Tehdä vai ei?!

Anonyymi-ap

Lapsi oli toivottu. Toinen olisi. Molemmat oltiin tästä onnellisia ja tällä hetkellä olen rv 17.
Kohtalo päätti kuitenkin päättää meidän onnellisuuden ihan sillä että kumppani sairastui skitsofreniaan ja hänen koko persoonallisuus muuttui yhdessä yössä. Pelkäsin että hän tekee minulle jotain pahaa : niin paljon rakkaus muuttui vihaksi: kyllä YHDESSÄ YÖSSÄ.

Nyt kumppani on osastolla ja ollut siellä muutaman viikon, mitään tietoa tai yhteyttä en ole saanut. Olen raskaana hoitanut 2v lapsemme, kodin ja ollut ihan paskana. Pohja pois elämältä enkä ymmärrä miksi. Nyt raskaudesta tullut pelottava möykky ja näen etten pärjää kahden lapsen YH:Na. Tilanne on paha. Olen vakavasti harkinnut aborttia mutten tiedä mikä kannattaa.. tarvitsen mielipiteitä. Ennen olen aina ajatellut että aborttia ei kannata tehdä mutta tilanteeni on kamala ja olen ihan yksin.

En pysty nukkumaan tai elämään (en todellakaan enää voi tai edes ehdi käydä töissä ) kun ahdistus ja suru ja hämmennys on niin suuri. Järkyttävä shokki.

AUTTAKAA. :((((((

7

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis et kai tosissasi harkitse lapsen tappamista siksi että joku toinen on seonnut tilapäisesti..? Tilannehan voi kääntyä parempaan yhtä nopeasti kuin on alkanutkin. Sen sijaan abortilla surmattua lasta et takaisin saisi enää koskaan, sekö toisi sitten vähemmän surua ja ahdistusta? Tajuatko edes minkä kokoinen ja näköinen lapsesi jo on, ja että joutuisit synnyttämään pienen vauvannäköisen lapsen johonkin kaarimaljalle? Samalla tietenkin riistäisit härskisti isommalta lapseltasi ilon, onnen, tuen ja turvan sisaruksesta.
      Jos tilanne ei muuttuisikaan, miksi sinä et pärjäisi yh:na kun niin monet muutkin pärjää ja vielä useammankin kanssa? Eikä sekään tarkoita ettetkö koskaan löytäisi uutta kumppania. Ja elämässä voi milloin tahansa sattua myöhemminkin niin että jäät yksin, esim. ero tai leskeys, et kai silloinkaan ryhtyisi hautomaan lasten tappamista yksinjäämisen takia?
      Millaiset tukiverkot sinulla on, esim. vanhempasi tai sisaruksesi? Usein jo näistäkin on mittaamaton apu jos asuvat edes kohtuullisen lähellä.

    • Anonyymi

      Ensinnäkin miksi voit vihata jos ihminen on tullut sairaaksi, ei Kai hän voi sille mitään, ei kukaan haluaisi sairasta skitsofreniaan .
      Jos et halua toista lasta Juuri nyt niin ota abortti ymmärrän hyvin mielialasi ja chockin sairaudesta .
      Päätös onkin tehtävä äkkiä ja toisesta ei Ole avuksi siinä asiassa.
      Se on Aina raskasta kun tälläinen sairaus tulee , voisit mennä keskustelemaan siitä terveyskeskukseen ja saat tukea sieltä päätöksiin mitä olisi tehtävä.

      • Anonyymi

        En minä vihaa, olen itkenyt joka päivä nämä viikot. Hänen rakkaus muuttuu vihaksi kun sairaus iskee päälle, ja tämä ei ole eka kerta.. tosin nyt pahin tähän mennessä.
        Se on itselle todella kamalaa kun ihminen johon luotat ja turvaat lastesi kanssa yks kaks muuttuu ja vetää maton jalkojen alta….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä vihaa, olen itkenyt joka päivä nämä viikot. Hänen rakkaus muuttuu vihaksi kun sairaus iskee päälle, ja tämä ei ole eka kerta.. tosin nyt pahin tähän mennessä.
        Se on itselle todella kamalaa kun ihminen johon luotat ja turvaat lastesi kanssa yks kaks muuttuu ja vetää maton jalkojen alta….

        Ymmärrän täydellisesti tilanteesi , ja itse saat päättää miten tulet tekemään, miehen sairaus ei ole niitä helpoimpia ja monet lopettaa lääkkeen syönninkin aina ja tulevat taas huonoon kuntoon.äjoten sinun on saatava asiantuntijan apua siihen mikä olisi paras juuri nyt.äläkä ota kuuleviin korviini näiden lahkolaisten kirjoituksia abortista, heidän neuvoillaan ei saisi olla mitään osaa toisen vaikeassa tilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän täydellisesti tilanteesi , ja itse saat päättää miten tulet tekemään, miehen sairaus ei ole niitä helpoimpia ja monet lopettaa lääkkeen syönninkin aina ja tulevat taas huonoon kuntoon.äjoten sinun on saatava asiantuntijan apua siihen mikä olisi paras juuri nyt.äläkä ota kuuleviin korviini näiden lahkolaisten kirjoituksia abortista, heidän neuvoillaan ei saisi olla mitään osaa toisen vaikeassa tilanteessa.

        Tiedän että vaikea käsittää jos ei ole tilanteessani. Olen varma että meidän tie on päätynyt nyt tähän. Tämä ei ole ensi kerta että tämä käy. Nyt vain kärjistynyt todella paljon jostain syystä. Minun on pakko ajatella omaa ja lasten turvallisuutta.
        Tämä on muutenkin niin raskasta.. siksi yritän hakea täältä ajatuksia aiheeseen.
        Olen yrittänyt puhua ammattilaisille mutta kukaan ei ymmärrä tai auta.


    • Anonyymi

      Tervehdys. Kotelo, että neuvolassa puhuminen ei onnistu!

    • Anonyymi

      Raskaus voidaan keskeyttää jos se on kestänyt alle 12 vkoa. Sinun pitäisi hakea lupaa Valviralta koska viikkoja on enemmän. Toivon ettet siihen päädy vaan pidät lapsesi. Varmaan pärjäät aivan hyvin ilman miestäkin jos hänestä ei olisi vastuuta ottamaan.
      Elä tee paniikissa, järkyttyneenä hätiköityjä päätöksiä. Mieti mistä voisit saada keskusteluapua ja vertaistukea. Pidä itsestäsi ja pienokaisista hyvää huolta. Tsemppiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe