Väheneekö melu ja uraherkkyys oikeasti 225/45/17 vaihto 205/55/16? Kokemuksia?

Anonyymi-ap

Moro

Täällä vässykkätyylin kuski pohtii renkaiden vaihtoa mukavuus edellä. Onko kellään kokemusta, jos vaihtaa 225/45/17” -> 205/55/16” renkaisiin, että vaikuttaako oikeasti maantievauhdeissa meluun ja uraherkkyyteen? Autona VW Golf Variant 2015 dynaamisesti säätyvällä alustasarjalla (tehdasvaruste) ja huikeilla 125 hv tehoillla.

7

381

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä varmaankin hiljenee, mutta kannattaa tutkia mitkä renkaat ovat oikeasti hiljaisia.

• Anonyymi

205/55-16 Hiljaisemmat = vähemmän kohinaa, vähemmän vetelyä teiden urissa ja kallistuksissa, tien halkeamat, asfaltissa olevat montut iskevät vähemmän.

Golfissa putosi kulutus ja ääni 195/65-15 renkailla, teräsvanteilla, selvä ero alumiinivanteisiiin ja 205/55-16.

Täällä vakion tai korotetun alustan kannattaja.

• Anonyymi

Juu, pirusti vanteen materiaali vaikuttaa kulutukseen ja meluun.

• Anonyymi

Uraherkkyyden suhteen ei voi rengaskoosta päätellä oikeasti mitään, se pitää kokea. Joskus asia menee juurikin päinvastoin mitä voisi luulla.

• Anonyymi

Kun vaihtaa pinta-alan pienemmäksi ja profiilin oikeaksi niin rengasmelu vähenee!
      Matalaprofiili antaa enemmän melua ja vie ajomukavuutta, eikä ole oikeasti mitään kaunista katsottavaa.

• Anonyymi

Kyllä autoon pääsääntöisesti kannattaa hankkia sellaiset renkaat, jollaisille kyseinen auto on suunniteltu. Tuskin muunlaiset renkaat parantavat auton ominaisuuksia…

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe