Mikä lääke

Anonyymi-ap

Moi. Voisiko joku suositella hyvää rauhoittavaa? Eli meen paniikkiin ja ahdistaa tietyt tilanteet ja hiki nousee otsalle ym inhottavaa esim: töissä palaverit,menen paniikkiin ja ahdistaa todella paljon työpaikan palaveritilanteet,jos tarvii puhua tai kommentoida jotain. Yleensä olen pelkkänä korvana,mutta koskaan ei tiedä. Minua ahdistaa jo kokoontua työporukalla sinne. Näitä tilanteita on todella harvoin kuitenkin. Mutta yksi on tulossa nyt tässä keväällä. En ymmärrä miksi nämä tilanteet saa paniikin,jos täytyy kokoontua.

Mikä lääke olisi hyvä tällaiseen tilanteeseen,joka ei kuitenkaan lamaannuttaisi eikä silmät seisoisi päässä?Tekisi rennon ja rauhallisen olon vain. Osaako joku auttaa. Määrääköhän lääkäri mitään,jos varaan ajan ja pyydän jotain..?

13

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Beetasalpaajilla olisi hyvä aloittaa kokeilu. Monet esiintyjät käyttävät esim. Propralia, se on harmittomin lääke, ei koukuta, eikä muutenkaan ole haittoja.
      Bentsot, rauhoittavat on toinen vaihtoehto, mutta niiden kanssa täytyy olla varovainen.
      Bentsoja on nykyään vaikea saada, lääkärit eivät niitä mielellään kirjoittele.

      • Anonyymi

        Olen alkuperäinen kirjoittaja. Kyse ei ole mistään pienestä jännityksestä vaan ihan kunnon paniikista... propral ei auta,se ei rauhoita,eikä vaikutus kestä 8h. Juuri sitä rauhoittavaa tarvitsen. Minulla on propralia,joskus olen sitä saanut,kun olen sanonut lääkärille että se auttoi hieman stressiin. Tiedän rauhoittavien riskit,mutta ne tulisikin harvoin käyttöön.

        Voiko propralia sitten ottaa 8 tunnissa toista annosta,että jos aamulla ottaa ja sitten päivällä? Ja mitä annos määrää kannattaa ottaa? Minulla on 10mg. Se ei juuri auta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen alkuperäinen kirjoittaja. Kyse ei ole mistään pienestä jännityksestä vaan ihan kunnon paniikista... propral ei auta,se ei rauhoita,eikä vaikutus kestä 8h. Juuri sitä rauhoittavaa tarvitsen. Minulla on propralia,joskus olen sitä saanut,kun olen sanonut lääkärille että se auttoi hieman stressiin. Tiedän rauhoittavien riskit,mutta ne tulisikin harvoin käyttöön.

        Voiko propralia sitten ottaa 8 tunnissa toista annosta,että jos aamulla ottaa ja sitten päivällä? Ja mitä annos määrää kannattaa ottaa? Minulla on 10mg. Se ei juuri auta

        Vuosia käytössä Propral 40mg, otan aina tarvittaessa. Vuosien saatossa tietää jo etukäteen tilanteet milloin "kohtaus" iskee. Joskus menee 3 tablettia päivässä, toisinaan taas ei yhtään. Propral on ollu mulle pelastus, tämän ansiosta pystyn mm. työskentelemään.

        Kohtaukset olivat aivan hirveitä, käsien vapinaa, naaman pudotusta, sydän hakkas sataa.


    • Anonyymi

      Luontaistuotekaupoista saa kauraa ja kärsimyskukkaa uutteina. Ne rauhottaa.

      Olen käyttänyt välillä tuota kärsimyskukkaa tippoina.

      • Anonyymi

        Ei noista luontaistuotteista ole hoitamaan paniikkia, usein ne perustuu ainoastaan uskoon että muka auttaa. Lääkäriin silloin mennään kun voidaan huonosti


    • Anonyymi

      Luontaistuotteiden kanssa on hyvä olla varovainen, niissäkin on riskinsä.
      Jotkut tuotteet ovat saaneet maksavaurioita aikaiseksi joillain ihmisillä.

    • Anonyymi

      Hengitys tekniikka hyvä keino kun saa paniikkikohtauksen

    • Anonyymi

      Propral 10mg on sangen pieni annos. Toisilla auttaa 10mg ja toisilla 100mg

    • Anonyymi

      Minulla oli kerran vaikea tilanne. menin hautajaisiin ja piti tavata vaikea ihminen. Lääkäri määräsi silloin ymmarryksensä mukaa riittävän lääkkeen, kun selitin tilanteen.

    • Anonyymi

      Xanor Depot 1mg. Auttaa heti eikä seiso silmät päässä.

    • Anonyymi

      Paras olisi, kun selvittäisi syyn, mikä mahtaa olla paniikkihäiriön aiheuttava tekijä.
      Onko se sosiaalisten tilanteiden pelko, ahdistus, huono itsetunto, tms....
      Ne ovat hoidettavissa olevia vaivoja. Pelkillä lääkkeillä niitä ei pois saa, toki oireita voi lievittää.

    • Anonyymi

      Lääketeollisuuden kemikaalit ei ole ratkaisu. Ne voi lievittää oireita ja jos lääkitys on ainoa hoito, voi tulla psyykkinen lääkeriippuvuus; et uskalla lähteä mihinkään, jos ei ole lääkettä mukana tai jos et ole ottanut lääkettä.

      Paras lääke on elää normaalia elämää ja kohdata ne tilanteet, jotka laukaisee paniikkihäiriön. Tämä rohkaistuminen auttaa myös lieventämään paniikkikohtauksien voimakkuutta ja kestoa. Ja kun ymmärtää, että se kohtaus ei ole vaarallinen, niin sen voi kohdata huoletta. Vielä paremmaksi menee, kun menet tarkoituksella sellaisiin tilanteisiin ja toivotat kohtauksen tervetulleeksi, että anna tulla vaan ja oikein kunnolla. Lopulta alkaa hahmottumaan pelkäämisen turhuus ja tämä johtaa nopeasti kohtausten lopulliseen katoamiseen. Tiedän, että tämä toimii, koska näin olen itse selättänyt kohtaukset. Yli kolmeen vuoteen ei yhtään kohtausta. Ennen niitä tuli useita viikossa.

    • Anonyymi

      Toinen ihminen on paras lääke siihen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe