onko ollut vikoja,,? itselläni on vuoden 2022 ja ei ole ollut mitään vikaa...ajettu20.000,,todella hyvä ajaa polanteisilla teillä,menee kuin juna...entinen corollaan verrattuna joka kulkee kuin kärpikoira on nyt kakkosautona tallissa....
rio 2018-2022
35
922
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllähän nuo tuntuu toimivan ja pysyvän tielläkin jos v2017 Riolla on posoteltu jo 300tkm. www.nettiauto.com/kia/rio/12888663
- Anonyymi
Kian käyttämä Hyundai 1.2 litrainen (G4LA) vapari on onnistunut ja kestäväksi todettu moottori, mutta TGDI koneiden kesto on edelleen arvoitus.
- Anonyymi
Noin uures biilis ei voi olla vikaa, nolla perään niin kattellaan uudestaan, kestotestiä!
- Anonyymi
Silloin on jo uus alla...
- Anonyymi
Rio on vain ikävän tylsän näköinen kehon liikuttaja.
- Anonyymi
No eipä 96 saabbiakaan ulkonäön takia ostettu, mut silti oli suosittu ..no ei tuo lutikka mallin mersukaan ole kaunis..
- Anonyymi
Mikäs sen auton päätehtävä onkaan?
Niin sillä liikutaan paikasta A paikkaan B, kaikki muu on markkinointia.
Joillakin autoilla pääsee liikkumaan huolettomasti vuosia, toisilla ei.
Kia ja Hyundai ovat hyviä autoja ja ennen myös edullisia koska sinun kaltaiset hyljeksivät niitä ja tuhlasivat rahansa "premium" merkkeihin kovilla katteilla. - Anonyymi
Osa kalleista luxuautoista on takaapäin kuin ojarumpu joka on litistetty kaivurin kauhalla. Ja näistä vielä maksettu 50.000-100.000
- Anonyymi
On se nätti... Syö vähän..
- Anonyymi
Mikö kulutus on ollut itse katselen itse 2021 vuoden
1,2 LX Vision Pack- Anonyymi
Kaupungissa kesällä 6 ja matka ajossa vähemmän. Sievällä ajolla. Talvella pikkusen enemmän.
- Anonyymi
v.2017 Hyny i20 1.2 samalla koneella keskikulutus viimeisen 2 vuoden ajalta 5.4L/100km ajotietokoneen mukaan. Ajo n. 50/50 kaupki/maantie, autossa ei ole lohkolämmitintä joten talvella aina kylmäkäynnistyksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
v.2017 Hyny i20 1.2 samalla koneella keskikulutus viimeisen 2 vuoden ajalta 5.4L/100km ajotietokoneen mukaan. Ajo n. 50/50 kaupki/maantie, autossa ei ole lohkolämmitintä joten talvella aina kylmäkäynnistyksiä.
Lämmitin kannattaa laittaa...säästää,bensaa ja konetta , varsinkin jakoketjua..on olemassa tehokkaita letkulämmittimiä jos voi laittaa ..itselläni on lohkossa. Säteilylämmitin ja se sijaitsee kannen alapuolella sylinerilohkossa ,ainakin pienemmillä pakkasilla toimii ihan hyvin....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lämmitin kannattaa laittaa...säästää,bensaa ja konetta , varsinkin jakoketjua..on olemassa tehokkaita letkulämmittimiä jos voi laittaa ..itselläni on lohkossa. Säteilylämmitin ja se sijaitsee kannen alapuolella sylinerilohkossa ,ainakin pienemmillä pakkasilla toimii ihan hyvin....
Jos keskikulutus on 5.4L/100km ilman lämmitintä niin jossakin on onnistuttu ilman tuota kallista lämmitintä :)
0W-30 öljyt 10tkm välein ja tuulilasin suojapeite niin ei tartte sulatella tuulilasia pitkään tyhjäkäynnillä... Jakoketjut menee pitkien öljynvaihtovälien seurauksena koska lika tukkii ketjun välyksiä tai vastaavasti huonolaatuisista ketjuista joita on ollut useissa autoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos keskikulutus on 5.4L/100km ilman lämmitintä niin jossakin on onnistuttu ilman tuota kallista lämmitintä :)
0W-30 öljyt 10tkm välein ja tuulilasin suojapeite niin ei tartte sulatella tuulilasia pitkään tyhjäkäynnillä... Jakoketjut menee pitkien öljynvaihtovälien seurauksena koska lika tukkii ketjun välyksiä tai vastaavasti huonolaatuisista ketjuista joita on ollut useissa autoissa.Öljyistä vielä sen verran että vältän noita ACEA A5/B5 API SL luokan liruja, käytän vain API SN/SP ACEA C2 + Ilsac GF-5 / GF-6 öljyä, huomattavasti tiukemmat standardit kun noissa vanhoissa A5/B5 API SL eco-litkuissa joita näyttää huollot käyttävän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öljyistä vielä sen verran että vältän noita ACEA A5/B5 API SL luokan liruja, käytän vain API SN/SP ACEA C2 Ilsac GF-5 / GF-6 öljyä, huomattavasti tiukemmat standardit kun noissa vanhoissa A5/B5 API SL eco-litkuissa joita näyttää huollot käyttävän.
jos katselee noita myytyjä autoja niin yli 200.000 ajetuissa on huoltokirjat kuvattuna..
sehän kertoo jo asiasta jotain....jakoketjun kestävyteen vaikuttaa kiihdyttely ja moottorijarrutus ei niinkään öljy.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos katselee noita myytyjä autoja niin yli 200.000 ajetuissa on huoltokirjat kuvattuna..
sehän kertoo jo asiasta jotain....jakoketjun kestävyteen vaikuttaa kiihdyttely ja moottorijarrutus ei niinkään öljy..Melkoisia asiantuntijoita tämä palsta täynnä.
Meinaat että satasen vauhdista pitäisi polkaista kytkin pohjaan ja polkea jarrut kiini ettei jakoketju vaan kuluisi ja vastaavasti hoitaa kiihdytys työntämällä auto vauhtiin?!!
Milläs selität sen että nuo 90-luvun Nissanit Almera ja Primera joissa kaikissa ketju kestävät vuosia teinipoikien kaupunkirallit kiihdyttelyineen ja moottorijarrutteluineen useita satoja tuhansia kilometrejä samoilla ketjuilla?
400 - 500tkm noissa autoissa ei ole mikään erikoinen näky ja mitä olen jututtanut satunnaisesti näitä nuoria "rallikuskeja" ei ole ketjut katkenneet, mutta säännöllinen öljynvaihto noussut usein esille "eihän näitä koneita saa rikki kun muistaa vahtaa öljyt".
Se on fakta että uudemmat autot on tehty halvemmalla ja halvoista jopa ala-arvoisista materiaaleista, paljon muovia ja muita heppoisia materiaaleja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkoisia asiantuntijoita tämä palsta täynnä.
Meinaat että satasen vauhdista pitäisi polkaista kytkin pohjaan ja polkea jarrut kiini ettei jakoketju vaan kuluisi ja vastaavasti hoitaa kiihdytys työntämällä auto vauhtiin?!!
Milläs selität sen että nuo 90-luvun Nissanit Almera ja Primera joissa kaikissa ketju kestävät vuosia teinipoikien kaupunkirallit kiihdyttelyineen ja moottorijarrutteluineen useita satoja tuhansia kilometrejä samoilla ketjuilla?
400 - 500tkm noissa autoissa ei ole mikään erikoinen näky ja mitä olen jututtanut satunnaisesti näitä nuoria "rallikuskeja" ei ole ketjut katkenneet, mutta säännöllinen öljynvaihto noussut usein esille "eihän näitä koneita saa rikki kun muistaa vahtaa öljyt".
Se on fakta että uudemmat autot on tehty halvemmalla ja halvoista jopa ala-arvoisista materiaaleista, paljon muovia ja muita heppoisia materiaaleja.almerastakin menee ketju....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkoisia asiantuntijoita tämä palsta täynnä.
Meinaat että satasen vauhdista pitäisi polkaista kytkin pohjaan ja polkea jarrut kiini ettei jakoketju vaan kuluisi ja vastaavasti hoitaa kiihdytys työntämällä auto vauhtiin?!!
Milläs selität sen että nuo 90-luvun Nissanit Almera ja Primera joissa kaikissa ketju kestävät vuosia teinipoikien kaupunkirallit kiihdyttelyineen ja moottorijarrutteluineen useita satoja tuhansia kilometrejä samoilla ketjuilla?
400 - 500tkm noissa autoissa ei ole mikään erikoinen näky ja mitä olen jututtanut satunnaisesti näitä nuoria "rallikuskeja" ei ole ketjut katkenneet, mutta säännöllinen öljynvaihto noussut usein esille "eihän näitä koneita saa rikki kun muistaa vahtaa öljyt".
