Pohjois-Karjalan patteristo. Röpetti oli ylikessu. Tiesi kun vei lauantaina marssille ettei kovin edäs menty. Pitkänen oli minun pakkikaveri. Olishan mukava muistella niitäkin aikoja.
Multala oli kapteeni missä palvelin.
15
69
Vastaukset
- Anonyymi
Olin varastovartijana yli kymmenen kertaa. Siellä oli kova laki. Ei ammuttu varoitus laukauksia. Kerralla kohti. Päivystävä upseeri soitti milloin tuli.
- Anonyymi
Ja höpö höpö!
T: Useinkin PU:na paloaukealla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja höpö höpö!
T: Useinkin PU:na paloaukealla.Kuka olet.minä tunsin kaikki kapiaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja höpö höpö!
T: Useinkin PU:na paloaukealla.Intti näyttää olleen joillekin kovin traumaattinen kokemus. Peräkamaripoika ei voinu runkata vapaasti, kuten kotinavetassa.
- Anonyymi
Ihan sama laki se on ollut myllyllä kuin muuallakin ja sotaväkikin toiminut samojen säännösten mukaan. Mm. vartiomiesten aseenkäyttöohjeet olivat tarkat ja aina lakiin perustuvat, mutta urbaanilegendoja on monenlaisia kuten tuokin em. vartiokuvaus.
Myöskin jokaisessa varuskunnassa on se kanto joka meni alokkaan mahasta läpi kun kouluttaja polkaisi tätä pysymään matalampana...
Mutta pojat on poikia, kertokaa lisää vaan, en halua olla ilonpilaaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka olet.minä tunsin kaikki kapiaiset.
Sinähän oletkin sitten merkkimies. Itse en varusmiesaikanani tuntenut läheskään kaikkia varuskunnan kapiaisia, tuttavuudet rajoittui lähinnä omaan yksikköön. Muissa yksiköissä, huoltoalueella ja esikunnissa oli ihan tuntematonta porukkaa ja näinpä se lienee ollut sinunkin kohdallasi jos tarkemmin muistelet.
- Anonyymi
No monestiko ammuit kohti?
- Anonyymi
Kokeile nousta perse edellä puuhun.
- Anonyymi
Matti Hirvonen oli mies paikallaan. En tiedä elääkö hän vielä.
- Anonyymi
Rumpa Tuhkanen et ole. Korkeintaan pönttö Hautanen.
- Anonyymi
Sehän on nykyään leikkikoulu. Minun aikaan oli toista. Isä oli sota hommissa ollut. Vittumaiset kapiaiset oli kuolenut takaa. Ei edestä. Hyökkäys hommassa
- Anonyymi
Kovin montaa tuollaista tapausta rintamalla ei sotahistoria tunne.
Mutta kyllähän ne ukot ainakin humalassa jutellessaan yksin kantoivat komppaniallisen miehiä turvaan tulen alta ja palasivat linjaan ja voittivat sodan...
Semmoinen se oli minunkin isäukko, vaikka olikin vain hevosmiehenä.
- Anonyymi
Sano saatana nimesi.
- Anonyymi
Ei ollut Röpettiä ylikessuna ja se kapteeni oli Mutanen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t553793- 332231
- 402104
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171721Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401552Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251492- 801447
- 1411186
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221143Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901115