kosketteletko ketään

Anonyymi-ap

Kun lukee tällä puheenvuoroja voi pää tellä, että moni meistä elää päiväkausia ilman, että koskettaa tarkoituksellisesti vierasta ihmistä, muita kuin lähisukulaisia.

Itse kosketin vierasta ihmistä tarkoituksellisesti toissa 4lauantaina1.4. tansseissa.

Mitenkäs muut?

Kosketelkaa toisianne sanoi aikanaan - niin kuka ja missä tilanteessa?

143

981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Kosketelkaa toisianne" sanoi eräs tohtori, joka oli naimisissa
      Maippi Heljon kanssa. Olisko ollut Pertti Pakarinen nimeltään ?
      Suosittu "uudenlainen" lääkäri aikoinaan. Uutta oli ehkä vain se,
      että hän oli ensimmäisiä TV-lääkäreitä, Kiminkisen edeltäjiä.
      Jo musta-valko-TV aikana oli yksi sympaattinen lääkäri, (Kalle Österlund ?)
      mutta silloin homma oli totista, ei olisi lääkäri TV:ssä kehotellut koskettelemaan.

      • Anonyymi

        ei ooooo kauaakaan kun tuli julkisuuteen laki
        seksuaalisesta häirinnästä,

        sen jälkeen on ollu jos jonkinlaisia uutisia lehdissä jopa pääuutisissa milloin kukanenki oli kokenu seksuaalista häirintääm vastikkään joku juttu oli juuri oikeudessaki,

        ei sitä arvaa mennä hipeloimaan , koskettelemaan ketään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ooooo kauaakaan kun tuli julkisuuteen laki
        seksuaalisesta häirinnästä,

        sen jälkeen on ollu jos jonkinlaisia uutisia lehdissä jopa pääuutisissa milloin kukanenki oli kokenu seksuaalista häirintääm vastikkään joku juttu oli juuri oikeudessaki,

        ei sitä arvaa mennä hipeloimaan , koskettelemaan ketään

        Kai sen nyt näkee ketä saa kosketella , luulis ainakin.
        Mutta on niitäkin jotka eivät näe ,,muistan nuoruudestani erään taksikuskin joka oli ajamassa minua kotiin sairaalasta leikkauksen jälkeen, ja pysäytti oikein autonkin ja alkoi lääppimään , aloin itkemään ,mies oli naimisissa , ja hänen vaimonsa oli kaunis ja edustava, siltikin yritti lääppiä .
        sain olla rauhassa sen jälkeen , mutta se jätti minuun ajatuksen että miksi teki niin, sillä minun silmissä oli hirveän vanha äijä , näin jälkeen päinajateltuna 50 vuotta mutta itse olin 30 vuotta nuorempi niin mielestäni hän oli ikäloppu .
        Sain kuulla jälkeen päin että oli ahdistellut muitakin naisia jotka oli nuorempia. Ei niistä,uskallettu ilmoitusta siihen aikaan tehdä. Joten onhan niitäkin jotka ottaa oikeuden lääppiä naisia vaikka varmaan näkee ettei mitään kiinnostusta ole
        Tämä jätti kuitenkin jäljet minuun . Niin että koskettelu on oltava sellaista että tietää että toinen sen hyväksyy. Eikä luulotella että niin on.


    • Anonyymi

      Olikohan Kalle muuten lastenlääkäri ?

    • Anonyymi

      Haluan pitää reviirini.
      Pandemia onneksi opetti ohmiset pysyttelemään kauempana. Muotiin tullut halailu on ollut aika väsyttävä ilmiö.
      Olen nyt osannut torjua yritykset ja moikannut vain kättä nostamalla.

      • Anonyymi

        Iäkkäillä voi dementia tuoda sen ongelman että menee koskemaan vieraita ihmisiä ja joillakin on seksuaalisia tekoja ja muutenkin käytös muuttuu oudoksi hygienia heikkenee.
        Aloitus voi saada aikaan kiusallista tilanteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iäkkäillä voi dementia tuoda sen ongelman että menee koskemaan vieraita ihmisiä ja joillakin on seksuaalisia tekoja ja muutenkin käytös muuttuu oudoksi hygienia heikkenee.
        Aloitus voi saada aikaan kiusallista tilanteita.

        "Aloitus" ? Normaali, hyväntahtoinen, vilpitön halaus ja sairaan ihmisen käyttäytyminen ovat kaksi täysin eri asiaa, joilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iäkkäillä voi dementia tuoda sen ongelman että menee koskemaan vieraita ihmisiä ja joillakin on seksuaalisia tekoja ja muutenkin käytös muuttuu oudoksi hygienia heikkenee.
        Aloitus voi saada aikaan kiusallista tilanteita.

        Dementia on ainakin alussa sellaista että joillakin on lääppimisestä halu, ei sairaasta ihmisestä voi ilmoitusta tehdä , vaan asia on jotenkin hoidettava fiksusti sellaisen kanssa.


    • Anonyymi

      Koskettelu ei ole mun juttu. Olen yksineläjä. Vanhemmiten (koronan sinetöimänä) oikein kammoksun sitä, jos joku tulee iholle.
      24.3. halasin viimeksi tyttäriäni ja heidän puolisoitaan.

      "Holle" Heikki Holopainen toivotteli "kosketelkaa toisianne" aina vetämänsä Frank Pappa -shown päätteeksi.

      • Anonyymi

        Lapsi tarvitsee kosketusta ja syliä.
        Moni lapsi hakee aikuisen halausta kesken leikkiensä ja palaa sitten puuhiinsa tyytyväisenä.
        Pieni lapseni tuli luokseni kesken päivän ja sanoi huolestuneena; "Minä en ole ollut koko päivänä sylissä!" se oli oppi minulle tuleviin vuosiin.
        Lapset, joita ei pienenä ole hellitty ovat sulkeutuneempia ja varovaisia tunteiden ilmaisussa. He eivät osaa tunnekuohujaan käsitellä, siksi eivät salli niille tilaa.
        Me osoitamme myötätuntoa koskemalla surevaa, vieraskin lohduttaja kättelee ja osoittaa huolenpitoa. Kosketus on lohduttava tapa, kun sanat ovat kateissa.
        Mutta se alituinen kaulailu tuntuu teennäiseltä ja tarpeettomalta. Suomalaisessa kulttuurissa ollaan pidättyväisempiä kuin etelän mailla.
        Englannin kielessä myös "rakastaminen" on kärsinyt inflaation. Jenkki "rakastaa" ruokaa, maisemia, matkustamista, vaatteitaan, elokuvaa, kissaa, sinua, äitiä, rahaa . . . Me ei rakasteta kuin muutamaa kohdetta.
        Vähän eroa asenteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi tarvitsee kosketusta ja syliä.
        Moni lapsi hakee aikuisen halausta kesken leikkiensä ja palaa sitten puuhiinsa tyytyväisenä.
        Pieni lapseni tuli luokseni kesken päivän ja sanoi huolestuneena; "Minä en ole ollut koko päivänä sylissä!" se oli oppi minulle tuleviin vuosiin.
        Lapset, joita ei pienenä ole hellitty ovat sulkeutuneempia ja varovaisia tunteiden ilmaisussa. He eivät osaa tunnekuohujaan käsitellä, siksi eivät salli niille tilaa.
        Me osoitamme myötätuntoa koskemalla surevaa, vieraskin lohduttaja kättelee ja osoittaa huolenpitoa. Kosketus on lohduttava tapa, kun sanat ovat kateissa.
        Mutta se alituinen kaulailu tuntuu teennäiseltä ja tarpeettomalta. Suomalaisessa kulttuurissa ollaan pidättyväisempiä kuin etelän mailla.
        Englannin kielessä myös "rakastaminen" on kärsinyt inflaation. Jenkki "rakastaa" ruokaa, maisemia, matkustamista, vaatteitaan, elokuvaa, kissaa, sinua, äitiä, rahaa . . . Me ei rakasteta kuin muutamaa kohdetta.
        Vähän eroa asenteissa.

        Totta äidin ja isän hellä syli lapselle on hyin tärkeää,,,

        mutta

        maailma on PAHA
        avioeroja tulee salaman nopeesti viha riehuu ihmis-suhteissa,
        lapsi voi joutua riidan välikappaleeksi,
        isän syli voi joutua rikostutkinnan kohteeksi ONKO tehny lapselle seksuaalista koskettelua,
        ehkä pahimmassa tapauksessa saman kohtalon saa äitiki,

        miettikää siinä maailmanpahuutta ihmisen ilkeyttä
        kaiken suuren RAKKAUDEN keskellä,

        luoja meitä auttakoon pysymään normaaleina ihmisinä
        joilla terve ajattelukyky normaalit tunteet,

        suojele ihmiskuntaa ja perheitä vääryydeltä, vihalta
        joka tuottaa vain TUSKAA ja turvattomuutta ihmiselämään,


        koskettelu ja hipeloiminen VOI mennä joskus liiallisuuksiin
        tilanteisiin joissa se EI missää nimessä ole sopivaa ,
        -- tuli mieleen muuan ameriikkalaisen pressan solmion OIKOMINEN huh,
        vieläki puistattaa,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta äidin ja isän hellä syli lapselle on hyin tärkeää,,,

        mutta

        maailma on PAHA
        avioeroja tulee salaman nopeesti viha riehuu ihmis-suhteissa,
        lapsi voi joutua riidan välikappaleeksi,
        isän syli voi joutua rikostutkinnan kohteeksi ONKO tehny lapselle seksuaalista koskettelua,
        ehkä pahimmassa tapauksessa saman kohtalon saa äitiki,

        miettikää siinä maailmanpahuutta ihmisen ilkeyttä
        kaiken suuren RAKKAUDEN keskellä,

        luoja meitä auttakoon pysymään normaaleina ihmisinä
        joilla terve ajattelukyky normaalit tunteet,

        suojele ihmiskuntaa ja perheitä vääryydeltä, vihalta
        joka tuottaa vain TUSKAA ja turvattomuutta ihmiselämään,


        koskettelu ja hipeloiminen VOI mennä joskus liiallisuuksiin
        tilanteisiin joissa se EI missää nimessä ole sopivaa ,
        -- tuli mieleen muuan ameriikkalaisen pressan solmion OIKOMINEN huh,
        vieläki puistattaa,,,

        Lienet itse aika ahdistnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi tarvitsee kosketusta ja syliä.
        Moni lapsi hakee aikuisen halausta kesken leikkiensä ja palaa sitten puuhiinsa tyytyväisenä.
        Pieni lapseni tuli luokseni kesken päivän ja sanoi huolestuneena; "Minä en ole ollut koko päivänä sylissä!" se oli oppi minulle tuleviin vuosiin.
        Lapset, joita ei pienenä ole hellitty ovat sulkeutuneempia ja varovaisia tunteiden ilmaisussa. He eivät osaa tunnekuohujaan käsitellä, siksi eivät salli niille tilaa.
        Me osoitamme myötätuntoa koskemalla surevaa, vieraskin lohduttaja kättelee ja osoittaa huolenpitoa. Kosketus on lohduttava tapa, kun sanat ovat kateissa.
        Mutta se alituinen kaulailu tuntuu teennäiseltä ja tarpeettomalta. Suomalaisessa kulttuurissa ollaan pidättyväisempiä kuin etelän mailla.
        Englannin kielessä myös "rakastaminen" on kärsinyt inflaation. Jenkki "rakastaa" ruokaa, maisemia, matkustamista, vaatteitaan, elokuvaa, kissaa, sinua, äitiä, rahaa . . . Me ei rakasteta kuin muutamaa kohdetta.
        Vähän eroa asenteissa.

        Asunto ohjelmissa on todella yksinkertaista kieltä. Käyttävät juuri tuota love sanaa rakastaa kun sanovat jotain esim. eteisen valaisimesta tai lattiaa on kaunista puuta.
        Joku huonokuntoinen asia taas " Se tarvitsee vähän rakkautta" miten tyhmää.
        Pidän sanaa like ei kuule koskaan.Hate vihata kuulee joskus. Englannin kieli on yksinkertaista ilmaisua. Se on ihan tahallinen valinta tv ym ohjelmissa. Tyhmentää ihmistä.
        Tietyt sanonnat toistuvat ja niitä.ohjeistetu käyttämään niitä. Joka parilla on eri maku ja rahasta tiukkaa. Hassua on kun asunnonostajat puhuu aina kiitospäivästä,joulusta ja pitää olla iso pöytä ja tila viihdyttää vieraita. Eniten ihmetyttää kylpyhuoneen suihkun yleinen alkeellisuus seinäsuihku ja amme,pönttö ja lavuaari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienet itse aika ahdistnut.

        Sinä et taida tietää mitään julkkisten,bisnesmiesten ja poliitikkojen pahuudesta? Lapset ovat vaarassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta äidin ja isän hellä syli lapselle on hyin tärkeää,,,

        mutta

        maailma on PAHA
        avioeroja tulee salaman nopeesti viha riehuu ihmis-suhteissa,
        lapsi voi joutua riidan välikappaleeksi,
        isän syli voi joutua rikostutkinnan kohteeksi ONKO tehny lapselle seksuaalista koskettelua,
        ehkä pahimmassa tapauksessa saman kohtalon saa äitiki,

        miettikää siinä maailmanpahuutta ihmisen ilkeyttä
        kaiken suuren RAKKAUDEN keskellä,

        luoja meitä auttakoon pysymään normaaleina ihmisinä
        joilla terve ajattelukyky normaalit tunteet,

        suojele ihmiskuntaa ja perheitä vääryydeltä, vihalta
        joka tuottaa vain TUSKAA ja turvattomuutta ihmiselämään,


        koskettelu ja hipeloiminen VOI mennä joskus liiallisuuksiin
        tilanteisiin joissa se EI missää nimessä ole sopivaa ,
        -- tuli mieleen muuan ameriikkalaisen pressan solmion OIKOMINEN huh,
        vieläki puistattaa,,,

        Puistattaa?
        Oliko se solmio niin ruma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienet itse aika ahdistnut.

        Höpön höpö,
        realisti
        täysin tietoinen mikä on sopivaa, mikä ei,

        esm. ameriikan presidentin solmion oikominen oli erittäin
        e p ä s o p i v a a ,


    • Anonyymi

      Hyvä alotus. Kuin olet ollut tansimassa. Hienoa. kyllä jos kohtaan ihmisen katu ja hän puhuu yksinäisyttään esim.minulle vaikka on näkö tuttu: Aina hellästi taputan olkavarteen tai käteen.Moni vanhempi väestön ihminen ei tykkää halaa. Mutta tuo hellä taputus olkapäähän tai käteen:.Näkee heille tuntuu hyväksyttävältä.terv. Helsingin lähiöstä

      • Anonyymi

        Eipä alotusta voi kehua,
        enemmänki puistattaa,
        kaikkien ihmisten HIPELOINTI ja koskettelu EI taatusti ole joka tilanteessa sopivaa,
        hyiiiii helekutti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä alotusta voi kehua,
        enemmänki puistattaa,
        kaikkien ihmisten HIPELOINTI ja koskettelu EI taatusti ole joka tilanteessa sopivaa,
        hyiiiii helekutti

        "Eipä alotusta voi kehua"
        Yritä edes!

        Tällä palstalla suhtaudutaan toisten kirjoituksiin vähättelevästi ja torjuen.
        Eikö olisi rakentavampaa edes yrittää ymmärtää näkemyksiä, jotka eivät ole samoja kuin omat?
        Toisen ihmisen koskeminen vaikka hipaisemalla saattaa pelastaa päivän. Olemme laumaeläimiä, sitä ei tulisi unohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä alotusta voi kehua,
        enemmänki puistattaa,
        kaikkien ihmisten HIPELOINTI ja koskettelu EI taatusti ole joka tilanteessa sopivaa,
        hyiiiii helekutti

        Aloitus on ihan normaali lukijalle, joka ajattelee normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eipä alotusta voi kehua"
        Yritä edes!

        Tällä palstalla suhtaudutaan toisten kirjoituksiin vähättelevästi ja torjuen.
        Eikö olisi rakentavampaa edes yrittää ymmärtää näkemyksiä, jotka eivät ole samoja kuin omat?
        Toisen ihmisen koskeminen vaikka hipaisemalla saattaa pelastaa päivän. Olemme laumaeläimiä, sitä ei tulisi unohtaa.

        HYIIIIIIIIIII helekutti,

        EI kaikkia voi HIPLOIDA
        täytyy olla päässä jotain vikaa jos noin luulee,


        omia rakkaitaan voi halata ja pitää hyvänä, mutta työkavereita ym muista sivullisia ON törkeyden huippu hipeloida jos mua joku vaikka olisi kuinka suuri herra tai narri noin vain akas mun vaateita oikeomaan, mä läimäyttäisin päin läsiä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HYIIIIIIIIIII helekutti,

        EI kaikkia voi HIPLOIDA
        täytyy olla päässä jotain vikaa jos noin luulee,


        omia rakkaitaan voi halata ja pitää hyvänä, mutta työkavereita ym muista sivullisia ON törkeyden huippu hipeloida jos mua joku vaikka olisi kuinka suuri herra tai narri noin vain akas mun vaateita oikeomaan, mä läimäyttäisin päin läsiä,

        Kyllä ihmisuhteissa pitää ARVOKKUUS säilyttää
        sen jokainen normaali ihminen tajuaa,
        EI voi kaikia hipeloida, se on tosi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HYIIIIIIIIIII helekutti,

        EI kaikkia voi HIPLOIDA
        täytyy olla päässä jotain vikaa jos noin luulee,


        omia rakkaitaan voi halata ja pitää hyvänä, mutta työkavereita ym muista sivullisia ON törkeyden huippu hipeloida jos mua joku vaikka olisi kuinka suuri herra tai narri noin vain akas mun vaateita oikeomaan, mä läimäyttäisin päin läsiä,

        Tuskin kukaan haluaa sinua tai vaatteitasi hiplata, toiveajatteluasi se vain on!🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin kukaan haluaa sinua tai vaatteitasi hiplata, toiveajatteluasi se vain on!🤣🤣🤣

        hah hah aaaaaa,
        PITKÄKYNTISIÄ aina pyörii ympärillä hah hahaaaaa
        imelä hymy kasvoilaan,, hahahaaaaa
        ikäv paljastaa totuus,

        varokaa vaan turpiin voi tulla,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihmisuhteissa pitää ARVOKKUUS säilyttää
        sen jokainen normaali ihminen tajuaa,
        EI voi kaikia hipeloida, se on tosi,

        Mistä nyt sitten olette niin tuohtuneita ? Ei kukaan ole kehottanut hipelöimään
        ketään eikä aloittaja kirjoittanut HIPELÖIMISESTÄ, mikä on ihan eri asia kuin koskettaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on ihan normaali lukijalle, joka ajattelee normaalisti.

        10:09:15

        OHOH

        EI KYLLÄ IHAN NORMAALIN ihmisen alotus,
        jokin viiraa ny päässäsi,
        ---
        käytöksessä pitää aina säilyttää toisen ihmisen kunnioitus,
        varsinki kun on vieras ihminen,

        tosi outoa jopa epäilyttävää lähestymis aikeet, onko kyseessä joku pitkäyntinen, onko lompakko vaarassa, heh heh ja huh,
        ei noin vain mennä ketä sattuu hipeloinaan, imelä ilme naamalla, HUH

        tois OMITUSISTA käytöstä EI ollenkaan sivistyneen ihmisen käytöstä,, HUH


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä nyt sitten olette niin tuohtuneita ? Ei kukaan ole kehottanut hipelöimään
        ketään eikä aloittaja kirjoittanut HIPELÖIMISESTÄ, mikä on ihan eri asia kuin koskettaminen.

        Vielä hullumpaa KOSKETTELU

        siitähän nykyään saa syytteen SEKSUAALISESTA HÄIRINNÄSTÄ huh,

        heh kauheeta,

        toivottavasti vanhukset ei vielä niin sekasi oo menny
        että tuntemattomia alkaa kosketella,
        oijoi vanhus rievut joutis heti laitos-hoitoon
        ja dementikon leiman otsaansa,

        luoja meitä auttakoon pysymään suhtkoht terveinä ettemme sekoa ihan kokonaan,

        käyttäytykää vaan ihan normaalisti sivistyneen ihmisen tavoin,
        kaikkia kunnioittain



        kaunista aurinkoista kevättä kaikille ja iloista miletä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10:09:15

        OHOH

        EI KYLLÄ IHAN NORMAALIN ihmisen alotus,
        jokin viiraa ny päässäsi,
        ---
        käytöksessä pitää aina säilyttää toisen ihmisen kunnioitus,
        varsinki kun on vieras ihminen,

        tosi outoa jopa epäilyttävää lähestymis aikeet, onko kyseessä joku pitkäyntinen, onko lompakko vaarassa, heh heh ja huh,
        ei noin vain mennä ketä sattuu hipeloinaan, imelä ilme naamalla, HUH

        tois OMITUSISTA käytöstä EI ollenkaan sivistyneen ihmisen käytöstä,, HUH

        No mitäs jos muistaisit itsekin omat ohjeesi. Toisen ihmisen kunnioitukseen kuuluu, että hyväksyy hänen mielipiteensä, vaikka se ei olisi sama kuin oma.
        Osoittaa muuten inhaa mielikuvitusta, kun kuvittelee oitis, että lähimmäisellä on mielessä lompakon varastaminen tai epäsiveellinen koskettelu.

        Kenen päässä viiraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitäs jos muistaisit itsekin omat ohjeesi. Toisen ihmisen kunnioitukseen kuuluu, että hyväksyy hänen mielipiteensä, vaikka se ei olisi sama kuin oma.
        Osoittaa muuten inhaa mielikuvitusta, kun kuvittelee oitis, että lähimmäisellä on mielessä lompakon varastaminen tai epäsiveellinen koskettelu.

        Kenen päässä viiraa?

        heh mieti sitä, kannattaa miettiä ja harkita piiiitkään,,,

        jos nykyisin menet koskettelemaan kauppakeskuksessa jotain

        niin sinulle voi käydä samoin kuin jokunen aika sitten
        ne vartiat tappo se naisen joka vain kiltisti koitti tehdä tuttavuutta
        jokun asiakkan kanssa,

        pahimmassa tapauksessa nykyään voi päästä hengestään
        jos menee koskettelemaan tai hipeloimaan
        ja tekemään tuttavuutta ,, huh,

        kehottaisin ,, varo kuitenki,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heh mieti sitä, kannattaa miettiä ja harkita piiiitkään,,,

        jos nykyisin menet koskettelemaan kauppakeskuksessa jotain

        niin sinulle voi käydä samoin kuin jokunen aika sitten
        ne vartiat tappo se naisen joka vain kiltisti koitti tehdä tuttavuutta
        jokun asiakkan kanssa,

        pahimmassa tapauksessa nykyään voi päästä hengestään
        jos menee koskettelemaan tai hipeloimaan
        ja tekemään tuttavuutta ,, huh,

        kehottaisin ,, varo kuitenki,,,

        Tuosta tuli tosi tapaus mieleen,,

        muinoin kun puolisoni kanssa olimme jälleen jollaki lomareissulla,
        niin
        kerran espanjassa kuten muuallaki erittäin usein
        tuli kauis nainen ja alkoi oikomaan puolisoni solmiota
        voi kuinka vikkelät sormet sillä olikaan

        minä veressä katsoin kun käsi sujahti vilauksessa mieheni paidan rintataskuun, heh,

        no pettymys oli ku rahat oli minulla rintaliiveissä,
        olihan se melkonen esitys, hymyä kyllä riitti,

        joten kannattaa varoa kaikelaisia imelä hymyisiä pitkä kyntisiä

        pahimmassa tapauksessa voi menttää omaisuutensa ,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hah hah aaaaaa,
        PITKÄKYNTISIÄ aina pyörii ympärillä hah hahaaaaa
        imelä hymy kasvoilaan,, hahahaaaaa
        ikäv paljastaa totuus,

        varokaa vaan turpiin voi tulla,

        Minä elän ihan normaalissa suomalaisessa lähiössä, ja voin vakuuttaa, että ympärilläni ei ole koskaan pyörinyt pitkäkyntisiä imelä hymy kasvoillaan, ei koskaan!
        Asukkaat ovat ihan tavallisia, kotikutoisia ihmisiä, ja jos joku on ulkomaalaissyntyinen, pysyttelee hänkin normaalimatkan päässä niin lihatiskillä kun kassajonossakin.
        En pelkää, enkä usko, että muutkaan pelkäävät minua.
        Onkohan tuollainen vieraiden ihmisten pelko yhteydessä muistin menetykseen? Vierauden tunteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä elän ihan normaalissa suomalaisessa lähiössä, ja voin vakuuttaa, että ympärilläni ei ole koskaan pyörinyt pitkäkyntisiä imelä hymy kasvoillaan, ei koskaan!
        Asukkaat ovat ihan tavallisia, kotikutoisia ihmisiä, ja jos joku on ulkomaalaissyntyinen, pysyttelee hänkin normaalimatkan päässä niin lihatiskillä kun kassajonossakin.
        En pelkää, enkä usko, että muutkaan pelkäävät minua.
        Onkohan tuollainen vieraiden ihmisten pelko yhteydessä muistin menetykseen? Vierauden tunteeseen.

        alotus on hieman arveluttava,

        nykyisin jos yrittää tehdä tuttavuutta kuten se nainen siellä eteläsuomessa, niin asiaks voi kutsua vartiat paikalle ja kuinkas sitten käykää, koskettelva mummo pääsee hengestään, oikein neljän varian voimin,
        että nykyisin ei voi kosketella eikä hipeloida ketä sattuu, voi päästä hengestään,,

        niin ja se kokoomusken jäsenhän sai melkosen oikeudenkäynnin vasti kään kun joku nuori nainen väitti häntä seksuaalisesta häirinnästä huh,
        oikeus kuitenki vapautti syyteistä
        kalliiksi tulee koskettelu ja hipeloiminen nyky yhteiskunnassamme,
        kannattaa pitää varansa ettei liian lähelle ketään mene,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HYIIIIIIIIIII helekutti,

        EI kaikkia voi HIPLOIDA
        täytyy olla päässä jotain vikaa jos noin luulee,


        omia rakkaitaan voi halata ja pitää hyvänä, mutta työkavereita ym muista sivullisia ON törkeyden huippu hipeloida jos mua joku vaikka olisi kuinka suuri herra tai narri noin vain akas mun vaateita oikeomaan, mä läimäyttäisin päin läsiä,

        Ei kukaan vaadi sinua hipelöimään naapureitasi ja ihmisiä jonoissa ja bussipysäkeillä.
        Et myöskään ole velvollinen ottamaan halauksia vastaan, jos niitä tarjotaan yllättäen.

        Mikä sinua tässä nyt niin suututtaa?
        Suomalainen ei halaa eikä pussaa, olet siitä hyvä esimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10:09:15

        OHOH

        EI KYLLÄ IHAN NORMAALIN ihmisen alotus,
        jokin viiraa ny päässäsi,
        ---
        käytöksessä pitää aina säilyttää toisen ihmisen kunnioitus,
        varsinki kun on vieras ihminen,

        tosi outoa jopa epäilyttävää lähestymis aikeet, onko kyseessä joku pitkäyntinen, onko lompakko vaarassa, heh heh ja huh,
        ei noin vain mennä ketä sattuu hipeloinaan, imelä ilme naamalla, HUH

        tois OMITUSISTA käytöstä EI ollenkaan sivistyneen ihmisen käytöstä,, HUH

        Kunnioitatko sinä toisia ihmisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan vaadi sinua hipelöimään naapureitasi ja ihmisiä jonoissa ja bussipysäkeillä.
        Et myöskään ole velvollinen ottamaan halauksia vastaan, jos niitä tarjotaan yllättäen.

        Mikä sinua tässä nyt niin suututtaa?
        Suomalainen ei halaa eikä pussaa, olet siitä hyvä esimerkki.

        Suurin osa suomalaisista on tunnevammaisia, jotka ovat jäneet vaille vanhempiensa hellyyttä piltteinä ja kaiken ikäisinä lapsina. Siksi aihe on heille vaikeimmasta päästä ymmärrettäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä alotusta voi kehua,
        enemmänki puistattaa,
        kaikkien ihmisten HIPELOINTI ja koskettelu EI taatusti ole joka tilanteessa sopivaa,
        hyiiiii helekutti

        Se on oikein lääketieteellisesti tutkittu miten tärkeää toisen ihmisen kosketus on .
        pieniä lastenkodissa olevia lapsia (;en muista missä massa) syötettiin ja vaihdettiin vaipat muuten saivat maata sängyllään päivät pitkät. He olivat apaattisia lapsia ja makasivat kukin sängyissään .
        Kerran tuli uusi hoitaja töihin sinne ja huomasi tilanteen ettei henkilökunta välittänyt lapsista. Hän alkoi aina syöttäessään vauvoja selittelemään heitä kevyesti ja kosketteli heidän sormiaan , ja jatkoi sitä koko ajan. Lapsista tuli jokeltelevia vauvoja jotka saivat tehdä muutakin kun maata sängyissään . Tämä nainen otti asian puheeksi poliittisesti ja sen jälkeen saivat lapsetkin oikeaa kohtelua . Ja siitä tehtiin kurja oikein.
        Joten nämä apaattiset lapset olisivat kuolleet jos ei tämä hoitaja olisi tullut, sinne töihin . Joten sama asia vanhusten hoidossakin , kunhan hieman antaa huomiota ja vaikka silittää poskesta kai hieroo heidän kylmiä käsiään niin he voivat paremmin . Ihmistä ei ole tarkoitettu koskaan olemaan ihan yksin , ollaan sosiaalisia ja kaikki kaipaavat jonkin laista kosketusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HYIIIIIIIIIII helekutti,

        EI kaikkia voi HIPLOIDA
        täytyy olla päässä jotain vikaa jos noin luulee,


        omia rakkaitaan voi halata ja pitää hyvänä, mutta työkavereita ym muista sivullisia ON törkeyden huippu hipeloida jos mua joku vaikka olisi kuinka suuri herra tai narri noin vain akas mun vaateita oikeomaan, mä läimäyttäisin päin läsiä,

        Älä valehtele , toive ajattelua kun keksasit jutun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan vaadi sinua hipelöimään naapureitasi ja ihmisiä jonoissa ja bussipysäkeillä.
        Et myöskään ole velvollinen ottamaan halauksia vastaan, jos niitä tarjotaan yllättäen.

        Mikä sinua tässä nyt niin suututtaa?
        Suomalainen ei halaa eikä pussaa, olet siitä hyvä esimerkki.

        Siksipä ei se suomalainen mies onkin aina yksin , kun ei häntä ole lapsenakaan ehkä pidetty sylissä ja hyväilty niin se asia on vieras hänelle . Mitään mitä ei olemista kokenut ei voi myöskään antaa toiselle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on oikein lääketieteellisesti tutkittu miten tärkeää toisen ihmisen kosketus on .
        pieniä lastenkodissa olevia lapsia (;en muista missä massa) syötettiin ja vaihdettiin vaipat muuten saivat maata sängyllään päivät pitkät. He olivat apaattisia lapsia ja makasivat kukin sängyissään .
        Kerran tuli uusi hoitaja töihin sinne ja huomasi tilanteen ettei henkilökunta välittänyt lapsista. Hän alkoi aina syöttäessään vauvoja selittelemään heitä kevyesti ja kosketteli heidän sormiaan , ja jatkoi sitä koko ajan. Lapsista tuli jokeltelevia vauvoja jotka saivat tehdä muutakin kun maata sängyissään . Tämä nainen otti asian puheeksi poliittisesti ja sen jälkeen saivat lapsetkin oikeaa kohtelua . Ja siitä tehtiin kurja oikein.
        Joten nämä apaattiset lapset olisivat kuolleet jos ei tämä hoitaja olisi tullut, sinne töihin . Joten sama asia vanhusten hoidossakin , kunhan hieman antaa huomiota ja vaikka silittää poskesta kai hieroo heidän kylmiä käsiään niin he voivat paremmin . Ihmistä ei ole tarkoitettu koskaan olemaan ihan yksin , ollaan sosiaalisia ja kaikki kaipaavat jonkin laista kosketusta

        Niimpä

        pitää tajuta milloin koskettelu on asiallista ja oikein,


        ja milloin flirrtailu , ksokettelu ja hipelöinti menee överiksi,


    • Anonyymi

      Aloituksessa ei ole mitään vikaa, vika on niitten päässä, jotka ei sitä ymmärrä.

    • Anonyymi

      Tapaan miesystäväni, joka asuu eri pitäjässä. Viikon yksin olon jälkeen ovella halatessamme painan pääni hänen olkaansa vasten ja kysyn: saanko olla tässä seuraavat puoli tuntia. Saisin olla mutta pari minuuttiakin on jo oikein hyvä. Nautin kosketuksesta ja koskettamisesta. Pärjään toki ilman sitten kun tai jos on pakko ja olen pärjännytkin, silloin sellaiset kosketus-ajatukset vain jätän sivuun.
      Joten tavallaan ymmärrän nuo mollauskirjoitukset. Oisko suojausta.

    • Anonyymi

      Tanssi on erikoista toimintaa. Siinä sallitaan määrätyn aja kestävä koskettaminen ja läheisyys jopa ventovieraan ja eri sukupuoleen kuuluvan ihmisen kanssa

      • Anonyymi

        Noin on. Oli muuten tänäänkin tilaisuus nojailla kretonkiin, kuten vanha sanonta kuuluu.


    • Anonyymi

      Meillä isäntä käy ainakin kerran viikossa iltapäivätansseissa, väliin viikonloppuisin iltatansseissakin . Parempi sekin kuin television töllöttäminen puolet päivästä. On vielä hyvässä kunnossakin.
      Toista se on meikäläisen. Ei kiinnosta tanssi. Mieluummin tuijottelen kotona nurkkia. Lähiympäristö taitaakin pitää minua vanhana akan höppänänä.

      • Anonyymi

        Ennemmin miestäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennemmin miestäsi.

        Miten niin miestäsi ?
        Jos tämä järjestely heille sopii niin ei ole kummassakaan vikaa. Mies joka rakastaa tanssia , tottakai hänen on saatav silloin käydä tanssimassa. Ja nainen joka ei välitä tanssimisesta ei tietenkään sinne halua,


    • Anonyymi

      NO

      EI KOSKETELLA


      eikö alottaja tiedä

      voi saada SYYTTEEN seksuaalisesta

      voi joutua vankilaan vanhoilla päivillä, höh,

      • Anonyymi

        jäi sana pois seksuaalisesta HÄIRINNÄSTÄ ,,


      • Anonyymi

        No aikamoinen laki, jos joutuu halaamisesta linnaan.
        Kyllä siihen muutakin liittyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No aikamoinen laki, jos joutuu halaamisesta linnaan.
        Kyllä siihen muutakin liittyy.

        Kuule, jos töissä vaikka taputat olkapäälle - voit saada syytteen.
        Näin tänä päivänä.


      • Anonyymi

        No kai se nyt näkyy jo naisistakin joka ei halua että, häneen kosketaan millään lailla, ei kai kukaan niin pöljä ole etteikö sitä näkisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule, jos töissä vaikka taputat olkapäälle - voit saada syytteen.
        Näin tänä päivänä.

        No nyt meni överiksi ei se nyt ihan noinkaan ole


    • Anonyymi

      Ennen johtaja piti kivasti kättä kaulalla sihteerille, saattoipa hieman somaa pyllyä taputella.

    • Anonyymi

      Vuosikymmenet sitten nuoria äitejä varoitettiin lastensa hellimisestä. koska niistä kasvaa "lellivauvoja", joista sitten on pääsemättömissä lopun ikäänsä.
      Lapsia ei sylitelty eikä hyväilty pikkulapsikauden jälkeen. Moni lapsi eli vuosia kosketusta vailla, ja kun sitten hormoonimyrsky teini-ikäisenä iski, oli nuori avuton tunteittensa palossa, ja niitä kuuluisia "pakkonaimisia" solmittiin jopa presidentin luvalla.

      • Anonyymi

        Syvä huokaus, äidin sydän on rikki revitty ikuisiksi ajoiksi, elämä ei ole itsestään selvyys, vaikka nuorena äitinä luulee niin ,
        tosi kipeä juttu,
        omat lapset kun oli pieniä, neuvolassa oli v a n h a p i i k a tervydenhoitjana,
        hän opetti kun pientä poikaani käytin siellä,
        poikalasta ei sitten äiti saa hyväillä eikä solmia kovinkaa läheisiä suhteita,
        poika pitää olla enemmän isän läheinen,
        jotta pojasta kasvaisi sitten oikea mies maailmaan, huh,
        aivan hullu neuvo aiheutti tietenki nuorelle äidille häämentäviä tunteita,
        poika oli yhtä rakas äidille kuin tyttäret,
        isä kyllä rakasti poikaansa, mutta myöhemmin kävi ilmi
        oli väkivaltainen saattoi lyödä pahoin poikaa arvaamatta,
        asia selvisi äidille vasta vuosien jälkeen sisarten kertoessa äidille isän kohtelusta lastaansa kohtaan, huh, suru on suunaton, kuinka ikinä voisi pojalle kertoa totuuden, että yhtä rakas on kuin sisarrukset,
        tieto kerrottiin äidille vasta sitten kun pojan isä oli kuollu aivoista johtuvaan sairauteen,


      • Anonyymi

        """"Vuosikymmenet sitten nuoria äitejä varoitettiin lastensa hellimisestä. koska niistä kasvaa "lellivauvoja",""""

        En ole koskaan kuullut tällaista varoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syvä huokaus, äidin sydän on rikki revitty ikuisiksi ajoiksi, elämä ei ole itsestään selvyys, vaikka nuorena äitinä luulee niin ,
        tosi kipeä juttu,
        omat lapset kun oli pieniä, neuvolassa oli v a n h a p i i k a tervydenhoitjana,
        hän opetti kun pientä poikaani käytin siellä,
        poikalasta ei sitten äiti saa hyväillä eikä solmia kovinkaa läheisiä suhteita,
        poika pitää olla enemmän isän läheinen,
        jotta pojasta kasvaisi sitten oikea mies maailmaan, huh,
        aivan hullu neuvo aiheutti tietenki nuorelle äidille häämentäviä tunteita,
        poika oli yhtä rakas äidille kuin tyttäret,
        isä kyllä rakasti poikaansa, mutta myöhemmin kävi ilmi
        oli väkivaltainen saattoi lyödä pahoin poikaa arvaamatta,
        asia selvisi äidille vasta vuosien jälkeen sisarten kertoessa äidille isän kohtelusta lastaansa kohtaan, huh, suru on suunaton, kuinka ikinä voisi pojalle kertoa totuuden, että yhtä rakas on kuin sisarrukset,
        tieto kerrottiin äidille vasta sitten kun pojan isä oli kuollu aivoista johtuvaan sairauteen,

        Ihan niin, muistan kun anoppiin sanoi minulle kun hypittelin 7kk vanhaa lastani sylissäni ja lapsi nauroi ja annoin aina välillä suukon vauvalle , anoppi sanoi ettei siitä,tuolla tavalla ihmistä kasvateta . Se otti tietysti minuun ja itsekkin ajattelin hetken että teenkö väärin . Mutta kun tiesin anopin lapsuuden niin ymmärsin häntä , anoppi alkoi jo alle 10 vuotiaana tekemään navetassa töitä , hän ei saanut koskaan leikkiä kuten lasten täytyisi saada , puhumattakaan että häntä kukaan olisi hyväillyt koskaan ja tunnetta että olisi saanut istua äitinsä sylissä koskaan . Hän oli salaa mielessään toivonut itselleen nukkea, vaan sellaista ei edes uskaltanut sanoa kellekkään , eikä nukkea saanut koskaan . Joten minä kyllä jatkoin vauvani hyväilemistä enkä,kadu, mutta jossain iässä sekin loppui jotenkin . On se ollut tunneköyhää elämä ennen mitä tulee suhteisiin toisten ihmisten kanssa , ja mitä ei itse ole saanut ei voi myöskään toiselle antaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        """"Vuosikymmenet sitten nuoria äitejä varoitettiin lastensa hellimisestä. koska niistä kasvaa "lellivauvoja",""""

        En ole koskaan kuullut tällaista varoitusta.

        Kyllä ne suvun mummut ja tädit juuri siitä varoittivat. Tiedä häntä, oliko se joku virallinen ohje.
        Onneksi anoppini sanoi: " Sinulle annetaan paljon neuvoja, anna mennä korvasta sisään, toisesta ulos. Itse tiedät, sinä tunnet vauvasi".
        Mkr.


    • Anonyymi

      Yhteisen tanssiosuuden päättyessä kumppani painaa usein poskensa poskeani vasten.
      Koen sen osoitukseksi läheisyyden kaipuusta, johon on annettu vastaus.

    • Anonyymi

      Ketjun aloittajan ei ole maininnut mitään hipelöinnistä. Eräiden ketjuun kirjoittaneiden tekstinymmärtämistaito tuntuu olevan vajavai

      • Anonyymi

        Näinhän se aina menee, ymmärretään väärin joskus jopa tietoisesti . Eivät voi antaa sitä mitä itse eivät ole koskaan saaneet. Siksi nämä negatiiviset kommentit.
        Tulkataan väärin sitä mistä aloittaja kirjoitti,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se aina menee, ymmärretään väärin joskus jopa tietoisesti . Eivät voi antaa sitä mitä itse eivät ole koskaan saaneet. Siksi nämä negatiiviset kommentit.
        Tulkataan väärin sitä mistä aloittaja kirjoitti,

        Sekin on juuri niiden tunneköyhien ihmisten juttuja aina ymmärtää väärin , ovat eläneet omanlaistaan elämää ja luulevat että,kaikki tekevät kuten he, mutta niin ei ole


    • Anonyymi

      On s syytä selventää, että kosketuksessa toista ihmistä koskettava vartalon osa ei liiku, kun taas hipelöinnissä liikkuvat sormet tai kämmen toisen vartaloa kosketellen.

      Tajuatteko lopultakin, te väärinymmärtävät pahvipäät, anteeksi vain

    • Anonyymi

      Eihän vieraita ihmisiä saa mennä koskettelemaan. Ihminen ei ole enää vieras, jos tavalla tai toisella asioit hänen kanssaan.

      • Anonyymi

        Ihmisellä on oikeus reviiriinsä. On ihmisen oma päätös, salliiko hän toisen koskettaa vai ei.
        Usein ystävällinen kädenpuristus on suuri lohtu murheellisessa tilanteessa, ja lämmön osoitus.
        Suomalaiseen kulttuuriin se sopii ja on ollut käytössä monissa sukupolvissa ennen meitä.


      • Anonyymi

        Kuka on sanonut että vieraita ihmisiä pitää kosketella. Etkö älyä mitä aloittaja kirjoitti


    • Anonyymi

      Joka ainoa armas työpäivä huuhtelen mummoja ja pappoja. Joskus huuhdeltava lyö, läpsäisee, nipistää ja / tai yrittää purra. Olisiko siinä tarpeeksi koskemista molemmille osapuolille?

      • Anonyymi

        Samoja kokemuksia on minullakin työelämästä. Siinä on sitä aitoa kosketusta ja tunnetta. Näin leikillisesti sanottuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja kokemuksia on minullakin työelämästä. Siinä on sitä aitoa kosketusta ja tunnetta. Näin leikillisesti sanottuna.

        TUO onki aivan eri asia kuin joku muu koskettelu

        sehän on työtä ja kuuluu asiaan,

        vanhukset kyllä tajuaa mikä koskettelu on normaalia
        ja mikä menee jo epäsopivan puolelle, hyii,,

        ei ihme jos vanhukset josku läimäyttää kun niistä on inhottavaa joku lääppminen jota ei ehkä työntekijä itse tajua tehneensä hiukan ssäänöistä poikeavasti,




        että turha vähätellä vanhusten tunteita !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TUO onki aivan eri asia kuin joku muu koskettelu

        sehän on työtä ja kuuluu asiaan,

        vanhukset kyllä tajuaa mikä koskettelu on normaalia
        ja mikä menee jo epäsopivan puolelle, hyii,,

        ei ihme jos vanhukset josku läimäyttää kun niistä on inhottavaa joku lääppminen jota ei ehkä työntekijä itse tajua tehneensä hiukan ssäänöistä poikeavasti,




        että turha vähätellä vanhusten tunteita !

        Kuulepa. Nämä monet hoivakodeissa ja muuallakin olevat vanhukset ovat monet jo dementoituneita. He tekevät just tätä kaikkea, purevat, yrittävät nipistää tai potkia, sylkevät yrittävät lyödä hoitajaa juuri näissä hoitotoimissa ja kylvetyksissä.

        Ei siinä hoitaja koskettele heitä epäasiallisesti, eivät varmaan nämä syyntakeettomat hoidettavat vanhukset niin ajattelekaan. Ihminen on sairas, kun on Alzheimer tai muu dementian muoto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulepa. Nämä monet hoivakodeissa ja muuallakin olevat vanhukset ovat monet jo dementoituneita. He tekevät just tätä kaikkea, purevat, yrittävät nipistää tai potkia, sylkevät yrittävät lyödä hoitajaa juuri näissä hoitotoimissa ja kylvetyksissä.

        Ei siinä hoitaja koskettele heitä epäasiallisesti, eivät varmaan nämä syyntakeettomat hoidettavat vanhukset niin ajattelekaan. Ihminen on sairas, kun on Alzheimer tai muu dementian muoto!

        tiedän myös, hoitaja voi olla liian kovakouranen kosketellessaan vanhusta,
        moni vanhus ON kosketusarka pieniki sormella tökkääminen saattaa tuottaa kipua,
        voi olla että miniki dementikko juuri tuosta syystä voi olla vihanen kun hoitaja tekee hoitotyötään,
        kannattaa ottaa huomioon vanhuksen kiputilat
        vanhuksella voi olla jopa luustoki kipee,

        en syyttäisi vanhuksia akressiiviseksi he ovat OIKEESTI KOSKETSARKOJA
        siis kipeitä,,

        eikö tätä ole teille hoitajille koskaan koulutuksessa opetettu ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TUO onki aivan eri asia kuin joku muu koskettelu

        sehän on työtä ja kuuluu asiaan,

        vanhukset kyllä tajuaa mikä koskettelu on normaalia
        ja mikä menee jo epäsopivan puolelle, hyii,,

        ei ihme jos vanhukset josku läimäyttää kun niistä on inhottavaa joku lääppminen jota ei ehkä työntekijä itse tajua tehneensä hiukan ssäänöistä poikeavasti,




        että turha vähätellä vanhusten tunteita !

        Miksi puutut asiaan, josta et selvästi tiedä etkä tajua yhtään mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tiedän myös, hoitaja voi olla liian kovakouranen kosketellessaan vanhusta,
        moni vanhus ON kosketusarka pieniki sormella tökkääminen saattaa tuottaa kipua,
        voi olla että miniki dementikko juuri tuosta syystä voi olla vihanen kun hoitaja tekee hoitotyötään,
        kannattaa ottaa huomioon vanhuksen kiputilat
        vanhuksella voi olla jopa luustoki kipee,

        en syyttäisi vanhuksia akressiiviseksi he ovat OIKEESTI KOSKETSARKOJA
        siis kipeitä,,

        eikö tätä ole teille hoitajille koskaan koulutuksessa opetettu ?

        Ja toinen toope. Vai sama?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi puutut asiaan, josta et selvästi tiedä etkä tajua yhtään mitään?

        tiedän yhtäpaljon kuin sinäki,

        sinä et tiedä näköjään
        että vanha ihminen voi olla kosketusarka, ja dementikko ei osaa sanoa vaan huitasee kädellään, sillä dementia on aivoperäinen sairaus, puhuminen voi olla hyvinki vaikeaa,
        siis puhumalla ilmaistu kipu,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tiedän yhtäpaljon kuin sinäki,

        sinä et tiedä näköjään
        että vanha ihminen voi olla kosketusarka, ja dementikko ei osaa sanoa vaan huitasee kädellään, sillä dementia on aivoperäinen sairaus, puhuminen voi olla hyvinki vaikeaa,
        siis puhumalla ilmaistu kipu,

        Vielä on sanottava. Sinä jankutat samaa asiaa koko ajan. Oletko tehnyt hoitotyötä vanhojen osastolla? Et varmaan, luulen niin. Ymmärtäisit, että jos on kovin dementoitunut vanhus, joka ei ymmärrä tästä maailmasta juuri mitään, hän voi olla tosi aggressiivinen.
        Hän ei ymmärrä, mitä ollaan tekemässä. Ota siinä sitten hyvin kevyesti kiinni ihmisestä, ei tule mitään. Ennenvanhaan ei vanhuksia hoidettu samoin kuin nykyään, meitä oli monta hoitajaa hoitamassa. Tämä oli 70-80-luvulla.
        Luulen, että silloin oltiin ehkä vähän toisenlaisia hoitajia. En väitä, että nykyäänkään kaikki ovat ns. huonompia hoitajia. Ajat ovat muuttuneet ja nyt luetaan paljon huonosta hoidosta. Luulen kuitenkin, että on myös hyvin empaattisia hoitajia nykyäänkin, vaan hoitajat ovat kortilla näinä huonoina aikoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä on sanottava. Sinä jankutat samaa asiaa koko ajan. Oletko tehnyt hoitotyötä vanhojen osastolla? Et varmaan, luulen niin. Ymmärtäisit, että jos on kovin dementoitunut vanhus, joka ei ymmärrä tästä maailmasta juuri mitään, hän voi olla tosi aggressiivinen.
        Hän ei ymmärrä, mitä ollaan tekemässä. Ota siinä sitten hyvin kevyesti kiinni ihmisestä, ei tule mitään. Ennenvanhaan ei vanhuksia hoidettu samoin kuin nykyään, meitä oli monta hoitajaa hoitamassa. Tämä oli 70-80-luvulla.
        Luulen, että silloin oltiin ehkä vähän toisenlaisia hoitajia. En väitä, että nykyäänkään kaikki ovat ns. huonompia hoitajia. Ajat ovat muuttuneet ja nyt luetaan paljon huonosta hoidosta. Luulen kuitenkin, että on myös hyvin empaattisia hoitajia nykyäänkin, vaan hoitajat ovat kortilla näinä huonoina aikoina.

        Jooo ja sinä näköjään ET ymmärrä
        hoitaja VOI olla LIIAN KOVAKOURAINE
        olen omin silmin nähny kuinka hoitaja raivoissaan riepottaa sairasta vanhusta, ei yhtää ihme jos dementikko kipua tuntiessaan huitasee kun EI OLE ENNÄÄN SANOJA joilla kertoisi että KÄY KIPEESTI,
        OLTKO hiukan pöljä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jooo ja sinä näköjään ET ymmärrä
        hoitaja VOI olla LIIAN KOVAKOURAINE
        olen omin silmin nähny kuinka hoitaja raivoissaan riepottaa sairasta vanhusta, ei yhtää ihme jos dementikko kipua tuntiessaan huitasee kun EI OLE ENNÄÄN SANOJA joilla kertoisi että KÄY KIPEESTI,
        OLTKO hiukan pöljä,

        Sinä se pöljä olet , sori vaan. Et ymmärrä yhtään mitään vanhusten hoidosta saatikka juurikin dementoituneiden hoidosta.
        Totta on, että hoitajatkin ovat vain ihmisiä ja voi olla joku kovakourainenkin, mutta yleensä hoitajat ovat ihan hyviä hoitajia, palkkaa vaan saisi olla enemmän ja myös arvostusta.
        Vaan minkäs teet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tiedän yhtäpaljon kuin sinäki,

        sinä et tiedä näköjään
        että vanha ihminen voi olla kosketusarka, ja dementikko ei osaa sanoa vaan huitasee kädellään, sillä dementia on aivoperäinen sairaus, puhuminen voi olla hyvinki vaikeaa,
        siis puhumalla ilmaistu kipu,

        Well, kerropa sitten suuressa viisaudessasi, miten hoidat satakiloista kosketusarkaa, ymmärtämätöntä, agressiivista, joka ei ole enää tässä maassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Well, kerropa sitten suuressa viisaudessasi, miten hoidat satakiloista kosketusarkaa, ymmärtämätöntä, agressiivista, joka ei ole enää tässä maassa.

        siinä vasta pulma,

        kuhan et ole kovakouranen
        hyvin menee,


        potilaille ei saa raivota eikä käyttäytyä ilkeästi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinä vasta pulma,

        kuhan et ole kovakouranen
        hyvin menee,


        potilaille ei saa raivota eikä käyttäytyä ilkeästi,

        Hoitaja ei ole hoitaja kovinkaan kauan, jos käyttäytyy noin ja / tai raivoaa. Toisaalta se on aivan hlvt:llistä, koska hoitajalle saa käyttäytyä ihan miten vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitaja ei ole hoitaja kovinkaan kauan, jos käyttäytyy noin ja / tai raivoaa. Toisaalta se on aivan hlvt:llistä, koska hoitajalle saa käyttäytyä ihan miten vain.

        ei se kuitenkaan edellytä että sinä saat käyttäytyä kovakourisesti vanhaa dementikkoa kohtaa,

        kyllä jokaisen työssä pitää olla tervejärkinen ,
        miettiä kuinka vanhusta parhaiten auttaa,
        kovakourisuus on todella anteeksi antamaytonta,

        jos vielä sivusta näen vastaavaa kutsun poliisit paikalle,


      • Anonyymi

        Miksi otat sairaiden ihmisten tekemiset esiin tässä ketjussa.
        Nythän oli kysymys ihan toisenlaisesta kosketuksesta .
        Vain halit esim kun pitkän ajan päästä tapaa vaikka oman serkkunsa on ihan luonnollinen asia normaalille ihmiselle . Tai olalle taputtaminen kun joku asia huolestuttaa toista .

        Se että sairaat tekevät asioita mistä kirjoitit ei kuulu tähän asiaan mitenkään. Oletkohan oikeassa työpaikassa , kun julistelet tuollaisia. Ei kai niistä tarvitse koko kansalle toitottaa.
        Kukaan ei voi mitään sairaudelle johon liittyy erityylisiä käytöksen ilmaisuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TUO onki aivan eri asia kuin joku muu koskettelu

        sehän on työtä ja kuuluu asiaan,

        vanhukset kyllä tajuaa mikä koskettelu on normaalia
        ja mikä menee jo epäsopivan puolelle, hyii,,

        ei ihme jos vanhukset josku läimäyttää kun niistä on inhottavaa joku lääppminen jota ei ehkä työntekijä itse tajua tehneensä hiukan ssäänöistä poikeavasti,




        että turha vähätellä vanhusten tunteita !

        Annetaan vanhusten eri tyyliset tapahtumat jäädä sinne minne ne kuuluu, siis hoitolaitokseen.äemeistä kukaan tiedä miten itse muututaan aivojen kutistuessa , ja minkälaisia läpsyttelijöitä meistä tulee .
        Sitten te jotka hoidatte näitä ihmisiä , eikö teidän koulutukseen kuulunut psykologiset käyttäytymismuodot ja syyt miksi vanhojen käyttäytyminen muuttuu sellaiseksi kun kirjoitetetitte.
        Kaikkeen on omat syynsä , miksi joku käyttäytyy epänormaalisti
        Siis kunnioitus sentään elämälle ja sille ihmiselle joka tänään puree ja nipistelee. Ei hän sellaista varmaankaan tehnyt silloin kun oli terve , sairaus tekee tehtävänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jooo ja sinä näköjään ET ymmärrä
        hoitaja VOI olla LIIAN KOVAKOURAINE
        olen omin silmin nähny kuinka hoitaja raivoissaan riepottaa sairasta vanhusta, ei yhtää ihme jos dementikko kipua tuntiessaan huitasee kun EI OLE ENNÄÄN SANOJA joilla kertoisi että KÄY KIPEESTI,
        OLTKO hiukan pöljä,

        Minusta on kamalaa että sairaiden ihmisten elämää riepotellaan netissä, ja vielä ihmiset jotka hoitavat heitä.
        Ei sellaisia asioita tarvitse julistaa koko maailmalle.

        Jokainen joka on ollut töissä vaikeitten potilaiden hoitamisessa tietää että ihmisen käytökseen vaikuttaa kyseessä oleva sairaus.
        Totta sekin että jotkut hoitajat eivät edes ole sopivia hoitotyöhön, eivätkä,omaa psykologista silmää näkemään mistä asioista netissä puhuvat, hyvin alentavaa käytöstä ihmisistä joten sairauden vuoksi nostavat palkkaa.
        Kukaan ei tiedä millaiseksi itse tulee kun vanhenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Well, kerropa sitten suuressa viisaudessasi, miten hoidat satakiloista kosketusarkaa, ymmärtämätöntä, agressiivista, joka ei ole enää tässä maassa.

        Ota selville se asia työnantajaltaai. Koska ilmeisesti se asia kuuluu hänen fiksata niin että potilas saa hoitonsa.
        Ei täällä kukaan voi siihen vastata koskamei tunne, ja jos tuntiakin niin kenenkään sairauksista ei saa kertoilla, näissä asioissa on vaitiolovelvollisuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi otat sairaiden ihmisten tekemiset esiin tässä ketjussa.
        Nythän oli kysymys ihan toisenlaisesta kosketuksesta .
        Vain halit esim kun pitkän ajan päästä tapaa vaikka oman serkkunsa on ihan luonnollinen asia normaalille ihmiselle . Tai olalle taputtaminen kun joku asia huolestuttaa toista .

        Se että sairaat tekevät asioita mistä kirjoitit ei kuulu tähän asiaan mitenkään. Oletkohan oikeassa työpaikassa , kun julistelet tuollaisia. Ei kai niistä tarvitse koko kansalle toitottaa.
        Kukaan ei voi mitään sairaudelle johon liittyy erityylisiä käytöksen ilmaisuja.

        Huono koskettelu on koskettelua siinä missä hyväkin eikä sairaan koskettelu sen kummempaa kuin 'terveenkään'. Sairaan ihmisen taipumukset kumpuavat suoraan niitten 'terveitten' aikojen asenteista ja ajatuksista, jotka eivät hyväksyneet ja antaneet lupaa hellyyden osoituksille. Kenellekään.

        Jotta tutkikaa reviirejänne, ne eivät ole hyväksi, jos elämä kuljettaa laitoksen hoidettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota selville se asia työnantajaltaai. Koska ilmeisesti se asia kuuluu hänen fiksata niin että potilas saa hoitonsa.
        Ei täällä kukaan voi siihen vastata koskamei tunne, ja jos tuntiakin niin kenenkään sairauksista ei saa kertoilla, näissä asioissa on vaitiolovelvollisuus

        Sinustako tulin kertoneeksi? Mitä muuta sulta on jäänyt väliin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi puutut asiaan, josta et selvästi tiedä etkä tajua yhtään mitään?

        ITTE ET tajua
        oletko vähä-älyinen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se pöljä olet , sori vaan. Et ymmärrä yhtään mitään vanhusten hoidosta saatikka juurikin dementoituneiden hoidosta.
        Totta on, että hoitajatkin ovat vain ihmisiä ja voi olla joku kovakourainenkin, mutta yleensä hoitajat ovat ihan hyviä hoitajia, palkkaa vaan saisi olla enemmän ja myös arvostusta.
        Vaan minkäs teet!

        NO käytäydy sitten ihmisiksi
        kunnioita sinäki sairaita vanhuksia ja tee työsi kunnialla hyvin
        l o u k k a a m a t t a vanhuksia vaikka dementikkoja ovatki, sinä vaan SYYTÄT dementikkoja kaikesta , huh, kaienlaisia niitä hoitajiksi alkaaki, huh,


      • Anonyymi

        Nyt puhut näistä mummoista jotka ovat sairaita, ja juurimheidän ikäpolvi on ollut sitä tunneköyhää . Tosi on että nipistelevät mutta silloin on jo dementia aika pitkällä , yrittävät suojella itseään, sillä siä auktoriteettina olet heille uhka jotenkin. Ja moni ei oikein koskaan hyväksy kun tiettyjä paikkoja pestään se on heidän sukupolvelle olennaista .eivät nipistelee ilkeyttään sinä vaan olet se joka viruttelee ilman että kysyt saako virutella , ja jos kysyisit olisi vastaus ei.kunhan ei
        Kunhan itse ei tarvisi koskaan tulla demtiksi on minun toiveeni, sillä luulen että on hoitajia jotka läpsii takaisin näitä mummeleita ja papparaisia. Äkosketus taas on jotain muuta , vaikka yritit jotenkin näyttää toisen puolen asiasta Mutta ei ollut oikein asiaan kuuluva kuitenkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulepa. Nämä monet hoivakodeissa ja muuallakin olevat vanhukset ovat monet jo dementoituneita. He tekevät just tätä kaikkea, purevat, yrittävät nipistää tai potkia, sylkevät yrittävät lyödä hoitajaa juuri näissä hoitotoimissa ja kylvetyksissä.

        Ei siinä hoitaja koskettele heitä epäasiallisesti, eivät varmaan nämä syyntakeettomat hoidettavat vanhukset niin ajattelekaan. Ihminen on sairas, kun on Alzheimer tai muu dementian muoto!

        Kuinkahan itse kukin tulee olemaan jos on dementtinen ja joku alkaa vaan riisumaan housut alas ja istuttaa vessan pöntöllä samalla kun ottaa pois yli märän vaipan .
        Kai siinä herää itsesuojelu vaisto jokaisella, sillä muisti sairas ihminen ei välttämätä tiedä edes miksi joku murtaa sen intiimin rajan, ainoa puolustuskeino on purra tai nipistää sylkeä tai potkia jos jalat pelaa .
        Siis itsepuolustusta ainoastaan tilanteessa jota ei terveekkäön tykkää iåukavana että joku alkaa ensinnäkin riisumaan heitä ja alastomuus on sillä ,ikäpolvella hyvin häpeällistä . Joten toivon mukaan ihmiset kohtelevat näitä vanhuksia hyvin ja ymmärtävät Muistisairaiden maailmaa ettei se ole samaa kun terveillä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tiedän myös, hoitaja voi olla liian kovakouranen kosketellessaan vanhusta,
        moni vanhus ON kosketusarka pieniki sormella tökkääminen saattaa tuottaa kipua,
        voi olla että miniki dementikko juuri tuosta syystä voi olla vihanen kun hoitaja tekee hoitotyötään,
        kannattaa ottaa huomioon vanhuksen kiputilat
        vanhuksella voi olla jopa luustoki kipee,

        en syyttäisi vanhuksia akressiiviseksi he ovat OIKEESTI KOSKETSARKOJA
        siis kipeitä,,

        eikö tätä ole teille hoitajille koskaan koulutuksessa opetettu ?

        Kun pesee pehmeällä pesulapulka niin se on usein heille paras muoto pesuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jooo ja sinä näköjään ET ymmärrä
        hoitaja VOI olla LIIAN KOVAKOURAINE
        olen omin silmin nähny kuinka hoitaja raivoissaan riepottaa sairasta vanhusta, ei yhtää ihme jos dementikko kipua tuntiessaan huitasee kun EI OLE ENNÄÄN SANOJA joilla kertoisi että KÄY KIPEESTI,
        OLTKO hiukan pöljä,

        Kuuleppa , kyllä se dementikko huitelee ihan muista syistä , heillä on enää kehon muisto joka toimii, ja eivät halua että kukaan heitä riisuu , sehän on heidän mielestä väärin koska eivät edes tiedä että,ovat sairaita edes . Joskus saattaa isku tulla jos vaan kävelee ohitse . Pitää olla paljon kokemusta silloin kun kun pystyy näistä asioista puhumaan .muistan erään vanhuksen joka oli kadottanut tiski rättinsä ja halusi tehdä poliisi ilmoituksen , hakemalla haettiin eikä, rättiä ,löytynyt , illalla kun vaihettiin yö vaipat niin tiskrötti löytyi hänen housuistaan , oli kuulemma saanut ne ns ”asiat ”, joten dementikon päässä on todellisuus ihan toista mitä terveiden


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jooo ja sinä näköjään ET ymmärrä
        hoitaja VOI olla LIIAN KOVAKOURAINE
        olen omin silmin nähny kuinka hoitaja raivoissaan riepottaa sairasta vanhusta, ei yhtää ihme jos dementikko kipua tuntiessaan huitasee kun EI OLE ENNÄÄN SANOJA joilla kertoisi että KÄY KIPEESTI,
        OLTKO hiukan pöljä,

        Sanoppas sinä joka mukantiedät niin kovasti vanhusten hoidosta , miksi korostat tuota kostetus arkaa.
        Se me opittiin jo hoitokoulussa ei se mitenkään ole vieras asia kellekkään. Sitten on tilanteista Joihin ei olemassakaan listaa miten missäkin tilanteessa toimitaan . Joten mielestäni ihminen jolla ei ole alan koulutusta kokemusta tai edes kirjallista tietoa ei ole kykenevä edes keskustelemaan asiasta. Ja ottaa esille asiaa joka on joka päiväisen asia, vanhat ihmiset ovat melkein aikana kosketus arkoja koska iho ohenee vanhetessa .
        Niin että usein käytetään apuvälineitäkin juuri siksi koska ovat arkoja iholtaan . Tämä kosketus juttu meni vähän sivu raiteille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitaja ei ole hoitaja kovinkaan kauan, jos käyttäytyy noin ja / tai raivoaa. Toisaalta se on aivan hlvt:llistä, koska hoitajalle saa käyttäytyä ihan miten vain.

        Ihan niin mutta emme voi edes verrata hoitajan ja potilaan tilannetta. Hoitaja ymmärtää tilanteen potilas ei siksi tekee asioista mitä ei saisi tehdä ja siksi ovat myös hoidossa .joten heiltä ei voi vaatia vastuuta , sitävastoin meillä,jotka hoidamme on oltava vastuu. Tämä ihmisen joka ”: osaa ”:niin kovasti miten kenenkäkin kanssa ollaan ,tilanne usein näyttää miten siitä selvitään . Joten yleensä hoitajat ovat kokeneita ammatissaan ja joka ammatissa saattaa olla joku joka ei sovi ammattiinsa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei se kuitenkaan edellytä että sinä saat käyttäytyä kovakourisesti vanhaa dementikkoa kohtaa,

        kyllä jokaisen työssä pitää olla tervejärkinen ,
        miettiä kuinka vanhusta parhaiten auttaa,
        kovakourisuus on todella anteeksi antamaytonta,

        jos vielä sivusta näen vastaavaa kutsun poliisit paikalle,

        Minä en ole nähnyt koskaan kovakouraista demntia hoitajaa ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Annetaan vanhusten eri tyyliset tapahtumat jäädä sinne minne ne kuuluu, siis hoitolaitokseen.äemeistä kukaan tiedä miten itse muututaan aivojen kutistuessa , ja minkälaisia läpsyttelijöitä meistä tulee .
        Sitten te jotka hoidatte näitä ihmisiä , eikö teidän koulutukseen kuulunut psykologiset käyttäytymismuodot ja syyt miksi vanhojen käyttäytyminen muuttuu sellaiseksi kun kirjoitetetitte.
        Kaikkeen on omat syynsä , miksi joku käyttäytyy epänormaalisti
        Siis kunnioitus sentään elämälle ja sille ihmiselle joka tänään puree ja nipistelee. Ei hän sellaista varmaankaan tehnyt silloin kun oli terve , sairaus tekee tehtävänsä.

        Ihan totta, oli puhe ihmisen kaipaamassa kosketuksesta joka on hyvin tärkeää jokaiselle


    • Anonyymi

      Tuosta kosketuksesta. Olin vielä aika nuori ja pelkäsin ihan hirveästi erästä tähystystä, eli vatsan tähystystä, gastroscopiaa.
      En silloin vielä halunnut kertoa sitä pelkoa henkilökunnalle. Se tutkiva mieslääkäri tuli huoneeseen, missä istuin lavitsalla, missä tuo tutkimus tehtäisiin.

      Hän oli inhimillinen ihminen. Näki kai pelkoni ja taputti rauhoittavasti minua olkapäähän. Se oli kuin ihme. Pelkoni väheni huomattavasti ja tutkimus menikin ihan ok.
      Tuollaisia lääkäreitä kaipaan. Tämä oli tämmöinen kosketuskertomus.

      • Anonyymi

        Tästä jutusta juolahti muisto: toinen synnytykseni käynnistettiin, kun aika oli mennyt yli jo pari viikkoa. Käynnistävä lääkäri tahtoi kai myös rauhoitella, ja silitti säärtäni vastakarvaan, heh.


      • Anonyymi

        Se oli juuri sellainen kosketus jonka tarvitset juurI silloin.💕


    • Anonyymi

      Muistan, kun lääkäri paineli vatsaani ja minä kysyin: "Mikä elin juuri tuossa kohdassa on?" Painelu ei tuntunut hyvältä.
      Lääkäri jatkoi painelemista ja sanoi, että hänellä on kiire, eikä hän ole tullut tänne rupattelemaan, ja niin panin suuni kiinni, ja hän ei todennut sappirakon tulehdustani, siinä kiireessä.
      Kotiuduin ja jouduin jonkin ajan kuluttua ambulanssilla sairaalaan ja leikkaukseen.
      Niin että sellainen kosketus on minun muistoissani.

    • Anonyymi

      äitiis viime yönä

    • Anonyymi

      En halua koskettaa ihen ketä tahansa, ainoastaan tanssiessa se on mahdollista. Haussa on uusi ikäiseni kumppani ja häntä haluan koskettaa.

    • Anonyymi

      Meikäläinen koskettelii eilen lähes kymmentä naistaä, mutta ei yhtään miestä.
      Ei yksikään hameväestä pahastunut. Kiittivät jopa koskettelun päättyessä.
      Silläkin tavalla voi käydä.

    • Anonyymi

      Jos haluaa välttää halatuksi tulemisen, kannatta turvautua lähinnä aasialaiseen namasté-tervehdykseen, jossa kämmenet pannaan sormet ja peukalo rinnakkain ja osoittaen ylöspäin e hetkeksi yhteen kymmenkunta senttiä leuan alle.
      Sopii muutenkin tervehdykseksi ja ehdottomasti paremmin kuin kädenpuristus, Tapa kätellähän on merkittävä sairauksien ja tautien levittäjä. Inhottaa kun joku ojentaa kätensä käteltäväksi. Sanon kuitenkin vain, ettei tapani ole kätellä enkä kättelee. Voin kyllä esittää namasté-tervehdyksen.. Suosittelenkin tätä hygienistä tervehtimisen muotoa kaikille.

    • Anonyymi

      Kosketan vaimoani pätvittäin :-*

      Lemmenkäinen

      • Anonyymi

        Vaimoa eitee mieli kosketella, muita kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaimoa eitee mieli kosketella, muita kyllä.

        Viisaana ja valveutuneena tyyppinä olet varmasti osannut ja huomannut miettiä, että tilanteesi ei välttämättä johdu vaimostasi lainkaan, vaan ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisaana ja valveutuneena tyyppinä olet varmasti osannut ja huomannut miettiä, että tilanteesi ei välttämättä johdu vaimostasi lainkaan, vaan ...

        "Viisaana ja valveutuneena tyyppinä " en rupea rasittamaan ajatusmaailmaani moisten syiden pohdinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisaana ja valveutuneena tyyppinä olet varmasti osannut ja huomannut miettiä, että tilanteesi ei välttämättä johdu vaimostasi lainkaan, vaan ...

        ...... vaan juuri muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Viisaana ja valveutuneena tyyppinä " en rupea rasittamaan ajatusmaailmaani moisten syiden pohdinnalla.

        Siinäpä se viisaus ja valveutuneisuus seisoo ihan itse esille laittamanasi. Hah.


    • Korona-ajan ikävin seuraus oli mielestäni se, että etäisyyden ottamisesta tuli maantapa. Etenkin pienten lasten kohdalla sillä voi olla ikäviäkin seurauksia. Heille kun se ruumiinkieli on toinen äidinkieli.
      Tai sitten meille on annettu tilaisuus oppia, että koskettaa voi ilman fyysistä kosketustakin. Jokin asia, joku ihminen voi koskettaa meitä puhtaasti tunnetasolla ja hiljaisuudessakin voi syntyä merkittävää kanssakäymistä.

      Kriisi voi olla myös mahdollisuus, niinhän sanotaan..))

      • Anonyymi

        Koronasta koitui vain tuhoa ja pahaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koronasta koitui vain tuhoa ja pahaa.

        Niinpä, Ano 9.53. Eipä käy kiistäminen, mutta sen ja myös tulevien virusten kanssa meidän on vain elettävä miten parhaiten taidamme. Virukset taitavat olla meidän sotamme ja tietysti myös muut luonnonkatastrofit, joita maailmassa riittää. Siksi ajattelen, että jokin toinen ulottuvuus, vaikka se "hengen ulottuvuus", voisi olla meille avuksi.


    • Anonyymi

      haloooo alottaja,,, etkö muka tiedä,
      ei nykyään niinvaan kosketella eikä hipeloida ketään vaikka presidentti siihen kehottaisi, siitä nykyään saa syytteen seksuaalisesta häirinnästä, etkö muka tienny,, jos et niin VALEHTELET tiesit hyvinki,,

      • Anonyymi

        Terve, normaali, tasapainoinen ihminen tietää ja tuntee eron seksuaalisen koskettelun ja lämpöisen, vilpittömällä mielellä tehdyn halauksen välillä. Kaksi eri asiaa, jotka ovat vain pöntöiile epäselviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terve, normaali, tasapainoinen ihminen tietää ja tuntee eron seksuaalisen koskettelun ja lämpöisen, vilpittömällä mielellä tehdyn halauksen välillä. Kaksi eri asiaa, jotka ovat vain pöntöiile epäselviä.

        EI näytä tietävä jos lukee lehtien uutisia ja oikeudenkäynti juttuja,,

        taidat horista itse,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI näytä tietävä jos lukee lehtien uutisia ja oikeudenkäynti juttuja,,

        taidat horista itse,,

        Pönttöjähän ne ovat, joista lehdet uutisoivat ja jotka joutuvat käräjille. Tavalla tai toisella. Hah.


    • Anonyymi

      Oliko tamperelaisia se.

    • Anonyymi

      Eipä ole eteen osunut uutista, jossa olisi kerrottu jonkun joutuneen tuomituksi toiisen ihmisen koskettamisesta.
      Tällä palstallakin pyörii ihmisarkoja kanssaihmisiämme. Pitää ymmärtää heitäkin. Ehkä monikin heistä loppujen lopuksi toivookin kosketusta saamatta sitä. Siitä katkeroituminen.

      • Anonyymi

        hihiiiiiiii,,,,, sori,,,


      • Anonyymi

        Kuulehan, tiedän monta opettajaa, jotka ovat saaneet muistutuksia. Ovat taputtaneet olkapäälle tai auttaneet liian innokkaasti tietokoneen hiiren kanssa (käsi käden päällä).
        Tämä ei vain kaikille ole mukavaa ja kokevat sen ahdistavaksi - siksi valitus eteenpäin.
        Ei näistä lehdissä kirjoiteta, mutta riittävän monen muikkarin jälkeen, siirretään "projektihommiin" joksikin aikaa.

        Rippikouluaikanani sai kanttori häädön paikkakunnalta, kun avusti liian läheltä oppilaan urkujen soittoa. Kukaan ei tiedä, mikä oli totuus, mutta vanhemmat veivät asian niin pitkälle, jotta tyyppi varmasti lähtee paikkakunnalta.


    • Anonyymi

      Tandssi lienee toimintaa, jossa eniten voi kosketella toista ihmistä..ä

    • Anonyymi

      joten palstan voi arkistoida
      ja todeta

      kaikkia ei voi kosketella, voi saada syytten seksuaalisesta häirinnästä,

    • Anonyymi

      Haluaisin lämpimiä halauksia. Viimeisestä on niin paljon aikaa,
      etten muista. Kaipaan todella paljon ihmisen kosketusta.

    • Anonyymi

      Halasin eilen vanhan työkaverin vaimoa ICA-kaupan edustalla :D

      Skånepåg

      • Anonyymi

        tuhma sinä, oi joi kerron vanhalle työkaverillesi,


    • Anonyymi

      alotuksen kysymykseen :
      EN koskettele vierita ihmisiä koskaan,

      ei ole sopivaa tuntemattomia eikä muitaka vieraita kosketella,

      voi saada syyteen lähentelystä, tai jopa seksuaalisesta häirinnästä,

    • Anonyymi

      Ventovierasta en ole aikoihin kosketellut , voisi tuntua jännältä toista sukupuolta.

    • Anonyymi

      Seksuaaliseen hyväksikäyttöön viittaava otsikko. Hyiii!
      EN koskettele ketään.

      • Anonyymi

        "... seksuaaliseen hyväksikäyttöön ..." ,- 02:12:51 - Huh!

        Tanssrissa niin monesti kumppani painaa poskea poskea vasten. Kyllä se enemmänkin kaipas toisen sukupuolen ja ihmisen läheisyytyä.


    • Anonyymi

      Tämän ketjun keskustelusta ilmenee miten vaikeaa on monelle suomalaiselle kansssaihmisern koskettaminen tai hänen kosketuksensa tunteminen..
      Ilmankos avioeroja tulee niin paljon. Ei viihfytä yhdessäkäân.
      Kosketelksa toisianne, toisteli aikoinaan
      hupimies H.Holopainen.

      • Anonyymi

        olihan se omituisen näköstä joskus aikoinaan kun muuan naispuolisen politikon kädet
        kävi vikkelään joissaki euroopanki parlamettien yhteiskuvissa,
        pisti nimenomaan silmiin se käsien hipelointi vimma, hah,


        mielestäni EI ole sopivaa virallisissa tapahtumissa hipoeloida ketään,
        kyllä virkatehtävissä ihmisen pitää käytttäytyä fiksusti ja virallisesti, muuten tulee kyseisestä henkilöstä hiukan pöljä kuva,


    • Kommentoin tuota ikäihmisen ihokontaktien vähyyttä kun kömmin viime yönä nukkumaan untuvapeittoni alle oman rakkaan silkkitukkani viereen, tunsin hänen lämpönsä kylmien lakanoiden välissä ja jäinmiettimään, miten tärkeää on ihmiselle, kaikenikäisille, saada koskettaa toista ihmistä, toisen ihmisen ihoa, tuntea toisen ihmisen läheisyyttä.

      Ikääntyvät ihmiset hankkivat kotieläimiä, etenkin kissoja ja koiria, joita voivat silittää tai rapsuttaa, kävelyttää ja huolehtia, koska meillä on siihen tarve, suuri tarve olla jollekin tarpeellinen ja ihokontaktin tarve voi olla niin sublimoitua, että sitä ei edes tiedosta. Lapsen poski, toisen aikuisen käsi, lämmin halaus, mikä tahansa fyysinen kontakti, johon ei liity mitään eroottista, seksuaalista, lähentelevää.

      Muissa kulttuureissa ihokontaktit (ei seksuaaliset) ovat pikemminkin normi kuin poikkeus. Poskisuudelmat, tiukat halaukset, miesten kesken käsitervehdykset, niskasta kiinni ottaminen ja otsien kosketus jne. lujittavat ja ylläpitävät ystävyyttä, yhteenkuuluvaisuutta, yhteisöllisyyttä.

      Me suomalaiset arvostamme välimatkaa, reviirikäyttäytymistä, ettei tultaisi iholle, ettei toisten äänet saastuttaisi kuuloreviiriämme. Haluamme vähintäinkin valita tarkkaan kuka saa astua reviirillemme.
      Sekin ihan oikein, kukin "taaplaa tyylillään"
      Maailman onnellisin kansa siitäkin huolimatta että kaihdamme fyysistä kontaktia muihin ihmisiin?

      • Anonyymi

        Sinähän olet ruotsalainen ja kaikessa halveksit suomalaisia rehtejä ihmisiä , koska olemme aitoja emme teeskentele lääppimällä vieraita. Niin säästyy tautipöpöiltäkin. Kun on elämässään saanut rakkautta ja läheisyyttä kyllin, se kantaa loppuun asti. Ei tarvitse kissoja koiria eikä uusia petikavereita. Halitaan ihan lähimpien kuten lasten ja lastenlasten kesken.


      • Anonyymi

        ''Muissa kulttureissa kommenttisi'' on täydellistä tietämättömyyttä.
        Yrität esiintyä asiantuntijana milloin missäkin, mutta jokainen näkee
        pätemisen tarpeesi ja epäonnistumisesi, minkä vuoksi palstalla
        taaplaamisesi on ainoa sisältö elämässäsi.


      • Anonyymi

        Onko samaa silkkiä kuin sinun peruukkisi?


      • Anonyymi

        Maailman onnellisin kansa juurikin siitä syystä, että emme tuppaa kenenkään reviirille ja suojelemme omaamme :))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman onnellisin kansa juurikin siitä syystä, että emme tuppaa kenenkään reviirille ja suojelemme omaamme :))

        Niin juuri, kunnioitamme itseämme ja muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin juuri, kunnioitamme itseämme ja muita.

        just ja eikä lääpitä ja hipeloida ketä sattuu,
        jokin roti sentään pitää ihmisellä olla !


    • Anonyymi

      Haluaisin koskettaa ihmistä. Viimeisestä on aikaa.
      Haluaisin ottaa ihmistä kädestä ja silittää sitä hellyydellä.
      Haluaisin silittää ihmisen tukkaa hellyydellä.
      Haluaisin sulkea syliini läheisyyttä tarvitsevan ihmisen
      ja kuunnella hiljaa hänen sydämensä ääntä.
      Saisin itsekin läheisyyttä, jota tarvitsisin.

    • Anonyymi

      Kyllähän silloin tällöin tulee halatuksi ja pussatuksi. Ei tosin mainittavasti oman kumppanin kanssa..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2719
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      351
      2571
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2180
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1856
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1763
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1754
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      69
      1704
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      126
      1618
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1399
    Aihe