juuri näitä jotka pyrkivät heikentämään muiden asumisen elämänlaatua, eivätkä käytännössä välitä muista ihmisistä kuin ihan niistä oman porukan sisällä olevista. Samanlaisista kuin mitä itse ovat.

        Jälleen todistit kuinka narsistia p*** perseitä tupakoivat ovat. Yleensä normielämässä pyritään siihen että kaikilla olisi taloyhtiössä miellyttävä asua ja elää, mutta te tupakoivat pyritittekin käyttämään omaa valta- asemaanne ( enemmistö) siihen ettei se toisen puolen tai 49% tarvitse voida hyvin vaan komennatte epäkypsän aikuisen tavoin muita kuin he olisivat pikku lapsia, häipymään toisaalle.
        Siinä näkyy teidän ihmiskäsityksenne.
        Susia olette.
        Sinä et näköjään välitä muista kuin vain itsestäsi ja omasta sisäsiittoisesta porukastanne eli niistä jotka tupakoivat
        . Voisitte perustaa omat duunimestanne, koulunne, kauppanne ja kaupunginosanne jossa asuu vain onnellisia Malboro- miehiä ja LM naisia ja lapset samanlaisia jo 10 v. aloitetaan rööknpoltto ja jatketaan hautaan asti.
        Pariutuisitte toistenne kanssa ja väsöisitte kakaroita. Sikiöt pienikasvuisia ja heikolla terveydellä varustettuja jo heti syntyessään.
        Teidät pitäisi laittaa itse maksamaan omat terveyskulunne, lääkärikäyntinne ja sairaanhoitonne, koska itsehän olette paskataudit itsellenne hankkimalla hankkineet ja eikä vain itsellenne vaan ehkä jopa osalle niistä 49%: sta jotkaeivät tupakoin.
        Heidän elämänlaatuunsa olette ainakin vaikuttaneet sitä merkittävästi heikentäen. Mutta ainoa vastaus itsekeskeisiltä narsisteilta on aina sama; tupakoimattomat muuttakoot toisaalle.
        Eli olette kykenemättömiä joustamaan ja asumaan tupakoimattomien , erilaisten ja erilaisen elämäntavan mukaan elävien kanssa, , ette kykene tekemään mitään muutoksia elämässänne, olette joustamattomia ja omiin oikeuksiinne turvautuvia . Jymähtäneetvomaan tylsyyteenne tai elämäntapaanne, ette kykene muuttumaan mihinkään suuntaan.
        Samaa toki voit sanoa tupakoimattomistakin; en voi saada kuin yhden käsityksen tekstistäsi: ymmärryksesi mukaan kyse on valtataistelusta jossa tupakoimattomat pyrkivät sanelemaan tupakoivien elämää kykene,ättä lainkaan ymmärtämättä sitä, että ihan samaan te tupakoivatkin pyritte sillä erotuksella ettei tupakoimattomat vaadi teitä lopettamaan tupakointia vaan tupakoimaan siellä missä siitä ei koidu hajuhaittoja muille.

        Ymmärrätkö tämän eron?

        Tupakan haju omassa kodissa on asumishaitta. Siinä vertaus paskan tuomiseen teidän kotiinne osuu täysin oikeaan, siltikään sinun ymmärryksesi ei riitä tajuamaan mistä tässä on kyse.
        Te vaaditte, me vaadimme...ero on vsin siinä että te pakotatte kaikki muut sopeutumaan teidän elämäntyyliinne joka on se, että tupakansavut ulos omasta kämpästä, muiden koteihin. Pääasia on ettei oma kämppä haise tupakalle, sillä taas ei ole väliä haiseeko se jossain jonkun toisen, tupakoimattoman asunnossa.
        Ja jos et ymmärrä että savut leviävät ilmavirtojen, ilmanvaihtoventtiilien, rakenteelisten vikojen vuoksi, olet vieläkin tyhmempi kuin mitä oletan. Kuvitteletko tosiaan tietäväsi kaiken ja luulet tupakoimattomien vain kiusaavan valituksillaan, ehkä siksi oletat näin, koska oletkin ehkä itse tyypillinen kiusaaja?

        Ei kiinnosta kun täällä ei kukaan itke kenenkään tupakoinnista, tupakoivat itse tai eivät.
        Katsos, on olemassa semmosiakin ihmisiä joita se tupakanhaju ei sinänsä haittaa. Ihme valitusta aika turhasta. Mahorkka se vasta haiseekin, että nää perusröökit täällä on ihan parfyymia siihen verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaa talo ja ihmiset haista pahalle ainakin ulkopuolisten mielestä jos yli puolet polttaa . Tupakoitsijathan eivät haista itse ylipäätään juuri mitään tai hyvin huonosti koska nenän limakalvot ovat jatkuvassa tulehdustilassa
        Myönnät siis että tupakoivat sanelevat asumisen laadun kuin myös elämänlaadun tupakoimattomille?
        Hyvä, koska tämän olen pyrkinyt tuomaan esille että iso osa tupakoivista ovat juuri näitä jotka pyrkivät heikentämään muiden asumisen elämänlaatua, eivätkä käytännössä välitä muista ihmisistä kuin ihan niistä oman porukan sisällä olevista. Samanlaisista kuin mitä itse ovat.

        Jälleen todistit kuinka narsistia p*** perseitä tupakoivat ovat. Yleensä normielämässä pyritään siihen että kaikilla olisi taloyhtiössä miellyttävä asua ja elää, mutta te tupakoivat pyritittekin käyttämään omaa valta- asemaanne ( enemmistö) siihen ettei se toisen puolen tai 49% tarvitse voida hyvin vaan komennatte epäkypsän aikuisen tavoin muita kuin he olisivat pikku lapsia, häipymään toisaalle.
        Siinä näkyy teidän ihmiskäsityksenne.
        Susia olette.
        Sinä et näköjään välitä muista kuin vain itsestäsi ja omasta sisäsiittoisesta porukastanne eli niistä jotka tupakoivat
        . Voisitte perustaa omat duunimestanne, koulunne, kauppanne ja kaupunginosanne jossa asuu vain onnellisia Malboro- miehiä ja LM naisia ja lapset samanlaisia jo 10 v. aloitetaan rööknpoltto ja jatketaan hautaan asti.
        Pariutuisitte toistenne kanssa ja väsöisitte kakaroita. Sikiöt pienikasvuisia ja heikolla terveydellä varustettuja jo heti syntyessään.
        Teidät pitäisi laittaa itse maksamaan omat terveyskulunne, lääkärikäyntinne ja sairaanhoitonne, koska itsehän olette paskataudit itsellenne hankkimalla hankkineet ja eikä vain itsellenne vaan ehkä jopa osalle niistä 49%: sta jotkaeivät tupakoin.
        Heidän elämänlaatuunsa olette ainakin vaikuttaneet sitä merkittävästi heikentäen. Mutta ainoa vastaus itsekeskeisiltä narsisteilta on aina sama; tupakoimattomat muuttakoot toisaalle.
        Eli olette kykenemättömiä joustamaan ja asumaan tupakoimattomien , erilaisten ja erilaisen elämäntavan mukaan elävien kanssa, , ette kykene tekemään mitään muutoksia elämässänne, olette joustamattomia ja omiin oikeuksiinne turvautuvia . Jymähtäneetvomaan tylsyyteenne tai elämäntapaanne, ette kykene muuttumaan mihinkään suuntaan.
        Samaa toki voit sanoa tupakoimattomistakin; en voi saada kuin yhden käsityksen tekstistäsi: ymmärryksesi mukaan kyse on valtataistelusta jossa tupakoimattomat pyrkivät sanelemaan tupakoivien elämää kykene,ättä lainkaan ymmärtämättä sitä, että ihan samaan te tupakoivatkin pyritte sillä erotuksella ettei tupakoimattomat vaadi teitä lopettamaan tupakointia vaan tupakoimaan siellä missä siitä ei koidu hajuhaittoja muille.

        Ymmärrätkö tämän eron?

        Tupakan haju omassa kodissa on asumishaitta. Siinä vertaus paskan tuomiseen teidän kotiinne osuu täysin oikeaan, siltikään sinun ymmärryksesi ei riitä tajuamaan mistä tässä on kyse.
        Te vaaditte, me vaadimme...ero on vsin siinä että te pakotatte kaikki muut sopeutumaan teidän elämäntyyliinne joka on se, että tupakansavut ulos omasta kämpästä, muiden koteihin. Pääasia on ettei oma kämppä haise tupakalle, sillä taas ei ole väliä haiseeko se jossain jonkun toisen, tupakoimattoman asunnossa.
        Ja jos et ymmärrä että savut leviävät ilmavirtojen, ilmanvaihtoventtiilien, rakenteelisten vikojen vuoksi, olet vieläkin tyhmempi kuin mitä oletan. Kuvitteletko tosiaan tietäväsi kaiken ja luulet tupakoimattomien vain kiusaavan valituksillaan, ehkä siksi oletat näin, koska oletkin ehkä itse tyypillinen kiusaaja?

        WITTU MITÄ VATIPÄÄ KAKAROITA JOTKA ALOTTAA 10V TAI NUOREMPINA, VIKA VOI OLLA KASVATTAJISSAKIN. ITSE KYLLÄKIN ALOITIN PARI VUOTTA MYÖHEMMIN, EIHÄN SE JÄRKEVÄÄ OLLUT SE.


      • Anonyymi

        Kuuluu silloin jos savut leviävät toisten asuntoihin. Ja ihminen pakotetaan elämään savun keskellä eli altistumaan vastentahtoisesti passiiviselle tupakoinnille. Pienenkään tupakansavun määrä omassa asunnossa ei ole sallittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta kun täällä ei kukaan itke kenenkään tupakoinnista, tupakoivat itse tai eivät.
        Katsos, on olemassa semmosiakin ihmisiä joita se tupakanhaju ei sinänsä haittaa. Ihme valitusta aika turhasta. Mahorkka se vasta haiseekin, että nää perusröökit täällä on ihan parfyymia siihen verrattuna.

        On varmasti olemassa, mutta osa kokee sen erittäin häiritsevänä. Ja yleensä jos se koetaan häiritsevänä se tarkoitta sitä että tupakansavua on joka päivä ja usein, monta kertaa päivässä, kuten meillä. Hyväksyn sen että kadulla haisee ajoittain tupakja mutta en sitä että kodissani haisee naapureiden tupakankatkut. Se on laitonta.


    • Anonyymi

      Jeesus oli sairas eläimiinsekaantuja

      • Anonyymi

        Tuonkin herjauksesi saat kyllä anteeksi kun Yeshua kutsuu sinua luokseen ja kadut. On vain yksi synti jota ei saa anteeksi. En kerro sitä että et syyllistyisi siihenkin.
        Jumalan armo kohtaa sinuakin päivittäin. Se että ilmeisesti vielä elät siitä huolimatta että herjaat jumalaa on merkki hänen armostaan. Hänen armonsa ja kärsivällisyytensä on mittaamaton.


    • Anonyymi

      Paljon täällä nytkin valitetaan pakottamisesta. Joudun toteamaan, että paljon ovat tupakoitsijat PAKOTTANEET minut haistelemaan krääsäänsä, eikä minulla ole ollut mahdollisuutta mihinkään noin ninku vastavuoroisesti.

      • Anonyymi

        Samaten kuin nikotiinituskaan tarvitaan ja pummataan ja velkataakka kasvaa toisten pitäisi elättää,kun varat lopussa.


      • Anonyymi

        Tuo pitää paikkansa. Itse olen joutunut pakon edessä haistelemaan omassa kodissani naapurieni sinne hönkimää helvetillistä tupakankatkua jo vuosia. Välillä katku on niin voimakas että on pakko ollut poistua huonetilasta toisaalle. Ja nimenomaan, tupakoivat ovat pakottaneet minut pois oman asuntoni huonetilasta. Mitä helvettiä tämä tällainen oikein on! Minä en ole vielä pakottanut ketään pois omasta olohuoneestaan makuuhuoneen puolelle käyttämällä parfyymiä tai huonetuoksuja..
        Kunhan rakennusyhtiöiden ja uusien asunto- osakeyhtiöiden yhteisösääntöihin tulee yhä enenevässä määrin tupakointikiellot sisätiloihin, parvekkeille ja taloyhtiönpiha- alueille eli tonteille niin ehkä sitten tämä tupakoivien asenne muuttuu.
        Nyt joudun siis vastentahtoisesti hengittämään tupakansavua sekä omassa asunnossani, ulkona kadulla kävellessäni että bussia tai junaa odotellessani.
        Tupakovat täällä nimenomaan sanelevat elämisen ehdot kaikille muille, eikä päinvastoin, toivottavasti suuunta tulee muuttumaan ja hyvin nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pitää paikkansa. Itse olen joutunut pakon edessä haistelemaan omassa kodissani naapurieni sinne hönkimää helvetillistä tupakankatkua jo vuosia. Välillä katku on niin voimakas että on pakko ollut poistua huonetilasta toisaalle. Ja nimenomaan, tupakoivat ovat pakottaneet minut pois oman asuntoni huonetilasta. Mitä helvettiä tämä tällainen oikein on! Minä en ole vielä pakottanut ketään pois omasta olohuoneestaan makuuhuoneen puolelle käyttämällä parfyymiä tai huonetuoksuja..
        Kunhan rakennusyhtiöiden ja uusien asunto- osakeyhtiöiden yhteisösääntöihin tulee yhä enenevässä määrin tupakointikiellot sisätiloihin, parvekkeille ja taloyhtiönpiha- alueille eli tonteille niin ehkä sitten tämä tupakoivien asenne muuttuu.
        Nyt joudun siis vastentahtoisesti hengittämään tupakansavua sekä omassa asunnossani, ulkona kadulla kävellessäni että bussia tai junaa odotellessani.
        Tupakovat täällä nimenomaan sanelevat elämisen ehdot kaikille muille, eikä päinvastoin, toivottavasti suuunta tulee muuttumaan ja hyvin nopeasti.

        Voihan itku, melkei sääliksi käy 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan itku, melkei sääliksi käy 🤣

        Vahingoniloinen sosiopaatti. Kiusaaja, ensin koulukiusaaja, sitten työpaikkakiusaaja ja lopulta asuinyhteisökiusaaja. Näin se menee.
        Ostaisit seksiä niin saisit jotain muutakin sisältö elämääsi. Voisit ruikkia litkujasi maksua vastaan koska tuskin tuollaisen äijän hapanimelät kelpaa yhdellekään ilman rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vahingoniloinen sosiopaatti. Kiusaaja, ensin koulukiusaaja, sitten työpaikkakiusaaja ja lopulta asuinyhteisökiusaaja. Näin se menee.
        Ostaisit seksiä niin saisit jotain muutakin sisältö elämääsi. Voisit ruikkia litkujasi maksua vastaan koska tuskin tuollaisen äijän hapanimelät kelpaa yhdellekään ilman rahaa.

        Ei taida rahat riittää kuin huumeidenkäyttäjen tarjoamaan. Äijällä haisee ja maistuu pussukoitten kalalitku niin pahalle ettei sitä kukaan huoli. Tupakka sitä paitsi vie mieskunnon, ei näillä seiso mikään muu paitsi järki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vahingoniloinen sosiopaatti. Kiusaaja, ensin koulukiusaaja, sitten työpaikkakiusaaja ja lopulta asuinyhteisökiusaaja. Näin se menee.
        Ostaisit seksiä niin saisit jotain muutakin sisältö elämääsi. Voisit ruikkia litkujasi maksua vastaan koska tuskin tuollaisen äijän hapanimelät kelpaa yhdellekään ilman rahaa.

        Nyt meni kyllä pahaksi, pahoittelut..😵‍💫😲😬😖🥺😫😣☹️😠😳🫣🫤😵😫😔sori..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt meni kyllä pahaksi, pahoittelut..😵‍💫😲😬😖🥺😫😣☹️😠😳🫣🫤😵😫😔sori..

        Ymmärrän pohjattoman vihan tunteen, itse tälläkin hetkellä jouduin lähtemään pois huoneesta törkeän vahvan tupakanhajun takia, molemmat seinänaapurit käryttävät sisätiloissa. Katkut seinäelementtien alaosien rakojen ja hiushalkeaminen kautta huoneeseeni. Jos joku ri usko, tulkoot haistelemaan kämppääni, haju on kuin bussipysäkillä siinä parin metrin päässä röökattaisiin.
        Kuinkahan pahalta näiden röökaajien omassa huoneessa haisee? Ovat tottuneet tietenkin ja muutoinkin aika välinpitämättömiä siitä leviääkö katkut naapuriin vai ei. Täysiä paskoja 💩.., suoraan sanottuna.🤬😡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt meni kyllä pahaksi, pahoittelut..😵‍💫😲😬😖🥺😫😣☹️😠😳🫣🫤😵😫😔sori..

        Mitä turhaa pahoittelet , eivät hekään välitä siitä mitä kärsimyksiä muille aiheuttavat, nauravat vahingoniloista, paskasta nauruaa kun toinen kärsii. Lisäävät vain tupakoinnin määrää kun huomaavat että toiset kärsii.


    • Anonyymi

      Ampukaa itsenne.

      • Anonyymi

        Sitä voisi harkita, hyvin pitkälle tilanne siihen edennyt. Loppuisi tuo saatanallinen käryn keskellä asuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä voisi harkita, hyvin pitkälle tilanne siihen edennyt. Loppuisi tuo saatanallinen käryn keskellä asuminen.

