Kuivilla

opiaateista.

ainakin fyysisesti nyt 2 viikkoa.
Ei muuten ollut helppoa ilman tukea, tein sen yksin.
Nyt vain pitäis jaksaa vielä about vuosi.

Olen kuitenkin jo huomannut että makuaisti on parantunut. Olen aikaisemmin rakastanut valkosipulia ja nyt kun laitoin pitsaan niin roskiin meni. (yäk)
Kun kävin tänään kaupungilla niin huomasin niin paljon asioita esim. milloin tuo kuusiaita on tuohon istutettu (ne kuuset oli about 20m).

Tietysti on tullut mieleen että ansaitsen "palkinnon" kun olen ollut ilman.
No, se ei nyt käy.

Aion viettää kesän ystävien seurassa enkä viekkareissa tai kamaa hankkiessa.

Voin sanoa että tällä hetkellä olen onnellinen mies.

16

1178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kristalli

onpa kiva kuulla että joku ees pääsee siitä paskasta eroon :) ....jos saa kysyä niin kauanko käytit?? Mulla on vielä pitkä taival edessä.. Oon korvaushoidossa, äskettäin tuli vuosi täyteen ja varmaan vielä useampi vuosi tässä menee...

• vuotta

eri muodossa (subu,teemu,dolkkarit,panacod).
        Harvemmin piikitin. Ja onneksi dolkkareita ei pahemmin saanu mistään. Muuten olisin tosi kusessa.

Käyttöni ei ollut aivan jokapäiväistä mutta tarpeeksi.

Miten olet päässyt korvaushoitoon? Asutko stadissa?
        Joka tapauksessa onnittelut. Menee taatusti vielä aikaa mutta olet päässyt hyvään vauhtiin.

En ole vieläkään varma mistä löysin oman motivaationi?
        Mistä sinä?

Hyvää jatkoa ja toipumista sinulle.

t: Pahin takana, mutta pitää olla skarppina.

• kristalli
        vuotta kirjoitti:

eri muodossa (subu,teemu,dolkkarit,panacod).
        Harvemmin piikitin. Ja onneksi dolkkareita ei pahemmin saanu mistään. Muuten olisin tosi kusessa.

Käyttöni ei ollut aivan jokapäiväistä mutta tarpeeksi.

Miten olet päässyt korvaushoitoon? Asutko stadissa?
        Joka tapauksessa onnittelut. Menee taatusti vielä aikaa mutta olet päässyt hyvään vauhtiin.

En ole vieläkään varma mistä löysin oman motivaationi?
        Mistä sinä?

Hyvää jatkoa ja toipumista sinulle.

t: Pahin takana, mutta pitää olla skarppina.

No hyvä et piikitit harvemmin, helpompi päästä eroon. Mä piikitin ihan alusta asti, ja sittennhän sitä jäi kiinni siihen piikittämiseen.. Piti pistää vaikkei ollu ees oloja.. En nyt tiiä onko se niin "herkkua" olla tuolla korvaushoidossakaan, hemmetin sitovaa se on. Joka ikinen päivä, samaan aikaan pitää läkkeet hakea (mulla ei oo kotilääke-oikeutta..), aika raastavaa välillä ku tuntus ettei millään jaksais lähtä, mut pakko on jos ei meinaa kipeeks tulla. Ja sit ne on kaikenlisäks vielä tosi kyyliä siellä mistä haen lääkkeet, mulla ei sais olla mitään henk.koht.asioita yms.. Jotain puolijumalia kuvittelevat välillä olevansa. Mä oon oulusta.. Ja mun motivaatio lähti siitä ku tulin raskaaksi. Ennen raskautta olin subukoukun lisäks vielä lirussa kiinni, mulla oli pää sekoamis pisteessä, olin niin psykoosissa. Huh niitä aikoja.. Ei oo hirveenä kyllä muistikuvia viime vuosista. Kun sain tietää olevani raskaana yritin ite lopettaa mut eihän siitä mitään tullu. Sit pääsin aika äkkiä vierotukseen joka muutettiin sit korvaushoidoksi ku alkoi tuntuun et varmaanki repsahdan jos lääke lopetetaan. Mites sun kaveripiiris? Onko vielä käyttäjiä kuvioissa vai ootko hankkiutunu niistä eroon?? Jaksuja :)

• sitä
        kristalli kirjoitti:

No hyvä et piikitit harvemmin, helpompi päästä eroon. Mä piikitin ihan alusta asti, ja sittennhän sitä jäi kiinni siihen piikittämiseen.. Piti pistää vaikkei ollu ees oloja.. En nyt tiiä onko se niin "herkkua" olla tuolla korvaushoidossakaan, hemmetin sitovaa se on. Joka ikinen päivä, samaan aikaan pitää läkkeet hakea (mulla ei oo kotilääke-oikeutta..), aika raastavaa välillä ku tuntus ettei millään jaksais lähtä, mut pakko on jos ei meinaa kipeeks tulla. Ja sit ne on kaikenlisäks vielä tosi kyyliä siellä mistä haen lääkkeet, mulla ei sais olla mitään henk.koht.asioita yms.. Jotain puolijumalia kuvittelevat välillä olevansa. Mä oon oulusta.. Ja mun motivaatio lähti siitä ku tulin raskaaksi. Ennen raskautta olin subukoukun lisäks vielä lirussa kiinni, mulla oli pää sekoamis pisteessä, olin niin psykoosissa. Huh niitä aikoja.. Ei oo hirveenä kyllä muistikuvia viime vuosista. Kun sain tietää olevani raskaana yritin ite lopettaa mut eihän siitä mitään tullu. Sit pääsin aika äkkiä vierotukseen joka muutettiin sit korvaushoidoksi ku alkoi tuntuun et varmaanki repsahdan jos lääke lopetetaan. Mites sun kaveripiiris? Onko vielä käyttäjiä kuvioissa vai ootko hankkiutunu niistä eroon?? Jaksuja :)

ei taida kotilääke-oikeutta saada kai kukaan? Olenko väärässsä?
        Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat niillä "puolijumalilla". Luultavasti virtstatestit aika usein. Apteekeissa sama homma, kun hain jokaviikkoiset "kipulääkkeet" ne laskettiin taskulaskimella tarkasti. Ja isoon ääneen sanottiin jos päivää aikaisessa että varmasti kaikki muut kuuli. (vitutti).

Huomasitko, sanoit sen mitä omalla kohdallani myös olen ajatellut. "ne hirveät ajat". Meillä taitaa kummallakin olla motivaatio ihan okei.

Jos pysyt kondiksessa tuolla korvaushoidolla niin kannattaa jatkaa. Mutta voisit muistuttaa näille "puolijumalille" että ihminen tässä perkele olen minäkin. (varmaan olet tehnytkin sen :) TEE SE UUDESTAAN! :) :)

Minun kavaripiireissä on vielä käyttäjiä. Olen ilmoittanut kaikille että olen lopettanut. Ja jos kylään tulee niin mun kämpällä ei sitten käytetä, tai olla edes pilvessä (tai vetelen turpaan).
        Ne on kunnioittanut minun päätöstäni ja kannustaneet (yllätys)?
        Tietysti pahimmat käyttäjät ovat lentäneet ulos minun elämästäni. Mutta ei ole kiusausta?

Erittäin hyvää jatkoa sinulle ja, tunnut mukavalta ihmiseltä. :)

Pärjäile.
        PS. Pääsis tästä väsymyksestä eroon, ja ylettömästä syömisestä :)

• kristalli
        sitä kirjoitti:

ei taida kotilääke-oikeutta saada kai kukaan? Olenko väärässsä?
        Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat niillä "puolijumalilla". Luultavasti virtstatestit aika usein. Apteekeissa sama homma, kun hain jokaviikkoiset "kipulääkkeet" ne laskettiin taskulaskimella tarkasti. Ja isoon ääneen sanottiin jos päivää aikaisessa että varmasti kaikki muut kuuli. (vitutti).

Huomasitko, sanoit sen mitä omalla kohdallani myös olen ajatellut. "ne hirveät ajat". Meillä taitaa kummallakin olla motivaatio ihan okei.

Jos pysyt kondiksessa tuolla korvaushoidolla niin kannattaa jatkaa. Mutta voisit muistuttaa näille "puolijumalille" että ihminen tässä perkele olen minäkin. (varmaan olet tehnytkin sen :) TEE SE UUDESTAAN! :) :)

Minun kavaripiireissä on vielä käyttäjiä. Olen ilmoittanut kaikille että olen lopettanut. Ja jos kylään tulee niin mun kämpällä ei sitten käytetä, tai olla edes pilvessä (tai vetelen turpaan).
        Ne on kunnioittanut minun päätöstäni ja kannustaneet (yllätys)?
        Tietysti pahimmat käyttäjät ovat lentäneet ulos minun elämästäni. Mutta ei ole kiusausta?

Erittäin hyvää jatkoa sinulle ja, tunnut mukavalta ihmiseltä. :)

Pärjäile.
        PS. Pääsis tästä väsymyksestä eroon, ja ylettömästä syömisestä :)

Juu kyllä ne kotilääkkeet saa ainaski täällä Oulussa. Mut lääke on suboxone, subua täällä ei ees anneta enää. Jos on puoli vuotta ollu kuivilla, siis antanu puhtaita seuloja, luotto pelaa ja ei oo mitään hämäriä juttuja niin sitte on mahdollista saada kotilääkkeet. Yks tuttava on nyt ollu n. 3vuotta korvaushoidossa ja se käy kerran viikossa antaan seulat ja hakemassa kotilääkkeet. Voi ku itekki sais ton kotilääke-oikeuden, olis HIEMAN helpompaa tää elämä.. Viduddaa niin perhanasti joka ikinen päivä raahautua sinne ja vielä lapsen kans, raskasta on.. yleensä seulat otetaan pari kertaa viikossa, muutama päivä sitte mulla otettiin kolmena päivänä peräkkäin, mitä lie epäilevät.. Heti skitsottaa ;D Hyiii, miten pystyt syömään??? mulla ei viekkareissa maistu mikään ruoka, joskus oloissa oon joutunu protsku-juomia juomaan et hengissä pysyy... Ootko vauhtia tms vetäny?Tuli vaan mieleen....... Kiitos,kiitos, itekki vaikutat ihan kivalta ja järkevältä tyypiltä :)

• kuivilla
        kristalli kirjoitti:

Juu kyllä ne kotilääkkeet saa ainaski täällä Oulussa. Mut lääke on suboxone, subua täällä ei ees anneta enää. Jos on puoli vuotta ollu kuivilla, siis antanu puhtaita seuloja, luotto pelaa ja ei oo mitään hämäriä juttuja niin sitte on mahdollista saada kotilääkkeet. Yks tuttava on nyt ollu n. 3vuotta korvaushoidossa ja se käy kerran viikossa antaan seulat ja hakemassa kotilääkkeet. Voi ku itekki sais ton kotilääke-oikeuden, olis HIEMAN helpompaa tää elämä.. Viduddaa niin perhanasti joka ikinen päivä raahautua sinne ja vielä lapsen kans, raskasta on.. yleensä seulat otetaan pari kertaa viikossa, muutama päivä sitte mulla otettiin kolmena päivänä peräkkäin, mitä lie epäilevät.. Heti skitsottaa ;D Hyiii, miten pystyt syömään??? mulla ei viekkareissa maistu mikään ruoka, joskus oloissa oon joutunu protsku-juomia juomaan et hengissä pysyy... Ootko vauhtia tms vetäny?Tuli vaan mieleen....... Kiitos,kiitos, itekki vaikutat ihan kivalta ja järkevältä tyypiltä :)

Mulla alkoi se kaman käytön raju vähennys jo ennen varsinaista lopetusta.
        Yksinkertaisesti siitä syystä, koska kamaa ei ollu. :) kaupunkia en viitse nimetä, tunnistavat vielä. (en kuitenkaan tehnyt piireissä mitään typerää).

Kyllä silloin oli hirveät viekkarit, eikä tietystikään voinut ajatella ruokaa. Kaikki läpi, tai takaisin ylös. Konttasin vessaan kun huimas niin paljon. Sairaalakeikka oli lähellä nestevajauksen vuoksi.
        Mutta ne on ohi, huh. Aloin pikkuhiljaa voida paremmin ja sain ajatukseen, mitäpä jos lopettaisin kokonaan.
        Kuten aikaisemmin sanoin en aio kesääni pilata.

Nyt on enää psyykkiset oireet jäljellä, ei tuntia ilman ajatusta kamasta.
        Mutta fyysisten oireiden jälkeen nukuin paljon. Kai sitä univelkaa oli tullut. Sama homma ruokahalun kanssa. Minusta tulee kohta läski :)
        Ihan kuin keho alkaisi jotenkin heräämään, en osaa selittää sitä.

Mulla ei vauhti oikein toiminut. Tai oikeastaan toimi liian "hyvin". Vedin ekasta överit ja säikähdin niin pahasti etten sen jälkeen uskaltanut koskea siihen. Pilveä poltin jos tarjottiin.

Suboxone? Sitä ei ainakaan voi piikittää.
        Sanovat muutenkin että enemmän haittavaikutuksia, onko näin?

Kyllä se kannattaa raahautua sinne, vaikka vituttais. Saat ne kotilääkeoikeudet sitte myöhemmin. Ja asiastahan saa sanoa, että eikö jotenkin voisi järjestää esim. sinun kohdalla vähän inhimillisemmin, kun lapsikin.
        Voisin epäillä että noi tiheät seulat ym. on myös motivaatio seurantaa. Varmasti kaiken kirjoittaa ylös mitä sanot.

