GRÖN.JUOTTOLA

ruskea

Kannattaisi varmaan siirtää juottolasi Ahvenammaalle siellä olisi tuttuja raha-h(miehiä)
Aarnelle kahville on palvelua SUOMALAISILLE.

8

1359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arnelle

      ei enää ikinä.. kun nyt saatiin kerrankin positiivista muutosta jokirantaan...!!

      • muutos

        Positiivinen muutos olisi ollut esimerkiksi kaunis puisto mutta nämä kahvilat/juottolat lähinnä pilaavat jokirannan. Onko se sitten Grönmanin tai jonkun muun.


      • Diipa-Daapa
        muutos kirjoitti:

        Positiivinen muutos olisi ollut esimerkiksi kaunis puisto mutta nämä kahvilat/juottolat lähinnä pilaavat jokirannan. Onko se sitten Grönmanin tai jonkun muun.

        Itse kuulun näihin Romssin asiakkaisiin. Viihdyn siellä kesäisin ihan hyvin. Mutta pakko on tunnustaa, että paremminkin voisi viihtyä. Pieni visuaalinen uudistus ei olisi pahasta.

        Ensinnäkin nuo tivolisiniset myynti ja huoltokojut eivät enää oikein sovi tuohon maisemaan nyt kun Glykauffikin on uudistunut ja Röllin pömpelit miltei valmiit. Voisi verhoilla saman värisellä puulla tai maalata vaikkapa punaisiksi; punaisiahan ne ovat vastarannalla loistavat kottaraisen pöntötkin.

        Ja ne keikkuvat peltipöydät ja tuolitkin ovat varmasti jo hintansa haukkuneet moneen kertaan, jotkut alumiiniset vastaavat kohottaisivat paikan ilmettä kummasti.

        Itse tykkäisin juoda lasituopeista, mutta ymmärrän kyllä nuo halvat muovimukit, tiskaamisen järjestäminen tuskin on kovin halpaa.

        Ja mitä tulee tälläisen operaation kustannuspuleen, niin kaupunki voisi tulla vastaan pidentämällä sopimuskautta, tällöin ei kenenkään tarvitsisi pelätä tekevänsä turhia investointeja. Vaikkapa 5 vuotta per sopimus, onhan Röllilläkin 20:n vuoden sopimus.


      • borgåbo
        Diipa-Daapa kirjoitti:

        Itse kuulun näihin Romssin asiakkaisiin. Viihdyn siellä kesäisin ihan hyvin. Mutta pakko on tunnustaa, että paremminkin voisi viihtyä. Pieni visuaalinen uudistus ei olisi pahasta.

        Ensinnäkin nuo tivolisiniset myynti ja huoltokojut eivät enää oikein sovi tuohon maisemaan nyt kun Glykauffikin on uudistunut ja Röllin pömpelit miltei valmiit. Voisi verhoilla saman värisellä puulla tai maalata vaikkapa punaisiksi; punaisiahan ne ovat vastarannalla loistavat kottaraisen pöntötkin.

        Ja ne keikkuvat peltipöydät ja tuolitkin ovat varmasti jo hintansa haukkuneet moneen kertaan, jotkut alumiiniset vastaavat kohottaisivat paikan ilmettä kummasti.

        Itse tykkäisin juoda lasituopeista, mutta ymmärrän kyllä nuo halvat muovimukit, tiskaamisen järjestäminen tuskin on kovin halpaa.

        Ja mitä tulee tälläisen operaation kustannuspuleen, niin kaupunki voisi tulla vastaan pidentämällä sopimuskautta, tällöin ei kenenkään tarvitsisi pelätä tekevänsä turhia investointeja. Vaikkapa 5 vuotta per sopimus, onhan Röllilläkin 20:n vuoden sopimus.

        Kuinka ns "Röllillä" on 20 v. sopimus jos muilla ei ole edes 5v. sopimus?


      • Kokardi
        borgåbo kirjoitti:

        Kuinka ns "Röllillä" on 20 v. sopimus jos muilla ei ole edes 5v. sopimus?

        Tottakai Röllillä on, korkean asemansa ansiosta se on saanut luvan rakentaa parakkinsa kiinteiksi rakennuksiksi, mikä tarkoittaa, että sopimukset tehdään erikseen. Ja korkean asemansa vuoksi niistä tehdään pitkiä. Ei siinä jalasparakkiyrittäjillä ole silloin nokan koputtamista asiasta, saavat tyytyä kaksivuotiseen sopimukseen, mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että mihinkään ei viitsitä investoida, koska parin vuoden päästä se saattaa olla hukkainvestointi, jos häviää kilpailun.

        Paras ratkaisu tässäkin tapauksessa olisi ollut se, että kaupunki olisi itse suunnitellut ja rakentanut nuo parakit ja valinneet Röllin sinne kahdeksi vuodeksi vuokralle. Sen jälkeen paikan vuokra olisi kilpailutettu ja kaupunki toivottavasti olisi saanut isoja tarjouksia muiltakin yrittäjiltä. Helppoa kun sen osaa...


      • äänestäjä
        Kokardi kirjoitti:

        Tottakai Röllillä on, korkean asemansa ansiosta se on saanut luvan rakentaa parakkinsa kiinteiksi rakennuksiksi, mikä tarkoittaa, että sopimukset tehdään erikseen. Ja korkean asemansa vuoksi niistä tehdään pitkiä. Ei siinä jalasparakkiyrittäjillä ole silloin nokan koputtamista asiasta, saavat tyytyä kaksivuotiseen sopimukseen, mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että mihinkään ei viitsitä investoida, koska parin vuoden päästä se saattaa olla hukkainvestointi, jos häviää kilpailun.

        Paras ratkaisu tässäkin tapauksessa olisi ollut se, että kaupunki olisi itse suunnitellut ja rakentanut nuo parakit ja valinneet Röllin sinne kahdeksi vuodeksi vuokralle. Sen jälkeen paikan vuokra olisi kilpailutettu ja kaupunki toivottavasti olisi saanut isoja tarjouksia muiltakin yrittäjiltä. Helppoa kun sen osaa...

        Porvoolaiset itse on äänestäneet Röllin ja sen muijan noihin asemiin. Hyvä hyvä! Nyt on myöhäistä valittaa, ku paska on jo housuissa. Itse äänestin Valastia ja nyt äänestän Rölliä vastaan pysymällä pois sen kuppiloista.


      • äänestäjä kirjoitti:

        Porvoolaiset itse on äänestäneet Röllin ja sen muijan noihin asemiin. Hyvä hyvä! Nyt on myöhäistä valittaa, ku paska on jo housuissa. Itse äänestin Valastia ja nyt äänestän Rölliä vastaan pysymällä pois sen kuppiloista.

        jätti äänestämättäkin....muutosta ei tule näillä palstoilla...äänestäminen on kansalaisen vaikutus kanava...


    • Tyyliä

      On se hienoa että Romsi sai kilpailijan jokirannalle.Röllin kapakassa ei tartte istua kovilla tuolilla. perse puutu romsilla istuessa. Luulis että Romsilla olis varaa ostaa paremmat tuolit. Onhan se jo vuollut aika tukun fyffee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      55
      1553
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1228
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe