Virstatien tulehdus on yleinen vaiva , mutta milloin lääkäriin, onko monelle vanhukselle epäselvä juttu,
ittellä on ollu harvoin pissatulehdud,
mutta parin viimesen kerran kun olen käyny lääkärissä on annettu joku lääke kuuri
ja kun jälki tarkastus on tehty niin tulehdus on poiss mutta pissassa on verta +++ se kuulemma ei haittaa
mutta nyt iltasanomissa väitettään että aina kun pissassa on verta pitää mennä lääkäriin,
nyt ole hämmästyny, mull on aina verta pissassa mutta ei ne siitä ole molsoskaan, eivät anna minkälaista läälitystä
olenki kauan ihmetelly kun mulla on selkä kipeenä ollu siitä asti kun verta on näkyny pissa näytteessä,
kysymys kuuluuki miksi pissa näytteessä olevaan vereen ei lääkäri kiinitä huomiota, tietääkseni veri ei näytteessä ole normaali terveen merki,
olenko joutunu kaltoin kohtelun uhriksi, onko tehty hoitovirhe kohdallani,
jos kuinka tuli minun toimia,
Iltasanomissa, Milloin Lääkäriin !
20
323
Vastaukset
- Anonyymi
Mua on ihmetyttäny se
kun muuten on terveen tuntunen mutta pissa kontrollissa näkyy verta +++ kolmellaki plussalla, eikä siihen lääkäri reakoi mitenkään, ei jatko hoitoa,
aikoinaan kun olin nuori ja olin synnyttäny pieniä lapsia
lääkäri siihen aikaan valisti minua jos pissassa on verta pitää aina mennä lääläriin,
mikä on muuttunu lääketieteessä nyt kun ihminen on vanha
eikö samat säännöt enään toimikkaa lääketieteessä ?
Kiinostais saada rehellisiä vastauksia,,, mistä oikein on kysmys ????- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17810028Z
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Hematuria eli verivirtsaisuus.
Verivirtsaisuuden syy tulee aina selvittää, mutta jo ainakin 70 vuotta on ollut tiedossa, että täysin terveilläkin punasoluja erittyy virtsaan.
Terveen ihmisen virtsaan erittyy normaalisti alle miljoonaa punasolua vuorokaudessa. Täysin yksimielistä "normaalin" hematurian eli verivirtsaisuuden ylärajaa ei ole.
Hematuria eli verivirtaisuus voi olla ohimenevää, jatkuvaa tai ajoittaista.
Jos potilaalla esiintyy samanaikaisesti muitakin oireita, kuten virtsaamiskipuja, kirvelyä, kylkikipua, koliikkia, kuumetta, ihottumaa ja painon muutosta, puhutaan oireisesta hematuriasta. Muussa tapauksessa hematuria on oireetonta.
Virtsasuihkun alkuosan verisyys on yleensä merkki virtsaputken alueella olevasta verenvuotokohdasta. Virtsasuihkun loppuosan verisyys viittaa vuotokohtaan rakon kaulassa tai virtsaputken eturauhasosassa.
Jos virtsa on tasaisen veristä, vuoto voi olla peräisin virtsarakosta tai mistä tahansa sen yläpuolisista virtsateistä. Hyvin voimakkaissa verenvuodoissa virtsassa esiintyy verihyytymiä. Vaikein verivirtsaisuuden muoto on hemotamponaatio, jolla tarkoitetaan virtsarakkoon kehittyneiden hyytymien aiheuttamaa virtsaumpea.
Verivirtsaisuudella voi olla monta syytä.
Lääkäriltä kuuluisi saada selkeä vastaus.- Anonyymi
Kiitos
mua on jääny huolestuttamaan nuo +++ pissassa,
mulla on kyllä munuaisten korkeudella ollu jo piiiiiiiiiiitkäääääääään pientä kipua, olen joskus sitä koittanu lääkärille sanoakki, mutta on menny kuuroille korville, olen kuulemma terve kai ollu silti,
nuorempana ei tommosta kipuilua ole kehon sisällä tuntenu
vasta vanhana
eikä pissassa nuorempana verta ole ollukkaa, vasta vanhana ,
mutta noin +++ merkeihin ei ole terv.keskuksessa mitenkään reakoitu, kun muuten pissa on ollu ilman pkteereja,
kai mun pitää kuolla näihin vaivoiheni,
olen vielä jokseenki omatoiminen, hoidan kaikki asianit ihan itse ikää on 80++++++
nytki menen uimareisulle,
selkäkipu kyllä on kokoaikainen vaiva, onnekki vielä vain tuntuu, ei ainakaa vielä ole mua lamauttanu, kokonaan,
- Anonyymi
Olen voinut saada laboratoriolähetteen virtsakokeeseen soittamalla
terveyskeskukseen hoitajalle, ei ole tarvinnut mennä lääkärille.
Lääkäreiden Terveyskirjastossa lukee:
Virtsarakkoinfektion tyypillisiä oireita ovat tihentynyt virtsaamistarve, kirvely virtsatessa ja alavatsan jomotus. Jos henkilöllä on kaikki kolme oiretta, kyseessä on virtsarakkotulehdus 90 %:n todennäköisyydellä.
Soita terveyskeskukseen ja pyydä lähete laboratorioon.
Laboratoriosta voi hakea pissapurkit myös kotiin ja ottaa näytteen
kotona niin saa pidätettyä pissaa kauemmin.
Sitä pitäisi pidättää muutama tunti, mutta monilla ei onnistu pari tuntiakaan.
Silti näytteestä saa tuloksen. - Anonyymi
Minäkin ihmettelen lääkärin kantaa. Luin netistä.
Veri naisella virtsassa EI ole vaarallista
Jos on syönyt punajuurta tai mustikoita, ei ole verta mutta näyttää siltä.
Veren hyytymistä estävät lääkkeet (erityisesti varfariini), solunsalpaajahoito tai verenvuototauti voivat olla syynä siihen, että virtsaan ilmaantuu verta hyvin mitättömästäkin syystä.
Joidenkin lääkeaineiden (nitrofurantoiini, rifampisiini) käytön jälkeen
Punasoluja voi ilmaantua ohimenevästi virtsaan myös esimerkiksi rankan ruumiillisen harjoittelun jälkeen.
Nämä ainakin löysin että eivät ole vaarallisia. Muissa tapauksissa kehoitetaan menemään aina lääkäriin.- Anonyymi
"Veri naisella virtsassa EI ole vaarallista"
RIIPPUU täysin siitä PALJONKO verta on virtsassa.
Se voi olla vaaratonta tai hengenvaarallista.
Veri virtsassa voi johtua myös vakavista sairauksista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Veri naisella virtsassa EI ole vaarallista"
RIIPPUU täysin siitä PALJONKO verta on virtsassa.
Se voi olla vaaratonta tai hengenvaarallista.
Veri virtsassa voi johtua myös vakavista sairauksista.Et lukenut aikaisempia viestejä. Jätitkö tarkoituksella yllä olevasta viestistä 2023-04-04 09:35:41 lukematta seuraavan rivin sanan JOS.
Kyse oli nimenomaan siitä milloin virtsa veressä EI ole vaarallista.
Alin rivi oli muissa tapauksissa aina lääkäriin.
- Anonyymi
Kyllä lääkäri tietää milloin veri pissassa on hälyttävää , joten jos virtsakokeissa ei näy mitään mihin pitäisi puuttua niin silloin saat olla huoleti, äläkä lue mitään lehtien sepustuksia asioista mistä journalistit eivät tiedä tuon taivaallista.
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa. Sairaanhoitajan kertomaa: Kun nuori lääkäri tulee terveyskeskukseen, hän on aika tietämätön vaikka on hyvä koulutus alalle. Usein tukeutuu sairaanhoitajiin, jotka tietävät käytännössä terveys- ja sairausasioista paljon enemmän. Yleensäkin suoraan koulunpenkiltä tuleva on aika noviisi osaamisessaan. Kokemus sitten opettaa enemmän.
Netin terveyskirjasto on luotettava, itse uskon mitä siellä kirjoitetaan. Jos lehdessä kirjoittaa lääketieteen asiantuntija, pidän sitäkin luotettavana, tosin tulkintoja on monia (perinteinen ja luontaislääketiede).
- Anonyymi
Kertokaa
mistä johtuu ala selkä kipu se on muuttunu jo melko ärhäkkäksi,
voiko kohtu olla syynä onko kenties liian raskas ja siksi aiheuttaa selkäkipua,
joku painaa virtastiehyitekäki, pissa tulee nykyisin hyvin hitaasti
pientä kipua on myös oikealla puolella siinä umpisuolen sedulla, olisko paksu suoli tai munasarjat tai umpisuoli jotenki alkanu kipuileen, onollu jo muutaman vuoden muistaakseni jo olisko lähes viisi vuotta sitten ultrakuvassa nähty jotain sykeröä siinä kohtaa,
yksityis lääkäri teki lähetteen sairaalaan tarkempiin tutkimuksiin, mutta sairaalasta ei ole tullu koskaan kutsua kyseiseen tutkimukseen, enkä itte ole sen koomin yrittäny asia edes hoitaa,
kun eivät välitä, en minäkää välitä, vanha olisi jo valmis lhtemään kun saisi ne euta-pillerit mutt ku seki laki on vielä mietinnän alla,
joten vanhan ihmisen pitää vaan kitua kipujensa kansa, ku hoitoja kaa ei enään saa,- Anonyymi
Pissaaminen on muuttunut vanhemmiten itselläni. Pari kertaa vuorokaudessa
tulee kunnolla, aamuyöllä ja aamupäivällä. Muuten saa juosta vessassa usein, kun tuntuu,
että on hätä, mutta ei tule kuin tippa. - Anonyymi
Kirjoitat, että
"yksityis lääkäri teki lähetteen sairaalaan tarkempiin tutkimuksiin, mutta sairaalasta ei ole tullu koskaan kutsua kyseiseen tutkimukseen, enkä itte ole sen koomin yrittäny asia edes hoitaa"
Mitä jos yrittäisit terveyskeskuksesta kysyä, miten asiasi on käsitelty julkisella
puolella, miksi ei tullut kutsua ja voitko saada uuden lähetteen, koska sinulla on
elämää haittaavia oireita.
- Anonyymi
JOOO,,,
voi vain todeta,,,
ELÄMÄ ON VAARALLISTA
siihan kuolee kaikki, sinä minä ja hentun liisa me kaikki kuollaan,
elämän todella vaarallista,
entä kun mulla ei tuu enään pissaa, vaikka ottaa nesteenpoistolääkettä, ja kokoajan tuntuu että on pissa hätä, mutt ku ei tule tipaakaa, mitä nyt tehdään,- Anonyymi
Hmh . . .. ehkä olisi syytä nyt tilata se laboratoriokoe ?
Ehdotan, että ensiksi alat juoda vettä tai muuta nestettä sen noin 1,5 litraa
vuorokaudessa, mikä katsotaan tarpeelliseksi !!!
Moni unohtaa juoda ja ihmettelee sitten, kun ei tule pissaa.
Jos olet juonut tarpeeksi eikä pissaa tule, sinulla on ehkä virtsaumpi,
jolloin on lähdettävä päivystykseen jo ikäsi takia.
Päivystyksessä otetaan kokeita ja selviää mikä on vikana.
Munuaisten toimintakin heikkenee iän myötä.
- Anonyymi
Miten menee tänään ?
- Anonyymi
Elossa ollaan,
kipulääkkettä otettu
suhtkoht hyvä päivä,
rapakko lenteli tiellä
auto taas rapakon peitossa,
kalliiksi tulee autonpesuki keväällä,
ei pysy kaakaa aikaa pesunjälkeen puhtaana ,
- Anonyymi
Minä en enää halua laskua turhasta käynnistä. Mieluummin ostan ruokaa silläkin rahalla. Tyhjän saa pyytämättäkin. Ärsyttäviä Iltiksen "milloin lääkäriin"- jutut. Heräisivät todellisuuteen ettei sinne kannata mennä, se on turhaa rahan,- ja ajan hukkaamista. Voi jäädä täysin avutta piittaamattoman, selvästi kokkaretaustaisen heikko-osaisten vihaajan takia.
- Anonyymi
Sama huomio, lääkäriin ei kannata pikkuasian takia mennä ollenkaa,
vasta jos taju on kankaalla vieköön ampulanssilla, voi olla ettei silloin enään ole paljookaan elinaikaa, mutta elämänän on rajallista kaikki loppu aikanaa ja kaikki me täältä lähdetään joskus,
rahaa säästyy kummasti kun jättää lääkärissä juoksut pois, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama huomio, lääkäriin ei kannata pikkuasian takia mennä ollenkaa,
vasta jos taju on kankaalla vieköön ampulanssilla, voi olla ettei silloin enään ole paljookaan elinaikaa, mutta elämänän on rajallista kaikki loppu aikanaa ja kaikki me täältä lähdetään joskus,
rahaa säästyy kummasti kun jättää lääkärissä juoksut pois,Meillä terveyskeskusmaksua ei ole ja muutenkin maksu on pieni, missä on,
verrattuna yksityislääkäriin ja eikä labrakokeista tule maksua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1353786Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.362454Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1442108Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet171081Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.701041- 46925
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen63886En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on31865- 43790
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies97772