        Otin muuten valokuvia noista seinäelementtien koloista ja näytin rautakauppiaalle kun hain täyteaineita tilkitäkseni aukot. Hän totesi heti että asia kuuluu ilman muuta taloyhtiölle johon totesin että meillä toimii talon oma mafia ja se määrää ettei tämä asia kuulu taloyhtiölle vaan osakkaalle. Oli todella hämmästynyt tilanteesta ja ihmetteli mikä ihme taloyhtiö näin toimii.
        No näitä mafiataloyhtiöitä kyllä löytyy, yleensä pienituloisten asuinalueilta joissa joku " insinööri" on ottanut talon haltuunsa tupakoivien kavereiitensa kanssa ja laatii ihan omat sääntönsä, myös asunto- osakeyhtiölain tulkinnan suhteen.
        Pitäisi nostaa oikeusjuttu taloyhtiötä vastaan tai olla myöntämättä vastuuvapautta talon hallitukselle. Mutta jos osakas on arka ja hiljainen, eikä saa tukea muilta asukkailta , niin heti käytetään välittömästi hyväksi ihmisten osaamattomuutta, tietämättömyyttä ja arkuutta puolustaa oikeuksiaan.
        Taloyhtiö on juuri niin huono, kelvoton , ala- arvoinen kuin on asukkaatkin, mistään mitään piittaamattomia ja välinpitämättömiä.
        Hallituksen jäsen saattaa olla juuri tuollainen, sosiopaatti- narsisti joka ei siedä vastaansanomisia, on kontrolloiva ja omistushaluinen vajakki joka kuvittelee itsestään isompaa kuin mitä onkaan. Vallan väärinkäyttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otin muuten valokuvia noista seinäelementtien koloista ja näytin rautakauppiaalle kun hain täyteaineita tilkitäkseni aukot. Hän totesi heti että asia kuuluu ilman muuta taloyhtiölle johon totesin että meillä toimii talon oma mafia ja se määrää ettei tämä asia kuulu taloyhtiölle vaan osakkaalle. Oli todella hämmästynyt tilanteesta ja ihmetteli mikä ihme taloyhtiö näin toimii.
        No näitä mafiataloyhtiöitä kyllä löytyy, yleensä pienituloisten asuinalueilta joissa joku " insinööri" on ottanut talon haltuunsa tupakoivien kavereiitensa kanssa ja laatii ihan omat sääntönsä, myös asunto- osakeyhtiölain tulkinnan suhteen.
        Pitäisi nostaa oikeusjuttu taloyhtiötä vastaan tai olla myöntämättä vastuuvapautta talon hallitukselle. Mutta jos osakas on arka ja hiljainen, eikä saa tukea muilta asukkailta , niin heti käytetään välittömästi hyväksi ihmisten osaamattomuutta, tietämättömyyttä ja arkuutta puolustaa oikeuksiaan.
        Taloyhtiö on juuri niin huono, kelvoton , ala- arvoinen kuin on asukkaatkin, mistään mitään piittaamattomia ja välinpitämättömiä.
        Hallituksen jäsen saattaa olla juuri tuollainen, sosiopaatti- narsisti joka ei siedä vastaansanomisia, on kontrolloiva ja omistushaluinen vajakki joka kuvittelee itsestään isompaa kuin mitä onkaan. Vallan väärinkäyttäjä.

        White trash porukkaa, kaikki tupakoijat. Asuvat omila asuinalueillaan, on roskaa ja likaa ja tummpeja ja tyhjiä tupakka- askeja joka paikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otin muuten valokuvia noista seinäelementtien koloista ja näytin rautakauppiaalle kun hain täyteaineita tilkitäkseni aukot. Hän totesi heti että asia kuuluu ilman muuta taloyhtiölle johon totesin että meillä toimii talon oma mafia ja se määrää ettei tämä asia kuulu taloyhtiölle vaan osakkaalle. Oli todella hämmästynyt tilanteesta ja ihmetteli mikä ihme taloyhtiö näin toimii.
        No näitä mafiataloyhtiöitä kyllä löytyy, yleensä pienituloisten asuinalueilta joissa joku " insinööri" on ottanut talon haltuunsa tupakoivien kavereiitensa kanssa ja laatii ihan omat sääntönsä, myös asunto- osakeyhtiölain tulkinnan suhteen.
        Pitäisi nostaa oikeusjuttu taloyhtiötä vastaan tai olla myöntämättä vastuuvapautta talon hallitukselle. Mutta jos osakas on arka ja hiljainen, eikä saa tukea muilta asukkailta , niin heti käytetään välittömästi hyväksi ihmisten osaamattomuutta, tietämättömyyttä ja arkuutta puolustaa oikeuksiaan.
        Taloyhtiö on juuri niin huono, kelvoton , ala- arvoinen kuin on asukkaatkin, mistään mitään piittaamattomia ja välinpitämättömiä.
        Hallituksen jäsen saattaa olla juuri tuollainen, sosiopaatti- narsisti joka ei siedä vastaansanomisia, on kontrolloiva ja omistushaluinen vajakki joka kuvittelee itsestään isompaa kuin mitä onkaan. Vallan väärinkäyttäjä.

        HIENO TARINA, HERMANNI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HIENO TARINA, HERMANNI.

