VAIN esikoislestadiolaisuudellako taivaaseen?

Anonyymi-ap

Pitääkö olla Esikoislestadiolaiset ry. jäsen tai saada joltakin sen yhdistyksen "elävässä" uskossa olevalta ihan vaan vaikka tavalliselta tavalliselta sukankuluttajalta, joka uskoo mitä uskoo, "kaikki synnit anteeksi", että ei joutuisi helvettiin?

Voiko olla niin, että vain tämä maallinen yhdistys päättää siitä, ketkä pääsevät taivaaseen ja ketkä joutuvat helvettiin?

Lähetysmiesten vastauksia kaipaan! Jalo esimerkiksi olisi hyvä vastaamaan!

13

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Janne on vähän yksinkertaisempi, mutta voisi myös kommentoida ajatuksiaan!

    • Anonyymi

      ON TARKOITETTU JA SANOTTUKIN ETTÄ
      "AINAKIN"

      • Anonyymi

        SIIS MITÄ HUUDAT?

        Kerro nyt ihmeessä edes näin pääsiäisenä?

        Ei esikoislestadiolaisuudessa ole mitään sellaista kerrontaa, että "AINAKIN"!!!!!!!!!!

        Mistä tuon ainakin olet saanut? KERRO!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SIIS MITÄ HUUDAT?

        Kerro nyt ihmeessä edes näin pääsiäisenä?

        Ei esikoislestadiolaisuudessa ole mitään sellaista kerrontaa, että "AINAKIN"!!!!!!!!!!

        Mistä tuon ainakin olet saanut? KERRO!

        Uskotaan, että TaivaanIsä tietää kyllä eli Valvokaa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SIIS MITÄ HUUDAT?

        Kerro nyt ihmeessä edes näin pääsiäisenä?

        Ei esikoislestadiolaisuudessa ole mitään sellaista kerrontaa, että "AINAKIN"!!!!!!!!!!

        Mistä tuon ainakin olet saanut? KERRO!

        ...se koira jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotaan, että TaivaanIsä tietää kyllä eli Valvokaa!!

        Uskotko Sinä Taivaan Isää vai lahkolaissaarnaajaa, joka kertoo, että Hänellä ja VAIN hänellä on Pyhä Henki? Ilman mitään todisteita on lahkolaissaarnaajilla ollut tapana kaikissa sadoissa lahkoissa noin kertoa kuulijoille. Joku uskoo ja joku ei.

        Jeesus asuun sinun sisimmässäsi, ei lahkolaissaarnaaja sitä hyväksy? Hänen pitää se saada sinulle antaa, syntien anteeksiantamus ja saaminen. Ja vain siinä hänen lahkossaan, eikö ole ihmeellistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko Sinä Taivaan Isää vai lahkolaissaarnaajaa, joka kertoo, että Hänellä ja VAIN hänellä on Pyhä Henki? Ilman mitään todisteita on lahkolaissaarnaajilla ollut tapana kaikissa sadoissa lahkoissa noin kertoa kuulijoille. Joku uskoo ja joku ei.

        Jeesus asuun sinun sisimmässäsi, ei lahkolaissaarnaaja sitä hyväksy? Hänen pitää se saada sinulle antaa, syntien anteeksiantamus ja saaminen. Ja vain siinä hänen lahkossaan, eikö ole ihmeellistä?

        Väärää oppia tuollainen, vain kristityillä on Pyhä Henki, voi tarkistaa Raamatusta.

        Tule seuroihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärää oppia tuollainen, vain kristityillä on Pyhä Henki, voi tarkistaa Raamatusta.

        Tule seuroihin!

        Ei vaito tai teu seuroihin tule, elää omassa vanhurskaudessaan, ilman lapin ainoaa uskoa, esikoisuudessako?

        Mikä se kaidan tien kulkijan sanonta olikaan, nyt ei tullut mieleen, mutta tuo Lahden "kaita mies" jäi muistoihin yksinkertaisena, mutta tyhmänä miehenä. Oli siellä LAHDESSA OPIN SAANUT ja siitä piti kiinni! Aika hauska tarina sinänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaito tai teu seuroihin tule, elää omassa vanhurskaudessaan, ilman lapin ainoaa uskoa, esikoisuudessako?

