Teslan romautti, vaikuttaako uusien Toyotien hintoihin?

Anonyymi-ap

Tilanne on se että Tesla 3 on halvempi kuin uusi PHEV Prius. Ei tarvi olla kummoinen oraakkeli kun arvaa että Tesla vie ostajia Priukselta. Corolla cross on aivan järjettömän hintainen peltirumpu. Toyotien kalleus on poikkeuksellista sikälikin, kun Jenin kurssi on suomalaisille edullinen.

39

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei Tesla vie ostajia Toyota priukselta, kun niitä ei montaa ole myytykään. Toki Toyotat menee jatkossa heikommin kaupaksi. Tojolla ei ole sähköautoja kuin se BZ4X ja sekin tolkuttoman kallis.

      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🍑 ­­N­­­y­m­f­o­­­m­­a­­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#178253627

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      70 vuotiaat papat haluavat ostaa auton, joka kestää vähintään 25 vuotta, ihan varmuuden vuoksi.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö. Olen yli 70-vuotias, ajan nykyisin Bemarin plugarilla, ja seuraavaksi ostan sähköauton. Jos kortti säilyy kovin pitkään, ehkä vielä toisenkin. Miksi pitäisi kitkuttaa yhdellä samalla 25 vuotta???


      • Anonyymi

        No sitten se ei voi olla Toyota, ei ainakaan oikeassa elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö. Olen yli 70-vuotias, ajan nykyisin Bemarin plugarilla, ja seuraavaksi ostan sähköauton. Jos kortti säilyy kovin pitkään, ehkä vielä toisenkin. Miksi pitäisi kitkuttaa yhdellä samalla 25 vuotta???

        Toisaalta, miksi pitäisi vaihtaa yhtenään?


      • Anonyymi

        Seniilit papat käyvät pullakahveilla luottomyyjän luona ja myyjä kusettaa heidät ostamaan vanhanaikaisen itäauton. Kaupan päälle tulee vaippapaketti.


    • Anonyymi

      Toyota nosti hintoja. Harppaus oli aika reilukin.

    • Anonyymi

      Toyotaa mun riemurasia on paree. Toistan, jos hyvää autoa etiskelette niin katsokaa Daciaa. On kunnon peltivanteet, karvanopat ja wunderbaumit

    • Anonyymi

      Se on todella hyvä, että autojen, varsinkin Sähkö-autojen hinnat halpenisivat. Tulis vaan nyt sieltä Kiinasta se sähkökiesi ja osottautuisi hintansa väärtiksi ja muualtakin maailmasta.. niin Duunariväestölläkin olisi varaa ostaa sähkö-auto. Itsekkin näin elekeläisenä, hommaisin sellaisen menopelin vähiin ja lyhyisiin ajoihin...niin tai, vaikka onkait se sama, millä vehkeellä sitä ajaa vähät ajot!

    • Anonyymi

      Priuksen ja sähköpatteriauton ero on 600 km, talvella enemmän.

    • Anonyymi

      Tesla teki viime vuonna pyöreästi 9 600 dollaria voittoa jokaista myytyä autoa kohden, joten varaa on. Vertailun vuoksi maailman suurin ja kaunein Toyota nettosi vain noin 1 900 dollaria.

      • Anonyymi

        Joka menee ylös, tulee myös alas.

        Vanha viidakon sanonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka menee ylös, tulee myös alas.

        Vanha viidakon sanonta.

        Noin se on Toyotan kohdalla käynyt.


      • Anonyymi

        Tesla valmisti viime vuonna noin 1,4 miljoonaa sähköautoa. Toyota sai valmiiksi noin 0.025 miljoonaa sähköautoa. Sähköautojen kolme suurinta valmistajaa ovat Tesla, VW ja BYD, tulevaisuuden menestyjät.


      • Anonyymi

        Eipä Toyotan tehdashinta ole juurikaan yli tuon 1900 dollaria, ei ainakaan Yariksen joka on Toyotan syömähammas.


    • Anonyymi

      Ottaisin silti priuksen, en asu omakotitalossa jossa voi ladata autoa joka päivä, toyota tekee todella kestäviä hybridiautoja jotka vievät vähän ja myös halvempiakin malleja joihin duunareilla on varaa. Enkä ymmärrä sitä että aina toyotaa verrataan sähköautoihin, nehän ovat aivan eri voimalinjat ja jokainen valitsee itselleen sopivan auton tarpeen ja varallisuuden mukaan.

      • Anonyymi

        Priusta tuskin kukaan ostaa muusta syystää kuin säästääkseen. Todennäköisesti uusikin Prius on edelleen meluisa peltirumpu, kuten kaikki Toyotat. Ohjaus on niin ja näin myös uudessa Priuksessa, kts koeajot Valloista.

