Merikettu alus

Anonyymi-ap

Mielenkiinnosta kyselen, Meriketusta.

Sukulaiseni oli aluksella miehensä kanssa paljon, puoliso oli Meriketun kapteeni.
Alusta pidettiin telakalla Laitaatsillalla.

Onko sinulla muistoja tästä tai muuta tietoa?

Huhua olen kuullut, että alus on lähtenyt romuttamolle muutama vuosi sitten?

10

613

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä on. Olin kapteenina vuonna 2034 siinä kyseisellä paatilla. Romulle meni mutta uusi rakennetaan vuonna 2034.

• Anonyymi

Jos joku muistaisi jotain muuta kuin tulevaisuutta?

• Anonyymi

https://fi.wikipedia.org/wiki/Alusrekisteri
      Meinasin ensin sanoa tuosta alusrekisteristä, mutta siihenpä on pitänyt rekisteröidä vain kauppamerenkulkuun tai ihmisten kuljetukseen (suuremmassa määrin) tarkoitetut alukset. Tavan paatit eivät ole olleet rekisterissä ja vaikea jäljittää. Itsekin kaipaan silloin tällöin edesmenneen ukkipuoleni vanhaa hytillistä teräskeskimoottorivenettä. Oli talvet telillä Laitaatsillan telakan alueella. Annoin jopa vanhan kuvan veneestä puolitutuille ammattikalastajille, josko näkisivät venettä liikenteessä, mutta kukaan ei ollut nähnyt. Tosin liikkuvatkin enemmän Kerimäen seudulla. Saimaata pitkin pääsee vaikka minne asti ja veneet ja pienemmät laivat ovat voineet päätyä pitkien matkojen päähän jos niitä ei ole romutettu.

• Anonyymi

• Anonyymi

Googletin "ms merikettu" ja napsautin "Kuvahaku" ja löytyi kuva MS Merikettu ll-paatista. Onko sama.

• Anonyymi

Kyllä se on Merikettu . Hieno kuva, kiitos :) .

• Anonyymi

Pitäisi Saada Merikettu Laiva Kuntoon Ristely Kaudelle 2026-2027 Savonlinnan Matkustajasatamaan Kunnostettu Laiva Kuntoon

• Anonyymi

mutta uusi rakennetaan vuonna 2034. Uusi Laiva Merikettu Rakennetaan Laitaatsillan Telakalla Kuntoon Ristely Kaudelle 2034 Vuoteen Keväällä

• Anonyymi

Sukulaiseni oli aluksella miehensä kanssa paljon, puoliso oli Meriketun kapteeni.
      Alusta pidettiin telakalla Laitaatsillalla.

• Anonyymi00012

Hei, olen Meriketun viimeisen omistajan poika. Pääsin perehtymään aluken Blackstone moottorin sielun elämään ja toiminta. Kunniakseni sain Aja alusta Sln= Lpr - sln matkan Vanhojen laivojen regatta an. Kunnia siksi koska Merinnetu.n kyydissä oli ollut myös Urho Kaleva Kekkonen
      [email protected]

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      60
      2629
    2. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      117
      1368
    3. Mitä nyt haluaisit kysyä kaivatultasi?

Tässä hetkessä tai menneestä?
      Ikävä
      136
      1176
    4. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      77
      1094
    5. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      89
      1013
    6. Kuka om uusi kylän mies?

Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku
      Suomussalmi
      21
      909
    7. Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella

Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä
      Suomussalmi
      27
      798
    8. oot mun silmissä

Vain äärettömän nolo. Anna olla jo 😂
      Ikävä
      118
      793
    9. Taidan olla pelkuri

Kun en uskalla edes kysyä sulta 😳
      Ikävä
      33
      744
    10. Eläinpuisto on edellä Ähtärissä muut tulevat perässä eli maksumiehiä kaivataan

Näin totesi alueuutisissa täydellinen epäonnistuja entinen veneseppä . Hän vaati kuntaa osallistumaan uuden yhtiön omist
      Ähtäri
      69
      670
    Aihe