Mietinnässä Kia Ceed vm. 2016-2018

Anonyymi-ap

Millaisia kokemuksia teillä on tuon ajan Kia -autoista? Ajattelin tuollaisen hankintaa. Millaisia tyyppivikoja?

31

2870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      1.0, 1.2 ja 1.4L Hyundain vaparikoneet ovat hyviä ja luotettavia, poislukien suorasuihkutus GDI koneet jotka ajanmyötä kartoittavat ventiilinsä ja kone sanoo "nyt riitti" jossain 150tkm- 200tkm kieppeillä. Sama ongelma koskee Turbo GDI koneita ja lisäksi noissa turbo ja siihen liittyvät osat voivat pettää, sama koskee Ford Ecoboost, Renault Tce ja TSI koneita. Kaikki pikkuturbot ovat kovalla rasituksella olevia moottoreita jotka eivät tule kestämään yhtä pitkään kun MPI vaparit.

    • Aja auto .Älä uskoa toisia auto paljon kuskista kiinni

    • Anonyymi

      Jos ostat niin osta manuaali 1,6 ilman turboa..

      • Anonyymi

        Ja ilman polttoaineen suorasuihkutusta, tuolla Hyundai palstalla juuri yksi GDI ongelmatapaus ratkesi, ventiillit ja kansi täysin karstoittuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ilman polttoaineen suorasuihkutusta, tuolla Hyundai palstalla juuri yksi GDI ongelmatapaus ratkesi, ventiillit ja kansi täysin karstoittuneet.

        niimpä ...noissa gdi mootoreissa pitäisi käyttää polttoaineen seassa lisäainetta tietyn km jälkeen .Aika-ajoin.suorittaa moottorin sisäpesu jossain km määrässä ,käyttä laadukasta öljyä sekä bensaa..Moottorin kuin moottorin saa pilalle jättämällä öljynvaidot ajallaan tekemättä.itse pidän 10.000km maximi ja ajelen 98 oktaani bensalla...sanokoon muut mitä haluaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niimpä ...noissa gdi mootoreissa pitäisi käyttää polttoaineen seassa lisäainetta tietyn km jälkeen .Aika-ajoin.suorittaa moottorin sisäpesu jossain km määrässä ,käyttä laadukasta öljyä sekä bensaa..Moottorin kuin moottorin saa pilalle jättämällä öljynvaidot ajallaan tekemättä.itse pidän 10.000km maximi ja ajelen 98 oktaani bensalla...sanokoon muut mitä haluaa..

        Nythän näitä GDI-moottoreiden ongelmia yritetään "korjata" uudella API SP öljyluokituksella, joka on mielestäni aivan järjetöntä, sillä suorasuihkutus moottoreiden ongelma on tapa jolla ne on suunniteltu!

        "API SP is the new minimum engine oil standard developed to _address the critical needs_ of today's engines; including chain wear, _Low Speed Pre-Ignition_, _and deposit formation_.


      • Anonyymi

        Itsellä juuri manuaali, 1.6 turbo. Ei mitään ongelmaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ilman polttoaineen suorasuihkutusta, tuolla Hyundai palstalla juuri yksi GDI ongelmatapaus ratkesi, ventiillit ja kansi täysin karstoittuneet.

        Höpöhöpö. Tiedätkö, että autosta kun autosta pitää huolehtia? Oletko kuullut öljynvaihdosta? Niin ja suodatin myös vaihdetaan aina öljynvaihdon yhteydessä. Tietenkin laadukas öljy.


    • Anonyymi

      GDI-moottoreiden ongelmat ovat yleisesti tiedossa, eikä KIA osaa tehdä niitä yhtään paremmin kuin muutkaan.
      Bensapihejä koneita, mutta huolettomia kilometrejä tulee ikävän vähän.

      • Anonyymi

        Näin on, paperilla erinomaisia, mutta yli 100tkm ajettuina ylläpidon suhteen erittäin työläitä moottoreita


    • Anonyymi

      Mitäs hyvää Kiassa oikein on? Onko se vaan hyvin mainostettu tuote. Löytyy Mazdaa ja Hondaa, jotka toimii tuossa luokassa.

      • Anonyymi

        Joka merkissä on omat ongelmat.. Selviää kun kirjoittaa auton merkin ja perään problems. No kohtahan tuo autolla ajo on vain muutamien verkkua kun siirrytään sähköön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka merkissä on omat ongelmat.. Selviää kun kirjoittaa auton merkin ja perään problems. No kohtahan tuo autolla ajo on vain muutamien verkkua kun siirrytään sähköön.

        Vähän tietoa etsimällä ja vertailemalla pääsee vähemmällä Toisissa vikoja enemmän ja toisissa vähemmän. Katsastus tilastot kertoo jotain, ei kaikkea. Siellä ei Kia pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän tietoa etsimällä ja vertailemalla pääsee vähemmällä Toisissa vikoja enemmän ja toisissa vähemmän. Katsastus tilastot kertoo jotain, ei kaikkea. Siellä ei Kia pärjää.

        Katsastustilasto ei kerro kaikkea kun osa ei huollata autoa.. Laitappa se oma autosi merkki gookleen.. Esim wv polo proplem tai tesla proplems.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsastustilasto ei kerro kaikkea kun osa ei huollata autoa.. Laitappa se oma autosi merkki gookleen.. Esim wv polo proplem tai tesla proplems.

        Katsastustilasto kertoo mm. alustan ongelmista ja jarruista. Se ei kerro moottorien mekaanisista ongelmista, koska ne korjataan ennen katsastusta. Yleensä ne on sieltä kalleimmasta päästä. Honda pärjää hyvin katsastustilastoissa ja testeissä. On luotettava ja kaikenlisäksi halpa huoltaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se haittaa jos muutaman nivelen vaihtaa kiiaan peräti 2€ kpl... Hondaan on kalliit varaosat.

        Taitaa Kiassa olla niitä kalliita moottorivikoja kirjoittelusta päätellen. Hondan osat ei maksa sen enempää kuin muihinkaan, kun on yksi maailman suurimmista autonvalmistajista. Suomessa huolto halvimmasta päästä TM:n mukaan, toisin kuin Kiassa joka on kallein.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa Kiassa olla niitä kalliita moottorivikoja kirjoittelusta päätellen. Hondan osat ei maksa sen enempää kuin muihinkaan, kun on yksi maailman suurimmista autonvalmistajista. Suomessa huolto halvimmasta päästä TM:n mukaan, toisin kuin Kiassa joka on kallein.

        Honda on ylihintainen tinapaperista kasattu loota. Joka on helppo purkaa ja koota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda on ylihintainen tinapaperista kasattu loota. Joka on helppo purkaa ja koota.

        Kia on entinen kottikärryvalmistaja. Autot samaa tasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kia on entinen kottikärryvalmistaja. Autot samaa tasoa.

        Osta honta se on kuin lehmän perseestä tippuva sonta.


    • Anonyymi

      Täysin paaliin ajettavaa sontaa.

    • Anonyymi

      Ite ajelin vanhemmalla ja hyvin pelasi. Tottakai piti tehdä normi kulumisrempat. Ei valittamista, kilsoja mittarissa oli kiitettävästi, mutta heti meni kaupaksi.

    • Anonyymi

      Itsellä oli Hyundai I 40. 2.0 l, vapari ja GDI. Laittomassa vauhdissa kaikista suuntavakain auto mitä minulla on ollut mutta jarrujen ravistus ja öljyn / bensan kulutus alkoi 250 000 jälkeen. Imusarja suihkutuksella saattaa olla ok auto. Ravistusta en ymmärrä. On ollut muillakin .

    • Anonyymi

      Miksi Kia ?
      En ymmärrä.
      Koetko alemmuudentunteita ?
      Inhoatko itseäsi kuten palstavasemmistolainen ?
      Hän rakastaa Putinia.

    • Anonyymi

      Itseäni myös kiinnostaisi kuulla OIKEITA kokemuksia näistä 2014-2020 Kia ceedeistä.
      sekä Turbo- että vaparikoneisista.
      Mutta palasta tuntuisi olevan täynnä pilleri pettereitä ettei näistä ketjuista saa mitään irti.

    • Anonyymi

      eihän nyky-autoissa mitään vikoja ole, ne on vaan ominaisuuksia tai lisävarusteita

      • Anonyymi

        Kiitos tästä syväluotaavasta näkemyksestäsi. Kiitos. Taru


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      139
      3095
    2. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1686
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1374
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe