EU:n remonttilaki voi tuhota talosi

Anonyymi-ap

Ohessa kiinostava artikkelia aiheesta, jota jo pidempään olen ajatellut myös passiivitalojen rakennusboomin myötä.

"Kommentti: EU:n pakko­remontti­laki voi tuhota talosi – toistetaanko 1970-luvun energia­kriisin karmeat rakennus­virheet?"

- https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009486955.html

Ulkolaisilla kanavilla on melko usein mainoksia OK-talojen ja kerostalojenkin eristämisestä ulkoapäin polystyreeniillä.

Mutta kun ajatellaan lukemattomia vanhoja rakennuksia, useinkin tiilirunkoisia ja ilman koneellista ilmanvaihtojärjestelmää, niin heräâ epäilys josko EU:ssa ollaan rakentamassa tulevaisuuden homepommeja ja terveysongelmiakin.

Olen edelleen siinä vanhan koulun ajatuksessa, että seinän tulee hengittää ulospäin, mutta nyt ollaan itse asiassa tiivillä ulkopuolisella eristyksellä rakentamassa pullotaloja vainhoista rakennuksista joissa ei ole koneellista ilmanvaihtojärjestelmää.

Mihin kohtaan tuollaisessa seinärakenteessa asettuu kosteuspiste, ehkäpä seinän sisään.

Tuossa asiaa koskevasa artikkelissa muutami akuvia työmaasta:

- https://mieuxrenover.com/isolation-mur-exterieur/isolation-exterieure-polystyrene-expanse/

7

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ole ihan vappaasti sitä mieltä. Styrox on niin harvaa että siitä ei ole minkään pullottajaksi vaikka laittaisi metrin kerroksen.

    • Anonyymi

      Laki ei voi tuhota taloja.
      Ongelmat johtuvat ja tulevat johtumaan huonosta suunnittelusta ja rakentamisesta.

      • Anonyymi

        Pelastuiko yhdestä sanasta näsäviisastelevan päivä? Kovin pieniä pseudo-tilkkeitä se ego toisilla kiapaakin.

        Luonnollisestikin on kyse remonttilain seuraamuksista, aivan kuten 70-luvun energiakriisinkin vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelastuiko yhdestä sanasta näsäviisastelevan päivä? Kovin pieniä pseudo-tilkkeitä se ego toisilla kiapaakin.

        Luonnollisestikin on kyse remonttilain seuraamuksista, aivan kuten 70-luvun energiakriisinkin vuoksi.

        Noinhan tuo amatöörillä tuntuu.


    • Anonyymi

      Alla olevaan kun lisätään EU-lakipakotteiset ja sitten kaikenkirjavien puoskareiden toteuttamat energiaremontit, niin kyllä suomalaisen kiinteistökannan kunto alkaa huolestuttaa.

      Sitten kun niitä asunnon ostaneiden virhevalituksia käsitellään eri oikeusasteissa, niin on ainakin asianajaille leveää leipää tiedossa.

      * Nyt puhuvat rakentamisen asiantuntijat – ”Saa hävetä, mitä skeidaa tuolla tehdään”

      "Kiinteistöliiton asiantuntijat kertovat, miltä näyttää suomalainen uudisrakentaminen neuvonnan näkökulmasta. Virhelistalla voi joskus olla tuhansia rivejä"

      - https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009498876.html

      ap

    • Anonyymi

      Kannatta tuikata talo tuleen, epähän saa kukaan mitään. Ja jos linnaan joutuu viimesillään päivillään, niin ei sekään haittaa. Ompahan lämmintä ja ruokaa, ei tarvitse maksiskella kalliita sähköjäkään. Kun tarpeeksi monta taloa palaa, niin alkaa herroillakin ilmeet muuttumaan.

      • Anonyymi

        En usko. Ei niitä kiinnosta kunhan tilit juoksee. Ei muakaan kiinnostaisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. 93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe