Uusimmassa miilulehdessä oli juttu tavaroista joista ei ikinä luovu.
Erään henkilön tärkeä esine oli pienoiskivääri.
Ase on kuulemma toimintakuntoinen, löytynyt jostain kellarista.
Mitäs se aselaki sanookaan?
Jos asetta säilyttää ilman asekaappia niin aseen on purettava (ase ja lukko) ja KAIKKI osat piilotettuna! Eli itse asettakaan ilman lukkoa ei saa säilyttää seinällä!
Oletan että ko. henkilöllä on kyseiseen pienoiskivääriin asianmukainen aselupa jonka myöntää poliisi.
Miilun juttuja
18
274
Vastaukset
- Anonyymi
Miten voit ryhtyä poliisiksi ja "neuvonantajaksi", vaikka et tiedä, miten
tuo aseen omistaja sitä säilyttää? Mistä ase on aikanaan löytynyt,
ei ole merkityksellistä, jos se nyt on lukitussa asekaapissa.- Anonyymi
Jutussahan kerrottiin että pienoiskivääri on löytänyt paikkansa seinällä hirvien sarvissa mutta lukko on otettu pois.
- Anonyymi
Ei olekaan tärkeää mistä ase on löytynyt vaan siitä onko löytäjä anonut aseeseen löytämisen jälkeen aseluvan.
Tässä nähdään kuinka tietämättömiä ihmiset on.
Jos löytää aseen tai räjähdys aineita tai patruunoita niin on soitettava 112 ja pyytää poliisi hakemaan ne pois. Jos löytää perikunnan aseen niin sen jos haluaa säilyttää itsellään niin siihen on haettava joko aselupa tai ase on deaktivoitava eli asesepän toimesta saatettava lainmukaisesti toimintakelvottomaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei olekaan tärkeää mistä ase on löytynyt vaan siitä onko löytäjä anonut aseeseen löytämisen jälkeen aseluvan.
Tässä nähdään kuinka tietämättömiä ihmiset on.
Jos löytää aseen tai räjähdys aineita tai patruunoita niin on soitettava 112 ja pyytää poliisi hakemaan ne pois. Jos löytää perikunnan aseen niin sen jos haluaa säilyttää itsellään niin siihen on haettava joko aselupa tai ase on deaktivoitava eli asesepän toimesta saatettava lainmukaisesti toimintakelvottomaksi.Jos perikunnassa on muita osakkaita, on tehtävä kauppakirjat, millä he
myyvät oman osuutensa esim, yhdelle osakkalle, joka sitten hommaa tarvittavat
dokumentit itselleen.
Helpoin tapa on viedä vanhat ruosteiset tussarit suoraan poliisilaitokselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos perikunnassa on muita osakkaita, on tehtävä kauppakirjat, millä he
myyvät oman osuutensa esim, yhdelle osakkalle, joka sitten hommaa tarvittavat
dokumentit itselleen.
Helpoin tapa on viedä vanhat ruosteiset tussarit suoraan poliisilaitokselle.Nykyään vaikea saada perikunnan aseille lupia varsinkin jos hakija ei harrasta ammuntaa tai metsästystä.
Miilun juttussa tosiaan näyttää lukevan niin että hirvensarvet on saatu juuri siksi että niistä säilytetään asetta. Noin tuon ymmärtää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään vaikea saada perikunnan aseille lupia varsinkin jos hakija ei harrasta ammuntaa tai metsästystä.
Miilun juttussa tosiaan näyttää lukevan niin että hirvensarvet on saatu juuri siksi että niistä säilytetään asetta. Noin tuon ymmärtääMitä syytä on hankkia vanhaa asetta, "jos ei harrasta ammuntaa tai metsästystä"?
Vanhan pienoiskiväärin arvo on korkeintaa 50 , lupa siihen paljon enemmän.
Ennen sotia jo tehtiin Suomessa Tikka-rihlakoita ,kaikki aseet oli numeroitu
tarkkaan, jos löytyy jostain 1-10 numerosarjan pyssy, se voi olla satasien
arvoinen, kannattaa rueta haalimaan, etsivä löytää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä syytä on hankkia vanhaa asetta, "jos ei harrasta ammuntaa tai metsästystä"?
arvoinen, kannattaa rueta haalimaan, etsivä löytää!Jos on aseella tunnearvoa niin siitä syystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä syytä on hankkia vanhaa asetta, "jos ei harrasta ammuntaa tai metsästystä"?
arvoinen, kannattaa rueta haalimaan, etsivä löytää!Rihlakko on eri juttu kuin pienoiskivääri.
- Anonyymi
Oikein oletat, joten mitä täällä naputat?
- Anonyymi
Sitä täällä vaa naputetaan nipunapu että asia tulee selväksi muillekin joilla saattaa nurkissa tai jopa seinällä olla luvaton perikunnan ase.
Se tärkeää että jos haluaa aseesta, patruunoita tai räjähteistä eroon ETTEI LÄHDE NIITÄ ITSE VIEMÄÄN POLIISIASEMALLE vaan soitto 112 ka selittää asian sinne niin lähettävät poliisit noutamaan.
Jos löytää jonkun sodanaikaisen kranaatin tai muun räjähteet vaikkapa vintiltä niin sitä ei kannata edes ulos itse kantaa. Poliisit hoitaa asian. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä täällä vaa naputetaan nipunapu että asia tulee selväksi muillekin joilla saattaa nurkissa tai jopa seinällä olla luvaton perikunnan ase.
Se tärkeää että jos haluaa aseesta, patruunoita tai räjähteistä eroon ETTEI LÄHDE NIITÄ ITSE VIEMÄÄN POLIISIASEMALLE vaan soitto 112 ka selittää asian sinne niin lähettävät poliisit noutamaan.
Jos löytää jonkun sodanaikaisen kranaatin tai muun räjähteet vaikkapa vintiltä niin sitä ei kannata edes ulos itse kantaa. Poliisit hoitaa asian.Kyllä on ihmeellinen tietäjä, "nipunapu"-aloittaja, kannattaa ensin perehtyä
asiaan, ennenkuin alkaa isäänsä neuvomaan.
Poliisit eivät jouda asioikseen hakemaan kymmenien kilometrien päästä,
perikunnan eikä muidenkaan torrakoita. Olen itse vienyt Iisalmen poliisilaitokselle
kaksikin asetta, asepussissa, valtiolle luovutettavaksi.
Kerrotko vielä, onko elämän kuuna päivänä löytynyt Ylä-Savosta ainuttakaan
sodanaikaista kranaattia? Kuka niitä on sinne kätkenyt?
Järjen käyttö on sallittua tässäkin asiassa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on ihmeellinen tietäjä, "nipunapu"-aloittaja, kannattaa ensin perehtyä
perikunnan eikä muidenkaan torrakoita. Olen itse vienyt Iisalmen poliisilaitokselle
Järjen käyttö on sallittua tässäkin asiassa!Kyllä muuten hakevat se on ihan saletti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järjen käyttö on sallittua tässäkin asiassa!En väitä onko kranaatteja Iisalmesta löytynyt mutta varoitinpahan vaan jos joku sattuu löytämään. Kyllähän noita uutisia saa melkein vuosittain lukea kun joku löytänyt vintiltään kranaatin tai räjähteitä. Sota-aikana moni on niitä rintamalta kotiin tuonut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järjen käyttö on sallittua tässäkin asiassa!Järki hoi älä jätä. Ehkä tuo viesti ei ollut sitten sulle.
Jos joku vanha yksin jäänyt mummo löytää aseen tai aseita ja hänellä ei ole esim. autoa käytössään niin parempi on soittaa poliisi noutamaan aseet kuin lähteä niitä kuljettamaan linja-autossa tai taksissa. Pahimmassa tapauksessa patruuna on vielä pesässä, sekään kun ei ole mahdottomuus...ja kun ei ollut tuo neuvo pelkästään aseista vaan myös räjähteistä..ettei käy niin että mummo lähtee kauppakassissaan jotain räjähdettä poliisiasemalle viemään. Tällainenkin tapaus on Suomessa sattunut ihan hiljattain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järki hoi älä jätä. Ehkä tuo viesti ei ollut sitten sulle.
Jos joku vanha yksin jäänyt mummo löytää aseen tai aseita ja hänellä ei ole esim. autoa käytössään niin parempi on soittaa poliisi noutamaan aseet kuin lähteä niitä kuljettamaan linja-autossa tai taksissa. Pahimmassa tapauksessa patruuna on vielä pesässä, sekään kun ei ole mahdottomuus...ja kun ei ollut tuo neuvo pelkästään aseista vaan myös räjähteistä..ettei käy niin että mummo lähtee kauppakassissaan jotain räjähdettä poliisiasemalle viemään. Tällainenkin tapaus on Suomessa sattunut ihan hiljattain.Parempi siemen syöksyssä, kuin kymmenen pussissa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järki hoi älä jätä. Ehkä tuo viesti ei ollut sitten sulle.
Jos joku vanha yksin jäänyt mummo löytää aseen tai aseita ja hänellä ei ole esim. autoa käytössään niin parempi on soittaa poliisi noutamaan aseet kuin lähteä niitä kuljettamaan linja-autossa tai taksissa. Pahimmassa tapauksessa patruuna on vielä pesässä, sekään kun ei ole mahdottomuus...ja kun ei ollut tuo neuvo pelkästään aseista vaan myös räjähteistä..ettei käy niin että mummo lähtee kauppakassissaan jotain räjähdettä poliisiasemalle viemään. Tällainenkin tapaus on Suomessa sattunut ihan hiljattain.Hyvä uutiskevennys, "mummo matkustaa Lapinsalosta poliisiasemalle, linja-
autossa, kassissaan sodanaikainen pommi"!
- Anonyymi
https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/3405324
Ihan turhan tulla pätemään että "minä tiedän kaikki"!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768