        Ei ole mikään tarina, vaan ihan rakentamisen heikosta laadusta kertovaa faktaa. Valokuvat ovat todisteena. Talo rakennettu 1970- luvulla ja on täyttä sutta, samanlaista kuraa on 200- luvun rakentaimenkin. Ei näitä väliseinien elementtejä lattiatasolla tilkitä millään tavalla. Täynnä koloja ja mikrohalkeamia joiden kautta savut leviävät asunnosta toiseen. Ei auta jalkalistat , ne eivät ole aina niin tiiviisti kiinni seinärakenteessa.
        Riippuen huoneiston paineesta se joko työntää ja vetää katkut toiseen asuntoon. Itsellä nyt parvekeovi ollut auki viikon verran yötä päivää, ja silti katkut naapurista tulee sisälle.
        Pakkasilla on aika vaikeaa enää pitää ovea auki, mutta sen teen jos se käryttäminen ei lopu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        White trash porukkaa, kaikki tupakoijat. Asuvat omila asuinalueillaan, on roskaa ja likaa ja tummpeja ja tyhjiä tupakka- askeja joka paikassa.

        Virolaiset raksamiehet ja ulkomaalaiset ja suomalaiset, keski- iän ylittäneet öijät ja muijat tupakoivat. Siinä mulla on naapureina ainakin kaksi ellei peräti kolme ihan vieressä tupakoivaa seinänaapuria ja alakerrassa vielä muutama. Viereissä rapussa samaten, useita savustajia. Kaiki vanhoja, eläköityneitä pa** ** ja.
        . Eivät välitä naapureistaan. Sama vika hallituksessa, lihavia vanhoja ja kiukkuisia, flegmaattisia äijänraaskuja ja yksi nuorempi naispuolinen inhottavuus mukana, hvin ikäviä tyyppejä jokainen.
        Nousee viha kun niitä ajatteleekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virolaiset raksamiehet ja ulkomaalaiset ja suomalaiset, keski- iän ylittäneet öijät ja muijat tupakoivat. Siinä mulla on naapureina ainakin kaksi ellei peräti kolme ihan vieressä tupakoivaa seinänaapuria ja alakerrassa vielä muutama. Viereissä rapussa samaten, useita savustajia. Kaiki vanhoja, eläköityneitä pa** ** ja.
        . Eivät välitä naapureistaan. Sama vika hallituksessa, lihavia vanhoja ja kiukkuisia, flegmaattisia äijänraaskuja ja yksi nuorempi naispuolinen inhottavuus mukana, hvin ikäviä tyyppejä jokainen.
        Nousee viha kun niitä ajatteleekin.

        Ei sullakaan hyvin mene kun pitää valittaa toisten tupakoinnista, onneksi on normaaleja naapureita joita ei pieni röökinkatku välillä haittaa. Se sitten onkin ongelmallista, jos siitä oikeasti saa jotain hengitysongelmia/on joku sairaus. Sitten ehkä kannattais katella missä asuu, nii. Kieltoja en näe ratkaisuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sullakaan hyvin mene kun pitää valittaa toisten tupakoinnista, onneksi on normaaleja naapureita joita ei pieni röökinkatku välillä haittaa. Se sitten onkin ongelmallista, jos siitä oikeasti saa jotain hengitysongelmia/on joku sairaus. Sitten ehkä kannattais katella missä asuu, nii. Kieltoja en näe ratkaisuna.

        Joita ei pieni röökinkatku välillä haittaa...
        Entä jos röökinkatkua tulee joka päivä. Tuskin ne ihmiset tupakoivat yhden päivässä ja jos tupakoijia on naapureissa yhteensä viisi, mieti minkälaista katkua tulee asunton jos kaikki
        polttavat kaksi tai kolme savuketta päivässä? Kaikki viisi siis ja sisällä ja parvekkeella. Ei ole kyse enää satunnaisesta tupakansavusta vaan päivittäisestä hajuhaitasta..
        Ei ole siis sitä yhtä ja ainoaa joka käy aamulla polttamassa yhden röökin ja illalla toisen. Kun tupakoivia on useampia, esim.pariskunta Savuakin tulee ihan eri tahtiin päivän mittaan.
        Esim.sisätiloissa vedetään röökiä useita kertoja päivässä ja savut rakenteiden kautta toisen asuntoon. Toinen napuri polttaa myös sekä sisällä ja välillä menee viereiselle parvekkeelle josta savut leviää omalle parvekkeelle ja siitä sisään.
        Sitten on taas se tuon parveketupakoinnin lisäksi se rakenteiden kautta leviävä savu- siis molemmin puolin omaa asuntoa.
        Ja jos et usko rakenteiden kautta tuleviin katkuin, tutustu 1970 - luvun betonilähiöiden asuntoihin paremmin , ota jalka- ja ovilistat irti ja tutki tarkasti. Isoja sormen mentäviä koloja ja halkeamia koko elementin se osa täynnä mitä peittää jaljalistat ja ovenkarmien peitelistat.
        Tätähän ei monet usko, en uskonut itsekkään mutta lopulta tajusin miksi asunnossani haisee aina tiettyyn aikaan monta tuntia tupakansavu. Se tulee rakenteiden kautta. Eikä tarvinnut kuin kumartua haistelemaan lattiatasolle niin jo naapurin tupakkahan se siellä haisi ja kun otti irti listat näki mitä listan takana oli...
        Mutta sanoppa se näille tolvanoille, eivät usko mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sullakaan hyvin mene kun pitää valittaa toisten tupakoinnista, onneksi on normaaleja naapureita joita ei pieni röökinkatku välillä haittaa. Se sitten onkin ongelmallista, jos siitä oikeasti saa jotain hengitysongelmia/on joku sairaus. Sitten ehkä kannattais katella missä asuu, nii. Kieltoja en näe ratkaisuna.

        Tupakansavu on hajuhaitta ja siten asumisviihtyvyyttä merkittävästi alentava asia. Mieti jos joutuisit itse haistelemaan kotonasi jokapäivä jotain itsellesi todella epämiellyttävää ja ärsyttävää hajua. Kyse on siis myös asumisviihtyvyydestä.
        Muualla kodin ulkopuolella jokainen joutuu väkisinkin haistelemaan erilaisia hajuja, hajusteita ja tupakankäryä, epämiellyttäviä ruoan tuoksuja, ulosteen ja virtsan hajuja, se on selvä Mutta omassa kodissaan pitäisi saada olla täysin rauhassa ainakin tupakansavulta.

        Tuskin tupakoivat itsekkään haluavat tupakansavua sisätiloihin silloin kun eivät itse polta. Tämä asia tuntuu monilta tupakoivilta unohtuvan. Tupakansavu ei häiritse kun itse määrää milloin sitä katkua keuhkoihinsa vetää ja sitä hengittellee. Mutta asenne ja vaikutelma muuttuu välittömästi jos sitä savua tai jotain muuta joutuu vastoin omaa tahtoaan eli tahtomattaan haistamaan kodissaan.
        Monia asioita voi sietää tilapäisesti mutta naapurin tupakointi ei ole tilapäisilmiö vaan kuukausi jopa vuosi toisensa jälkeen jatkuva haju- ja jopa terveyshaitta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tupakansavu on hajuhaitta ja siten asumisviihtyvyyttä merkittävästi alentava asia. Mieti jos joutuisit itse haistelemaan kotonasi jokapäivä jotain itsellesi todella epämiellyttävää ja ärsyttävää hajua. Kyse on siis myös asumisviihtyvyydestä.
        Muualla kodin ulkopuolella jokainen joutuu väkisinkin haistelemaan erilaisia hajuja, hajusteita ja tupakankäryä, epämiellyttäviä ruoan tuoksuja, ulosteen ja virtsan hajuja, se on selvä Mutta omassa kodissaan pitäisi saada olla täysin rauhassa ainakin tupakansavulta.

        Tuskin tupakoivat itsekkään haluavat tupakansavua sisätiloihin silloin kun eivät itse polta. Tämä asia tuntuu monilta tupakoivilta unohtuvan. Tupakansavu ei häiritse kun itse määrää milloin sitä katkua keuhkoihinsa vetää ja sitä hengittellee. Mutta asenne ja vaikutelma muuttuu välittömästi jos sitä savua tai jotain muuta joutuu vastoin omaa tahtoaan eli tahtomattaan haistamaan kodissaan.
        Monia asioita voi sietää tilapäisesti mutta naapurin tupakointi ei ole tilapäisilmiö vaan kuukausi jopa vuosi toisensa jälkeen jatkuva haju- ja jopa terveyshaitta.

        Eniten v*** aa se kun odottaa ihmisten toimivan normaalisti, kuten nyt yleensä kuuluukin toimia. Hallituksen jäsen tulee osakkaan kotiin käymään ja havaitsee että asunnossa todellakin haisee tupakka ja ymmärtää asian ja sanoo suoraan että tehdään mitä voidaan. Ja sitten asia käsitellään hallituksen jäsenten kesken ja ehdotetaan että tehdään rakenteellisia korjauksia ja seurataan auttaako se ongelmaan.

        Otetaan yhteyttä tuttuun urakoitsijaan ja tekniseen isännöitsijään ja sovitaan miten jatkossa toimitaan. Rakenneviat tutkitaan ja tehdään päätös milloin tullasn tiivistämään aukot. Sitten vain hommiin ja taloyhtiö maksaa kulut. Näinhän sen pitäisi käytännössä mennä. Lain mukaan.
        Sitten osakasta kehoitetaan seuraamaan tuleeko katkua vielä sisätiloihin. Eli toimitaan osakasta kuunnellen , yhteistyössä ja toista kunnioittaen
        eikä väheksyen ja mitätöiden tyyliin; haista paska vanha lehmä, pidä turpas kiinni, ei täällä mikään haise, itse haiset saatana. Kuvittelet kaiken, mene hoitoon.
        Tai ei noteerata lainkaan, ollaan hiljaa , vältellään, ei käydä, tutkimassa asuntoa, ei reagoida, ei vastata sähköposteihin kuin yhdellä lauseella, valitetaan vain tiannetta, lopulta ei välitetä ja unohdetaan dopivasti koko ikävä ja hankala asia ja ennen kaikkea asenne on tämä; kohta se muija lopettaa kyllä kun ei olla kuulevinaankaan. Loppuu se saatanan valittaminen ja kitinä. Jos katkua tulee, muutakoot vaikka helvettiin valittamasta.
        Viimeksi mainittu taktiikka on valittu meidän taloyhtiössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eniten v*** aa se kun odottaa ihmisten toimivan normaalisti, kuten nyt yleensä kuuluukin toimia. Hallituksen jäsen tulee osakkaan kotiin käymään ja havaitsee että asunnossa todellakin haisee tupakka ja ymmärtää asian ja sanoo suoraan että tehdään mitä voidaan. Ja sitten asia käsitellään hallituksen jäsenten kesken ja ehdotetaan että tehdään rakenteellisia korjauksia ja seurataan auttaako se ongelmaan.

        Otetaan yhteyttä tuttuun urakoitsijaan ja tekniseen isännöitsijään ja sovitaan miten jatkossa toimitaan. Rakenneviat tutkitaan ja tehdään päätös milloin tullasn tiivistämään aukot. Sitten vain hommiin ja taloyhtiö maksaa kulut. Näinhän sen pitäisi käytännössä mennä. Lain mukaan.
        Sitten osakasta kehoitetaan seuraamaan tuleeko katkua vielä sisätiloihin. Eli toimitaan osakasta kuunnellen , yhteistyössä ja toista kunnioittaen
        eikä väheksyen ja mitätöiden tyyliin; haista paska vanha lehmä, pidä turpas kiinni, ei täällä mikään haise, itse haiset saatana. Kuvittelet kaiken, mene hoitoon.
        Tai ei noteerata lainkaan, ollaan hiljaa , vältellään, ei käydä, tutkimassa asuntoa, ei reagoida, ei vastata sähköposteihin kuin yhdellä lauseella, valitetaan vain tiannetta, lopulta ei välitetä ja unohdetaan dopivasti koko ikävä ja hankala asia ja ennen kaikkea asenne on tämä; kohta se muija lopettaa kyllä kun ei olla kuulevinaankaan. Loppuu se saatanan valittaminen ja kitinä. Jos katkua tulee, muutakoot vaikka helvettiin valittamasta.
        Viimeksi mainittu taktiikka on valittu meidän taloyhtiössä.

        Ompa todella saatanallinen taloyhtiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompa todella saatanallinen taloyhtiö.

        Kuullostaa ihan espoolaiselta, Suvela on myös yksi helvetillisimmistä paikoista asua mitä tupakansavun haittoihin tulee, Kirstinmäki niistä pahin. Näin olen kuullut.


    • Anonyymi

      Tupakasta kerätyt rahat menee valtion pohjattomaaa verokassaa, ei muuhun🤷‍♂️ savuton suomi tulee lisäämää rikollisuutta kun jengi tuo tupakat muualta kun kaupsta tai r-kioskilta. No onhan tossakii työllistävä vaikutus, tosin niin laiskaa kansaa että tuskinntoimii..

    • Anonyymi

      Olen lopettanut tupakoinnin 17 v sitten vieläkin tulee voimakkaist mielitekoja. Kovan työn takana on luopua tupakasta en ymmärrä miten voi enää olla varaa polttaa tupakkaa hiton kallista. Eläkkeet on pieniä mutta tupakkia kuluu. Huhh

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1798
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      179
      1301
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1158
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      34
      1053
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      81
      977
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      935
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      880
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      64
      806
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      779
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      751
    Aihe