Ibs ja väsymys

Anonyymi-ap

Elikkä kokemuksia ärtynytsuoli/kivut ,ummetus päänsärky ,masennus ja ihan sairaan Väsynyt!!!Minua on kyllä tutkittu kolonoskopia poistettu polyyppeja,Litalginia kipuihin ,kun oikein kivulias päivä,somac närästykseen .Mutta tää väsymys on ihan kauhee!!Samoin välillä myös lihasten särkyä.Onko kellään samanlaista, vai Ainostaan noita uloste ongelmia ripuli/ummetus?Nekin kyllä minulla riesana myös.Olisipa mukavata jos joku kertois omista taisteluistaan tämän ibsin kanssa.Monta palstaa kyllä täältä lukenut ,mutta en väsymys oireista.

12

1133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suolistosairauden ollessa kyseessä voi mukana olla imeytymishäiriöitä.
      Tärkeät hivenaineet, vitamiinit, ja mitä kaikkea niitä onkaan, saattavat imeytyä huonosti, ja sekin voi aiheuttaa väsymystä.
      Terveellinen, monipuolinen ruokavalio olisi hyvä keino, ainakin kokeilla.
      Se, mitä ruokia kannattaa syödä, tai edes pystyy syömään, on jokaisen kohdalla omakohtainen. Jokin, mikä käy toiselle, ei välttämällä sovi itselle.
      Kokeilemalla saa parhaiten selville.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta, tosiaan ruokavalio melko suppea ,mutta kun välillä tuntuu ettei mikään käy.Toisinaan voi syödä vähän monipuolisimmin.Mutta hb ihan hyvä lääkäri muuten sanoo ettei tämä ibs. Ole suolistosairaus vaan toiminnallinen vaiva.Täytyy kysyä jospa jotain muitakin puutoksia voisi voisi vaikka verikokeilla tutkia,mutta täällä"korvessa"tuonne tk labraankin vaikea päästä.Mutta jostain on selvää saatava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, tosiaan ruokavalio melko suppea ,mutta kun välillä tuntuu ettei mikään käy.Toisinaan voi syödä vähän monipuolisimmin.Mutta hb ihan hyvä lääkäri muuten sanoo ettei tämä ibs. Ole suolistosairaus vaan toiminnallinen vaiva.Täytyy kysyä jospa jotain muitakin puutoksia voisi voisi vaikka verikokeilla tutkia,mutta täällä"korvessa"tuonne tk labraankin vaikea päästä.Mutta jostain on selvää saatava.

        Pahimmassa vaiheessa (ripulipainotteinen ibs) olin minäkin kuukausia todella väsynyt. Ja ihan voimaton olo vessarallin jälkeen. Tärkeää huolehtia myös nesteytyksestä ja suoloista, jossain vaiheessa kun kaikki tuli läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahimmassa vaiheessa (ripulipainotteinen ibs) olin minäkin kuukausia todella väsynyt. Ja ihan voimaton olo vessarallin jälkeen. Tärkeää huolehtia myös nesteytyksestä ja suoloista, jossain vaiheessa kun kaikki tuli läpi.

        Mulla nyt lähinnä ummetus ja pahoinvointi ja järkky väsymys myös juoda koitan paljon vettä vaan ei meinaa auttaa.


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😍 ­N­­y­­m­­­f­­o­m­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17817617D

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      On samanlaisia oireita. Raudan puute aiheuttaa esim. matalaa ferritiiniä ja korkeaa transferriinireseptoriarvoja. Pyydä mittauttamaan ne hemoglobiini, d-vitamiinin ja b-12 vitamiinin ohella. Liian matala ferriitiini voi haatio rautatiputuksen mikä kohentaa vointia.

    • Anonyymi

      Koita jättää viljat kokonaan pois ja vaihda gluteenittomiin tuotteisiin. Kahvi ja tee mm.haittaa raudan imeytymistä jätä ne pois. Vähennä sokeria ja maitotuotteita.

      • Anonyymi

        Kiitos neuvoista koetan päästä sinne labraan!


      • Anonyymi

        Tähän viestiin täytyy nyt ihmetellä, että mitä tälläinen ihminen voi sitten syödä, jos kaikki pitää jättää syömättä. Itsellä IBS ja Fodmap-dieetti, Eri lääkkeitä olen kokeillut, mutta mikään ei auta. Joskus sentään Imodium. Mutta tällä hetkellä ei sekään. Vatsa herättää aamuyöstä vessaralliin. Ja tämän jälkeenkö pitäisi olla syömättä. Juu, kyllä, parhaiten menisi, jos en söisi mitään.
        Harmistunut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän viestiin täytyy nyt ihmetellä, että mitä tälläinen ihminen voi sitten syödä, jos kaikki pitää jättää syömättä. Itsellä IBS ja Fodmap-dieetti, Eri lääkkeitä olen kokeillut, mutta mikään ei auta. Joskus sentään Imodium. Mutta tällä hetkellä ei sekään. Vatsa herättää aamuyöstä vessaralliin. Ja tämän jälkeenkö pitäisi olla syömättä. Juu, kyllä, parhaiten menisi, jos en söisi mitään.
        Harmistunut

        Mulla helpotti kun jätin kokonaan vehnän, hiivatuotteet, sokerin ja maitotuotteet (pois lukien laktoositon juusto pienissä määrin). Mustikat ja hapankaali auttoivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän viestiin täytyy nyt ihmetellä, että mitä tälläinen ihminen voi sitten syödä, jos kaikki pitää jättää syömättä. Itsellä IBS ja Fodmap-dieetti, Eri lääkkeitä olen kokeillut, mutta mikään ei auta. Joskus sentään Imodium. Mutta tällä hetkellä ei sekään. Vatsa herättää aamuyöstä vessaralliin. Ja tämän jälkeenkö pitäisi olla syömättä. Juu, kyllä, parhaiten menisi, jos en söisi mitään.
        Harmistunut

        Minäkin kannan korteni tähän keskusteluun, Harmistunut:Ihan kuin itse olisin kirjoittanut osan kertomuksestasi paitsi minulla sekamuotoinen ibs .Tällä hetkellä tuke vaihe päällä ,ei silloinkaan tee mieli syödä ,Movicol jauhetta käytän ,mutta eipä tuokaan oikein auta.Ja sitten kun on se ripaska vaihe sitten Immodiumia,käytän sitä Immodium plussaa minusta se on parempi(?) Foodmapia kokeilin,lääkkeitä kipuun,Ja syömättä oleminen melko tuttua kun ei vaan voi syödä .Ehkä siksi minullakin jatkuva väsymys.Lääkäri vaan jauhaa,että tän kanssa on vaan opittava elämään ja täytyy Syödä No mitä??Ihme kyllä mulla hb hyvä vaikka oon niin Väsynyt!!!


    • Anonyymi

      Nosiis ku mullakin on noita masennus oireita ja väsymystä, mut en jaksa puhuu kenenkää kaa😶

      Ja menee moyi siihen et pitää tunkee jugurtin sekaa jotain vi siblin kuitu lisää ja että kaapin pohja on täynnä jotain lääkjeitä/:

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe