eli kun olette ottamassa kissaa niin käykää hyvät ihmiset allergia kokeissa ennen kun otatte kissan..ei ole kova vaiva ja sitten ei tarvitse antaa kissaa pois allergian takia..kun taitaa olla aikasta yleistä että kissa annetaan aina allergian vuoksi pois ehkä se on joidenkin mielestä hyväksyttävämpi syy kuin esim..antaa pois kusi ongelman tai muuten vaan kissa ärsyttää takia..ei ole kissallekkaan kovin kiva vaihtaa kotia moneen kertaan kun ihmiset on niin saatanan itsekkäitä ja ottavat kissoja vaan kun ovat kivoja pentuna..
kissan ottamisesta ja allergiasta..
9
720
Vastaukset
- ...
Allergiatesti ei ole luotettava keino tuossa tapauksessa. Allergia kun voi kehittyä ajan kanssa ja näin yleensä se käykin kun esim. kissaa ei ole aiemmin ollut ja sitten ykskaks sen kanssa eletäänkin. Usein myös voi käydä niin, että hieman allerginen voi siedättyä kissalle eli tällöin turhaan tuijotettaisiin allergiatestin tulosta.
Ikävää tietysti, että asiat eivät ole aina noin yksinkertaisia kuin aiheenaloittaja ajatteli..- aloittaja
testit ovat joka tapauksessa suuntaa antavia..ja enkä mä nyt sitä väitä ettei allergia voisi puhjeta mutta kun se vaan on niin pirun yleistä että annetaan juuri allergian takia vaikka syynä on aivan joku muu..!mutta ei siltikään olisi iso vaiva käydä tutkituttamassa mahdollisen allergian varalle..
- aloittaja
vaikka allerginen siedättyisikin kissalle niin otettaisiinko kissa sitten niinkuin kokeilu mielessä että jospas voinkin elää sen kanssa ja kun ei voidakkaan niin annetaan pois?
- jassi
aloittaja kirjoitti:
testit ovat joka tapauksessa suuntaa antavia..ja enkä mä nyt sitä väitä ettei allergia voisi puhjeta mutta kun se vaan on niin pirun yleistä että annetaan juuri allergian takia vaikka syynä on aivan joku muu..!mutta ei siltikään olisi iso vaiva käydä tutkituttamassa mahdollisen allergian varalle..
"se vaan on niin pirun yleistä että annetaan juuri allergian takia vaikka syynä on aivan joku muu..!"
ja mitenköhän se allergia testi tuon estää?? - aloittaja
jassi kirjoitti:
"se vaan on niin pirun yleistä että annetaan juuri allergian takia vaikka syynä on aivan joku muu..!"
ja mitenköhän se allergia testi tuon estää??no eipä estä ei..eikä se ollutkaan se pointti..
- testattu
juuri allergiatesteissä käyneenä ja asiasta lääkärin kanssa jutelleena kerron seuraavan:
ns. prick testi, eli se jossa iholle laitetaan tippua allereenia ja sitten nippastaan kohtaa neulalla, ei anna kaikilla ihmisillä luotettavaa tulosta! ammatti-ihmiset tuntevat ongelman.
siksi testi pitäisi tehdä verikokeesta. mutta ainakin YTHS eli opiskelijoitten "terveysasema" ei tee kuin yhden testin verestä, koska testit ovat kuulemma niin kalliita! eli jos pitäisi testata sekä koivu, leppä, kissa, koira ja hevonen on valittava se yksi!
veritestin tulos on kuulemma sitten luotettavampi
siitä huolimatta että testi tulos tuossakin olisi nolla, voi allergia puhjeta! kissa on lääkärin kertoman mukaan noin 100% allergisoivampi eläin kuin esim. koira. Eli kissan hilse jostain syystä ärsyttää ihmistä koiran vastaavaa enemmän.
eli ei voi edeltä tietää miten käy, siedättyä omalle kissalleen voi ja saada oireita muista kissoista..variaatiot ovat monia!
valitettavasti! - Milla
Kukaan meidän perheestä ei ottanut mitään testejä kun otettiin kissa, siinähän niitä vastauksia alhaalla onkin ollut.
Sinänsä en ottanut sen takia, ettei koskaan ollut kissoista mitään oireita tullut, eikä ole tähänkään päivään asti ilmennyt, kyseinen kissa on nyt 11 vuotias. :) - Eulalia
Olen nuoresta asti kärsinyt koivunsiitepölyallergiasta, lisäksi olen allerginen monille hedelmille, pähkinöille ja joillekin lääkkeille.
Siinä Prick-testissä jossa naarmutetaan partaterällä ihoa ja laitetaan allergeenia naarmuun olen saanut koivusta arvon 10 ja kissasta arvon 4. Kuitenkaan en ole ikinä eläissäni kärsinyt millään tavoin kissoista, en lapsena kun minulla oli niitä, enkä aikuisena. Enimmillään minulla on ollut alle 30 neliön asunnossa 4 kissaa (saivat olla ulkonakin kyllä).
Kissanpissa oikein voimakkaasti lemahtaessaan voi ärsyttää silmiäni ja nenääni, mutta muutoin en kissoista siis todellakaan ole kokenut mitään allergiaoireita. Olisikohan asiaan mahtanut vaikuttaa nimenomaan se että minulla oli lapsena (5 - 12-vuotiaana) kissoja? - allegisella
eli mulla on kissa vaikka olenkin allerginen. Kissasta luopuminen ei kuitenkaan missään vaiheessa ollut vaihtoehto. Tiesin allergiasta jo kissan ottaessani. Allergisia oireita en enää saa, kissa ollut vuoden. Astma puhkesi kissan tulosta puolen vuoden kuluttua, mutta se hoituu lääkkeillä.
Tiedän, että kaikki eivät ratkaisuani hyväksy, mutta oma on elämäni.
Elän täysipainoista ja onnellista elämää kissani kanssa. Allergiasta viis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892638Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 45867
- 64864
- 61835