Ninjutsusta tietoa

Nikosta tulee ninja?

Hei vaan kaikki. Mua kiinnostaa enemmän ku on mahollista ninjutsu. Elokuvissa ninjat tekee kaikkee kivaa. Oon lukenu juttujakin niistä ja ketellu alan lehtiä niiku Daredevil ja Wolverine ja muuta. Ei kaikki voi olla keksittyjä huhuja. Kai siinä oppii jänniä ja hullujakin juttuja? Oon alkunu ruveta miettii että millon meen ninjutsuun ja ois tosi hienoo ku kerrotte mitä siinä kaikkea tehään. Eli mitkä on tosi juttuja ja mitkä liiottelua ja mitkä todellisuutta. Mitä kaikkee ninjutsussa opetetaan? Opetaanko siinä hiiviskelee ku varjo eikä kukaan kuule yhtää mitää ja juoksee ihan täysillä ja nopeemminki ni sillo ois hyvä metsästää ku elukat ei tajuu et nyt iskee ninja ja nopeesti ja tosi hiljaa? se vois olla totta. Ja aseista. Heitetäänkö ninjutsu tunneilla heittotähtiä sillee et osuu hermopisteisii ja sille et halvaantuu tai kuolee? Judossakin kerta oeptaan kuolemanlukkoja ja pisteet. Sellanen pyöritettvä ketjuase on hieno niiku vanoissa Daredevil sarjiksissa ainaki mitä oon nähny onko sekin ninja ase? Ku sehän on vaan tavallinen ase. Ja opetaanko ninjoja kuulemaan ja näkemään paremmin ni et kuulee toisen hengittämisen sillonki kun ei ees pitäs ja sydän kuuluu ku se lyö tai että näkee pimeessäkin silmillä ilman taskulamppua? Kai se on mahollista ku pystyyhä voimiiki kasvattaa ku nostaa jotai painavaa. Ja se että ninjat menee koomaan jos huvittaa tarpeeks eikä kukaan tiiä ettei se kuollu vaikka voijaan jo luula sillä tavalla ku se ei hengitä tai lyödätytä sydäntä ja vie pois tai jättää siihen? Siitä en oo varma onko niin. Jos kerta karate miehet tosissaa lyö paskaks betonia tollee vaa ni kyllä varmaa ninjatkin sen tekee? eikö vaan ku telkussa oon nähny ku ne rikkoo paikkoja. Voiks ninjat muutta ulkonäköösä sille ettei sitä luulla ihan samaksi hanskiksi ku se oli enneku vaihto näköö? Ton kai voi ehkä kai luulla et mahollista naamioia tekoviiksillä ja peruukilla. Pystyyks ninjat kiipee ku hämähäkit seinää? Ei ainakaam muute lennä sellane on ihan paskapuhetta se lentäminen. Neki lentää elokuvissa vaijereilla. Keppiaseitten käyttö kai on kans totta? Kyllä kai nyt keppiä oppii käyttää tappavasti kun käyttää. Siistii ku poliisi luulee kävelykeppiä kepiks mutta sillä voi lyyä sydämet ja hermopisteet rikki eikä kukaa epäile mitää. Nyrkkeilijöitä lyödään koko aja ja ne oppii kestää kipuu entä ninjat oppiiko kans ku ei kai se vaikeeta voi olla ku ottaa vaa iskuja ja kovettaa päätä ja luita ja ihoo? Tavan hanski ku lyö voi sanoo pistä homo vapari ja ei tunnu ei ja se ninja nauraa sille hanskille. Ja paljon maksaa ninja puku? Ois noloo ja hävettäs mennä harkkohin ilman ninjapukuu ja maskii. Luulis et noista taidoista kaikkii paitsi lentää ei voi opettas erikoisjoukoille mut ne ei saa puhuu mitää kun kukaan ei tiiä mitää siitä vaikka osaakin. Vai onks noi oikeesti salasii juttuja jota opetaann ainoostaa kiinan oikeille ninjoille himalajalla. Jos ne tekee niin mitä täytyy tehä että sinne pääsee ja joutuu kun haluttaa? Opetaanko suomessaki jotai tylsiä perustappelua vaan ilman kunnon salataitoja? Ja missä ninjaklaanit opettaa suomessa missä kaupunkeissa?

12

3129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kapu

7
      hyvä yritys

• Remo Williams

Jos oot lukenu Remoja, niin noi jutut on itseasiassa otettu japanilaisilta ninjoilta. Suomessa ei kyllä ole aivan ton tasoisia ninjoja.

• asterix

Juu, ei muuta ku ninjaksi vaan, perustiedot onkin jo hallussa :)
      Minusta ainakin oli hauskaa luettavaa ja piristi päivää :)

• PiPi

Tosiaaki piristi! :D :D

• mä vaan

se mitä olet lukenut sarja kuvista ei pidä paikkannsa ja erilaisia asetekniikoita harjoitellaan tunneilla mutta terä ase tekniikat lereillä niitä ja hiiviskelyn alkeet annetaan tunneilla mutta kaikki muut kehoosi liittyvä on sinun opittava itse nykyinen ninjutsu ei ole sitä mitä elokuvat näyttävät että se siitä

• pena 3 toista

action force?

• Ninja

Elokuun lopulla tai syyskuun alussa alkaa taas uusi peruskurssi. Katso sivuilta www.shinden.pp.fi. Mukaan vain, kun kerran olet kiinnostunut. Kaikkea ei opeteta heti eikä kukaan ole heti valmis vaan oppiminen kestää niin kauan kuin tarvitsee.

