2 x diskusprolapsileikkaus, nyt nikamasiirtymä?

Anonyymi-ap

Minulta leikattiin kesällä 2022 kahdesti (5vkon välein) päivystyksellisenä välilevyprolapsi samasta nikamavälistä. Kivut jäivät leikkauspöydälle, kuten näissä yleensä käy.

Nyt kuitenkin viime vuoden loppupuolelta selkä on alkanut kipuilemaan enenevissä määrin, etenkin taivutukset (esim. kumartuminen) tekee pahaa ja selässä ja jaloissa on tunne, kun olisin seissyt vähintäänkin 12 tuntia. Parin viime kuukauden aikana kipu on alkanut heijastua myös jalkoihin, pääosin pakaroihin, lonkkiin ja reisiin, tietyissä asennoissa myös pidemmälle sääreen. Välillä kivut ovat hyvin samanlaisia kuin kuukautisten aikaan.

Aamuisin selkä on he*vetin jäykkä ja kipeä ja heräilen aamuöisin kipuihin. Ihan parin viime viikon aikana istuminen on alkanut olla entistä hankalampaa ja esimerkiksi tänään puoli tuntia autossa oli tuskaa ja töyssyt tiessä aiheuttivat puukoniskumaisia kipuja selkään ja niitä seurasi sähköiskumaiset tuntemukset jaloissa. Selälläni pystyn makaamaan ehkä vartin, sen jälkeen on pakko kääntyä kyljelleen. Mitään en oikein pysty kipujen takia tekemään ja olen kireä kun viulunkieli…

Kävin omakustanteisesti fysioterapeutilla joka totesi leikatun nikamavälin olevan todella yliliikkuva ja oli sitä mieltä, että se kannattaisi kuvata jotta nähdään paljonko yliliikkuvuutta on. Minulla on perussairautena Ehlers-Danlosin syndrooma, eli yliliikkuvuutta on kaikkialla jo muutenkin.

Syön tällä hetkellä kipuihin Triptyliä ja Panacodia (maksimiannoksella) sekä kuuriluontoisesti Arcoxiaa. En osaa sanoa mitä kivut olisivat esimerkiksi ilman Triptyliä.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Mitä tehtiin? Olen menossa ensi viikolla tk-lääkärille jotta saan lähetteen leikannelle lääkärille ja kuviin, mutta toki tässä jo miettii mitä mahtaa olla edessä.

1

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
        Maailman menoa
        156
        6899
      2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
        Jyväskylä
        33
        4033
      3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
        Maailman menoa
        114
        2022
      4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
        Nurmijärvi
        61
        1906
      5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
        Ikävä
        82
        1446
      6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
        Hybridi- ja sähköautot
        193
        1444
      7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
        Ikävä
        73
        1091
      8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
        Viihde ja kulttuuri
        13
        984
      9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
        Ikävä
        48
        979
      10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
        Ikävä
        225
        947
      Aihe