        Sähköautossakin säästäminen on etunenässä ja sitten joitakin hivelee kun autossa on satoja hevosvoimia, vaikka sähköautossa tehojen käyttäminen on vähän niin ja näin. Kaupungissa hevosvoimia ei voi käyttää ja maantiejossa reipas kiihdyttely syö ison siivun vähäisestä toimintasäteestä.

        Kumpaakin autoa ostetaan säästämistarkoituksessa ja autot ovat vaihtoehtoja toisilleen. Lataushybridi ja sähköauto.


    • Anonyymi

      Tesla 2 esitellään lähiaikoina ja kun sen valmistus saadaan vauhtiin niitä myydään miljoonia tai oikeasti kymmeniä miljoonia vuodessa. Se aiheuttaa monia konkursseja vanhoille autovamistajille.

      Lisätietoa: https://youtu.be/3Thg9BfaNKI

    • Anonyymi

      Toyota on suunattomissa vaikeuksissa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Paljon saa vettä virrata Jangtse-joessa, ennen kuin ostaisin kiinalaisen pilipalimerkin, jolla on maassa muutama myyjä, mutta ei mitään huolto-organisaatiota. Onhan näitä vinkuintialaisia pilipalimerkkejä ollut ennenkin, mutta myynti on jäänyt vähäiseksi mm Ssangyong. Vinkuintialaisten merkkien jm-arvo on varmasti jännittävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon saa vettä virrata Jangtse-joessa, ennen kuin ostaisin kiinalaisen pilipalimerkin, jolla on maassa muutama myyjä, mutta ei mitään huolto-organisaatiota. Onhan näitä vinkuintialaisia pilipalimerkkejä ollut ennenkin, mutta myynti on jäänyt vähäiseksi mm Ssangyong. Vinkuintialaisten merkkien jm-arvo on varmasti jännittävä.

        Se on maailman suurin automarkkina-alue Kiina siis.
        Sina asut täysin takametsässä siihen verrattuna.
        Mielipiteesi ovat siksi tuollaiset mitä ovat.
        Hieman faktaa: https://www.teslarati.com/tesla-model-y-china-reliability-quality-survey/

        Ja lisää mitä sikäläisiltä markkinoilta löytyy: https://climatetechreview.com/4-best-chinese-ev-brands-in-2023/

        Kiinan autovalmistajat tulevat Eurooppaanb halusit tai et ja vievät markkinaosuuksia muilta valmistajilta se on vain fakta. Tämä tapahtuu siihen ei vaikuta mitään se mitä sinä ostat, varattomat kun ei osta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on maailman suurin automarkkina-alue Kiina siis.
        Sina asut täysin takametsässä siihen verrattuna.
        Mielipiteesi ovat siksi tuollaiset mitä ovat.
        Hieman faktaa: https://www.teslarati.com/tesla-model-y-china-reliability-quality-survey/

        Ja lisää mitä sikäläisiltä markkinoilta löytyy: https://climatetechreview.com/4-best-chinese-ev-brands-in-2023/

        Kiinan autovalmistajat tulevat Eurooppaanb halusit tai et ja vievät markkinaosuuksia muilta valmistajilta se on vain fakta. Tämä tapahtuu siihen ei vaikuta mitään se mitä sinä ostat, varattomat kun ei osta mitään.

        No miten nämä pilipalimerkit ovat Suomessa myyneet? Dacia, Ssangyoung? Jopa tuskinamerkki Skodan sähköauton varaosia joutuu odottamaan Suomessa kuukausia, eikä mitään korjausosaamista ole. Kiinalaisten merkkien varaosien saatavuus ja korjausosaaminen Suomessa ovat vähintään jännittävällä tasolla. Puhumattakaan että kiinalaisilla ihmemerkeillä ei ole minkäänlaista brändiarvoa Suomessa. Kiinalaisilla on tapana liioitella ominaisuuksia jopa moninkertaisesti. Ladattavissa akkuparistoisskain löytyy nelin-viisinkertaisia kapasiteettiliioitteluja.

        Minun puolesta kiinan merkit saavat tulla Eurooppaan ja Suomeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon saa vettä virrata Jangtse-joessa, ennen kuin ostaisin kiinalaisen pilipalimerkin, jolla on maassa muutama myyjä, mutta ei mitään huolto-organisaatiota. Onhan näitä vinkuintialaisia pilipalimerkkejä ollut ennenkin, mutta myynti on jäänyt vähäiseksi mm Ssangyong. Vinkuintialaisten merkkien jm-arvo on varmasti jännittävä.

        Tuota lukiessa tulee mieleen 60-luku, jolloin puhuttiin aivan samalla tavoin japseista. Ei niilläkään uskottu olevan tulevaisutta halvasta hinnasta huolimatta. Uskon, että muutaman vuoden kuluttua BYD on yleinen auto Suomessa, ja polttiksia aletaan katsoa karsaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota lukiessa tulee mieleen 60-luku, jolloin puhuttiin aivan samalla tavoin japseista. Ei niilläkään uskottu olevan tulevaisutta halvasta hinnasta huolimatta. Uskon, että muutaman vuoden kuluttua BYD on yleinen auto Suomessa, ja polttiksia aletaan katsoa karsaasti.

