Punainen Pelikaani 3/2023

42

1589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Apuja liljeroosin s. 30-31 ristikoon kiitos!

• Jos olit Ekin foorumissa Eero ja minulla Orree, hyvä että löysit tänne, jos haluat ratkaisusanoja.

Harmittaa, että Eki ei voi kertoa foorumistani, jossa voi antaa palkintoristikoihin vinkkejä eikä hä voi kertoa Suomi24:stä, josta saa palkintoristikohin ratkaisusanoja.

• Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Jos olit Ekin foorumissa Eero ja minulla Orree, hyvä että löysit tänne, jos haluat ratkaisusanoja.

Harmittaa, että Eki ei voi kertoa foorumistani, jossa voi antaa palkintoristikoihin vinkkejä eikä hä voi kertoa Suomi24:stä, josta saa palkintoristikohin ratkaisusanoja.

Annoin tähän vinkkejä - sopii käydä katsomassa. Tosin vielä kesken.

Annoin tähän vinkkejä - sopii käydä katsomassa. Tosin vielä kesken.

S. 30-31 ongelmat on selätetty, joten jos muilla on niissä ongelmia, voin sivuillani auttaa. Orree kävi sitten lävitse ongelmia sivuillani.

• Anonyymi

Patikoi kuvaaja retken, ikuisti hän keväisen hetken.

• Tuo ei takaa, että koko ristikko on ratkottu oikein

PuPesta ja Iisakista kysytään siksi, että jokainen kirjain pitää olla oikein. Missään mualla ei voida yhtä lailla auttaa löytämään täysin oikea ratkaisu. Täällä kysyjillä jää taatusti virheellisiä ratkontoja ristikkoon, sillä kaikkia virheitä ei ratkoja itse huomaa. Minäkään en heti kaikkia virheratkontoja ole huomannut. Joskus Magma-kaverini on huomannut virheen, joka jäi itseltäni huomaamatta. Kun ristikkoa tarkastelee itseni lisäksi, josku 1 tai 2 muuta henkilöä, virheet tulee melko todennäköisesti huomioitua. Jos haluaa varmistaa koko ristikon oikein ratkonnan, kannattaa kysyä minulta. Suurta massaa rn tosin voi auttaa.

Tuo ei takaa, että koko ristikko on ratkottu oikein

PuPesta ja Iisakista kysytään siksi, että jokainen kirjain pitää olla oikein. Missään mualla ei voida yhtä lailla auttaa löytämään täysin oikea ratkaisu. Täällä kysyjillä jää taatusti virheellisiä ratkontoja ristikkoon, sillä kaikkia virheitä ei ratkoja itse huomaa. Minäkään en heti kaikkia virheratkontoja ole huomannut. Joskus Magma-kaverini on huomannut virheen, joka jäi itseltäni huomaamatta. Kun ristikkoa tarkastelee itseni lisäksi, josku 1 tai 2 muuta henkilöä, virheet tulee melko todennäköisesti huomioitua. Jos haluaa varmistaa koko ristikon oikein ratkonnan, kannattaa kysyä minulta. Suurta massaa rn tosin voi auttaa.

Systeemi on tehty niin tietoturvalliseksi kuin mahdollista. Lähettäjästä ei kerätä tunnistetietoja. Vain lähetysaika ja yleensä sivu, jolta kuva on lähetetty, tulee tietooni. Kuvat siirretään tietokantaan eikä niitä voi löytää hakukoneilla, kuten Google. Tästä on erillinen säie foorumiosastolla, jossa kerron asiasta lisää.

Kuvista tulee seuraavan kaltainen viesti s-postiin (kuvan lähetyssivu ei aina ole oikein):

"Kuva lähetetty Tapiolle katsottavaksi tiistaina 09.  toukokuuta 2023 9:25 sivulta..."

Ks. lisää https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/ristikoiden-lahettaminen-minulle/#post-25916

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Systeemi on tehty niin tietoturvalliseksi kuin mahdollista. Lähettäjästä ei kerätä tunnistetietoja. Vain lähetysaika ja yleensä sivu, jolta kuva on lähetetty, tulee tietooni. Kuvat siirretään tietokantaan eikä niitä voi löytää hakukoneilla, kuten Google. Tästä on erillinen säie foorumiosastolla, jossa kerron asiasta lisää.

Kuvista tulee seuraavan kaltainen viesti s-postiin (kuvan lähetyssivu ei aina ole oikein):

"Kuva lähetetty Tapiolle katsottavaksi tiistaina 09.  toukokuuta 2023 9:25 sivulta..."

Ks. lisää https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/ristikoiden-lahettaminen-minulle/#post-25916

Tuo ei takaa, että amatöörisivustolle rakennettu lisähärpäke olisi turvallinen. Muistakaapa tekoälyhupsis.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo ei takaa, että amatöörisivustolle rakennettu lisähärpäke olisi turvallinen. Muistakaapa tekoälyhupsis.

Tein tekoälyn kanssa virheen, kun en käynyt läpi kaikkia asetuksia. Nyt tekoäly toimii niin, että kenenkään kirjoittelut eivät pääty tietooni. Muistutan, että lähetystoiminto on kovan luokan ammattilaisen koodaama eikä minun. Vain sen, minkä tekstin se näyttää s-postissa, olen määritellyt.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Tein tekoälyn kanssa virheen, kun en käynyt läpi kaikkia asetuksia. Nyt tekoäly toimii niin, että kenenkään kirjoittelut eivät pääty tietooni. Muistutan, että lähetystoiminto on kovan luokan ammattilaisen koodaama eikä minun. Vain sen, minkä tekstin se näyttää s-postissa, olen määritellyt.

Ja tästähän meillä on vain sinun sanasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Pahansuopana panetteluna 2023-05-09 09:43:40 koen. Kukaan ei ole koskaan siitä valittanut muusta kuin siitä, että se ei ole aina toiminut. Välillä siinä on ollut toimintahäiriöitä. Toimintahäiriöt johtuvat tietokantataulun korruptoitumisesta. Korjasin ongelmat poistamalla tietokantataulun ja luomalla sen uudestaan. Ihan amatööri en ole, koska olen käynyt datanomikoulutuksen.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja tästähän meillä on vain sinun sanasi.

Alun alkaenkaan ei ollut tarkoitus kerätä AI:llä toisten esitämiä kommentteja. Rekisteröintikään ei edellyttä oikeiden tietojen antamisesta vaadi. Kuvalähetys tehtiin alusta lähtien sillä perusteella, että söikytetään anonymiteetti sekä se, että kuvat eivät voi päätyä hakukoneiden kautta yleiseen jakeluun. Kuviin ei voi linkittää.

Alun alkaenkaan ei ollut tarkoitus kerätä AI:llä toisten esitämiä kommentteja. Rekisteröintikään ei edellyttä oikeiden tietojen antamisesta vaadi. Kuvalähetys tehtiin alusta lähtien sillä perusteella, että söikytetään anonymiteetti sekä se, että kuvat eivät voi päätyä hakukoneiden kautta yleiseen jakeluun. Kuviin ei voi linkittää.

Systeemiä on oletettavasti satoja kertoja käytetty. Epäluottamuksen kylväminen on kuitenkin pelkkää pahantahtoisuutta. Mutta joka tapauksessa palvelu on ainutlaatuinen. Epäluulon kylväjän ei tarvitse sitä käyttää - hän pitköön ristikoissaan ratkaisuvirheensä, joita uskon hänellekin PuPen ristikoihin joskus jäävän.

• Anonyymi

S. 29 Pitkälän oikea ylänurkka takkuaa pahasti. Voisiko saada sen verran apuja, että joku kertoisi onko ohjelmallisen… subtv, juontaja… annan ja onnela suruton?

• Voisin auttaa sivuillani sinua toisella tavalla.

Et voi tuossa muodossa esittää kysymystäsi sivuillani, mutta voisin kertoa, oletko mielestäni ratkonut ristikon oikein, mikäli lähetän privaatisti siitä kuvan sivuston kuvanlähetystoiminnalla. Siitä tullaan varmaan jossakin vaiheessa kysymään.

