Moi kaikki!
Kirjoitan tämän koska monien on kuultava tämä asia: Minä kasvoin pohjanmaalla. Täällä romanikulttuuri vallitsee aika vahvasti tietyissä paikoissa. Vanhempani opettivat pienestä pitäen, että pitäisi varoa romaneja ja ei olla mieluiten missään tekemisissä heidän kanssaan, sillä heidät opetellaan varastamaan ja olemaan epärehellisiä.
Kannoin tuota ennakkoluuloa pitkään mielessäni, ja uskoinkin siihen. Noh, aikaa kului, kasvoin aikuiseksi ja uudella paikkakunnalla olen tutustunut sattuman kautta henkilöön joka on puoliksi romani. Tämä henkilö käy töissä ja elää ihan rehellistä elämää, samoiten lähes hänen koko sukunsa.
Hän opetti minut romanikulttuuriin ja tavoille.
Olen ollut hirveän ennakkoluuloinen, suorastaan rasistinen romaneja kohtaan ja ymmärsin virheeni vasta nyt aikuisena miehenä.
Hyvät Romanikulttuuriin edustajat, haluan pyytää anteeksi että olen tuominnut teidät niin jyrkästi. Toivon että kouluissa olisi mahdollisuus siihen että romanit tulisivat lapsille esittämään ja puhumaan romanikulttuurista, sillä epätietoisuus on se mikä aiheuttaa ennakkoluuloja.
T. Valkolainen.
Olen valkolainen, haluan pyytää anteeksi ennakkoluulojani
Anonyymi-ap
0
315
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614418KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523261Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492544Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?532524- 1102235
- 241893
- 231662
- 301626
- 1691530
- 361265