Mulla on menossa 23 raskausviikko ja olen vasta huomannut raskausarpia rintojen alla ja mies huomas tänä aamuna toisessa pakarassa... aika rumia... no mies jaksaa olla ihana ja ei haittaa ym..mutta mua haittaa..
Kokemuksia? Vaaleneeko ne synnytyksen jälkeen? Mitä voi tehdä...? Laihduttaminen raskauden jälkeen, voiteita ym..???
Painoa on tullu tähän mennessä 8 kg, mikä varmaan arpien syynä..
Raskausarvet
16
2091
Vastaukset
- ...
...on auttanut ainakin mulla. Yöksi kun sivelee rintoihin ja mahaan (ja mihin muualle arpia tuleekin), niin pikkuhiljaa alkavat vaaleta. Öljyllä on myös ennaltaehkäisevä vaikutus, eli vaikka ei sulla esim. mahassa arpia olisikaan, kannattaa varmuuden vuoksi sivellä öljyä siihenkin!
- rv18
voi ostaa vehnänalkioöljyä?
- ei apua
Minä kyselin raskauden jälkeen lääkäriltä raskausarvistani. Hän sanoi, että joillekkin niitä vain tulee ja toisille ei. Tiedustelin sitten, että olisiko rasvauksesta ollut apua. Mitkään rasvaukset eivätkä muut kommervenkit kuulemma estä niitä tulemasta. Se vain on niin, että tulevat jos tulevat. Voithan sitä rasvausta kokeilla, eihän siitä haittaa ainakaan tietenkään ole.
Minulle jäi raskausarpia alavatsaan, eivätkä mitenkään kivoilta näytä. Toisesta raskaudestani on 6v aikaa. Kenties jollain hionnalla niitä voisi koittaa saada pois? Tuosta en ole varma, muistan joskus kuulleeni sellaisesta. Itseäni ne eivät ole kovinkaan paljoa haitanneet, olen vain ottanut ne yhtenä iän tuomana "lisänä" kehooni.
Niin ja se ei johdu tuosta 8kg.n painon noususta. Minulla on kaksi ystävää joille kummallekkin tuli lähes 20kg lisäkiloja raskaudessa eikä kummallakaan ole raskausarpia. Minulle tuli 10kg ja minulla taas on niitä.- yksi odottaja
Kyllä minulle ainakin lääkäri ja neuvolan täti kehoitti rasvaamaan varsinkin vatsan ja pakaroiden aluetta ja tietenkin rinnat myös. He ainakin sanoivat että useimmissa tapauksissa auttaa ja ehkäisee mahdolliset arvet. Raskausarvethan syntyvät siitä että tulee massaa lisää lyhyessä ajassa eikä iho pysy mukana vaan iho repeytyy. Kun ihoa kosteuttaa päivittäin oikeilla tuotteilla niin iho pysyy joustavana ja helpommin antaa periksi sitten kun maha kasvaa.
Kyllä suosittelen rasvausta, ei siitä ainakaan haittaa todellakaan ole. :) - nuottiavain
Kyllähän se painon tulokin niihin arpiin vaikuttaa, sillä mitä enemmän iho venyy sitä enemmänhän se ratkeaa. toisilla vaan on elastisempi iho ja toisilla ei. joten jos jollekkin tulee 20kg painoa ja iho on joustava niin ei se välttämättä "ratkea".. Ja ihan tosi seikka on että iho pysyy joustavampana kun sitä rasvailee ja hoitaa SOPIVILLA tuotteilla.
Sitten raskauden jälkeen voi ottaa esim. mikrohiontaa arpiin jos haluaa. Saattaa auttaa! En nyt kyllä muista kuinka pitkän ajan kuluttua synnytyksestä sitä voi alkaa ottaa, mutta tosi vanhoihin arpiin se ei oikein pure. Suhtkoht tuoreet arvet voivat paremmin korjaantua koska solunmuodostusta tapahtuu vielä ja juuri mikrohionnalla sitä voidaan stimuloida ja ihoa tasoittaa. - kenties
nuottiavain kirjoitti:
Kyllähän se painon tulokin niihin arpiin vaikuttaa, sillä mitä enemmän iho venyy sitä enemmänhän se ratkeaa. toisilla vaan on elastisempi iho ja toisilla ei. joten jos jollekkin tulee 20kg painoa ja iho on joustava niin ei se välttämättä "ratkea".. Ja ihan tosi seikka on että iho pysyy joustavampana kun sitä rasvailee ja hoitaa SOPIVILLA tuotteilla.
Sitten raskauden jälkeen voi ottaa esim. mikrohiontaa arpiin jos haluaa. Saattaa auttaa! En nyt kyllä muista kuinka pitkän ajan kuluttua synnytyksestä sitä voi alkaa ottaa, mutta tosi vanhoihin arpiin se ei oikein pure. Suhtkoht tuoreet arvet voivat paremmin korjaantua koska solunmuodostusta tapahtuu vielä ja juuri mikrohionnalla sitä voidaan stimuloida ja ihoa tasoittaa.tiedätte paremmin. Minä sain tietoni kätilöopistolla tutkimuksissa käydessäni. Ja kuten sanoinkin ei kai siitä rasvauksesta haittaakaan ole, mutta lääkäri sanoi ettei hyötyäkään. Itse kun kuvittelin myös että rasvaus olisi auttanut.
Alkuperäiselle tarkoitin, ettei arpien tuloon vaikuta välttämättä onko kiloja tullut paljon vai vähän. Siksi esimerkkinä ystäväni ja minä. minulle tuli puolet vähemmän kiloja ja paljon raskausarpia ja heille ei arpia lainkaan. Siksipä lääkäri sanoikin, ettei niitä mitenkään pysty estämään eikä ennustamaan vaan toisille ne tulee ja toisille ei.
- Elina Kristiina
suositteli oliiviöljyä. hän itse oli käyttänyt öljyä joka raskaudessa eikä arpia ollut tullut. itse kokeilleena voin sanoa, ei tehonnut mun vatsaan... harmi vaan. niitä tulee ja tulee, vaikka sivelee aamua iltaa ja siinä välissäkin. vatsa, varsinkin alavatsa alkaa olemaan jo melko sininen, ja viikkoja kohta 31. meillä lapset kasvaa normaalisti ja tuo vatsa tuntuu kasvavan ja kasvavan, mutta minkäs teet.
- juuri
Mitä todennäköisemmin kätilöllesi ei olisi tullut niitä arpia vaikkei olisi mitään öljyjä käyttänytkään. Joku tuossa mainitsikin, että ei siihen mikään pintarasvaus auta. Repeämät ovat syvemmällä. Ei kai minullekkaan olisi muuten moisia "uria" jäänyt raskaudesta, siis ihan todella Arpia ovat! Minä en usko siihen rasvaukseen tippaakaan.
- en usko
juuri kirjoitti:
Mitä todennäköisemmin kätilöllesi ei olisi tullut niitä arpia vaikkei olisi mitään öljyjä käyttänytkään. Joku tuossa mainitsikin, että ei siihen mikään pintarasvaus auta. Repeämät ovat syvemmällä. Ei kai minullekkaan olisi muuten moisia "uria" jäänyt raskaudesta, siis ihan todella Arpia ovat! Minä en usko siihen rasvaukseen tippaakaan.
minäkään. Pääsen ainakin helpommalla kun ei tartte rasvailla...
- Mama82
Pitääpä kokeilla vaikka sitä vehnänalkioöljyä. Varmaan luontaistuotekaupoista saa.. Varmaan apteeekin rasvaiset perusvoiteetkin on hyviä. Vaikuttaa siltä, että ihon rakenteella olisi arpien synnyssä merkitystä. On kyllä ihme että mahaan ei ole tullut yhtään, kun se on jo tosi iso mulla ja kiristää ja pingottaa kokoajan.
- odottaja*
Body shopissa on kaakaovoipuikko ja kaakaovoirasva, niitä olen käyttänyt, puikko varsinkin tarkoitettu raskausarpien hoitoon ja ehkäisyyn. En tiedä auttaako, olen molempia käyttänyt, ja pari kuukautta ollut ilmankin niitä, mutta aina jollakin rasvonut. Ainakin ihana suklaan tuoksu, jos ei muuta. Arpia ei ole vielä tullut, olen viikolla 35, mutta monelle olen kuullut tulleen ihan viime hetkillä tai vasta synnytyksen jälkeenkin. Nuorempana lihotessa tai e-pillerien käytön yhteydessä tuli takapuoleen ja reisiin pienet raskausarvet, mutta ei ne minua juurikaan haittaa, eikä niitä huomaakaan ellei ihan läheltä katso. Saa nähdä kuinka nyt käy!
- odottaja*
vielä piti sanoa että vaalenevat ajan myötä, tulevat vaaleammiksi kuin iho ja esim. ruskettuessa erottuvat sitten paremmin. Mutta ainakin mielestäni paremmat sitten kuin se punertava/sinertävä vaihe
- äitix1
Joo olen jutellut raskausarvista 3 eri lääkärin kanssa ja kaikki sanovat samaa että ei rasvaus auta niihin ehkäisevästi. Tottakai rasvaus lisää ihon kimmoisuutta jne, mutta jos on taipumusta tulla raskausarpia niin niiden tuloa ei estä mikään. Sehän on ihon alainen rasvakudos joka sielä repeilee ja siihen ei kyllä mitkää ihon pinnan päälle levitetyt voiteet auta.
Mulla kävi kans niin ekassa raskaudessa että painoa nousi n 19kg ja viimeisten kolmen kuukauden aikana paino ei noussu enää kuin n 1½kg ja raskausarvet ilmesty vasta ihan lopussa 36 viikolla ja niitä tuli siis joka paikkaan: pakarat, maha, reidet, rinnat ja jopa pohkeisiin. Nyt toisen raskauden aikana tähän mennessä tullut vasta ihan vähän ja lähinnä vaan pari vanhaa arpea revenny lisää. Molempien raskauksien aikana olen rasvannu apteekin rasvaisimmalla rasvalla Abobasella ja ei oo tuntunut olevan vaikutusta.
Kaksi kaveria jotka oli ennen raskautta tosi hoikkia ja hentorakenteisia saivat painoa raskauden aikana n 20 kg molemmat ja heille ei tullut arpia lainkaan. Molemmat ovat nyt myöntäneet etteivät rasvanneet lainkaan kun ei tuntunut olevan tarvetta.
Itellä näitä arpia siis on paljon jo ennestää, mutta jotenki ne on osa mun kehoa enkä edes muista enää aikaa ilman niitä. Ne vaan jotenki kuuluu mun kehon elämänkaareen..;) - uusia arpia odottava
Miten niitä arpia voi edes sanoa raskaus arviksi? Mulla kun kasvoi teininä rinnat niin niihin tuli "raskausarpia" nyttemmin sitten hävinneet. Samoin mun mies lihoi tässä parivuotta sitten yhtäkkiä ja sille tuli "raskausarpia" nekin ovat jo vaalenneet ja kilotkin on lähteneet, mutta ei noista arvista kannata murehtia ne ovat elämää ja toivottavasti iho on vielä uudistuvainen ja arvet katoaa ajan myötä.
- Elina Kristiina
on raskaana ollessa on normaalia kun nahka venyy ja todennäköisempää saada raskausarpia. niin ja miks taivaan nimi on just taivas?
- odottaja*
Elina Kristiina kirjoitti:
on raskaana ollessa on normaalia kun nahka venyy ja todennäköisempää saada raskausarpia. niin ja miks taivaan nimi on just taivas?
Englanniksihan raskausarpi on stretch mark eli venymisarpi tai venymismerkki ja käsittää siten paremmin kaikki tapaukset, nekin joissa arvet tulevat muutoin kuin raskauden yhteydessä. Vähän hassua tosiaan sanoa raskausarviksi esim. bodarimiehelle tulleita arpia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka882513- 671465
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww831391EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje121206- 81933
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19910Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta102791Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe34785- 54783
- 30706