Voit tällöin esittää kysymyksen
        "S. 29 Pitkälän oikea ylänurkka takkuaa pahasti. Voisiko saada sen verran apuja, että kertoisitko sainko mielestäsi vihjeisiin ohjelmallinen, juontajja ja onnela oikean ratkaisusanan?"

Voisin auttaa sivuillani sinua toisella tavalla.

Et voi tuossa muodossa esittää kysymystäsi sivuillani, mutta voisin kertoa, oletko mielestäni ratkonut ristikon oikein, mikäli lähetän privaatisti siitä kuvan sivuston kuvanlähetystoiminnalla. Siitä tullaan varmaan jossakin vaiheessa kysymään.

"S. 29 Pitkälän oikea ylänurkka takkuaa pahasti. Voisiko saada sen verran apuja, että kertoisitko sainko mielestäsi vihjeisiin ohjelmallinen, juontajja ja onnela oikean ratkaisusanan?"

Lähetyksen tietosuoja on verrattavissa nettiselaimella hoidettavaan s-postiin. Kyseessä on minisovellus.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Voisin auttaa sivuillani sinua toisella tavalla.

En valitettavasti uskalla tulla sivuillesi. On ollut paljon varoituksia täällä ja muuallakin.

• Anonyymi kirjoitti:

En valitettavasti uskalla tulla sivuillesi. On ollut paljon varoituksia täällä ja muuallakin.

Tarkkailen sivuillani vain trolleja. Jos joku ei toimi kuten trolli, häntä en seuraa. Trollien tarkkailu on erittäin voimakasta Sanarisin foorumissa. Siellä tarkkailun alle joutuu helpommin. Täällä aktiivista trollitarkkailua ei ole.

Kun kirjoittaa kommentin, näen ip-osoitteen. Sen lerusteella voin tietää vain sen, kuka on palvelun tarjoaja. Suomessa se voi olla esim. Telia, DNA tai Elisa. Tarkistan ip-osoitteen vain, jos on epäilystä, että kirjoittaja on sivustolla aiemmin vieraillut trolli tai uusi trolli.

Minulla oli väärin määritelty tekoäly. Korjasin sen tietosuojapuutteen. Olen erittäin tarkka käyttäjieni tietosuojasta. En ole jakanut henkilökohtaista tietoa toisille ihmisille.

Minulla on muutamia luotettuja nettituttuja, jouden kanssa selvitän pahimmat ristikko-ongelmat. Luotetut nettitututkaan eivät tiedä toisistaan muuta kuin julkisesti esillä olevat nimimerkit.

Sanarisin foorumin ajatus riskiafääristä on panettelua samoin kuin tällä foirumilla esitetyt monet kommentit.

• Anonyymi kirjoitti:

Täällä varoitukset ovat puhdasta pahansuopuutta.

Täällä varoitukset ovat puhdasta pahansuopuutta.

Sivuston kirjoittelun laatu on foorumeista siinä mielessä paras, että foorumilta puuttuu täysin toisten ratkojien nokittelu. Sitä on täällä paljon ja jonkin verran sitä on Sanarisinkin foorumissa. Kaikelle ilkeilylle on nollatoleranssi. <ketkä foorumiani köyttävät, siitä aidosti pitävät.

Sivuston kirjoittelun laatu on foorumeista siinä mielessä paras, että foorumilta puuttuu täysin toisten ratkojien nokittelu. Sitä on täällä paljon ja jonkin verran sitä on Sanarisinkin foorumissa. Kaikelle ilkeilylle on nollatoleranssi. <ketkä foorumiani köyttävät, siitä aidosti pitävät.

Sikäli kirjsutuneiden käyttäjien tietosuoja on tätä sivustoa patemi, että olen tarkoituksellusesti estänyt kirjautuneiden käyttäjien kommenttien selauksen.

https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/users/tapio_huuhaa/

Kenestäkään käyttäjästä ei voi yrittää luoda kirjoitushistorian avulla käyttäjäprofiilia, kuten täällä voi tehdä kirjautuneista käyttäjistä.

• Anonyymi

On subtv, juontaja Ståhl ja onnela sodaton.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen aiemmin lähettänyt Tapiolle kännykällä ottamani kuvan ristikosta eikä siinä ollut mitään ongelmia. Hyvin toimi eikä mikään mörkö ole koputtanut ovelleni sen jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tässä tarvita tietoturvaongelmaisen sivustojen hippaleikkejä. Suoraan kysymykseen suorat vastaukset tulee täällä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tässä tarvita tietoturvaongelmaisen sivustojen hippaleikkejä. Suoraan kysymykseen suorat vastaukset tulee täällä.

Sivustollani ei oke tällä hetkellä tietoturvaongelmia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KIITOS! Olipa vaikea. Varsinkin tuo koirasta tuleva.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä olen aiemmin lähettänyt Tapiolle kännykällä ottamani kuvan ristikosta eikä siinä ollut mitään ongelmia. Hyvin toimi eikä mikään mörkö ole koputtanut ovelleni sen jälkeen.

Hyvä, etyä joku puolustaa.

Joka on minulle kuvia lähettänyt, kuvien lähettämisen kautta ei välity minkäänlausta tunnistetietoa. Sata kertaasko saa sanoa, että sen tietoturvallisuus, tekijänoikeuden kunnioittaminen ja tietosuoja ovat huippuluokkaa. Se tuo myös minulle tietosuojan. Minun ei tarvitse kertoa s-postiosoitettani julkisesti. Minulle voi privaatisti lähettää kuvia ilman, että minun tietosuojani tulisi uhatuksi. Se on siis ihan kaikkien kannalta paras mahdollinen ratkaisu.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ihan oikeasti hippaleikkejäni kaivataan eikä tämön sivuston paljastelut takaa, että ratkoja saa riittävän avun. Syy on se, että ristikoisäa, joita minulle lähetetään, on joskus paljonkin ratkontavirheitä. Täällä tuskin kukaan tulee kysyneeksi kaikista ratkaisusanoista niin paljon, että pahasti väärin ratkotun ristikon kaikki virhekohdat tulee käsiteltyä.

Minä ja tarvittaessa pari luottokaveria käymme Magmassa ongelmat läpi niin, että ristikkoon tuskin jää ratkontavirheitä. Minulta saattaa jäädä tosin joskus virhe huomaamatta, mutta jos samaa ristikkoa käsitellään uudestaan, virhe saattaa tulla esille. Nettikaverini on myös huomanneet virheitä, jotka on itseltä jäänyt huomaamatta. Aivan 100% apua en siis ole tarjonnut, mutta erittäin lähelle olen sitä päässyt.

Minulla vain ei ole aikaa suurta joukko palvella, mutta se palvelu, jonka annan, on erittäin arvostetettua niiden parissa, jotka sitä ovat käyttäneet.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Hyvä, etyä joku puolustaa.

Joka on minulle kuvia lähettänyt, kuvien lähettämisen kautta ei välity minkäänlausta tunnistetietoa. Sata kertaasko saa sanoa, että sen tietoturvallisuus, tekijänoikeuden kunnioittaminen ja tietosuoja ovat huippuluokkaa. Se tuo myös minulle tietosuojan. Minun ei tarvitse kertoa s-postiosoitettani julkisesti. Minulle voi privaatisti lähettää kuvia ilman, että minun tietosuojani tulisi uhatuksi. Se on siis ihan kaikkien kannalta paras mahdollinen ratkaisu.

Minun mielestäni tuollainen viimeinen oljenkorsi on ihan speciaali palvelu. Jos seinä tulee vastaan eikä keskeneräistä tehtävää sisu anna roskiin viedä, niin kannattaa ainakin yhden kerran kokeilla kun eihän se edes maksa mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun mielestäni tuollainen viimeinen oljenkorsi on ihan speciaali palvelu. Jos seinä tulee vastaan eikä keskeneräistä tehtävää sisu anna roskiin viedä, niin kannattaa ainakin yhden kerran kokeilla kun eihän se edes maksa mitään.

Todella mielenkiintoiselta tuo apupalvelu vaikuttaa. Käytän varmasti kun tulee tarve.

