Sain tietää olevani raskaana ehkäisystä huolimatta. Lapsiluvun piti olla täysi, mutta mies haluaisi silti jatkaa raskautta. Itse olen kahden vaiheilla, koska sinänsä abortti tuntuu väärältä, mutta en halua olla raskaana.
Tällä hetkellä en tunne muuta kuin inhoa raskautta kohtaan, kun verta on vuodellut en ole tuntenut häivähdystäkään pelkoa tai surua vaan ilonpilkahduksen jospa raskaus menisikin kesken. Mutta ei tietenkään, se olisikin liian hyvää ollakseen totta. Tunnen oloni likaiseksi ja saastuneeksi.
Yllätysraskaus
4
1405
Vastaukset
- Anonyymi
Itse olen sitä mieltä, että lapsen kuuluisi syntyä haluttuna ja jos perhe ei pysty tarjoamaan hyvää ja rakastavaa kasvualustaa lapselle, abortti on mielestäni täysin hyväksyttävää.
Toisaalta sikiö on jo lapsi, jonka sydän sykkii ja joka kuulee jo elämisen äänet. Itse harkitsisin asiaa tarkkaan, ettei väärä valinta kaivele omatuntoa. Olen myös sitä mieltä, että nainen päättää omasta kropasta an ja miehellä ei ole siihen paljon sanavaltaa, vaikkakin miehen mielipide on ymmärrettävästi tärkeä, jos parisuhteessa olet. Sinulla on abortin lisäksi monta muutakin hyvää vaihtoehtoa, esim. antaa lapsi jollekin joka sitä todella tarvitsee. Muista, että et ole asian kanssa yksin ja päätös on sinun!- Anonyymi
"antaa lapsi jollekin joka sitä todella tarvitsee"
Juuri näin, lapsella on aina joku muu haluaja, jollei synnyttäjä! Tässä taauksessa lapsen isäkin. Lapsen elämä ei saisi olla kiinni kenenkään muun (ei-)haluamisista.
Kannattaa miettiä myös miten suhde jatkuu (vai jatkuuko edes) ja millaisen särön se jättää koko perheeseen loppuelämäksi, jos aloittaja surmaa miehen toivoman lapsen. - Anonyymi
Raskaus ja synnytys on suurin ongelma raskauden jatkamisessa, joten adoptioon antaminen ei todellakaan ole vaihtoehto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raskaus ja synnytys on suurin ongelma raskauden jatkamisessa, joten adoptioon antaminen ei todellakaan ole vaihtoehto.
Eräiden ongelma on se, ettei itsekkäät mukavuudenhalut ylitä kenenkään ihmisoikeutta elää. Paitsi murhanhimoisilla ihmisoikeusrikollisilla. Onneksi valta enemmistö on kunnon ihmisiä, joille moinen mielipuolinen raakalaismaisuus ei tulisi kuuloonkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi683297Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj903076SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1773025- 1372406
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä412376Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2052221Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi521918Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li371735Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön4001690Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "51598