Tuliterä Nokian Hakkapeliitta 10 peilijäisellä tiellä.

Anonyymi-ap

Pääsin kokeilemaan kuinka Tekniikan Maailman erinomaiseksi kehuma nastarengas pitää peilijäisellä tiellä tuliteränä (ajettu vain muutama kymmenen kilometriä).

Ainoa sana mikä tuli mieleen, oli pettymys. Olin nastarengasfanien ja Tekniikan Maailman tekstistä ymmärtänyt, että nykyajan parhaan nastarenkaan jääpito on mahtava, mutta kaikkea muuta. Auton ajovakautus reagoi heti, kun käänsi ratista vähääkään nopeammin ja jarrutuksissa ABS-tykytti. Mitenkään huoletta ei tosiaankaan voinut ajaa vaan tarkkana piti olla. Sellainen fiilis jäi, että auto olisi pyörähtänyt ilman vakautusjärjestelmiä ja puskenut mutkajarrutuksissa ojaan ilman ABS:ää (tai taitavaa jarrutusta).

Mitään rallirenkaan pitoa on ihan turha odotella siviilipyörältä.

Toinen asia on sitten sellainen, että toisin kuin testeistä voi ymmärtää Hakkapeliitta 10 pitää melua asvaltilla ja jäälläkin. Mikään hiljainen se ei ole.

Itse mietin että kannattaako kuunnella joka kilometrillä suurempaa melua sen takia, että joskus harvoin saa jotain etua kitkarenkaaseen.... sitä paitsi ainakin mulla nastarenkaiden jääpito on hävinnyt tosi nopeasti nastojen pyöristyessä. Kitkarenkaan jääpito säilyy selvästi pidempään ja on tuntumaltaan paljon parempaa.

Eli ajelkaa varovaisesti uusillakin nastarenkailla. Nastarenkailla kun tilastojen valossa paukku suhteessakin enemmän kuin kitkarenkailla.

13

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hauska kirjoitus, vaikka oli täysin mielikuvituksen tuotetta, tai ehkä juuri siksi?

    • Anonyymi

      Nokian renkaita en enää yhteenkään autooni ota, eivät kelvanneet uuteen Teslaankaan, mitkä voi vaan uutta ostaessa tilata, vaan Continentalit hankittu muualta

      Omat kokemukset nokialaisista
      - R kitkat sikaliukkaat noin 30tkm ajettuna 5-6mm pinnalla
      - RSi kitkoista hajosi yhdestä renkaasta runko melko pian, pintaa oli 8mm. Ei vastaantuloa
      - ZG2 made in Japan kesärenkaat (Bridgestonet Nokian lätkillä) etupyörät täysin kaljut yhden kesän 20tkm ajoilla AWD Volvon alla (paineet ja kulmat kunnossa) eli pintaa 0-2mm

      Saatte voittaa puolestani niin paljon testejä kuin haluatte, ajan muilla merkeillä

      • Anonyymi

        Ketä kiinnostaa sinun kokemuksesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa sinun kokemuksesi?

        Ketä kiinnostaa sinun kommenttisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa sinun kommenttisi

        Annoin vihjeen sinulle ettei kannata typeryyksiä kirjoitella.


      • Anonyymi

        "Nokian renkaita en enää yhteenkään autooni ota, eivät kelvanneet uuteen Teslaankaan, mitkä voi vaan uutta ostaessa tilata, vaan Continentalit hankittu muualta".
        Mitä yrität tuossa kertoa, eihän tuota ymmärrä kukaan suomalainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annoin vihjeen sinulle ettei kannata typeryyksiä kirjoitella.

        Täällähän lukee vaan faktaa


    • Anonyymi

      Pahoittelut, että en Mensan jäsenenä ymmärtänyt lukihäiriötäsi:
      - en ota enää yhteenkään autoon Nokian kumeja
      - ne olivat ainoa vaihtoehto tilattaessa uutta Teslaa, joten kumit hankittava eri kautta kuinTeslalta

      • Anonyymi

        Osaathan sinä kun oikein yrität, hienoa. Kunnollinen ja selkeä kirjoitus on tärkeää.
        Vai Mensan jäsen, hauska poika.


    • Anonyymi

      TM on roskalehti ja Nokian renkaat ylihintaisia ja yliarvostettuja.
      Olen jo vuosia käyttänyt Hankookin Winter i*cept iZ2 W616 kitkoja eikä valittamista ja etsivä löytää näitä renkaita edullisesti nettikaupoista kun ajoittaa ostoajankohda oikein.
      www.hankooktire.com/us/en/tire/wintericept/iz2-w616.html

      • Anonyymi

        Onneksi on parempia ja kestävämpiä kuin nuo Hankookit.


    • Anonyymi

      Edellisen ja nykyisen auton mukana tuli kokemusta alla olleista renkaista.
      Edellisessä oli Hakka 7 ja nykyisessä se Hakka 8 . En ylistäisi kumpaakaan
      Näissä "made in russia" renkaissa on sivuttaispito melkoisen huono eli
      mm. liikenneympyröissä tuntuu peräpää ohjaavan enemmän kuin etupää.
      Koko on 205/55-16 ja jymiset myös melkoisesti, joten seuraavat renkaat
      on erimerkkiset ja 60-profiililla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      150
      6478
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      32
      2322
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2099
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1343
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      89
      1286
    6. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1077
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1047
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      25
      987
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      44
      951
    10. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      10
      858
    Aihe