• Tietoturvadta vielä. Sivuilleni kannattaa kirjautua. Sen voi tehdä täysin anonyymistj ja henkilö jää käytännössä anonyymiksi. Foorumeilla voi yleensä katsella kirjautuneiden henkilöiiden antamia yleistietoja ja foorumilla käytyjen keskustelujen historiaa. Tämä on siis estetty ja sivulla lukee nyt vain:

"Tietosuoja syistä sisältöä ei näytetä. - Because of privacy reasons content will not be shown."

• Anonyymi

No englantia et kyllä osaa.

• Anonyymi kirjoitti:

No englantia et kyllä osaa.

Miten tuon tekstin sitten pitäisi mennä, että olisi hyvää englantia.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Miten tuon tekstin sitten pitäisi mennä, että olisi hyvää englantia.

Käytä vaikka Googlen kääntäjää. Se antaa ihan ok käännöksen. Yhdyssanojen perusteetkin kannattaa kerrata.

• Anonyymi kirjoitti:

Käytä vaikka Googlen kääntäjää. Se antaa ihan ok käännöksen. Yhdyssanojen perusteetkin kannattaa kerrata.

Ok. Ajattelin, että voisi kirjoittaa joko "Tietoturva syistä" yhteen tai "Tietosuojasyistä". Emmin kahden kirjoitusmuodon välillä.

Enkunkielisen tekstin ei pidä olla suora käännös suomesta vaan asia pitää ilmaista englannin kielessä tyypillisellä tavalla. Ärsyttää suprat käänmöksen. bbPress "keymaster" - "avainmestari". Tuota ei kuitenkaan ole järkevää yrittää muuttaa, koska muutos pitäisi toistaa joka päivityksen jälkeen.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Ok. Ajattelin, että voisi kirjoittaa joko "Tietoturva syistä" yhteen tai "Tietosuojasyistä". Emmin kahden kirjoitusmuodon välillä.

Enkunkielisen tekstin ei pidä olla suora käännös suomesta vaan asia pitää ilmaista englannin kielessä tyypillisellä tavalla. Ärsyttää suprat käänmöksen. bbPress "keymaster" - "avainmestari". Tuota ei kuitenkaan ole järkevää yrittää muuttaa, koska muutos pitäisi toistaa joka päivityksen jälkeen.

Suprat käänmökset ärsyttää monia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suprat käänmökset ärsyttää monia.

Ei pidä provosoitua vaikka provosoidaan eli tahallaanhan Huuhaa kirjoittaa kuin kirjoittaa. Kikattaa sitten kippurassa lattialla kun näkee miten ihmiskunta käy kuumana harmittomista kijroitusvihreistä.

Toivoa sopii että ainakaan mikään lentokoneisiin ohjelmia tekevä yritys ei tilaa koodausta Tapsalta, koska jotain pientä bugia saattaisi löytyä lentämisen elintärkeistä skripteistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pidä provosoitua vaikka provosoidaan eli tahallaanhan Huuhaa kirjoittaa kuin kirjoittaa. Kikattaa sitten kippurassa lattialla kun näkee miten ihmiskunta käy kuumana harmittomista kijroitusvihreistä.

Toivoa sopii että ainakaan mikään lentokoneisiin ohjelmia tekevä yritys ei tilaa koodausta Tapsalta, koska jotain pientä bugia saattaisi löytyä lentämisen elintärkeistä skripteistä.

Voisiko olla? Olisiko Tapiosta siihen?

• Anonyymi kirjoitti:

Se ehdotti: "For privacy reasons, the content is not displayed." Laitoin sen.

• Anonyymi

Entäs Pitkään oikea alanurkka, kaikki muut olen pakertanut, mutta tämä jumittaa, esim, kuivat suluissa nainen

• Anonyymi

Poistavat pirut. Ajattele leivän kannikkaa ja paksumpaa Asterixissa.

• Anonyymi

Kiitos huononäköisenä en erottanut harmaita kirjaimia

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      80
      2809
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      295
      1626
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1527
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1371
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      401
      1349
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      396
      1273
    7. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1027
    8. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      999
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      854
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      254
      832
    Aihe