Se on fakta että uudemmat autot on tehty halvemmalla ja halvoista jopa ala-arvoisista materiaaleista, paljon muovia ja muita heppoisia materiaaleja.jos nykyautoissa olisi öljunpainemittari niin öljynvaihtoväli olisi tihäempi..mitä ohuempi ölljy niin niin sitä tiheämpi vaihtoväili..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkoisia asiantuntijoita tämä palsta täynnä.
Meinaat että satasen vauhdista pitäisi polkaista kytkin pohjaan ja polkea jarrut kiini ettei jakoketju vaan kuluisi ja vastaavasti hoitaa kiihdytys työntämällä auto vauhtiin?!!
Milläs selität sen että nuo 90-luvun Nissanit Almera ja Primera joissa kaikissa ketju kestävät vuosia teinipoikien kaupunkirallit kiihdyttelyineen ja moottorijarrutteluineen useita satoja tuhansia kilometrejä samoilla ketjuilla?
400 - 500tkm noissa autoissa ei ole mikään erikoinen näky ja mitä olen jututtanut satunnaisesti näitä nuoria "rallikuskeja" ei ole ketjut katkenneet, mutta säännöllinen öljynvaihto noussut usein esille "eihän näitä koneita saa rikki kun muistaa vahtaa öljyt".
Se on fakta että uudemmat autot on tehty halvemmalla ja halvoista jopa ala-arvoisista materiaaleista, paljon muovia ja muita heppoisia materiaaleja.olin kerran kuskina vanhemman asentajan merusun kyydissä...hän sanoi ettei moottorilla saa pysäyttää jarrutta autoa äkillisesti risteyksessä..vaan pitää ennakoida tilanne rauhallisesti..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
almerastakin menee ketju....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
almerastakin menee ketju....
Joo ainakin siitä viimeisestä mallista 2000 -> mutta nuohan on sen Renault Kulmakarva ukkelin aikaisia säästö"Japseja" kuten se P12 murheenkryyni Primera.
Vanhemmat eivät kärsineet isommin ongelmista, ruoste, natisevat multilinkit ja joissakin vuosikerroissa Lucas sähköt reistaili, muten todella lujia autoja.
- Anonyymi
Tenukeppien auto koko Rio
- Anonyymi
Miksi pitää olla kade..
- Anonyymi
Jaahas, krapularyyppy on jo otettu.
- Anonyymi
Mikä se kiinnostaa Riossa kun pitää möllöttää parkkipaikalla kuin pöllö puussa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä se kiinnostaa Riossa kun pitää möllöttää parkkipaikalla kuin pöllö puussa..
kummasti se vaan vetää katseita .....
- Anonyymi
_____
https://www.kiaownersclub.co.uk/threads/clutch-pedal-return-spring-snapped.59022/
Tämä taitaa olla yleinen vika. Kytkinpolkimen toinen palautusjousi katkesi. (Rio 1,2 vaparikone)
60 tkm ajettu, 2020. Poljin nousee yhdenkin jousen avulla, mutta huollossa tuo on vaihdettava. Saa nähdä meneekö takuuseen. Tuolla englanninkielisellä foorumilla joku kia mekaanikko kirjoitti että kytkinpolkimessa olisi 2 palautusjousta. Ilmeisesti asia on näin. En kyllä tiedä mistä muualta jousi olisi voinut pudota jalkatilaan . Jarrupolkimen palautusjousi oli paikoillaan .- Anonyymi
kylläkait sen takuuseen pitäisi mennä...väärinhän tuota jousta ei voi käyttää, eikä sen pitäisi edes kulua...ihme olisi jos takuu ei korvaisi..
..toinen jousi on laatikon puolella... - Anonyymi
Saitko takuuseen uuden jousen...?
- Anonyymi
Sama tapahtui muutama vuosi sitten minun Hyundai i20, jousi meni toki takuuseen.
Varsin outo vika - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama tapahtui muutama vuosi sitten minun Hyundai i20, jousi meni toki takuuseen.
Varsin outo vikaoliko paljon hyuindailla ajettu ja katkesiko jousi talvella vai kesällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saitko takuuseen uuden jousen...?
Jousi meni takuuseen. Siellä oli tosiaan 2 palautusjousta.
- Anonyymi
Tämän kuvan mukaan on vain yksi kytkinpolkimen palautusjousi https://www.kiapartsnow.com/genuine/kia-0~32815c8100.html
- Anonyymi
Yksi jousi näyttää olevan....jos jousi menee poikki niin Eikait sitä tutkia tartte vaan kysyy suoraan meneekö takuuseen ...selvä tyyppivika..lienekkö vaikea vaihtaa..
https://kiamanual.com/kia-rio-yb/clutch_pedal-489
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511248Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä14892- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 39832