        Mikä se kaidan tien kulkijan sanonta olikaan, nyt ei tullut mieleen, mutta tuo Lahden "kaita mies" jäi muistoihin yksinkertaisena, mutta tyhmänä miehenä. Oli siellä LAHDESSA OPIN SAANUT ja siitä piti kiinni! Aika hauska tarina sinänsä.

        Kaidan tien kulkija oli persoona sinänsä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaito tai teu seuroihin tule, elää omassa vanhurskaudessaan, ilman lapin ainoaa uskoa, esikoisuudessako?

        Mikä se kaidan tien kulkijan sanonta olikaan, nyt ei tullut mieleen, mutta tuo Lahden "kaita mies" jäi muistoihin yksinkertaisena, mutta tyhmänä miehenä. Oli siellä LAHDESSA OPIN SAANUT ja siitä piti kiinni! Aika hauska tarina sinänsä.

        Eihän vapauden täydelliseen lakiin Jeesukseen Kristukseen uskova lähde enää sille tielle, että alkaisi omalla vanhurskaudellaan paikkailla Kristuksen täydellistä lunastustyötä.

        Mutta sen sanon, että piru yritti kyllä kovasti silloin tarjota itsepyhityksen tietä, kun esikoislestadiolaisuudessa alkoi puhtaan Kristuksen evankeliumin julistus. Lapin valtaan rakastuneet lakihenkiset johtajat ryhtyivät voimatoimiin puhtaan evankeliumin julistajien mustamaalaamisessa, vuodesta 1996 alkoi Suomessa tämä tuhotyö, jonka seuraukset tiedämme nyt. Kaksi miestä Suomesta kävi valehtelemassa lapinmiehille, hoitivat tuhotyötään myös sähköisellä viestinnällä. Nilivaaran kirjeestä näkee, millaista sontaa he Ruotsiin Suomen evankeelisista julistajista kantoivat.


    • Muutama sana Nilivaaran kirjeestä. Suomessa ei osattu lukea sitä oikein. Siityä syntyi sekaannus, jota koitettiin selvittää, mutta ei onnistunut. Ensinnä Nilivaarahan ei olemikään keskuspaikka, kuten Jällivaara tai Kiruna. Eikä paikalla ollut kaikki wanhimmat allekirjoittamassa. Kirje oli siis keskustelun avaus, josta olisi pitänyt lähteä puhdistava prosessi käyntiin. Päänäytökset näyteltiin seuraavana jouluna. Itse keskustelin erään wanhimman kanssa ja sain sen ymmärryksen, että asia voidaan vielä saada raiteilleen. Koitin välittää sanan turkulaiselle lähetysmiehelle, mutta hän vastasi ennenkuin ehdin asiaani kertoa: Älä sinä ajattele niin korkeita asioita, kyllä me lähetysmiehet sen hoidamme.. No kyllä hoidettiinkin, mutta mikä oli hoidon hedelmä? Pekka Kumpulainen teki suuren palveluksen sukkuloimalla ison keskustelun sinne alakertaan Jällivaarassa. Siellä tosin eivät Hengen tuulet puhaltaneet. Olin kutsuttuna siellä mukana. Muut rivimiehet lienevät jo poissa, joten minä olen ainoa, joka asiat tiedän. Joku saarnaaja voi olla vielä elossa.

      • Anonyymi

        KIITOS!

        Vähän olen asioita seurannut, ja vähän asioista ymmärrän, mutta tuo tekstsi luin moneen kertaan ja tajusin, että tässähän voi olla todellista asiaa, olen vieläkin vakuuttunut, että on.

        Kuinkahan muut kommentoivat?


      • lauri.lahtinen
        Anonyymi kirjoitti:

        KIITOS!

        Vähän olen asioita seurannut, ja vähän asioista ymmärrän, mutta tuo tekstsi luin moneen kertaan ja tajusin, että tässähän voi olla todellista asiaa, olen vieläkin vakuuttunut, että on.

        Kuinkahan muut kommentoivat?

        Siitä joulun kokouksesta sen verran, että porukkaa oli niin paljon, että ei mahduttu saarnaajien kokoushuoneeseen, vaan oltiin josain lastenhuoneessa. Minun lisäkseni siellä oli Reino Simolin, Tapio Nieminen ja August Kari! Loput olivat suomalaisia saarnaajia ja lähetysmiehiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1368
    Aihe