Oletteko maistaneet tai syöttekö ylipäätään vege-juustoja? Mitä olette mieltä? Mikä juusto on suosikki?
Itse ostin kokeeksi yhden paketin, ei paha.
Vegejuustoista
22
167
Vastaukset
- Anonyymi
Tästä kirjoituksesta utelinaana aion kokeeksi yhden ostaa. Katsoin googlesta. Voisi olla hyvä Rainbow Vegan Cheddar flavour viipaleet 200g. Ehkä sitä kokeilen.
Viisastun jos laitan lapsenlapselle pöytään, mitään en kerro. Viimeksi kerroin, että juusto on 5%:sta Polaria. Nuori mies venäytti naamansa ja siirtyi halpaan tarjouskermajuustopalaan, jota olin varmuuden vuoksi ostanut.
Leikkaan pikkusormen paksuisen palan Polaria ja natustelen hedelmien ja kasvisten jälkeen. Saanen happohyökkäyssalpaajan ja voi että on terveellinen olo.Minä syön normisti Edam 17%. Kuitenkin ostin tässä lähiaikoina kahvilassa täytetyn vegesämpylän jossa oli vegejuustosiivu ja se oli hyvää. Siitä uteliaisuuteni heräsi ja ostin kaupasta paketin vegejuustoa niitähän on monenlaista. Ihan hyvää ja syötäbää# voinen seuraavaksi ostaa toisenlaista ihan vaan makumatkailun vuoksi.
- Anonyymi
En ole maistanut vegejuustoa, vaikka minulla ei ole mitään sitä vastaankaan,
mutta miksi pitäisi syödä vegejuustoa ? Juusto on tärkeä kalsiuminlähde,
onko vegejuustoissa sitä yhtä runsaasti ?
Radikaaleja ilmastotekoja en pakota enää itseäni tekemään enkä edes tiedä
mikä on vege- tai oikean juuston hiilijalanjäljen ero.Ei kenenkään pitäisi, saa syödä jos haluaa. Itse en vielä ole ehtinyt tarkempaan syyniin. Voi olla että en jatkossa ihan pelkästään heittäydy vegejuusto- ostajaksi.
- Anonyymi
Yhden siivun maistanut enkä tykännyt, sama kävi vegekinkun kanssa. Muita en edes viitsi maistaa. Surkeita tekeleitä liudalla lisäaineita Y Ä K
Tyttäreni saa usein maistiaisia erilaisista uutuuksista kauppiaalta ruokatarviketilauksensa mukana ja heilläkin menneet maistamisen jälkeen roskiin, ei edes lapset ole tykänneet ja minä saan sitä kautta tiedon kannattaako ostaa vai ei. Tähän mennessä ei ole sellaista ollut minkä olisivat kokonaan syöneet. Valmisruokiakaan eivät juuri käytä.
ent kyökkipiika- Anonyymi
Komppaan, Härkis ja Nyhtökaura aikanaan eivät olleet mieluisia kokemuksia. mutta joskus kokeilen uuttakin pelkästään "yleistiedon" takia, että tiedän mistä puhutaan.
Joku kysyi ravintoaineita, tuo vegejuusto sisältää, yllätys yllätys, missä proteiini, ostankohan sittenkään, kalsiumista ei mitään mainintaa vaikka yritin erikseen hakea.
Rainbow Vegan Cheddar flavour viipaleet 200g
Ravintoarvoilmoitus per. 100g/100ml. RI*
Energiaa. 1150 kJ / 275 kcal. 13,75%
Rasvaa. 23 g. 32,86%, josta tyydyttyneitä rasvoja. 14 g. 70%
Hiilihydraattia. 17 g. 6,54%
Hiilihydraattia, joista sokereita. 0 g. 0%
Ravintokuitua. 10 g.
Proteiinia. 0 g. 0% - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Komppaan, Härkis ja Nyhtökaura aikanaan eivät olleet mieluisia kokemuksia. mutta joskus kokeilen uuttakin pelkästään "yleistiedon" takia, että tiedän mistä puhutaan.
Joku kysyi ravintoaineita, tuo vegejuusto sisältää, yllätys yllätys, missä proteiini, ostankohan sittenkään, kalsiumista ei mitään mainintaa vaikka yritin erikseen hakea.
Rainbow Vegan Cheddar flavour viipaleet 200g
Ravintoarvoilmoitus per. 100g/100ml. RI*
Energiaa. 1150 kJ / 275 kcal. 13,75%
Rasvaa. 23 g. 32,86%, josta tyydyttyneitä rasvoja. 14 g. 70%
Hiilihydraattia. 17 g. 6,54%
Hiilihydraattia, joista sokereita. 0 g. 0%
Ravintokuitua. 10 g.
Proteiinia. 0 g. 0%Onpas vegejuuston ravintoarvoltaan heikko tuote ! Perinteisestä juustosta saa
sekä kalsiumia että proteiinia ja hitusen muutakin, mitä maidossa on
esim. B12 vitamiinia.
Nuo kaikki kolme ovat erikoisesti ikääntyvälle hyvin tärkeitä aineita.
Hyvä kun asia tuli esiin !
- Anonyymi
Liha on paras B12 vitamiinin lähde. Vegelihassa ei ole sitä,
Jos jättää lihan pois ruokavaliosta on tarpeellista ottaa
purkista B-monivitamiinia mieluummin. Kaikki B-vitamiinit on tärkeitä. Minä olen ostanut härkistä, käyttänyt sitä jauhelihan sijaan joissain ruoissa samoin soijarouhetta. Ajatuksena jatkossa ehkä pitää ruokailussa kasvisruokapäivä. Soijajogurtista sen sijaan en tykännyt mutta tulipahan kokeiltua sitäkin.
- Anonyymi
Hyvä kun muistutit.
Ollut pitkään tarkoituksena ostaa kaupasta soijarouhetta, ikinä en ole muistanut. Ei mulla mitään jauhelihaa vastaan ole, mutta soijarouhe ois halvempaa ja sitä voi säilyttää kuivamuonakaapissa. Kun usein sattuu, pitäis tehdä ruokaa ja värkit vähissä, eikä viiti yhtä jauhelihapakettia lähteä ostamaan. Ja tietenkin soijalla vois korvata osan jauhiksesta, sais niinkuin säästöäkin.
Ollut ihan ok-kokemuksia vegemurkinoista. Mutta mua nyppii jotenkin niiden kutsuminen "korvikkeiksi" tai just vegejuustoiksi. Samantyyppisiä ruoka-aineita, joista voi tehdä suunnalleen samanlaisia pöperöitä, kuin elukkapohjasistakin elintarvikkeista. Mutta omia tuotteitaan. Muistin mukaan ollut oikeusriitaa jostain vegepihvin kutsumisesta pihviksi, en tiedä.
Mainiten, vegemöttönen on mun mielestä paljon maukkaampi, kuin tavallinen möttönen. Noihin vegejuttuihin käytetään usein kalliin lihan sijasta paljon mausteita, sipuleita jne makua tuomaan ja net siis on maultaan hyviä. Ainoo hankalampi juttu lie koostumus ja ulkonäkö, mutta kun ei vegeä pitäiskään verrata muihin elintarpeisiin siis.
Vegejuustoa en kai ole maistanut, kaitpa johonkin hesen juustopurilainen on myytävänä vegeversionakin? Juustoja niin monenlaisia, ei kaikki normijuustotkaan ole häävejä mun mielestä, ties vaikka vege ois maistuvaakin. Pitää kokeilla joskus.
Mutta tosta paljon keuhkotusta kauramaidosta en ole innostunut. Mä käytän maitoa lähinnä kahviin, siis kevytkermaa, tavallinenkin käy. Mun mielestä kaurakahvikerma ei toiminut. Se ei ollut tarpeeksi rasvaista ja lisäks se oli kummallisen makeeta. Kyllä sellasta kahvia pystyy juu dokaamaan, mutta se on sitten eri juoma, kuin kermakahvi.
Samaa vikaa ollut vegemakkaroissa, sen verran erilaisia tuotteita, kuin tavalliset. Mutta ollut pirun hyvää punajuurigrillimakkaraa. Nooh, siinä oli 20 prossaa punajuusta, muuten normaali lihamakkara. Mutta net oli sairaan hyviä. Periaatteessa kai samantyyppinen resepti, kuin lindströmin pihveissä. Se oli snadi makkaratehdas keskisuomessa, joka sitä valmisti. Ikävä kyllä tehdas on lopettanut.
Meinaan siis, vege on ok kyllä. Mutta tavallaan puuttuu semivege-osasto. Just kuin makkara, vois tehdä muitakin tuotteita semiversioina, ei liian puritaanisesti. Toki osa jengistä syö vaan vegeä, mutta enin osa, meitsikin on sekasyöjä. Ois markkinarakoa tehdä tuotteita, joissa ois vaan eläinperäisten aineiden määrää vähennetty lisäämällä vegeä.
Milloin joku keksii vegekalan? Sitä kaivattais, kala kallista ja tympeetä perkata. Noh, suramipuikkoja toki on, netkin vähän semivegeä. Mutta juu, vegelohta uuniin, sitä tarvittais.
=DW= Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kun muistutit.
Ollut pitkään tarkoituksena ostaa kaupasta soijarouhetta, ikinä en ole muistanut. Ei mulla mitään jauhelihaa vastaan ole, mutta soijarouhe ois halvempaa ja sitä voi säilyttää kuivamuonakaapissa. Kun usein sattuu, pitäis tehdä ruokaa ja värkit vähissä, eikä viiti yhtä jauhelihapakettia lähteä ostamaan. Ja tietenkin soijalla vois korvata osan jauhiksesta, sais niinkuin säästöäkin.
Ollut ihan ok-kokemuksia vegemurkinoista. Mutta mua nyppii jotenkin niiden kutsuminen "korvikkeiksi" tai just vegejuustoiksi. Samantyyppisiä ruoka-aineita, joista voi tehdä suunnalleen samanlaisia pöperöitä, kuin elukkapohjasistakin elintarvikkeista. Mutta omia tuotteitaan. Muistin mukaan ollut oikeusriitaa jostain vegepihvin kutsumisesta pihviksi, en tiedä.
Mainiten, vegemöttönen on mun mielestä paljon maukkaampi, kuin tavallinen möttönen. Noihin vegejuttuihin käytetään usein kalliin lihan sijasta paljon mausteita, sipuleita jne makua tuomaan ja net siis on maultaan hyviä. Ainoo hankalampi juttu lie koostumus ja ulkonäkö, mutta kun ei vegeä pitäiskään verrata muihin elintarpeisiin siis.
Vegejuustoa en kai ole maistanut, kaitpa johonkin hesen juustopurilainen on myytävänä vegeversionakin? Juustoja niin monenlaisia, ei kaikki normijuustotkaan ole häävejä mun mielestä, ties vaikka vege ois maistuvaakin. Pitää kokeilla joskus.
Mutta tosta paljon keuhkotusta kauramaidosta en ole innostunut. Mä käytän maitoa lähinnä kahviin, siis kevytkermaa, tavallinenkin käy. Mun mielestä kaurakahvikerma ei toiminut. Se ei ollut tarpeeksi rasvaista ja lisäks se oli kummallisen makeeta. Kyllä sellasta kahvia pystyy juu dokaamaan, mutta se on sitten eri juoma, kuin kermakahvi.
Samaa vikaa ollut vegemakkaroissa, sen verran erilaisia tuotteita, kuin tavalliset. Mutta ollut pirun hyvää punajuurigrillimakkaraa. Nooh, siinä oli 20 prossaa punajuusta, muuten normaali lihamakkara. Mutta net oli sairaan hyviä. Periaatteessa kai samantyyppinen resepti, kuin lindströmin pihveissä. Se oli snadi makkaratehdas keskisuomessa, joka sitä valmisti. Ikävä kyllä tehdas on lopettanut.
Meinaan siis, vege on ok kyllä. Mutta tavallaan puuttuu semivege-osasto. Just kuin makkara, vois tehdä muitakin tuotteita semiversioina, ei liian puritaanisesti. Toki osa jengistä syö vaan vegeä, mutta enin osa, meitsikin on sekasyöjä. Ois markkinarakoa tehdä tuotteita, joissa ois vaan eläinperäisten aineiden määrää vähennetty lisäämällä vegeä.
Milloin joku keksii vegekalan? Sitä kaivattais, kala kallista ja tympeetä perkata. Noh, suramipuikkoja toki on, netkin vähän semivegeä. Mutta juu, vegelohta uuniin, sitä tarvittais.
=DW=Vegemakkara minulla vielä kokeilematta. Häytyypi joku päivä ostaa ja naistaa. Srkasyöjänä minäkin aion pysyä. Viimeinen vouhotus oli vähähiilihydraattiset 6vk, kokemus sekin.
- Anonyymi
Siili2 kirjoitti:
Vegemakkara minulla vielä kokeilematta. Häytyypi joku päivä ostaa ja naistaa. Srkasyöjänä minäkin aion pysyä. Viimeinen vouhotus oli vähähiilihydraattiset 6vk, kokemus sekin.
Makkaroita monenaisia.
Varoiittaisin muumakkarasta. Se on niinkuin kiinteää, ruskeaa hernekeittoa, joka ikävä kyllä ei edes maistu hernekeitolle. Siinä ei ole kuorta, eikä sen paistaminen oikein onnistu, koska se leviää pannulle. Raakana kummallinen maku vaan korostuu.
Makkaroissa kai ongelmaa myös rasvaisuuden kans ja just toi koostumus ilmeisen hankala asia. Mutta, aikanaan suomen suosituimman vihanneksen arvonimeä kantoi hkblöö. Noh, ei se ihan pottujauhoista tehtyä koskaan ole ollut, mutta mun mielestä parhaat grillimakkarat on jauhoisia ja rasvaisia. Luulis olevan helppo tehdä vegemakkara jauhoista, mutta ainakin mun kokemuksien mukaan niihin ei saada tarpeeksi kovaa rasvaa. Sinällään, ei makkarassa juuri liha maistu, mausteet kyllä
Noh, mä lopetin makkaran ostamisen muutama vuos sitten. Lähinnä syy oli se, se oli vaan piintynyt tapa, joka kerta kun kaupassa kävi, lopuks lastan kärryihin lenkin. Ei mulla makkaraa vastaan sinällään muuta ole, hyvää, halpaa, monikäyttöistä murkinaa. Nykytisin syön kyllä lenkkiäkin joskus, mutta se pitää niinkuin laittaa ostoslistalle, ei ostaa muitten ruokien ohella.
Ai niin, kun lopetin makkaran ostamisen, aloin syömään kaurapuuroa, jollakinhan se maha pitää täyttää. Joopajoo. Hyvää ja terveellistä, halpaakin. Kun ei ole, Puuroon pitää laittaa marjoja tms, että saa makua. Ja marjojen lisäks sokeria. Tietysti suolaa. Ja kunnon voisilmä. Hitto, ei meillä ennen kulunut voita tai sokeria, juuri suolaakaan oikein ollenkaan, nyt niitä pitää jatkuvasti kaupasta kantaa.
Ainiin. Joskus ostin kai prismasta oikein hyviä porkkanamakkaroita. Net kai oli semivegeä. Mutta kivan oransseja pikkumakkaroita ja lisäks oikein hyviä Olen myöhemminkin niitä katellut kaupoista, muttei ole saatunu silmiin, liekö niittenkin tekeminen lopetettu, en tiedä.
Mutta kyllä makkaroissa ois saumaa vegetuotteille. Ongelma voi olla vähän hintakin, euron lenkki on euron lenkki, ei sillä erikoistuotetta saa tehtyä. Jostain härkiksestä vois ihan hyvin kehittää makkaran. Kun vege on vieläkin vähän erikoistuote, ei sitä jokatehdas saa kannattavasti tehtyä.
Mielenkiinnolla jään odottelemaan vegemeetvurstia :D
=DW= Anonyymi kirjoitti:
Makkaroita monenaisia.
Varoiittaisin muumakkarasta. Se on niinkuin kiinteää, ruskeaa hernekeittoa, joka ikävä kyllä ei edes maistu hernekeitolle. Siinä ei ole kuorta, eikä sen paistaminen oikein onnistu, koska se leviää pannulle. Raakana kummallinen maku vaan korostuu.
Makkaroissa kai ongelmaa myös rasvaisuuden kans ja just toi koostumus ilmeisen hankala asia. Mutta, aikanaan suomen suosituimman vihanneksen arvonimeä kantoi hkblöö. Noh, ei se ihan pottujauhoista tehtyä koskaan ole ollut, mutta mun mielestä parhaat grillimakkarat on jauhoisia ja rasvaisia. Luulis olevan helppo tehdä vegemakkara jauhoista, mutta ainakin mun kokemuksien mukaan niihin ei saada tarpeeksi kovaa rasvaa. Sinällään, ei makkarassa juuri liha maistu, mausteet kyllä
Noh, mä lopetin makkaran ostamisen muutama vuos sitten. Lähinnä syy oli se, se oli vaan piintynyt tapa, joka kerta kun kaupassa kävi, lopuks lastan kärryihin lenkin. Ei mulla makkaraa vastaan sinällään muuta ole, hyvää, halpaa, monikäyttöistä murkinaa. Nykytisin syön kyllä lenkkiäkin joskus, mutta se pitää niinkuin laittaa ostoslistalle, ei ostaa muitten ruokien ohella.
Ai niin, kun lopetin makkaran ostamisen, aloin syömään kaurapuuroa, jollakinhan se maha pitää täyttää. Joopajoo. Hyvää ja terveellistä, halpaakin. Kun ei ole, Puuroon pitää laittaa marjoja tms, että saa makua. Ja marjojen lisäks sokeria. Tietysti suolaa. Ja kunnon voisilmä. Hitto, ei meillä ennen kulunut voita tai sokeria, juuri suolaakaan oikein ollenkaan, nyt niitä pitää jatkuvasti kaupasta kantaa.
Ainiin. Joskus ostin kai prismasta oikein hyviä porkkanamakkaroita. Net kai oli semivegeä. Mutta kivan oransseja pikkumakkaroita ja lisäks oikein hyviä Olen myöhemminkin niitä katellut kaupoista, muttei ole saatunu silmiin, liekö niittenkin tekeminen lopetettu, en tiedä.
Mutta kyllä makkaroissa ois saumaa vegetuotteille. Ongelma voi olla vähän hintakin, euron lenkki on euron lenkki, ei sillä erikoistuotetta saa tehtyä. Jostain härkiksestä vois ihan hyvin kehittää makkaran. Kun vege on vieläkin vähän erikoistuote, ei sitä jokatehdas saa kannattavasti tehtyä.
Mielenkiinnolla jään odottelemaan vegemeetvurstia :D
=DW=Unohditko kaurapuurosta raejuuston?
Siili2 kirjoitti:
Unohditko kaurapuurosta raejuuston?
Ja entäs tämä, ei makkara mutta metwurstin makuinen kasvisleikkele?
"Kuluttaja-lehden kasvisleikkelevertailussa makutestin selväksi voittajaksi nousi meetvurstin makuinen Bon Soya-merkkinen savustettu kasvisleikkele"- Anonyymi
Minulla on joka viikko vähintään yksi kasvisruokapäivä, mutta en silloinkaan syö mitään teollisesti valmistettuja korvikkeita vaan itsetehtyä kasvisruokaa, esim kasvissosekeittoa tai kasviskiusausta ja niihin ostan ihan tuoreita kasviksia kaupan kasvis/juureshyllystä.
Riisiä en käytä vaan olen korvannut sen ohralla ja kauralla.
ent kyökkipiika Anonyymi kirjoitti:
Minulla on joka viikko vähintään yksi kasvisruokapäivä, mutta en silloinkaan syö mitään teollisesti valmistettuja korvikkeita vaan itsetehtyä kasvisruokaa, esim kasvissosekeittoa tai kasviskiusausta ja niihin ostan ihan tuoreita kasviksia kaupan kasvis/juureshyllystä.
ent kyökkipiikaKyllä itsetehty onkin parasta mutta joskus kiireessä voi turvautua valmisruokiinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ent kyökkipiikaNojoo.
Ite en kylä ole viittinyt ikinä tehdä ite makkaraa, tai juustoa. Makkaran tekeminen ehkä kiinnostaiskin, pitäis vaan hommata eka lihamylly ja savustin. Mutta paljon helpompi ostaa kaupasta valmiina ;D
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nojoo.
Ite en kylä ole viittinyt ikinä tehdä ite makkaraa, tai juustoa. Makkaran tekeminen ehkä kiinnostaiskin, pitäis vaan hommata eka lihamylly ja savustin. Mutta paljon helpompi ostaa kaupasta valmiina ;D
=DW=No en minäkään niitä makkaroita tee ja huonosti jopa kaupoista löytyy sellaista mitä voisin syödä mausteallergisena. Juusto pitää olla tavallista lehmänmaidosta tehtyä ja mielellään kermajuustoa tai muuta ns kovaa juustoa. Sitä mulla menee n. kilo viikossa, mennyt jo kohta 50 vuotta.
ent kyökkipiika
- Anonyymi
Rakastan kaikkia juustoja ja se näkyi vyötärössä.Kunnes löysin Lidi Vemondo vegab slices brtish style. Ihanaa ja vyötärö kaventunut sen myötä
- Anonyymi
Siili2 kirjoitti:
Häytyypä joskus kopata ostoskärryyn ihan maistamisen vuoksi. Missä kaupassa on myynnissä?
Lidl-kaupoissa myydään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423