Rakennusvika korjattiin 10 v jälkeen

Anonyymi-ap

Rakennusvika josta olen kärsinyt reilut 10 vuotta käytiin vihdoin korjaamassa.
Asia on vaatinut varmaan satoja yhteydenottoja kaikkien näiden vuosien aikana joka puolelle, ensin Att, sitten isännöintiin, huoltoyhtiöön, taloyhtiön PJ, terveysvirastoon jne jne. Asiaan on palanut tunteja ja vika on häirinnyt joka päivästä elämää.
En avaa asiaa enemmän esim.mikä kohde kyseessä koska olen joutunut jo silmätikuksi ja saanut vihat niskoihin. Mm. Haso TJ sanoi aikanaan, että anna heille työrauha äläkä enää soita. Mitään tukea en ole saanut mistään asian edistaämiseksi. Kaikista vähiten asukastoimikunnalta. Olin kuitenkin oikeassa tiivisteet puuttuivat kokonaan mikä aiheutti haitan. Nyt ne on laitettu mikä oli varmaan 15 min homma. Asiaa alkoi hoitumaan kun isännöitsijätoimisto vaihtui.

14

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitkä tiivisteet, etteikö itse olisi pystynyt tekemään sille mitään. Vai oliko pelkästään vedon tunne ettei aiheuttajaa oltu paikannettu.

      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        🍒 ­­­N­­­y­­­m­f­o­m­­­a­­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#178124403

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Ei tullut mieleen että ei siellä tiivisteitä kuulunut ollakaan?

      • Anonyymi

        Tiivisteettömät ikkunat? Joo terveisiä vaan afrikasta.


    • Anonyymi

      Äänieristystiivisteet pellin ja seinän välistä, jolloin rapun ulko-oven pelti hakkasi seinään joka oven avauksella ja ääni kantautui rakenteita pitkin asuntoon. Nyt pelti irrotettiin ja eriste kiinnitettiin. Asunnossa mitattiin 66 desibelin ääniä ennen korjausta. Äänimittauksen teki ulkopuolinen firma, mutta mitään ei kuitenkaan tehty sen perusteella. Sama vika muissakin saman kerroksen asunnoissa, joissa suuri vaihtuvuus asukkaissa ja kertonee samasta viasta. Ei kuulu rakenteiden irrotus ja niiden korjaus asukkaalle . ap

      • Anonyymi

        Samanlainen tuulen aiheuttama räminä ikkunapelleistä kuuluu tyyppiratkaisuun uudemmissa talossa kun vain sattuu riittävän voimakas myrsky ja sopivasta suunnasta, onhan se, tosin ei edes häiritse, kaupungissa on taustamelua enempi tai vähempi aina.


    • Anonyymi

      Kyse ei mistään ikkunapeltien räminästä tuulessa vaan taloyhtiön ulko oven sivuilla olevista pelleistä jotka kiinnitetty suoraan asunnon seinään kiinni ja kolahtaa suoraan asuntoon sisään aina kun ovi aukeaa/ menee kiinni eli satoja kertoja päivässä . Peltien ja seinän välistä puuttunut eriste joka torppaa äänen siirtymisen asuntoon. Kaikki tietää miten voimakas ääni tulee kun peltiä pamauttaa. Ääneksi on mitattu 66 desibeliä eli yli sen mitä terveysviranomainen suosittaa. Suositus on noin puolet.

      • Anonyymi

        Olenkin aina ihmetellyt että miten pahasti ulko-ovista kulkeminen mahtaa häiritä juuri siinä ovien yläpuolella tai pohjakerroksessa asuvia, sehän paukahtaa melkoisesti jos päästää oven sulkeutumaan vapaasti itsestään.


    • Anonyymi

      Uskomatonta! 10 vuotta.

      • Anonyymi

        Kyllä lääkkeiden olisi jo siinä ajassa pitänyt sattua kohdilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä lääkkeiden olisi jo siinä ajassa pitänyt sattua kohdilleen.

        Tympeä kommentti edellä, - joltain vajakilta jonka kohdalle toivottavasti tulee vastaavia tai jopa pahempia ongelmia! Se opettaisi nälvijää joko vaikenemaan asioista joita ei ymmärrä - tai muuten tajuamaan ongemista joka voi kohdata vaikka vain asuntokohtaisesti kenet vaan! Asukas ei ole vastuussa rakennusvirheistä!

        Saman tyyppistä, jos ei vieläkin ongelmallisempaa on myös n. 10-vuoden taksisesta rakentamisesta, jossa ylimmän kerroksen kautta valuu vettä alempaan asuntoon samalla kohdalla!
        Asian tilaa on korjattu tai koetettu korjata kuulemma useamman kerran, ja silloin vakavammin ja todella kun vedet vuotivat alas samoista syistä naapurin parketille, joita kuivattiin ja vaihdeltiin niiltä osin. Vuodoista kärsi myös kuulemma em. ylimmän kerroksen asunto rakenteiden kautta. Mutta myöhemmin ja edelleen loppuun saakka korjaamaton parvekkeelle vuoto jatkuu! Eikä ole ainut tapaus ko. kiinteistössä muista ongelmista puhumattakaan!

        Mikään tupa "eukkojen ompelukerho" tms. seuranpito ei auta näissä asioissa asukkaita aso- asuintaloissa esim. pks:lla. Apua ja ratkaisua haettava ihan muualta ja ensin rakentaja taholta heti ja tuoreeltaan takuuajan puitteissa! Jos rakennuttaja esim. AT mitätöi reklamaation he toimivat väärin, ja se ilmoitettava myös heidän toimintaa valvovalle ( esim. Hki) taholle!

        Ei ne rakennusvirheet ja muut esiintulevat ratkea peittelyllä ja muiden mitätöimisellä, asukas on havainnoistaan kertomassa oikeaa asiaa ja tällöin tulisi jopa kiittää tätä kun kertoo koko rakennukseen tai kiinteistöön liittyvistä ongelmista. Sehän on koko asuintalon etu, jos ja kun em. ongelmat korjataan viipymättä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tympeä kommentti edellä, - joltain vajakilta jonka kohdalle toivottavasti tulee vastaavia tai jopa pahempia ongelmia! Se opettaisi nälvijää joko vaikenemaan asioista joita ei ymmärrä - tai muuten tajuamaan ongemista joka voi kohdata vaikka vain asuntokohtaisesti kenet vaan! Asukas ei ole vastuussa rakennusvirheistä!

        Saman tyyppistä, jos ei vieläkin ongelmallisempaa on myös n. 10-vuoden taksisesta rakentamisesta, jossa ylimmän kerroksen kautta valuu vettä alempaan asuntoon samalla kohdalla!
        Asian tilaa on korjattu tai koetettu korjata kuulemma useamman kerran, ja silloin vakavammin ja todella kun vedet vuotivat alas samoista syistä naapurin parketille, joita kuivattiin ja vaihdeltiin niiltä osin. Vuodoista kärsi myös kuulemma em. ylimmän kerroksen asunto rakenteiden kautta. Mutta myöhemmin ja edelleen loppuun saakka korjaamaton parvekkeelle vuoto jatkuu! Eikä ole ainut tapaus ko. kiinteistössä muista ongelmista puhumattakaan!

        Mikään tupa "eukkojen ompelukerho" tms. seuranpito ei auta näissä asioissa asukkaita aso- asuintaloissa esim. pks:lla. Apua ja ratkaisua haettava ihan muualta ja ensin rakentaja taholta heti ja tuoreeltaan takuuajan puitteissa! Jos rakennuttaja esim. AT mitätöi reklamaation he toimivat väärin, ja se ilmoitettava myös heidän toimintaa valvovalle ( esim. Hki) taholle!

        Ei ne rakennusvirheet ja muut esiintulevat ratkea peittelyllä ja muiden mitätöimisellä, asukas on havainnoistaan kertomassa oikeaa asiaa ja tällöin tulisi jopa kiittää tätä kun kertoo koko rakennukseen tai kiinteistöön liittyvistä ongelmista. Sehän on koko asuintalon etu, jos ja kun em. ongelmat korjataan viipymättä!

        Jos jotain asiaa ei korjata kymmenessä vuodessa niin voisiko olla niin, että vika onkin asukkaan korvien välissä tai tässä asiassa korvissa. Tämä vikahan oli se, että asukkaan mielestä ovi piti liian kovaa ääntä sulkeutuessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jotain asiaa ei korjata kymmenessä vuodessa niin voisiko olla niin, että vika onkin asukkaan korvien välissä tai tässä asiassa korvissa. Tämä vikahan oli se, että asukkaan mielestä ovi piti liian kovaa ääntä sulkeutuessaan.

        Ehkä vain sinun edellisen trollin ollessa kyseesdä näin voi olla? Joko olet vajaa älyinen rsi et ymmärrä mistä edellä on ollut kysymys eli kerrottu!?
        Lukemisen sisäistäminen olisi hyvä lukea asia uudelleen ennrn kun päästää nämä pierut suustaan tai "näppäimistään"! OK?


    • Anonyymi

      Huomattu. Minulla vielä pahempi juttu, mutta se hoidu vaikka triljoona yhteydenottoa. Syy: miehet tai tässä tapauksessa hiiret asialla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2118
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      267
      1963
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      62
      1496
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      115
      1336
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1248
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      128
      1184
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      960
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      927
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      857
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      841
    Aihe