Tyhjensin äsken "pakastinkompostorista" tosi hyvää multaa.
Mitäs nyt ?....miten aloitan tämän prosessin uudestaan. (älkää naurako!)
Eli laitanko pohjalle jotain speciaalia?
Jätänkö vähän vanhaa multaa pohjalle? (sitäkin olisi)
Pistänkö herätettä sekaan?
Mätin mullan kukkapenkkeihin-olisko pitänyt sekoittaa jonkun "virallisen" mullan kanssa-ei kait ole liian ytyainetta (siis tämä kompostimultani)
Neuvokaa
5
925
Vastaukset
- pipsa
saitko ihan oikeaa multaa? kauanko kesti valmistua? olen utelias tietämään.....,
- pipsa
niin vielä,,,sinun tarttee sekuittaa sitä entistä kompostia siihen uuteen mitä alat kerätä ja sitä kompostiherätettä,,,sekoitat ne hyvin ja jatkat entiseen malliin....
- kompostifriikki
No sinne pohjalle voisit laittaa jotakin karkeata tavaraa, risuja tms että happi pääsee kiertämään,
jotain 10 cm kerros. Sitten päälle vaan talousjätettä ja kuiviketta. ja sekaan voit mielellään heittää vähän vanhaa multaa, se toimii mainiosti kompostinherätteenä, sen kummempia ei tarvitse ainakaan tähän aikaan vuodesta. Olisi ehkä ollut hyvä jälkikompostoida vähän pidempään, voi olla että sun tuore multa on vähän liia stydiä kukkapenkkiin. Toisaalta keväällä tarvitaan ravinteita....- alkupe
Kiitos kovasti !
Niin tuosta multaantumisesta. Juu se oli upeeta tod. mustaa multaa. Olin oikein ahkera (!!!! heh) ja jopa siivilöin sen isoisäni vanhalla hiekkasiivilällä. Päivä kului rattoisasti!
Mutta tuosta ajasta. Tämä kompostori on perintö-sellainen, että milloinkahan äitivainaa on aloittanut siihen laittaa tavaraa....eli monta monta vuotta sitten.
Eli sanotaan että karkeesti ottaen 2 vuoteen siitä ei ole multaa otettu, viime kesänä aloin hoitaa sitä "vähän paremmin". Ja tämä multasato antaa vaan lisäpotkua. Kaikesta sitä kicksejä saakin. - mekatron
alkupe kirjoitti:
Kiitos kovasti !
Niin tuosta multaantumisesta. Juu se oli upeeta tod. mustaa multaa. Olin oikein ahkera (!!!! heh) ja jopa siivilöin sen isoisäni vanhalla hiekkasiivilällä. Päivä kului rattoisasti!
Mutta tuosta ajasta. Tämä kompostori on perintö-sellainen, että milloinkahan äitivainaa on aloittanut siihen laittaa tavaraa....eli monta monta vuotta sitten.
Eli sanotaan että karkeesti ottaen 2 vuoteen siitä ei ole multaa otettu, viime kesänä aloin hoitaa sitä "vähän paremmin". Ja tämä multasato antaa vaan lisäpotkua. Kaikesta sitä kicksejä saakin.Minulla meni omatekoinen pakastekompostori sököksi muutamassa (ehkä kolme tai neljä) vuodessa.
Ruostui puhki.
Nyt se Biolan 220 kehrää tyytyväisenä tuolla nurmikolla, se se käy talvellakin.
Maksaahan sen hankkiminen, mutta se on sitten sillä selvä.
Lisäkuluja ei ole enää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244312Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132968Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141229Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.43955Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22950PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht117783Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport38756- 37754
- 107719
- 135677