Onko kuulunut mitään uutisia Hondan sähkö-SUV:sta (sähkö-HR-V:stä eli e:NP1:stä)? Noinkohan sitä saadaan tänä vuonna Eurooppaan? Komponenttipula vaivaa kaikkialla.
Mitään uutisia Honda sähkö-SUV:sta?
20
329
Vastaukset
- Anonyymi
Eurooppa versio taisi olla e:ny1. Se onkin jännä nähdä, kuinka paljon tämä eroaa Kiinassa nyt myytävistä. Vastaavana ei voi tänne tuoda, ellei haluta tehdä bZ4X:iä. Täällä pitää olla kolmivaihe lataus, akku lämmitys sekä tasainen pikalataus käyrä. Nämä kun olis kunnossa sekä 450 litran tavaratila 400 km toimintamatkalla. Hinta alle 50k€ ja takuu varmasti kauppa käy. Nähtäväksi jää, kuinka paljon petytään vai yllätytäänkö
- Anonyymi
Toivotaan tosiaan että nuo puutteet korjataan. Jonkin sivuston mukaan e:NP1:ssä on lämpöpumppu, mutta en tiedä onko totta ja tarvitaanko lisäksi vastuslämmitys.
- Anonyymi
Vastuslämmitys sisätiloille, se kyllä saa olla. Onhan se hybridi Civicissäkin. Etäohjaus sisätilojen lämmitykselle, oli töpseli seinässä tai ei. Lisäksi vetomassaa jarruttomalle kärrylle 500-600kg ja kattoteline mahdollisuus. Näillä spekseillä jo mainittujen lisäksi, niin se sopii perheen ainoaksi autoksi. Esimerkiksi ID3:een ei saa koukkua eikä kattotelineitä. Kona ja Niro saa kattotelineet, mutta jarruton vetopaino on jotain 350 kg luokkaa.
- Anonyymi
Toisaalta, nämä e:N arkkitehtuurin autot ovat lähinnä Kiinan markkinoille tarkoitettuja välivaiheen autoja. Johan se on pitkään tiedetty, että varsinainen e: architecture tulee vasta 2025.
- Anonyymi
E:ny1 valmistetaan Japanissa. Erot Kiinassa valmistettuihin ja myytäviin voi olla Isoja. Hondalle Eurooppa on marginaalimarkkina, että mitään halpaa sieltä tuskin tulee. Kiinan mallien hinta on 26000 US dollaria. Täällä karvalakkikorollien maassa tuollainen 68 kWh akulla varustettu auto mullistaisi markkinat!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
E:ny1 valmistetaan Japanissa. Erot Kiinassa valmistettuihin ja myytäviin voi olla Isoja. Hondalle Eurooppa on marginaalimarkkina, että mitään halpaa sieltä tuskin tulee. Kiinan mallien hinta on 26000 US dollaria. Täällä karvalakkikorollien maassa tuollainen 68 kWh akulla varustettu auto mullistaisi markkinat!
Miten Kiinassa pystytään myymään 68kWh akullista sähköautoa alle 30 000 US$, kun euroopassa vastaava maksaa yli 50 000€ !!! Jos nyt verrataan tätä Hondan sähkö SUVia nykyiseen Honda HR-V:hen kokonsa puolesta. Eli täysin pienen perheen käyttöön soveltuva autoluokka.
- Anonyymi
Nyt sitten Shanghaissa esiteltiin toisen sukupolven e:N -autot (myyntiin 2024) ja lisäksi kolmannen sukupolven konseptiauto e:N SUV, joka käyttää e:N architecture W:tä. Jokohan akku olisi saatu auton pohjasta paremmin piiloon?
Mielenkiintoista nähdä, koska se varsinainen e:architecture tulee, mutta varmaan 2026 nähdään siihen perustuvia Hondia ja Afeeloja.- Anonyymi
Akuthan on pääsääntöisesti pohjassa kaikissa sähköautoissa. Ja niin, että ovat vaihdettavissa alakautta. Maavaraa näissä Kiinan Honda SUV:eissa on 19cm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akuthan on pääsääntöisesti pohjassa kaikissa sähköautoissa. Ja niin, että ovat vaihdettavissa alakautta. Maavaraa näissä Kiinan Honda SUV:eissa on 19cm.
Niinhän se on, mutta jotta akkupaketti ei sieltä erikseen erottuisi, nykyisistä sähköautoista on järjestään jouduttu tekemään korkeita möhkömäisiä 'pullia'. Vaikka sillä ei olisi mitään käytännön merkitystä, Hondankin on saatava akkupaketti katseilta piiloon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se on, mutta jotta akkupaketti ei sieltä erikseen erottuisi, nykyisistä sähköautoista on järjestään jouduttu tekemään korkeita möhkömäisiä 'pullia'. Vaikka sillä ei olisi mitään käytännön merkitystä, Hondankin on saatava akkupaketti katseilta piiloon.
Näyttää siltä, että se on ihan suunniteltu tarkoituksella noin juuri pieniin (lyhyt akseliväli) autoihin. Tässä videossa https://www.youtube.com/watch?v=CaohKo0kl84 jossakin 23:30 vaiheilla suorastaan esitellään auton alustaa siltä osin. Iso osa akustosta on ylempänä mutta osa on ihan tarkoituksella auton helmoja alempana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se on, mutta jotta akkupaketti ei sieltä erikseen erottuisi, nykyisistä sähköautoista on järjestään jouduttu tekemään korkeita möhkömäisiä 'pullia'. Vaikka sillä ei olisi mitään käytännön merkitystä, Hondankin on saatava akkupaketti katseilta piiloon.
Ei ole mitään merkitystä, kuka pohjaa sen kummemmin kyylää.
- Anonyymi
No nyt se on sitten esitelty, ainakin brittitoimittajille. Ja nimikin on sitten e:Ny1. Tosi hienohan se on, erityisesti sisältä. Kantama n. 400 km WLTP, eli ei mikään häikäisevä. Mutta hinnoiteltu valitettavasti Tesla Model Y:n hintaiseksi, joten taitaa pienempikokoisena jäädä kauppoihin.
- Anonyymi
Akku on 68kWh josta käytettävissä 62 kWh. Ihan vastaavaa kokoluokkaa mitä muissa. Kulutus sitten on, mitä on. Monesti ei päästä siihen ilmoitettuun, jos nyt ajatellaan kilpailijoiden käyttämää 14 kWh/100km.
11kW kolmivaihelataus löytyy, mikä on hyvä. DC latausteho vähän heikohko, jotain 75 kW luokkaa ja akkulämmityksestä ei puhuttu, eli tuskin on. Suorituskyky ihan hyvä. Tilat hyvät, paitsi takakontti on pienehkö, koska pituus alle 4,4m. Hintaa ei pidä verrata muiden merkkien hinnat alkaen malleihin, koska Hondat Euroopassa ovat hyvin varusteltuja. Alkaen hinta olis hyvä olla alle 50 k€:a, koska suomalaiset eivät ole valmiita maksamaan Hondan laadusta (mm. sisusta), vaan ostavat ennemmin ämpärimuovia halvemmalla. Jonkun mielestä iso näyttökin on laatua ja nykyaikaa, pienemmälläkin pärjäis kuten Hondan hybrideissä ja monessa muussa tämän luokan sähköautossa. - Anonyymi
Mitä se Model Y maksaa?
Inside EVs sanoo: "The Honda e:Ny1 will arrive in the coming months in Europe. The automaker did not reveal pricing, but UK media report the electric crossover will have a starting price of around $37,500 (30,000 pounds) in Britain.
As a result, it will compete with the Peugeot e-2008, Jeep Avenger, Hyundai Kona Electric, Kia Niro EV, and other similarly sized EVs. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se Model Y maksaa?
Inside EVs sanoo: "The Honda e:Ny1 will arrive in the coming months in Europe. The automaker did not reveal pricing, but UK media report the electric crossover will have a starting price of around $37,500 (30,000 pounds) in Britain.
As a result, it will compete with the Peugeot e-2008, Jeep Avenger, Hyundai Kona Electric, Kia Niro EV, and other similarly sized EVs. "HR-V:n hinta alkaen 36k€. Reilu 10k€ lisää sähköautoon, niin vielä oltaisiin alle 50k€:ssa. Siis samoissa hinnoissa, mitä vastaavankokoisella akulla oleva Niro EV maksaa. Ja taitaa se halvin Model Y olla myös samaa luokkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HR-V:n hinta alkaen 36k€. Reilu 10k€ lisää sähköautoon, niin vielä oltaisiin alle 50k€:ssa. Siis samoissa hinnoissa, mitä vastaavankokoisella akulla oleva Niro EV maksaa. Ja taitaa se halvin Model Y olla myös samaa luokkaa.
Varteenotettava kampe. Tavaratila saisi olla isompi.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/valmistajansa-uuden-sahkoautolehden-kaantava-honda-eny1-on-vahintaan-nelja-merkkia-enemman-kuin-e/
- Anonyymi
Hirvee rutina lehdissä tuosta nimestä. Sanotaan vaan 'anyone'. Tosin norjalaiset käänsivät sen 'a new one'?
- Anonyymi
Kun pitää saada jostain valittaa, on ollut muillakin merkeillä samaa. CR-V:t ja HR-V:t eivät sentään enää aiheuta toimittajille päänvaivaa. Nyt tuntuu olevan, että 68kWh akku ei ole tarpeeksi iso enää ja pikalatausajan pitäisi olla alta puoli tuntia, kuten jossain 100t€:n mersussa. Tai sitten se, että pienessä kaupunkiautossa pitäisi olla 500km:n toimintamatka??? Lisäksi ei haluta ymmärtää hinnat alkaen mallien varustelutasoja merkkien välillä, vaan niitä verrataan suoraan keskenään ja räkytetään sitten hinnasta. Haukutaan kyllä ämpärimuoveista muita merkkejä, mutta sitten paremmasta sisustasta ei ymmärretä sitä, että se voi maksaa paritonnia enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun pitää saada jostain valittaa, on ollut muillakin merkeillä samaa. CR-V:t ja HR-V:t eivät sentään enää aiheuta toimittajille päänvaivaa. Nyt tuntuu olevan, että 68kWh akku ei ole tarpeeksi iso enää ja pikalatausajan pitäisi olla alta puoli tuntia, kuten jossain 100t€:n mersussa. Tai sitten se, että pienessä kaupunkiautossa pitäisi olla 500km:n toimintamatka??? Lisäksi ei haluta ymmärtää hinnat alkaen mallien varustelutasoja merkkien välillä, vaan niitä verrataan suoraan keskenään ja räkytetään sitten hinnasta. Haukutaan kyllä ämpärimuoveista muita merkkejä, mutta sitten paremmasta sisustasta ei ymmärretä sitä, että se voi maksaa paritonnia enemmän.
Ensimmäinen täysjärkinen iso tietoviihdescreeni tuossa autossa. Joutuu hipelöimään kosketusnäyttöä, mutta se on sentään helppokäyttöinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäinen täysjärkinen iso tietoviihdescreeni tuossa autossa. Joutuu hipelöimään kosketusnäyttöä, mutta se on sentään helppokäyttöinen.
Honda E:ny1 on tämän hetken tyylikkäin pikku sähkö SUV.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32738Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221074Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885