Yksi kaveri antoi näytteen kun oli juonut lusikallisen yskänlääkettä. Positiivinen.
        Tarkkaa hommaa.

Olen lukenut aikaisempia kirjoituksiasikin :)

Hyviä vointeja sinulle ja lapsellesi. Pärjäilkää ja nauttikaa kesästä :)

• kristalli
        kuivilla kirjoitti:

Mulla alkoi se kaman käytön raju vähennys jo ennen varsinaista lopetusta.
        Yksinkertaisesti siitä syystä, koska kamaa ei ollu. :) kaupunkia en viitse nimetä, tunnistavat vielä. (en kuitenkaan tehnyt piireissä mitään typerää).

Kyllä silloin oli hirveät viekkarit, eikä tietystikään voinut ajatella ruokaa. Kaikki läpi, tai takaisin ylös. Konttasin vessaan kun huimas niin paljon. Sairaalakeikka oli lähellä nestevajauksen vuoksi.
        Mutta ne on ohi, huh. Aloin pikkuhiljaa voida paremmin ja sain ajatukseen, mitäpä jos lopettaisin kokonaan.
        Kuten aikaisemmin sanoin en aio kesääni pilata.

Nyt on enää psyykkiset oireet jäljellä, ei tuntia ilman ajatusta kamasta.
        Mutta fyysisten oireiden jälkeen nukuin paljon. Kai sitä univelkaa oli tullut. Sama homma ruokahalun kanssa. Minusta tulee kohta läski :)
        Ihan kuin keho alkaisi jotenkin heräämään, en osaa selittää sitä.

Mulla ei vauhti oikein toiminut. Tai oikeastaan toimi liian "hyvin". Vedin ekasta överit ja säikähdin niin pahasti etten sen jälkeen uskaltanut koskea siihen. Pilveä poltin jos tarjottiin.

Suboxone? Sitä ei ainakaan voi piikittää.
        Sanovat muutenkin että enemmän haittavaikutuksia, onko näin?

Kyllä se kannattaa raahautua sinne, vaikka vituttais. Saat ne kotilääkeoikeudet sitte myöhemmin. Ja asiastahan saa sanoa, että eikö jotenkin voisi järjestää esim. sinun kohdalla vähän inhimillisemmin, kun lapsikin.
        Voisin epäillä että noi tiheät seulat ym. on myös motivaatio seurantaa. Varmasti kaiken kirjoittaa ylös mitä sanot.

Yksi kaveri antoi näytteen kun oli juonut lusikallisen yskänlääkettä. Positiivinen.
        Tarkkaa hommaa.

Olen lukenut aikaisempia kirjoituksiasikin :)

Hyviä vointeja sinulle ja lapsellesi. Pärjäilkää ja nauttikaa kesästä :)

Vieläks oot kuivilla?? Toivottavasti.. :)
        Joo suboxonella ne liottaa oulussa. Sitä ei voi piikittää, siinä on semmosta ainetta ku naloksoni joka pistää päälle melkoset olot jos mennee tökkään sitä.. En oo kokeillut eikä oo aikomustakaan, mut on niitäki jotka yrittää jotenki erottaa sitä naloksonia siitä ja sit tökkäävät.. En oo ainakaan kuullu et kukaan ois onnistunu...;) Paljon huonompi liottaa se on ku subu, oikeastaan jokaisella ketä tiedän on jouduttu nostaan annosta sen jälkeen ku on vaihdettu lääke, monilla jopa kaksinkertaistettu.. Ja muutaki huonoa on, yhtäkkiä saattaa pamahtaa viekkarit päälle, ei hyvä ei.... Kivaa kesää sulle ja jatkahan samaan malliin! :)

• kuivilla

On tullut kauhea ruokahalu. söin jääkaapin tyhjäksi, ja sitten pakastimesta.
      Olen nukkunut todella paljon. Ei mitenkään pääse
      ylös sängystä. Mutta tarkoitan sillä tietysti tervettä unta.
      Olen käyttänyt lievempiä aineita about 15 vuotta. Niistä pääsin erilleen (ironisesti) opiaattien avulla :) (oikeastaan ei ole naurun asia).

Tänään on ollut ihana aurinkoinen päivä, ja tätä minä olen odottanut.
      Hyvää jatkoa kaikille.

PS. En aio muuttua tiukkapipoksi joka tuomitsee kaikki esim. tällä palstalla.
      Minun puolestani käyttäköön kuka tahansa ihan mitä tahansa. Ei kuulu mulle.