• treenannut

Oikea ninja on aivan tavallinen ihminen. Ei todellakaan mikään yli-ihminen, se on Hollywoodin tuotteita.

Oikea ninjutsu (nykyään käytetään nimeä Bujinkan Budo Taijutsu, BBT) on aivan erilaista kuin mitä TV:ssä esitetään. Ninjojen "maaginen" maine johtuu siitä, että entisaikaan Japanissa he taistelivat valloittajia vastaan. He olivat kehon hallinnassa aivan voimistelijoiden tasolla ja se sai ihmiset luulemaan heitä yli-ihmisiksi.

Lisäksi he suunnittelivat taistelunsa erittäin hyvin ja taistelivat vain siellä, missä olivat vahvoilla. Voitaneen puhua strategisesta sodankäynnistä.

Kukin on niin hyvä miten treenaa, silti kaikki ihmisiä heikkouksineen ja vahvuuksineen.

Lajia voin kyllä suositella, jos olet Helsingistä, niin Vuosaaren urheilutalolla on treenejä tai käy netissä osoitteessa, jonka joku kaveri tuossa jo antoi.

Rohkeasti mukaan!

• aika kova äijä!

Bujinkan budo taijutsun (ninjitsun) nykyinen soke eli pääopettaja on ainakin kuulemma ihan helkutin pätevä äijä. Se ei esim tee punttia tai mitään, pitää kuntoa yllä kävelylenkeillä ja ninjitsulla, ja on vahva kuin härkä.

Olin joskus bujinkanissa ja yks tyyppi siellä kertoi että oli kuullut kun joku oli nähnyt ulkomaisella leirillä tuon soken (hän oli silloin jotain yli 70 vuotias pappa!) juoksevan seinää pitkin! Siis silleen sivuttaissuunnassa! Ja se oli myös pystynyt kiipeämään suoraa ihan tasaista seinää paljailla käsillä ja jaloilla jotain kymmenen metriä ylöspäin - siis ihan jotain tavis tiiliseinää! Aika ihme äijä kyllä...

Netissähän löytyy ainakin emulella ton soken joku videonpätkä missä se pistää tajun pihalle yhdeltä oppilaaltaan pienellä läpsäisyllä.

On se uskomaton laji, mut pakko myöntää että itse vaihdoin jujutsuun... Suoraviivaisempi toiminta ja sparraus on mun mieleen mut silti ninjitsu sopinee sellaiselle jolla on aikaa ja malttia opetella taitoja piiitkään ja hartaasti.

• Mää..
        aika kova äijä! kirjoitti:

Bujinkan budo taijutsun (ninjitsun) nykyinen soke eli pääopettaja on ainakin kuulemma ihan helkutin pätevä äijä. Se ei esim tee punttia tai mitään, pitää kuntoa yllä kävelylenkeillä ja ninjitsulla, ja on vahva kuin härkä.

Olin joskus bujinkanissa ja yks tyyppi siellä kertoi että oli kuullut kun joku oli nähnyt ulkomaisella leirillä tuon soken (hän oli silloin jotain yli 70 vuotias pappa!) juoksevan seinää pitkin! Siis silleen sivuttaissuunnassa! Ja se oli myös pystynyt kiipeämään suoraa ihan tasaista seinää paljailla käsillä ja jaloilla jotain kymmenen metriä ylöspäin - siis ihan jotain tavis tiiliseinää! Aika ihme äijä kyllä...

Netissähän löytyy ainakin emulella ton soken joku videonpätkä missä se pistää tajun pihalle yhdeltä oppilaaltaan pienellä läpsäisyllä.

On se uskomaton laji, mut pakko myöntää että itse vaihdoin jujutsuun... Suoraviivaisempi toiminta ja sparraus on mun mieleen mut silti ninjitsu sopinee sellaiselle jolla on aikaa ja malttia opetella taitoja piiitkään ja hartaasti.

Joo

Täytyy myöntää että bujinkan on lajeista paras!
        Oon nytte ollu alkeiskurssilla ja täytyy sanoa että jatkan lajia.
        Ninjat ei oo ihan sitä mitä tuossa alussa annettiin ymmärtää mutta kyllä kehon hallintaa oppii jonkin verran. Karate saa kyllä luvan väistyä tieltä!

• muhahaa
        Mää.. kirjoitti:

Joo

Ninjat ei oo ihan sitä mitä tuossa alussa annettiin ymmärtää mutta kyllä kehon hallintaa oppii jonkin verran. Karate saa kyllä luvan väistyä tieltä!

Jep, bujinkan on kyl mahtavaa. Sen nimi vaihettiin ninjutsusta bujinkanbudotaijutsuun just sen takia kun porukat luuli et se on samanlaista mitä hollywoodin leffoissa.
        Mä kans just alotin, koht 9.kyon gradu. Eli ihan alottelija oon.

• Ninjatar
        Mää.. kirjoitti:

Joo

Bujinkan on paras siitäkin syystä, että siihen sisältyvät kaikki muut lajit (itämaiset itsepuolustuslajit). Nimi muutettiin ninjutsusta bujinkaniksi, kun vain osa yhdeksästä koulukunnasta on ninjakoulukuntia ja osa kaikkea muuta, samuraitekniikoita ym.

Se on laji, jossa ei haasteet lopu kesken, opittavaa riittää aina lisää. Se on melkein elämäntapa, ei pelkkä laji. Kehon hallintaa ei opi vain jonkin verran, vaan parhaimmillaan täydellisesti, se on yksi lajin tavoitteista, niin kuin mielen hallinta. Laji ei ole pelkästään fyysinen vaan kokonaisvaltainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe