Gastroskopia sedaatiossa - onko teillä kokemuksia?

Anonyymi-ap

Olen jonossa gastroskopiaan ja viittä vailla peruuttamassa. Pelkään niin paljon että joudun kohta sairaslomalle stressistä. Näen toimenpiteestä painajaisia lähes joka yö joka varmaan kertoo miten paljon ahdistaa.

Minulle on luvattu suonensisäinen sedaatio "ja jälkeenpäin et muista mitään" mutta mikään nukutus tämä ei ilmeisesti ole.

Olen tehnyt sen mitä ei kai pitäisi eli lukenut ihmisten kokemuksia. Ilmeisesti on aika yleinen kokemus ettei tuo sedaatiotyyppi toimi jostain syystä. Osa sanoo että eivät pystyneet liikkumaan mutta tunsivat kaiken ja tunsivat tukehtuvansa, eivät kyenneet edes pyytämään apua vaan paniikkikohtauksen vallassa olivat. Eniten pelkään paniikkikohtausta joka on tosi todennäköinen tilanne kohdallani ja erityisen varmasti sen saan, jos minusta pidetään kiinni väkisin.

Millaiset kokemukset teillä on ollut tuosta sedaatiosta? Missä vaiheessa sedatoidaan? Vasta kun johto on kurkussa vai sitä ennen? Millainen se olo on?

Tähän varmaan moni tulee selittämään miten kävivät toimenpiteessä ilman mitään mutta ne kokemukset eivät nyt kiinnosta.

3

321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hei, Älä pelkää. Ei se niin kauheaa ole. Minulle on tehty kahdesti. Ekalla kerralla annettiin jotain rauhoittavaa ja siinä odotellessa nukahdin. Itse toimenpide ei juuri tunnu. Vain yksi suolen mutka on sellainen, että voit itse pitää siitä kädellä kiinni, vasemmalla kylkiluiden alapuolella. Ekalla kerralla en sitä tehnyt, kun olin vähän pöhnässä. Siis meni joka tapauksessa aika helposti.
      Toisella kerralla en ottanut/saanut mitään rauhoittavaa, eikä taidettu kysyäkään, haluaisinko. Se kerta meni vielä paremmin. Kun letkun pää tuli siihen suolenmutkaan, painoin siitä kädellä ja tutkimus voitiin tehdä normaalisti.
      Operaation jälkeen on jonkin verran ilmaa suolistossa, mutta ainakaan minua se ei haitannut. Tuli sitten itsekseen pois kotimatkalla.
      Että, ole ihan rauhassa. Ei mitään tutkimusta tehdä ilman puudutusta/nukutusta, jos sitä ei oikeasti kestä muuten. Näin on länsimaissa. Eikä se toimenpide edes kestä kovin pitkään. Jos olet nainen ja olet synnyttänyt, niin olet käynyt läpi paljon pahempaa kärsimystä.
      Nimetön

• Anonyymi

Sorry, nyt kyllä vastasin väärin, kolonoskopiaan. Anteeksi. On mulle castroskopiakin tehty, ilman nukutusta. Vain nielun puudutuksen otin. Kannatti. Mutta tässä hommassa saisi lääkäri olla rauhallinen ja kärsivällinen ja potilas yhteistyötaitoinen/haluinen. Niin kyllä sekin onnistuu. Ihan mielelläni en kyllä uudellee menisi.

• Anonyymi

🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

💋 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017816833uq

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1409
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1198
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      938
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      900
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      810
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      798
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      782
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      774
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      64
      731
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33