Arkiaamun tunnelmissa

Anonyymi-ap

Viikko onkin jo hyvssä alussa, ehti jo pyhiä tarpeeksi viettää ja herkutella. Olin kahden lapsen perheen vieraana peräjälkeen ja molemmissa kodeissa kestittiin ylenpalttisesti herkuilla ja nuortakin seuraa riitti vauvasta murkkuikäisiin, kun oli neljä polvea koolla. Ihan väsyksiin asti mutta olipa se mieltä kohottavaa.

Kotona oli jääkaapissa vielä mämmirasia, muuta en pääsiäiseksi itselle ostanutkaan. Äsken söin sitä aamupalaksi , pitkään säilyvää laktoositonta maitoakin löytyi avaamaton purkki. Koko pyhien ajan oli aurinkoista, nyt pilvessä,. Kevät etenee, en ole viel leskenlehtiä nähnyt.

4

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aurinko kultasi pääsiäisen vieton, sulatteli loppuja lumia täällä etelärannikolla. Herkuttelua ja iloisia tapaamisia, hiljentymistäkin sekä keväisiä tunnelmia koettiin pyhinä, nyt taas arki maistuu.

Täällä rannikolla näin keväisin kylmä ja rannoilta osin vielä jäinen meri vielä viilentää, Suomen huippulämpötilat ovat lounaassa ja sisempänä maassa. Leskenlehtiä on jo kuitenkin näkykynyt kuraisillav pientareilla, metsässä sinivuokkoja, puutarhassa lumikelloja ja krookuksia. Olen siistinyt pihaa oksista, mutta hillinnyt vielä intoni rapsuttaa haravalla märkää nurmikkoa. Kukkapenkkeihin olen pilkkonut perennojen varsia ja säilyttänyt lehtikatetta, syksyllä ripottelin multaa niiden päälle ja saman teen keväällä. Näin saa ravinteita ja ilmavuutta kasvualustoihin. Oksasaksiin tartun seuraavaksi, poistan kuivia ja ränstyneitä oksia. Hedelmäpuut ovat aika työläitä, kun yrittää pitää ne sopivan korkuisina ja ilmavina.

Kevätsade olisi tervetullut, tiet pölyävät. Pohjoisen terveisissä lumilajit aurinkoisilla laduilla ja rinteissä ovat ilahduttaneet, täällä alkaa viherrys vallata alaa.
      Mukavaa arkipäivää!

• Anonyymi

😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

😋 ­­N­y­­­m­­f­­o­­m­­­a­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17819141t

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Suomi on iso maa pituussuunnassa, pohjoisessa täysi talvi, etelässä kohta kesä ovella. Juhlia on kalenterissa tulossa. Vappu vajaan kolmen viikon päästä, sitten äitienpäivä ja juhannus. Vappu ei mitään merkitse, en juo edes simaa enkä syö sokeripommi munkkia.
      Kaikki juhlat latistuneet, ei ole paljon juhlamieltä enää. Pyhä ei arjesta erotu meikäläisellä, syömisetkin rajoitettuja diabeteksen takia.

• Anonyymi

Kyllä mä vielä joskus oon ottanu henkivieverikännin.
      Selvinny toistaiseksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe