Mietinnässä Kia Ceed vm. 2016-2018

Anonyymi-ap

Millaisia kokemuksia teillä on tuon ajan Kia -autoista? Ajattelin tuollaisen hankintaa. Millaisia tyyppivikoja?

27

629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      1.0, 1.2 ja 1.4L Hyundain vaparikoneet ovat hyviä ja luotettavia, poislukien suorasuihkutus GDI koneet jotka ajanmyötä kartoittavat ventiilinsä ja kone sanoo "nyt riitti" jossain 150tkm- 200tkm kieppeillä. Sama ongelma koskee Turbo GDI koneita ja lisäksi noissa turbo ja siihen liittyvät osat voivat pettää, sama koskee Ford Ecoboost, Renault Tce ja TSI koneita. Kaikki pikkuturbot ovat kovalla rasituksella olevia moottoreita jotka eivät tule kestämään yhtä pitkään kun MPI vaparit.

    • Aja auto .Älä uskoa toisia auto paljon kuskista kiinni

    • Anonyymi

      Jos ostat niin osta manuaali 1,6 ilman turboa..

      • Anonyymi

        Ja ilman polttoaineen suorasuihkutusta, tuolla Hyundai palstalla juuri yksi GDI ongelmatapaus ratkesi, ventiillit ja kansi täysin karstoittuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ilman polttoaineen suorasuihkutusta, tuolla Hyundai palstalla juuri yksi GDI ongelmatapaus ratkesi, ventiillit ja kansi täysin karstoittuneet.

        niimpä ...noissa gdi mootoreissa pitäisi käyttää polttoaineen seassa lisäainetta tietyn km jälkeen .Aika-ajoin.suorittaa moottorin sisäpesu jossain km määrässä ,käyttä laadukasta öljyä sekä bensaa..Moottorin kuin moottorin saa pilalle jättämällä öljynvaidot ajallaan tekemättä.itse pidän 10.000km maximi ja ajelen 98 oktaani bensalla...sanokoon muut mitä haluaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niimpä ...noissa gdi mootoreissa pitäisi käyttää polttoaineen seassa lisäainetta tietyn km jälkeen .Aika-ajoin.suorittaa moottorin sisäpesu jossain km määrässä ,käyttä laadukasta öljyä sekä bensaa..Moottorin kuin moottorin saa pilalle jättämällä öljynvaidot ajallaan tekemättä.itse pidän 10.000km maximi ja ajelen 98 oktaani bensalla...sanokoon muut mitä haluaa..

        Nythän näitä GDI-moottoreiden ongelmia yritetään "korjata" uudella API SP öljyluokituksella, joka on mielestäni aivan järjetöntä, sillä suorasuihkutus moottoreiden ongelma on tapa jolla ne on suunniteltu!

        "API SP is the new minimum engine oil standard developed to _address the critical needs_ of today's engines; including chain wear, _Low Speed Pre-Ignition_, _and deposit formation_.


      • Anonyymi

        Itsellä juuri manuaali, 1.6 turbo. Ei mitään ongelmaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ilman polttoaineen suorasuihkutusta, tuolla Hyundai palstalla juuri yksi GDI ongelmatapaus ratkesi, ventiillit ja kansi täysin karstoittuneet.

        Höpöhöpö. Tiedätkö, että autosta kun autosta pitää huolehtia? Oletko kuullut öljynvaihdosta? Niin ja suodatin myös vaihdetaan aina öljynvaihdon yhteydessä. Tietenkin laadukas öljy.


    • Anonyymi

      GDI-moottoreiden ongelmat ovat yleisesti tiedossa, eikä KIA osaa tehdä niitä yhtään paremmin kuin muutkaan.
      Bensapihejä koneita, mutta huolettomia kilometrejä tulee ikävän vähän.

      • Anonyymi

        Näin on, paperilla erinomaisia, mutta yli 100tkm ajettuina ylläpidon suhteen erittäin työläitä moottoreita


    • Anonyymi

      Mitäs hyvää Kiassa oikein on? Onko se vaan hyvin mainostettu tuote. Löytyy Mazdaa ja Hondaa, jotka toimii tuossa luokassa.

      • Anonyymi

        Joka merkissä on omat ongelmat.. Selviää kun kirjoittaa auton merkin ja perään problems. No kohtahan tuo autolla ajo on vain muutamien verkkua kun siirrytään sähköön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka merkissä on omat ongelmat.. Selviää kun kirjoittaa auton merkin ja perään problems. No kohtahan tuo autolla ajo on vain muutamien verkkua kun siirrytään sähköön.

        Vähän tietoa etsimällä ja vertailemalla pääsee vähemmällä Toisissa vikoja enemmän ja toisissa vähemmän. Katsastus tilastot kertoo jotain, ei kaikkea. Siellä ei Kia pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän tietoa etsimällä ja vertailemalla pääsee vähemmällä Toisissa vikoja enemmän ja toisissa vähemmän. Katsastus tilastot kertoo jotain, ei kaikkea. Siellä ei Kia pärjää.

        Katsastustilasto ei kerro kaikkea kun osa ei huollata autoa.. Laitappa se oma autosi merkki gookleen.. Esim wv polo proplem tai tesla proplems.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsastustilasto ei kerro kaikkea kun osa ei huollata autoa.. Laitappa se oma autosi merkki gookleen.. Esim wv polo proplem tai tesla proplems.

        Katsastustilasto kertoo mm. alustan ongelmista ja jarruista. Se ei kerro moottorien mekaanisista ongelmista, koska ne korjataan ennen katsastusta. Yleensä ne on sieltä kalleimmasta päästä. Honda pärjää hyvin katsastustilastoissa ja testeissä. On luotettava ja kaikenlisäksi halpa huoltaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se haittaa jos muutaman nivelen vaihtaa kiiaan peräti 2€ kpl... Hondaan on kalliit varaosat.

        Taitaa Kiassa olla niitä kalliita moottorivikoja kirjoittelusta päätellen. Hondan osat ei maksa sen enempää kuin muihinkaan, kun on yksi maailman suurimmista autonvalmistajista. Suomessa huolto halvimmasta päästä TM:n mukaan, toisin kuin Kiassa joka on kallein.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa Kiassa olla niitä kalliita moottorivikoja kirjoittelusta päätellen. Hondan osat ei maksa sen enempää kuin muihinkaan, kun on yksi maailman suurimmista autonvalmistajista. Suomessa huolto halvimmasta päästä TM:n mukaan, toisin kuin Kiassa joka on kallein.

        Honda on ylihintainen tinapaperista kasattu loota. Joka on helppo purkaa ja koota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda on ylihintainen tinapaperista kasattu loota. Joka on helppo purkaa ja koota.

        Kia on entinen kottikärryvalmistaja. Autot samaa tasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kia on entinen kottikärryvalmistaja. Autot samaa tasoa.

        Osta honta se on kuin lehmän perseestä tippuva sonta.


    • Anonyymi

      Täysin paaliin ajettavaa sontaa.

    • Anonyymi

      Ite ajelin vanhemmalla ja hyvin pelasi. Tottakai piti tehdä normi kulumisrempat. Ei valittamista, kilsoja mittarissa oli kiitettävästi, mutta heti meni kaupaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      937
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      767
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      58
      721
    Aihe