        Jää nähtäväksi. Itse en usko BYD'in läpimurtoon Suomessa. Suomessa uudella automerkillä ottaa 10 vuotta ennen kuin merkki tulee tunnetuksi, jos merkillä on tarjota jotain parempaa kuin muilla merkeillä. Teslalla oli. Daewoolla ja Sangyoungilla ei ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jää nähtäväksi. Itse en usko BYD'in läpimurtoon Suomessa. Suomessa uudella automerkillä ottaa 10 vuotta ennen kuin merkki tulee tunnetuksi, jos merkillä on tarjota jotain parempaa kuin muilla merkeillä. Teslalla oli. Daewoolla ja Sangyoungilla ei ollut.

        Ssangyoung on korealainen automerkki ja Daewoo on GM:n korealainen merkki. Kia ja Hyundai ovat mielestäni korealaisista hyvin edustettuna sekä polttiksissa, että sähköautoissa. Kiinalaisia autoja meillä ei vielä näkynytkään, mutta kovasti odotetaan.


    • Anonyymi

      Hynridit menettää arvonsa pomminvarmasti se johtuu huollontarpeesta ja siitä ettei niitä kukaan halua koska ovat kalliita hankkia ja pitää. Lisäksi saastuttavat paljon enemmän kuin annetaan ymmärtää. Polttoainekuluissa sähköauto säästää hurjasti.
      Mutta muissa kuluissa myös.
      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008152904.html

      • Anonyymi

        Ajatteletko ehkä jotenkin niin että Teslan huolto-organisaatio Suomessa ei haluaiskaan rahastaa Teslan ostaneita? Teslan huoltokulut tulevat olemaan samaa tasoa kuin Toyotan hybrideillä, oli huollettavaa tai ei. Huolto-organisaatio ei ole mikään hyväntekijä. Toyotalla on hybridien huollossa satasen kustannuslisä, jota vastaan saa "hybridijärjestelmän tarkastuksen". Elektroninen mittaus, kestää muutaman minuutin. Täysin tarpeeton hinnanlisä.


    • Anonyymi

      Maailman arvostetuimmat automerkit listattiin: Tesla hallitsee, kiinalaishaastaja nousee kohisten
      Sähköautovalmistaja kiilasi maailman kymmenen parhaan brändin joukkoon, mikä on autovalmistajien keskuudessa harvinaista.

      Toyotamiehet taas itkee ja saa itkupotkuraivareita.

      • Anonyymi

        Ikään kuin Toyota-yhtiön menestymisellä olisi jotakin tekoa Toyotan hankkineille? Taloudellinen menestyminen tarkoittaa sitä että ostajilta otetaan enemmän rahaa pois kuin tarvitsisi.


    • Anonyymi

      Sääliksi käy Tojon omistajia.

      • Anonyymi

        Perustakaa kerho; itkijämiehet. Säälisitte Toyotan omistajia ja laulaisitte virsiä keskenänne.


    • Anonyymi

      Monet perinteiset autonvalmistajat ovat jälkijunassa sähköautobuumissa, koska tuotannon muuttaminen kestää. Sähköautojen markkinaosuus on kuitenkin reilut 11 % tällä hetkellä, joten kyllä niille kassavirtaa tulee edelleen sisään vielä vuosia niistä perinteisistäkin autoista. Että ehkä ne eivät nyt ihan heti konkurssiin mene kaikki kuitenkaan, vaikka miten Tesla laskisi hintoja.

      • Anonyymi

        Poltisten kieltokin tullaan perumaan tai ainakin myyntiaikaa tullaan jatkamaan vielä 30 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poltisten kieltokin tullaan perumaan tai ainakin myyntiaikaa tullaan jatkamaan vielä 30 vuotta.

        Polttiksia menee kaupaksi pian samaa tahtia kuin kuvaputkitelkkareita tätä nykyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttiksia menee kaupaksi pian samaa tahtia kuin kuvaputkitelkkareita tätä nykyä.

        Käyppä Aasian väkirikkaissa maissa katsomassa millä siellä ajetaan. Siellä patteriautoista ole tietoakaan, eikä kestä patterit +35. ulkolämpötiloja, jotka patterissa tarkoittavat yli 50 astetta.


    • Anonyymi

      Tesla ja Toyota eivät ole vaihtoehtoja keskenään. Toyotaa ei tarvitse pajalla jatkuvasti käyttää.

      • Anonyymi

        Päinvastoin, sähkötojata ramppaa pajalla 15 tkmvälein. Teslassa vaihdetaan raitisilmasuodatin kerran kahdessa vuodessa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5123
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      115
      2654
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2134
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      580
      1920
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      118
      1680
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      69
      1289
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1279
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1048
    9. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      221
      1028
    10. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1027
    Aihe