Jokainen on oman peräreikämsä ympärys.
Oli asia mikä tahansa
29
534
Vastaukset
- Anonyymi
Ääneen voi huutaakin.
- Anonyymi
kuditss
- Anonyymi
Johtajan arvovalta ei kärsi, jos myöntää, että henkilöstöllä on hyvä ratkaisu sulun estämiseksi
"Ei se laske johtajan arvovaltaa, kun kysyy. Se laskee, kun tekee huonoja päätöksiä
Heikki Korppi kirjoitti vuodeosastojen kiinni laittamisesta (SS 12.4.). Joku voisi kuvitella, että tämä on hyvinvointialueiden nousun aikaa: saadaan paikalliset työntekijät aktivoitumaan ja tekemään hyviä, ellei erittäin hyviä, ehdotuksia johtajille ja päättäjille, miten saadaan hommat hoitumaan.
Nasevasti kuitattiin ”väärin, ei käy”.
Saa nähdä, kuinka hyvä siitä uudesta ja paremmasta tuusniemeläisille oikeen tuleekaan.
Puutunpa johtamiseen. Hyvä johtaja kuuntelee alaisiaan ja heidän toiveitaan ja ottaa ne huomioon päätöksenteossa. Hyvä johtaja ottaa tässä tapauksessa huomioon myös asiakkaat ja heidän toiveensa sekä mahdollisuuden tavata omaisiaan.
Johtamisen kannalta yksi tärkeä elementti, päätös, tuli heti. Nyt kun valmiiksi mietitty, paikallisesti erittäin hyvin toimiva ratkaisu menee uusiksi, saa nähdä, kuinka hyvä siitä uudesta ja paremmasta tuusniemeläisille oikeen tuleekaan lisäpaikkoineen ilman lisäkustannuksia.
Johtajan pätevyyden kannalta ajateltuna hänellä on oltava parempi esitys takataskussaan.
Yleensä kannattaa kuunnella niitä, jotka tekevät kyseisillä paikoilla töitä. He miettivät, miten tämä voitaisiin tehdä helpommin ja pienimmällä mahdollisella voimainponnistelulla jo ihan oman työhyvinvointinsa takia. Ei se laske johtajan arvovaltaa, kun kysyy. Se laskee, kun tekee huonoja päätöksiä. - Anonyymi
Mikä tää kuditss ,ylilaudallakin jauhavat??
- Anonyymi
Hulluutta on kyllä.
- Anonyymi
Metsäteollisuuden nopeasti heikentyneet suhdannenäkymät ja epävarma markkinatilanne vaikuttavat negatiivisesti VR:n tavaraliikenteen volyymeihin. Tilanteen vuoksi VR käynnistää mahdollista töiden sopeuttamistarvetta koskevat muutosneuvottelut.
– VR:n tavaraliikenteen tilanne on jo entuudestaan haastava korkean inflaation sekä idänliikenteen päättymisen vuoksi ja viimeisen vuosineljänneksen vertailukelpoinen tulos tappiollinen. Joudumme harkitsemaan töiden tilapäistä sopeuttamista tavaraliikenteeseen liittyvissä toiminnoissa, koska edellytyksemme tarjota töitä vähenevät tilapäisesti, VR:n logistiikkajohtaja Eljas Koistinen kertoo.
Sopeuttamistoimia koskevat muutosneuvottelut käynnistyvät 29. toukokuuta. Mahdollisia toimia voisivat olla lomautukset, jotka pyrittäisiin pitämään mahdollisimman lyhytaikaisina, riippuen metsäteollisuuden kuljetusten kysynnän elpymisestä. Lomautustarvetta vähentäisivät esimerkiksi vapaaehtoiset palkattomat vapaat ja perhevapaat, lomien siirto sekä lomarahojen vaihto vapaiksi.
Muutosneuvotteluiden piirissä on logistiikan ja junaliikennöinnin henkilöstö, yhteensä noin 1 900 henkilöä. Mahdolliset sopeutustarpeet tarkentuvat prosessin edetessä ja voivat vaihdella paikkakunnittain, toimipisteittäin ja toiminnoittain. Mahdolliset lomautukset kestäisivät enintään 90 päivää. Lomautukset voitaisiin toteuttaa useissa erissä tämän vuoden loppuun mennessä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metsäteollisuuden nopeasti heikentyneet suhdannenäkymät ja epävarma markkinatilanne vaikuttavat negatiivisesti VR:n tavaraliikenteen volyymeihin. Tilanteen vuoksi VR käynnistää mahdollista töiden sopeuttamistarvetta koskevat muutosneuvottelut.
– VR:n tavaraliikenteen tilanne on jo entuudestaan haastava korkean inflaation sekä idänliikenteen päättymisen vuoksi ja viimeisen vuosineljänneksen vertailukelpoinen tulos tappiollinen. Joudumme harkitsemaan töiden tilapäistä sopeuttamista tavaraliikenteeseen liittyvissä toiminnoissa, koska edellytyksemme tarjota töitä vähenevät tilapäisesti, VR:n logistiikkajohtaja Eljas Koistinen kertoo.
Sopeuttamistoimia koskevat muutosneuvottelut käynnistyvät 29. toukokuuta. Mahdollisia toimia voisivat olla lomautukset, jotka pyrittäisiin pitämään mahdollisimman lyhytaikaisina, riippuen metsäteollisuuden kuljetusten kysynnän elpymisestä. Lomautustarvetta vähentäisivät esimerkiksi vapaaehtoiset palkattomat vapaat ja perhevapaat, lomien siirto sekä lomarahojen vaihto vapaiksi.
Muutosneuvotteluiden piirissä on logistiikan ja junaliikennöinnin henkilöstö, yhteensä noin 1 900 henkilöä. Mahdolliset sopeutustarpeet tarkentuvat prosessin edetessä ja voivat vaihdella paikkakunnittain, toimipisteittäin ja toiminnoittain. Mahdolliset lomautukset kestäisivät enintään 90 päivää. Lomautukset voitaisiin toteuttaa useissa erissä tämän vuoden loppuun mennessäPuskaradiossa julkisuuden kipeät Jonnet vohjaa ukrailaisten avustamista. Ei kaikki crismas jonnet pääse eduskuntaan.
Ukrainalaisten turvallisuuden tunteen takaamiseksi avustukset hoitaa SPR ja seurakunta. Kohta joku Jonne vie Mersulla nuoren naisen Tahinlammelle polkupyörän koe ajoon.
Yhdellä puhelinsoitolla kilahtaa rahaa vaikka joka päivä avustuksena ilman nimellä mainiten puskaradiossa. Talkoita se on tehnyt Kimonen kun vei tavaraa.. Älkää Jonnet laittako ukrainalaisiä velan tunteeseen. Järjestöt ja esim feria osaa koordinoita avun hienotunteisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puskaradiossa julkisuuden kipeät Jonnet vohjaa ukrailaisten avustamista. Ei kaikki crismas jonnet pääse eduskuntaan.
Ukrainalaisten turvallisuuden tunteen takaamiseksi avustukset hoitaa SPR ja seurakunta. Kohta joku Jonne vie Mersulla nuoren naisen Tahinlammelle polkupyörän koe ajoon.
Yhdellä puhelinsoitolla kilahtaa rahaa vaikka joka päivä avustuksena ilman nimellä mainiten puskaradiossa. Talkoita se on tehnyt Kimonen kun vei tavaraa.. Älkää Jonnet laittako ukrainalaisiä velan tunteeseen. Järjestöt ja esim feria osaa koordinoita avun hienotunteisesti.Mistä näitä Virosia siunaantuu. Isä oli pappi. Yksi on radiotoimittaja. Yksi on perherapeutti. Onko kolmas tänne ilmaantunut vapiksen saarnamies. Paljon haetaan julkisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä näitä Virosia siunaantuu. Isä oli pappi. Yksi on radiotoimittaja. Yksi on perherapeutti. Onko kolmas tänne ilmaantunut vapiksen saarnamies. Paljon haetaan julkisuutta.
Kymmenistä perheistä on haettu pakettiautolla sohvakalusteita, sänkyjä ja pöytiä ukrainalaisille. Eikä niistä ole puskaradioon nimiä laitettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kymmenistä perheistä on haettu pakettiautolla sohvakalusteita, sänkyjä ja pöytiä ukrainalaisille. Eikä niistä ole puskaradioon nimiä laitettu.
Romaneille nyt äkkiä lisää tukia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Romaneille nyt äkkiä lisää tukia.
Lisä tukia..mulla on jäänyt sairaalaan palauttamatta kepit.Saa hakea tuet kuka kerkii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisä tukia..mulla on jäänyt sairaalaan palauttamatta kepit.Saa hakea tuet kuka kerkii.
Moni virolainen on antanut ukrainalaiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni virolainen on antanut ukrainalaiselle.
No sinulla puhe siitä mistä puute. Hommaa seksileluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kymmenistä perheistä on haettu pakettiautolla sohvakalusteita, sänkyjä ja pöytiä ukrainalaisille. Eikä niistä ole puskaradioon nimiä laitettu.
Voi eikä romanit saaneet mitään ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi eikä romanit saaneet mitään ??
Kun ensimmäinen avustus peräkärry keräyspisteenä niin siinä pari miestä katseli kuin ottaakseen jotakin.
Niin se jäteasemallakin. Parhaat pyörät ja kuparikaapelit viedään kopin taakse talteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ensimmäinen avustus peräkärry keräyspisteenä niin siinä pari miestä katseli kuin ottaakseen jotakin.
Niin se jäteasemallakin. Parhaat pyörät ja kuparikaapelit viedään kopin taakse talteen.Onko vironen ja virolainen sama.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisä tukia..mulla on jäänyt sairaalaan palauttamatta kepit.Saa hakea tuet kuka kerkii.
Hehee.
- Anonyymi
Kohta sataaaaa.
- Anonyymi
Onneksi on oma elämä ja kuviot kaukana Pieksämäeltä.
- Anonyymi
Tämmöisellä helteellä kyllä.
- Anonyymi
Suyki suyki suyki!!?
- Anonyymi
Tietääkseni kymmenkunta prosenttia tavaraliikenteestä on muilla kuin VR:llä. Mutta heidän kuljettajat ovat samanlaisia veturinkuljettajia kuin mekin, Huupponen muistuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietääkseni kymmenkunta prosenttia tavaraliikenteestä on muilla kuin VR:llä. Mutta heidän kuljettajat ovat samanlaisia veturinkuljettajia kuin mekin, Huupponen muistuttaa.
Kotimaan kuljetuksissa tiekuljetusten suuri osuus (noin 90 %) kuljetetuista tonneista on pysynyt melko tasaisena. Myös kuljetussuoritteessa tiekuljetuksilla on merkittävin rooli, kun raide- ja vesikuljetusten osuus on yhteensä vajaa kolmannes tonnikilometreistä. Osaltaan tiekuljetusten osuuden pientä nousua viime vuosikymmenen aikana selittävät muun muassa kuorma-autojen tieliikenteessä suurimman sallitun kokonaismassan nosto 76 tonniin vuonna 2013 sekä rautatiekuljetuspalvelujen keskittäminen vain yli 10 vaunun vaunuryhmäkuljetuksiin ja kokojunakuljetuksiin. Myös yksittäisten suurten rautatiekuljetusvirtojen pienenemisellä on ollut vaikutusta osuuksien muutokseen.
Myös lentoliikenteessä kuljetetaan rahtia, mutta kuljetettujen tonnien määrä on murto-osa muihin kuljetusmuotoihin verrattuna. Sen takia lentoliikennettä ei ole huomioitu näissä tarkasteluissa. Lentoliikenteen rahtimäärästä on oma erillinen kuvaus.
Kuljetusmuotojen osuudet kotimaan kuljetuksista
Pylväskaavio 3 sarjalla.
(milj. tonnia)
Esitä kaavio taulukkomuodossa.
Kaaviossa on 1 X-akseli, jossa on values. Alue alkaen 2010.9 ja päättyen 2021.1.
Kaaviossa on 1 Y-akseli, jossa on %-osuus. Alue alkaen 0 ja päättyen 100.
Interaktiivinen kaavio päättyy
Tallenna kuvion tiedot CSV-tiedostona
Kuljetusmuotojen osuudet kotimaan kuljetussuoritteesta
Pylväskaavio 3 sarjalla.
(milj. tonnikm)
Esitä kaavio taulukkomuodossa.
Kaaviossa on 1 X-akseli, jossa on values. Alue alkaen 2010.9 ja päättyen 2021.1.
Kaaviossa on 1 Y-akseli, jossa on %-osuus. Alue alkaen 0 ja päättyen 100.
Interaktiivinen kaavio päättyy
Tallenna kuvion tiedot CSV-tiedostona
Ulkomaan kuljetusten määrät ovat viimeisen vuosikymmenen aikana vaihdelleet 106–124 miljoonan tonnin ja kuljetussuorite 174–246 miljardin tonnikilometrin välillä (rautatiekuljetustilastoissa huomioitu vain kansainvälinen liikenne). Kuljetusmäärät ovat hiukan laskeneet vuodesta 2018, mutta ovat samalla tasolla kuin noin vuosikymmen sitten. Kuljetussuoritteet laskivat vuoteen 2015, jonka jälkeen ne ovat nousseet viime vuotta lukuun ottamatta. Myös ulkomaankuljetuksissa ovat vaikuttaneet finanssikriisin aiheuttama lasku ja muun muassa paljon kuljetuksia synnyttävän metsäteollisuuden positiivinen kehitys.
Ulkomaan kuljetuksissa vesikuljetusten osuus (yli 80 %) kuljetetuista tonneista on selvästi muita kuljetusmuotoja suurempi johtuen muun muassa maantieteellisistä ja kuljetustaloudellisista syistä. Raidekuljetusten osuus on reilut 10 %. Kuljetussuoritteessa vesikuljetusten osuus lähentelee 100 %:a. - Anonyymi
Huono on sen firma.
- Anonyymi
Life goes on.
- Anonyymi
Veturinkuljettaja kurssilla pitäisi opettaa totuuden puhumista.
- Anonyymi
Narsisti ottaa uhrinsa pihteihinsä pikkuhiljaa. Uhri uppoaa syvälle syyllisyyden syövereihin ja menettää itsetuntonsa. Narsistin lukko-otteesta pääsee kuitenkin irti. Siihen auttaa luja tahto ja usko omaan itseensä
- Anonyymi
Nyt kun Pieksämäellä kerätään kymmeniä polkupyöriä kunnostettavaksi pitää niihin kaivertaa puhelinnumero johon pyörän voi palauttaa. Silloin toteutuu kuluttaja periaate. Se joka toimittaa ottaa myös hylätyn pyörän takaisin vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kun Pieksämäellä kerätään kymmeniä polkupyöriä kunnostettavaksi pitää niihin kaivertaa puhelinnumero johon pyörän voi palauttaa. Silloin toteutuu kuluttaja periaate. Se joka toimittaa ottaa myös hylätyn pyörän takaisin vastaan.
Mykkäaelle tiedoksi että tiedoksi että tuo pyörankerääjä ole Pieksämäellä enää vuodenvaihteessa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta3165579Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2751580Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661466eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1261412Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1091358- 941305
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311212Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä591136- 172938
- 37906