Minä en käytä. Minä vain nautin kesästä.

• hanski

Mistä lievemmistä aineista pääsit eroon opiaattien avulla? Oon joskus tainnu olla ite vastaavassa tilanteessa. Oisin kiinnostunu tietämään mitä tarkotat.

• yli
        hanski kirjoitti:

Mistä lievemmistä aineista pääsit eroon opiaattien avulla? Oon joskus tainnu olla ite vastaavassa tilanteessa. Oisin kiinnostunu tietämään mitä tarkotat.

10 vuotta erilaisia unilääkkeitä ja rauhoittavia.
        (pamit,oxet,tenox,ym)
        Se meni niin huomaamatta, kun aloin käyttään ensin kipulääkkeinä, ja sen jälkeen vahvempia.
        Huomasin vain yks päivä että ne meni vaihdossa johonkin muuhun. Taisit tarkoittaa tuota?

En tietysti halua mainita kovin paljon yksityiskohtia.

Tällä hetkellä olen siis täysin lääkkeetön.
        Lukuunottamatta c-vitamiinia.

• ronaldo

Narconon jo auttanut 300 000 irti huumeista: mene sinne jos tulee tarve joskus!!

Huumeet on pa_kaa!!!!

• Nimimerkki

"Narconon jo auttanut 300 000 irti huumeista"

Ja varmasti paljon enemmän ihmisiä eroon rahoistaan... Siinähän se on hyvä, scientologia ja Ron Hubbabubba.

Eli paskaa!

• vinkistä

mutta kohtaan tällä kertaa tämän yksin. Minun tapauksessani ei ole muuta vaihtoehtoa.

Olen ollut 7 kertaa päihdeklinikalla, enkä sieltäkään apua saanut.
        Sain kyllä uusia "epämääräisiä" ystäviä jotka opettivat lisää skeidaa kamasta. :)

• hanski
        Nimimerkki kirjoitti:

"Narconon jo auttanut 300 000 irti huumeista"

Ja varmasti paljon enemmän ihmisiä eroon rahoistaan... Siinähän se on hyvä, scientologia ja Ron Hubbabubba.

Eli paskaa!

Scientologia-niminen hämäräperänen "kirkko" auttaa omissa lukaaleissaan ja erilaisten alajärjestöjensä kautta, kuten esim Narconon, heikossa fyysisessä, psyykkisessä tai sosiaalisessa tilanteessa (esim avioero) olevia ihmisiä, usein pieni- tai keskitulosia, pääsemään eroon lopuistakin rahoistaan.

En oo koskaan viel tavannu ehkä lukenu yhtään vakuuttavaa lehtiartikkelia tai kattonu tv-dokua, tai kuunnellu radio-dokua, tai lukenu netistä yhtään uskottavaa juttua jossa joku ois Narcononin lässytyspaskan (mitään lääketieteellistaä tai lääkkeellistä hoitoa niil ei oo tarjottavana ) avulla päässy eroon huumeriippuvuudesta.

Koko Narconon-homma on alusta loppuun asti 100 %:sta skeidaa.

• kuivilla

Hankin tänään skypen, ja testasin että toimii.
      Kuinkahan kauan tuosta saa nauttia, ilman laskutusta (jos olen käsittänyt oikein se on ilmainen, siis koneesta koneelle).
      Haluaako joku soittaa?

Eli huomenna lääkärille. Täytyy käydä mittaamassa maksa-arvot ym. verikokeet ja tutkia vauriot.
      Aivovaurio minulla täytyy olla jo koska aloin käyttämään :)
      Olihan tuo hauskaa alussa. (notkuissa).
      Lasku oli vain liian kova.

Huomenna menen ottamaan pari olutta.

PS.näyttää siltä että ne kaverit jotka käyttää välttelevät minua, kohteliaisuutta vai kateellisuutta? Mene ja tiedä.
      En minä ole ketään käännyttämässä.

Hyvät jatkot.

• kuivilla.

Olen tässä parantanu masennusta oluella. Ei se oikein onnistunu. Taitaa olla parempi ottamatta vähään aikaan.
        Se on niin helppoa, toi riippuvuuden vaihto toiseen. Ei oikein jaksa kirjoitella.

Kama ei ole pahemmin käynyt mielessä. Paitsi yks päivä kun löyty neula komerosta ja c-kuppi.

Hyvää jatkoa.
        Eiköhän tässä taas jotenki....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      360
      3085
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      302
      1482
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1145
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      1052
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe