Tiedättekö mistä William Shakespearen näytelmistä on tehty elokuvasovitukset?
Vastaukset 6
- riikki
Varmaan kaikista Shakespearen näytelmistä on tehty elokuvat.
- eppu_van_pelt
Internet Databasen listauksen mukaan Williamin tekstejä on sovitettu elokuvaksi tai TV:lle 603 kappaletta. Tietysti osassa ei ole Shakespearea kuin siteeksi.
http://finnish.imdb.com/name/nm0000636/- facsimile
Peter Brookin King Lear kannattaa etsiä jostain.
- Moviesmovies
mä muistelisin katselleeni ainakin tälläiset kuin
- KESÄYÖN UNELMA
- HAMLET (kaksikin eri versiota, mut suosittelen sitä Mel Gibson -versiota, Kenneth Branaghin versio oli TYLSÄ. )
- ROMEO ja JULIA
- VENETSIAN KAUPPIAS
- PALJON MELUA TYHJÄSTÄ
plus tietysti kaikki sellaiset "nykyajan" leffat, joiden pohjaideana on joku Shakespearen näytelmä kuten Romeo Must Die (on muuten ihan hyvä leffa..) :), 10 Things I Hate About You jne.- Tenno
on mainittava erikseen Akira Kurosawa, joka on tehnyt muutaman elokuvan Shaken kässärien pohjalta.
Tenno kirjoitti:
on mainittava erikseen Akira Kurosawa, joka on tehnyt muutaman elokuvan Shaken kässärien pohjalta.
Macbeth näytelmään perustuva. Saisipa vain Sandrew Metronome tai muu pohjoismainen levittäjä julkaista tämänkin elokuvan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11823- 43794
- 62768
- 60750
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o42743- 51647
- 60597
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49587- 67566
Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.28508- 103500
- 29495
SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.18487- 44475
- 32469
- 40437
- 58421
- 17420
- 24419
- 43397