Toinen lapa on niin jumissa että käsi ei taivu ylös eikä sivulle. Ei ole jäätynyt olkapää, mikä sitten se voi olla halvausko vai joku vika jossain muualla?
Toinen lapa jumissa mikä vaivaa?
11
650
Vastaukset
- Anonyymi
Tuskin on halvaus jos käsi muuten toimii. Jos tunnet tai huomaat lihasten edes yrittävän tehdä noita kyseisiä liikkeitä ja tuntokin on normaali, ei ole halvaus, vaan jotain muuta. Kannattaa ilman muuta käydä näyttään jossei helpotu tai pahenee.
Mulla on itsellä ollut tuota toisessa kädessä, mutta paljon lievempänä. En käynyt edes näyttämässä,kesti kaikkiaan 2-3 kuukautta. Alkoi siitä kun heitin jotain kylmiltäni mahdollisimman kovaa ja tuntu kuin olkapää olis pompannut kuopastaan ulospäin.
Monisairas- Anonyymi
Kyllä halvaus voi olla myös osittainen, mut en tiedä onko tämä. Olen käynyt näyttää lääkärissä, tutkimukset on kesken...Vaiva kestänyt melkein vuoden.Pitäis varmaan hermotustakin tutkia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä halvaus voi olla myös osittainen, mut en tiedä onko tämä. Olen käynyt näyttää lääkärissä, tutkimukset on kesken...Vaiva kestänyt melkein vuoden.Pitäis varmaan hermotustakin tutkia.
No periaatteessa voi, joskin aika harvinaista. Mutta sillon siis tuskin halvausta jos...
Tiedän kyllä mm. yhden kellä muistaakseni epäkäslihas vaurioitui liikenneonnettomuudessa, mutta käsi toimi jotenkin, just ja just apukädeksi sopiva. Tietyt lihakset oli silminnähden surkastuneet. Tämmöstä ei toki näe ennen kuin pitkän ajan päästä halvauksesta.
Mulla sattuu valitettavasti itsellä oleen näistä halvauksista kokemusta, ja on sekä täydellistä että osittaista halvausta.
Monisairas - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No periaatteessa voi, joskin aika harvinaista. Mutta sillon siis tuskin halvausta jos...
Tiedän kyllä mm. yhden kellä muistaakseni epäkäslihas vaurioitui liikenneonnettomuudessa, mutta käsi toimi jotenkin, just ja just apukädeksi sopiva. Tietyt lihakset oli silminnähden surkastuneet. Tämmöstä ei toki näe ennen kuin pitkän ajan päästä halvauksesta.
Mulla sattuu valitettavasti itsellä oleen näistä halvauksista kokemusta, ja on sekä täydellistä että osittaista halvausta.
MonisairasIkävää kuulla. Saitko tuon käden kuitenkin kuntoon?
Mistä luulet että ne halvaukset johtuu sinulla? Ootko satuttanut vai onko jotain tulehdusta tai kroonista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävää kuulla. Saitko tuon käden kuitenkin kuntoon?
Mistä luulet että ne halvaukset johtuu sinulla? Ootko satuttanut vai onko jotain tulehdusta tai kroonista?Joo kyllä se sitten tuli entiselleen. Tosin en mä yhtä paljoo ja yhtä pitkään pysty pitää krusifiksissa, mutta se nyt yks lysti, kun toinen käsi aivan susi. Tulipa oikeastaan virhe aiempaan, sillä mulla ei ole aivan täyshalvausta.
Kättä ja jalkaa meinasin, ei kul paljon puutukaan, mutta silti enempi pareesia. Etiologia epäselvä, eikä siitäkään varmuutta onko ollut ensin tukos vai vuoto, mutta vuotomötikäksi on tulkittu. Tämä on ollut jo tosi tosi kauan, jo lapsuudesta ja on ainut, josta mulla ei muistikuvia. Heikosti tietoa, ei mitään koska ensioireet havaittu. Eri lähteistä keräämän tiedon ja ihan ammattilähteistäkin sekä tiettyjen hyvin agressiivisten reaktioiden johdosta olen muodostanut käsityksen, että jotain mätää lienee: yliannos tiettyä sydänlääkettä, huolimattomuuden takia hengenvaarallinen keuhkokuume ja niskan retkahdus (möykky paikassa joka tyypillisesti tavataan noissa tilanteissa). Aika tollo pittä olla, jos syyttä suotta kovasti triggeröityy. Sitäpaitsi mä oon niin monessa ollut oikeessa, eli luota vaistooni!
Osittaisella halvauksella viittasin pienen pieniin lihaksiin eli sulkijoihin. Eivät ns. usko käskytystä kuin korkeintaan pienessä paineessa. Mut esim. virtsanäytteen otto ei suju siististi eli kun tyhjennys on alkanut, en lainkaan pysty keskeyttään. Onneksi edes vähän on toimintaa jäljellä ettei ole täyskontinentti. Käytännössä nuo täytyy jatkuvasti huomioida, ennen muuta sosiaalisista syistä. Tietty säännöllisyys auttaa ja se ettei tee määrättyjä juttuja. No on ollut myös tuntohäiriöitä välihassa, pakaroissa, mutta eipä näihin ole ajoissa puututtu eli täyttä varmuutta ei ole, onko välilevynpullistuma vai kenties joku tulehdus tms. Sittemmin on kyllä todettu kaksikin välilevynpullistumaa kys. alueella eli olettaa sopii. En nyt tarkasti muista missä kohtaa plexus lumbosacralis Sitten lienee myös elektolyytti-peräistä neuropatiaakin vähän. Oho, tulipa pitkästi, ja pahoittelut jos typoja
Monisairas
- Anonyymi
Harmi kun jäänyt epäselväksi etiologia. Minäkin epäilen että onko mulla ollut ensin tukos vai vuoto, jossain, mutta ei sitä lääkärit viitti selvittää. Jotain lihaksen nesteilyä on ollut jossa tunnen möykn..
- Anonyymi
Niinpä, ja kaikki nuo reaktiot sekä ilmaisut tyyliin "koska työkyky on alentunut muiden toimesta, korjaantuu se asennemuutoksella...!" Eikä kaikessa suinkaan ole kyse tietämisestä ja muusta, vaan monilla tahoilla ei kerta kaikkiaan ole välitetty ja tehty sitä mitä olis voitu ja pitänyt tehdä. Turussa ainakin on yleisesti tunnettu kulttuuri, että kollegoita ym. suojellaan ja kirjaukset tehdään hyvin löysästi ja vääristellen. Näihin päiviin asti myös ummistettiin silmät ajatukselta, että vanhemmat jotain väärää voisivat tehdä. Ennen syntymää jo voidaan tehdä paljon virheitä! Sitten vielä monien suht terveiden ja suht hyvin pärjäävien kateus joutilaisuudesta (!) ja turhanpäiväinen valitus esim. työasioista ja ihmissuhdeongelmista. Ne kun voi ratkoa. Pitäis vähän miettiä kenelle valittaa mitä ja miten.
Monisairas - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, ja kaikki nuo reaktiot sekä ilmaisut tyyliin "koska työkyky on alentunut muiden toimesta, korjaantuu se asennemuutoksella...!" Eikä kaikessa suinkaan ole kyse tietämisestä ja muusta, vaan monilla tahoilla ei kerta kaikkiaan ole välitetty ja tehty sitä mitä olis voitu ja pitänyt tehdä. Turussa ainakin on yleisesti tunnettu kulttuuri, että kollegoita ym. suojellaan ja kirjaukset tehdään hyvin löysästi ja vääristellen. Näihin päiviin asti myös ummistettiin silmät ajatukselta, että vanhemmat jotain väärää voisivat tehdä. Ennen syntymää jo voidaan tehdä paljon virheitä! Sitten vielä monien suht terveiden ja suht hyvin pärjäävien kateus joutilaisuudesta (!) ja turhanpäiväinen valitus esim. työasioista ja ihmissuhdeongelmista. Ne kun voi ratkoa. Pitäis vähän miettiä kenelle valittaa mitä ja miten.
MonisairasJoo on totta että lääkärit suojelee kollegoita jotka on tehneet virheitä! Se on ikävää..
On meillä monilla ongelmia ja empaattisuutta olisi hyvä olla enemmän:)
Mulle selvis nyt jotain tästä mun lavan ongelmasta. Sielä onkin jokin kasvain, mut vissiin hyvänlaatuinen. En tiedä miten se saadaan kuntoon. Mut selvitellään asiaa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo on totta että lääkärit suojelee kollegoita jotka on tehneet virheitä! Se on ikävää..
On meillä monilla ongelmia ja empaattisuutta olisi hyvä olla enemmän:)
Mulle selvis nyt jotain tästä mun lavan ongelmasta. Sielä onkin jokin kasvain, mut vissiin hyvänlaatuinen. En tiedä miten se saadaan kuntoon. Mut selvitellään asiaa...Tässäpä sitä taas muistutus miten aika pienenkin oireen takana voi olla vakava syy.
Toivotaan parasta, eikä osottaudu syöväksi ja käsi alkaa pelaan normaalisti👍
Monisairas - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässäpä sitä taas muistutus miten aika pienenkin oireen takana voi olla vakava syy.
Toivotaan parasta, eikä osottaudu syöväksi ja käsi alkaa pelaan normaalisti👍
MonisairasJep, kiitos!;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1566849Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.313986Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1101938- 611876
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1911438- 821436
Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731081- 48979
Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20213974Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947