Pohdin kauheasti, teenkö oikein jos perustan akvaarion? Minulla on joskus sellainen tai parikin ollut ja nyt kipinä on syttynyt uudelleen.
Mutta onko se oikein pitää kaloja lähinnä koristeena lasipurkissa? Olot saattavat olla jopa paremmat kuin luonnossa, tai ainakin vaaroja vähemmän, ja ruoan saanti on varmaa. Näin sitä itselleni selvittelen, ja koetan saada itseltäni hyväksynnän.
Kertokaapa oma mielipiteenne? Mitkä seikat puolustavat akvaarion pitämistä?
Onko akvaarioharrastus eettisesti oikein?
Kuvituskuva. Akvaario täynnä kaloja ja vesikasveja.
2
285
Vastaukset
- Anonyymi
Itse ajattelen, että on eettistä kunhan tilaa on riittävästi ja ympäristö on tehty valitsemillesi lajeille sopivaksi.
- Anonyymi
No luonnossa on kaloja, ketkä elävät sadekausina pelkästään vesilätäkässä. Miljoonakaloja voi kohdata viemärivesistöissäkin. Kalat eivät ole pelkästään vesipurkissa, kun on perustettu biotoopiakvaario- sopivaat kalat, kasvit, pohja. Mitä piennemmät kalat ja isompi akvaario, sitä parempi. Jos sinun omatunto kieltää niitä pitämästä, älä hanki niitä. Minulla on ollut miekkapyrstöjä, kenen elinikää akvaariossa oli 8 vuotta, mikä on erittäin harvinainen, koska yleensä ne elävät 4- 5 v. Ja akvaario on ollut 39 vuotta. Minulla se ei ole lasipurkki kotona, vaan kunnon elinympäristö kaloille. Ja vaihdaan maisemiä silloin- tällöin, koska kalatkin kaipaavat vaihtelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin
Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k1392875Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi262417- 1352008
Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan
Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara1341583Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?
Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...831377- 331213
- 1001161
Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle21049Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä
et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta601032Minua särkee puolestasi
Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit50990