välinpitämättömyys työn laadusta

Anonyymi-ap

miten suhtautua työkaveriinsa jolla ei ole mitään haluja tehdä laadukasta työtä. Kaveri on jo iäkkäämpi mies ja vuosien työkokemus alalta mutta ammattitaito ja osaaminen on pahasti vääristynyttä. Sellainen umpijäärä joka pitää kiinni kerran oppimistansa vääristä työtavoista. Huiskasee vaan asioita junttimaisella vauhdilla niin että seuraavat työvaiheet menee persiillensä.. Työkaveri on ketjun ensimmäinen eikä suostu tekemään yksinkertaista jigiä jolla rakenneosat olisi heti jämptissä mitoissansa. Olen kertonut millainen jigin tulee olla mutta hän jatkaa vaan tekemistänsä ilman jigiä . Olen ollut jopa valmis tekemään jigin mutta hän ei siihen suostu. Nyt rakenneosat ovat mitä sattuu ja isoja heittoja ja rakoja. Työketjun viimeinen työmies on helisemässä. Lopputulos on täyttä sekundaa.
Entäs pomo. Ihan samaa maata eli juntti. Pomo ei ymmärrä mitään vaan syyttää ketjun viimeistä huonosta työstä ja hitaudesta. Pomo on vanhempi keski-ikäinen mies ja työskennellyt yhdessä ja samassa pajassa ikänsä. Ei koskaan muualla, Nostettu itseoppineesta työmiehestä aikoinansa pomoksi. Ihan hourumaista touhua. Miten yleistä metallifirmoissa on että duunareilla ei ole halua tehdä hyvää työtä vaan tekevät sillä ainoalla "hyvällä" tavallansa jonka kerran ovat itse oppineet. Miten yleistä junttius on metalliverstailla. Oma arvioni on että varsin yleistä.
Mitä juntimpi sitä parempi palkkakin.

12

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä on tämän aloituksen pointti ?

    • Anonyymi

      Nimenomaan noin yleensä korporaatiot haluavat että ne työt tehdään. Tärkeintä on nopeus että saadaan pukattua tavaraa markkinoille isolla volyymillä jotta maksimoidaan voitto, laadulle viis. Et ole vielä niin kokenut että olisit sisäistänyt tätä periaatetta. Korporaatioille voitto on ylitse kaiken muun.

      • Anonyymi

        Tämän takia kaupasta ei saa tänäpäivänä ostettua mitään laadukasta tuotetta. Poikkeuksia on mutta aika harvassa. Kapitalismissa kaikki toiminta on valitettavasti menossa tähän suuntaan kun mennään voitto edellä. Esimerkiksi myös terveydenhuolto toimii näin eli pukataan porukkaa isolla volyymillä järjestelmän läpi. Siksi laatu on yleensä sitä että pukataan buranaresepti kouraan ja sanotaan että mene kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän takia kaupasta ei saa tänäpäivänä ostettua mitään laadukasta tuotetta. Poikkeuksia on mutta aika harvassa. Kapitalismissa kaikki toiminta on valitettavasti menossa tähän suuntaan kun mennään voitto edellä. Esimerkiksi myös terveydenhuolto toimii näin eli pukataan porukkaa isolla volyymillä järjestelmän läpi. Siksi laatu on yleensä sitä että pukataan buranaresepti kouraan ja sanotaan että mene kotiin.

        Jostainha sen toimarin bonuksiin pitää se raha saada, otetaan se siis tuotteiden laatua laskemalla (se on halvempaa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän takia kaupasta ei saa tänäpäivänä ostettua mitään laadukasta tuotetta. Poikkeuksia on mutta aika harvassa. Kapitalismissa kaikki toiminta on valitettavasti menossa tähän suuntaan kun mennään voitto edellä. Esimerkiksi myös terveydenhuolto toimii näin eli pukataan porukkaa isolla volyymillä järjestelmän läpi. Siksi laatu on yleensä sitä että pukataan buranaresepti kouraan ja sanotaan että mene kotiin.

        Ainakin omalla kohdallani tämä on johtanut siihen että en tee töitä enää kuin vähän koska sillä rahalla ei tee mitään kun kaikki tavarat, palvelut, asunnot ym on niin paskaa laatua että sitä ei voi ostaa. Asunnot on nykyään jotain virolaisten ja puolalaisten tekemiä pahvilaatikoita johon roiskittu maalit päälle. Ei semmoista paskaa kykene ostamaan.


    • Anonyymi

      Ei se asiakas maksa yhtään sen enempää kuin sopimuksessa lukee vaikka miten ois hyvää laatua, tätähän ne yritykset haluaa.
      Paskaa, paljon, nopeasti ja halvalla.

      • Anonyymi

        Reklamointeja pukkaa sitten kyllä joihin tuhlaantuu paljon kallista aikaa ja rahaa.


    • Anonyymi

      Uniapneaa jos on niin ei jaksa ajatella sekuntia pidemmälle. Monilla seki on hoitamatta. Ilmeisesti noilla kummallakaan ongelmatapauksella ei ajatus liiku tarpeeksi että tajuaisivat missä mättää.

      Metallialalla oli aina muutamia jotka vähät välitti siitä mitä asiakkaille menee. Tai mitä muut joutuu kärsimään heidän virheistään.

      Se on täysi harhaluulo että jotenkin arvostettaisiin käsityötä tai laatua. Itse äänestin jaloillani.

    • Anonyymi

      Minun kokemuksen mukaan taas pomot ei anna tehdä laatua vaan kaikki pitää vain saada käsistä pois mahdollisimman nopeasti ja jälki sekä lopputulos on tämän johdosta täyttä paskaa. Mutta näinhän se menee kun kilohinnoilla lasketaan urakoita.

    • Anonyymi

      Olen törmännyt kerran samantapaiseen ilmiöön, että työntekijä ei halua että hänen työtänsä helpotetaan erittäin pienellä vaivalla jolloin työvaiheet vähenisivät melkein 50%, vaan haluaa tehdä turhaan ylimääräisiä työvaiheita. Mutta mitäpä se minulle kuuluu! Toivottavasti asia selviää kuitenkin.

    • Anonyymi

      Helpoin varmaan olisi jos viimeisenä oleva menisi itse puhumaan ensimmäisenä olevalle ja näyttäisi mikä on pielessä.

      Mutta jos sinun on toimittava "välikätenä" niin nilannetta pitää lähestyä positiviisella asenteella ja myös kunnioittavasti. Keskustele ensin viimeisenä ketjussa olevan kanssa joka "on helisemässä". Tee lista asioista , miten sen ensimmäisen työnjälki vaikuttaa muihin. Ota ylös selkeitä esimerkkejä.

      Sitten esitä nämä asiat sille joka ei suostunut ensin tekemään jigiä. Kuuntele mitä hänellä on sanottavana ja miksi hän ei suostu tekemään jigiä. Kysy mikä hänen mielestään ratkaisee sen ongelman. Yritä ymmärtää hänen näkökulmansa. Älä yleistä niin että "olet niin jääräpää/juntti/huolimaton". Sellaisella asenteella jos lähestyt niin hän on luultavasti alusta asti vastaan kaikkea.

      Ehdota ratkaisua joka hyödyttäisi kaikkia osapuolia. Ole valmis osittaisiin kompromisseihin jos jotain yhteistä maaperää löytyy.

    • Anonyymi

      Vaihda hyvä mies työpaikkaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe