Moi kaikki!
Kirjoitan tämän koska monien on kuultava tämä asia: Minä kasvoin pohjanmaalla. Täällä romanikulttuuri vallitsee aika vahvasti tietyissä paikoissa. Vanhempani opettivat pienestä pitäen, että pitäisi varoa romaneja ja ei olla mieluiten missään tekemisissä heidän kanssaan, sillä heidät opetellaan varastamaan ja olemaan epärehellisiä.
Kannoin tuota ennakkoluuloa pitkään mielessäni, ja uskoinkin siihen. Noh, aikaa kului, kasvoin aikuiseksi ja uudella paikkakunnalla olen tutustunut sattuman kautta henkilöön joka on puoliksi romani. Tämä henkilö käy töissä ja elää ihan rehellistä elämää, samoiten lähes hänen koko sukunsa.
Hän opetti minut romanikulttuuriin ja tavoille.
Olen ollut hirveän ennakkoluuloinen, suorastaan rasistinen romaneja kohtaan ja ymmärsin virheeni vasta nyt aikuisena miehenä.
Hyvät Romanikulttuuriin edustajat, haluan pyytää anteeksi että olen tuominnut teidät niin jyrkästi. Toivon että kouluissa olisi mahdollisuus siihen että romanit tulisivat lapsille esittämään ja puhumaan romanikulttuurista, sillä epätietoisuus on se mikä aiheuttaa ennakkoluuloja.
T. Valkolainen.
Olen valkolainen, haluan pyytää anteeksi ennakkoluulojani
Anonyymi-ap
0
402
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1062185- 103886
- 64791
- 46780
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???21696Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha511686Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76630- 60570
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23570- 57551