Kissan kuukautiset

kissa

Hei, minun naaraskissalta on muutaman päivän ajan tullut verta sukuelimistä. Sitä tulee tipoittain. Mietin, että onkohan ne kuukautiset? Minulla on 2 muuta naaraskissaa enkä ole huomannut niillä minkäänlaista vuotoa. Kissa on kohta vuoden ikäinen.
Minkäänlaisia kipuja tai kiimaa kissalla ei vaikuta olevan. Jos kyse on kuukautisista kuinkahan kauan ne kestävät? Kiitos jo etukäteen.

9

8845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nekku

      Kissalla ei koskaan ole kuukautisia, että sukuelimistä tulisi verta, vie ihmeessä kissasi pikimmiten lääkärin tutkittavaksi.

      • Jennie25

        mitä todennäköisimmin kohtutulehdus ja nyt kissa äkkiä eläinlääkäriin. Kohtutulehdukseen voi menehtyä.


      • kissalla
        Jennie25 kirjoitti:

        mitä todennäköisimmin kohtutulehdus ja nyt kissa äkkiä eläinlääkäriin. Kohtutulehdukseen voi menehtyä.

        Kissalla ei ole kuukautisia.
        Kissan munasolu ei irtoa(munasolun irtoaminen=ovulaatio) samoin kuin ihmisillä ja koirilla tietyin väliajoin ja poistu veren mukana.
        Kissoilla tämä homma toimii näin:
        Uroskissan peniksessä on mikroskooppisia väkäsiä, jotka kasvavat kärjestä tyveenpäin. Paritellessaan kiimaisen naaraan kanssa nämä väkäset eivät haittaa sisääntyöntymistä, mutta ulosvetäytymisessä ne aiheuttavat naaraassa kipua, joka on aivoille "käsky ovuloida". Jos olette joskus nähneet kissojen parittelevan, naaraskissa yleensä päästää pahan rääkäisyn parittelun päätteeksi: tämä johtuu siitä kivusta jonka uroksen vetäytyminen aiheuttaa.
        Irronnut munasolu ei yleensä hedelmöity vielä tästä ensimmäisestä parittelukerrasta, mutta naaraskissan kiima ei lopukkaan vielä tähän yhteen kertaan vaan se parittelee yhden tai useampien kollien kanssa useaan kertaan seuraavien päivien aikana.
        Eli jos et ole vielä vienyt sitä kissaa lääkäriin niin vie heti. Se ei ole normaalia että kissan emättimestä vuotaa verta.


    • Milla

      En tiedä miten nartuilla noi menee, mutta meidän kollille tuli virtsakiviä, jotka ovat hengenvaarallisia.

      Mars lääkäriin ja nopeasti.

    • Kissojentutkijaleo.harju

      Hei itse omista 10 kissaa ja kaikki naaraitanolrn itse kissojen tutkija ja vastaus kyllä ja kestävä 19 vuotta

    • Anonyymi

      Jos kissasi pimpistä tulee verta niin vie se eläinlääkäriin, sillä se voi muuten johtaa kuolemaan!

    • Anonyymi

      Mun kaverin kissalla nimittäin tuli verta pimpistä ja sanoin, että kannattaa mennä lääkäriin mutta hän ei uskonut ja hänen neljän kuukauden ikäinen kissa kuoli. Ja se oli aika harmi koska olin varoittanut.

    • Anonyymi

      Ja paska minä olen kun sanoin vaan okei kun hän sanoi että ei usko. Saatana mähän muuten kirjoittelen tänne ja täällä ei oo edes ketään

    • Anonyymi

      Vähänpä on tietoa kissan fysiologiasta. Kilautappas kiireellisempi aika eläinlääkäriltä.
      Ja kerro tuo oire, sekä se milloin millaista virtsaa se on virtsannut viime aikoina.
      Sen olet hyvin jo voinut selvittää sieltä hiekka astialta.
      (Onko joku voinut tehdä eläinrääkkäystä kissallesi, eli onko se ulkoileva? Tms tilanne että joku on voinyt näin päästä tekemään? Onko se ollut tiine äskettäin?)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe