Henk.koht.avustaja keikkatöissä yritysten kautta?

Anonyymi-ap

Jos haluaa tehdä vain keikkatöitä eri avustettavien luona niin lieneekö tuo mahdollista? Kun tuntuu siltä että joko vaivihkaa tai suoremmin tuputetaan samaa henkilöä avustamaan? Vai onkohan kyse siitä että esihenkilöillä ei ole aikaa ehdottaa uusia avustettavia. Jos on useampi paikka samana päivänä niin pitäisi osoitteitakin tarkistaa, että miten kauan menee toiseen paikkaan siirtyessä.

Aiemmin homma toimi aika hyvin, mutta sittemmin on esihenkilöt vaihtuneet ja lienee tehty muitakin muutoksia. Kiirettä, virheitä, epäselvyyttä. Tekstareihin ei aina tule vastausta ollenkaan.

Vai toimisikohan homma jos hakeutuisin johonkin toiseen firmaan keikkatöihin tämän nykyisen työn lisäksi. Jos siellä olisi asiat paremmin niin myöhemmin voisi vaihtaa kokonaan.

5

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä varmasti keikkalaisiakin tarvitaan lomittamaan jne. Mutta suurin osa avustettavista toivoo kaiketi vakituisia avustajia, tuttuja ja luotettavia, ettei tarvitse neuvoa ja opastaa.

• Anonyymi

Useimmat avustettavat ymmärrettävästi toivoisivat vakituisia avustajia eikä jatkuvasti vaihtuvia. Olen itse avustaja ja myös avustajan näkökulmasta aina uusiin paikkoihin meneminen ei ole mitenkään mukavaa. Olin aiemmin keikkailevana avustajana firmalle, jossa tein juuri vaihtuville avustettaville töitä, ja oli aika stressaavaa aina mennä uuteen paikkaan, josta ei yhtään tiennyt mitä siellä oli odotettavissa, varsinkin kun huomasin, etteivät firman antamat etukäteistiedot avustettavan tilanteesta suinkaan aina olleet ihan totuudenmukaisia.

Saman avustettavan keikkalaisena on helpompaa, mutta siinäkin on se tämän alan keikkatyön ongelma, että et oikeastaan ikinä ole kunnolla vapaalla kun puhelinsoitto firmasta voi tulla milloin vain. Vaikka ei tietenkään ole _pakko_ ottaa keikkaa vastaan niin ei sitä monesti oikein kehtaa kieltäytyäkään jos ei ketään muuta saada ja avustettava on pulassa kun vakituinen avustaja on vaikka sairastunut.

• Anonyymi

On myös mahdollista tehdä tuntipalkalla vakioasiakkaille ja ottaa lisäksi muuta keikkaa jos haluaa.
      Jos sitoudut kk-työntekijäksi, niin sinulla ei ole samaa vapautta valita.
      Työnantajia voi olla vaikka kuinka monta koska nykyään kaikille annetaan sama verokortti.
      Mietin itsekin nyt työnantajan vaihtoa koska ei ole enää yhtä mukavaa kun ennen.
      Syynä on huono johto.

• Anonyymi

Tänään kun olin eka kertaa eräällä avustettavalla, hän kyseli olisiko jatkossa mahdollista että tulisin klo 8 tai 9 aikaan. Selitin että olen firmalla keikkatyöntekijänä, mutta varmaan joskus onnistuukin tuohon aikaan tulla. Vähän myöhemmin hän alkoi taas puhumaan että jos vakituisesti tulisin... :(

Kun hänelläkin lähinnä 3 tunnin työvuoroja teen, niin en halua sitoutua niihin. Sittenhän en voisi ottaa niille päiville pidempää työvuoroa jos niitä olisikin tarjolla. Kun kuitenkaan monina päivinä ei ole kuin se 3 tuntia.

Ihmiset eivät juurikaan ajattele mitä sanovat. Tänäänkin tuo avustettava huomioi ääneen, miten nuori avustaja oli silittänyt lakanan ja se ei aivan täysin sileä ollut. Minun mielestäni se oli kyllä ihan hyvin silitetty. Varmasti minunkin tekemisissäni on monenlaista arvosteltavaa. Ironisesti ajattelen, että tällä palkalla ei kaikkea saa.

Ymmärrän kyllä, että ei ole kiva selittää aina uudelle työntekijälle mitä tehdään. Mutta jos ei ole kovin pikkutarkka niissä toiveissaan, niin useimmiten niihin pienellä ohjeistuksella valtaosa pystyy. Jonkinlaisen yleisohjeistuksen voi vaikka kirjoittaa paperille - ettei ihan joka asiaa tarvitse joka kerta toistella.

Haluan välttää liiallisen tuttavuuden avustettavan kanssa. Eräskin alkoi kyselemään missä kaikkialla olen elämäni aikana ollut töissä - koska kun firma on minut haastatellut niin kun hän ei tiedä minusta mitään - eikä sitten etukäteen tiedä, mitä minulle pitäisi neuvoa ja mitä etukäteen jo tiedän ja osaan. Sanoin siihen jotain ympäripyöreää, koska voin itse päättää mitä sanon henkilökohtaisista asioistani vai sanonko mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      33
      7482
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      21
      3370
    3. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1500
    4. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      29
      1417
    5. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      22
      1401
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      182
      1398
    7. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      146
      1285
    8. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      51
      1173
    9. Kehumisesta voi saada sakkoja?

Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v
      Sinkut
      174
      1040
    10. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      39
      986
    Aihe