Kriisistä kriisiin

Anonyymi-ap

Monta vuotta meni koronakauhussa, mutta nyt lienee pahin on ohi ja voi liikkua ja tavata normaalisti. Sitten tuo sota, joka muistuttaa mikä voi olla meudänkin kohtalo. Ja energiakriisi josta köyhä kansa kärsii mutta sähköyhtiöt käärii hurjia voittoja. Ruuan hintojen raju nousu. Ihmisten pahoinvointi ja terveyspalvelujen saatavuuden heikentyminen. Onko mitään valoa tunnelin päässä?

37

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valoa on kaiken aikaa. Suomessa on rauha. Kuvitelkaa itsenne Ukrainaan.

      • Anonyymi

        Kuvitellaan, koska se voi olla piankin Suomen kohtalo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvitellaan, koska se voi olla piankin Suomen kohtalo.

        Jos ei ole suuria murheita, MIKSI niitä pitää kuvitella?

        Venäjä kyllä ymmärtää sen, että Nato-maahan hyökkääminen olisi niin radikaali
        teko, että Venäjä joutuisi häviämään sen sodan Natolle takuuvarmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvitellaan, koska se voi olla piankin Suomen kohtalo.

        Älä viitsi. Tyhmiä kuvittelet. Koeta nyt jostain löyttä ne Ukrainassa tapahtuneet pahat asiat.


    • Anonyymi

      Kyllä koronaa vielä liikkuu ja siihen kuollaankin.

      • Anonyymi

        Joka päivä koronaan sairastuu ja kuolee ihmisiä edelleenkin.


      • Anonyymi

        Minä olen edelleen kotosalla vaan, maski aina naamalla kodin ulkopuolella ja usein edelleen ruokakassin tilaan kotiin. Korona ei ole mihinkään hävinnyt, vaikka siitä ei enää lainkaan uutisoida! 80-v ovat ikänsä takia suurin riskiryhmä! Kohta menen ottamaan 5. piikin.


      • Anonyymi

        Kyllä meilläkin vielä sauna palaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka päivä koronaan sairastuu ja kuolee ihmisiä edelleenkin.

        PIIKIOTTAJAT KUOLEE TAI SAIRASTUUUUUUUU !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen edelleen kotosalla vaan, maski aina naamalla kodin ulkopuolella ja usein edelleen ruokakassin tilaan kotiin. Korona ei ole mihinkään hävinnyt, vaikka siitä ei enää lainkaan uutisoida! 80-v ovat ikänsä takia suurin riskiryhmä! Kohta menen ottamaan 5. piikin.

        Ihmsiet sairastaa normi flunnsia. Eimole mitään korona jonka takia joten miksi maskia pidät olatko,pelokas yleensä?


    • Anonyymi

      Valoa näen siinä, että ollaan siirtymässä kesään. Lämmityskulut vähenevät ja toivottavasti Olkiluoto toimii syksyllä, kun sähkön kulutus lisääntyy.
      Sodan uhka on läsnä koko ajan ja surettaa ukrainalaiset. Sotaa käydään kauempanakin.
      Joukkoampumiset ja väkivalta tuntuu lisääntyneen.
      Hyvää on siinä, että elinpiiri laajenee kesän myötä.

    • Anonyymi

      No, eikös tuo NATO suojaa meitä? Vai turhaanko siihen liittyttiin ja kallistakin se on..

      • Anonyymi

        Se mitään suojaa. Ruotsikaan ei näytä pitävän mitään kiirettä Natoon liittymisen kanssa, vaan aloitti vodkan myymisen uudelleen Venäjälle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mitään suojaa. Ruotsikaan ei näytä pitävän mitään kiirettä Natoon liittymisen kanssa, vaan aloitti vodkan myymisen uudelleen Venäjälle!

        Niin aloitti Natoon kuulumaton Irlantikin. Ja kuinkahan moni muukin länsimaa käy salaa kauppaa Venäjän kanssa, se niistä pakotteista :(


      • Anonyymi

        Miltä sennpitösi suojata? Oletko hieman tyhmä? Kuten kaikki muutkin tv kaiken imevä.


    • Anonyymi

      Suomi on hyvä maa olla ja elää. Terveydenhuolto pelaa. Olemme lähdössä sairaalaan mieheni sairastaman koronan jälkikontrollikäynnille.

      Korona kiertää kunnes se on saavuttanut jokaisen ihmisen. Ei sitä kannata pelätä. Rokotukset ovat ehkäisseet vaikeaan muotoon sairastumisen.

      Sodille ei voida mitään, mutta ikävä kyllä ne vaikuttavat mielialoihimme.

      Sähkön hinta on kohta menneen talven lumia. Olkiluoto tuottaa jo halvempaa energiaa.

      Miten pääsemme eroon peloista.

      Sanoin eilen nuorelle naiselle joka ihmetteli, että osallistun vuosi vaikean sairauden jälkeen niinkin vaativaan harrastukseen kuin keramiikan ulkona polttoon. Vastasin, että voimmehan me valittaa vaivojamme neljän seinän sisällä ja olla osallistumatta elämään, kuolemahan tulee jokaisen eteen.

      Kyllä luova harrastustyö antaa ihanan jälkipotkun vaikka se veisi voimiakin.

      Saimme eilen kauniita esineitä aikaan, niiden ihastelu kantaa pitkälle eteenpäin. Laattataulutyöni poiki jo uusia ideoita, ensi kerralla lisää 😊

      Korppis

      • Anonyymi

        Voihan sitä vaivojaan valittaa vaikka 80 plus palstalla. Tarkkaan olet rabortoinut.


      • Anonyymi

        Terveydenhuolto ei pelaa joka puolella tai toki yksityinen puoli.


      • Anonyymi

        Eikö se ole niin että sinä kannat niitä savimöykkyjä ja raahaat ammetta pitkin pihoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole niin että sinä kannat niitä savimöykkyjä ja raahaat ammetta pitkin pihoja?

        Mihin tämä sinun kommenttisi liittyi/liittyy?


      • Anonyymi

        Samaa mieltä kanssasi 🤩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole niin että sinä kannat niitä savimöykkyjä ja raahaat ammetta pitkin pihoja?

        Oikaisu tiedostoihisi. Amme asetettiin paikoillensa kauvan titten olisiko jo 8- vuotta sitten joten siellä se haapojen alla vieläkin on. En tarvitse.paljua, turha.n kallis, enkä varmaani edes pääsisi kampeaömaan .sinne.; ))

        En. toki savimöykkujä pitkin pihoja vetele

        Nytkin tein kauniin taulun unelmakoti Espanjassa.

        Korppis aurinkoiselta parvekkeelta
        😎
        .


    • Anonyymi

      Koronarokotus voi ehkäistä vakavan tautimuodon saamista,
      mutta vähemmän vakavan taudin saanutta kolme eläkkeellä
      ollutta ikäisekseen kohtuullisessa kunnossa olleita läheistäni on
      kuollut koronaan.

      Iäkäs kuuluu aina riskiryhmään.
      Yli 70-vuotiaita on kuollut eniten.

      • Anonyymi

        Mitään piikkejä ei olis tarvittu. Menitte valheeseen ja jotkut kuolleet ja sairastuneet heti tai myöhemmin.
        Median aivopesemia ja uskotte kaiken.


    • Anonyymi

      Kaksi kiusaa samoilla lämpimillä.
      Korona-ajan alussa vaimoni oli 72v ikäinen. Koronatajoitukset ja niiden lisäksi vaimoni 20 vuotta aikaisemmin todettu luuydinsyöpä antoi jo havaitsemisen yhteydessä ennakoidut, vakavat seurantaoireet.
      Noista kiusoista tuo ikävämpi jäi. Viikon, parin välein joitakin toimenpiteitä. Kolmen eri syyn vuoksi tehtävät laboratoriokokeet. 500g punasolumössön tiputus suoneen 6 - 8 viikon välein. Jo ennen tätä savottaa määrätyt kokeet ja hoidot. Keskussairaana kahden, eri alueen lääkäreiden soitot viikoittain. Huomenna menemme sinne hönkimään antibioottihuuruja. Keuhkoissa on jotain kasvustoa.
      Vaimon kunto hiipuu tasaisesti punasolutankkauksesta seuraavaan. Hb laskee tankkauksen jälkeen tasaisesti noin 80:n tasoon jolloin uudelleen tankille.

      Matkustelusta ei ole puhettakaan ja liikkuminen lähialueillakin on rajallista.

      • Anonyymi

        Turhaan täällä monet valittelevat "kriisejään". Sinun kommenttisi luettuaan jää hiljaiseksi.
        Voimia jaksamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan täällä monet valittelevat "kriisejään". Sinun kommenttisi luettuaan jää hiljaiseksi.
        Voimia jaksamiseen.

        Kilpailetteko sairauksien määristä? Kaikilla ei ole kilpailuviettiä,
        vaikka määrää on runsaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpailetteko sairauksien määristä? Kaikilla ei ole kilpailuviettiä,
        vaikka määrää on runsaasti.

        Et ymmärtänyt ydintä. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Toinen jäi kuitenkin pörräämään.
        Viimeiset kolme joulua olivat ensimmäiset kotimaan joulut pariin kymmeneen vuoteen.
        Siihen nähden on perusteltua puhua kriiseistä.
        Minä voisin kilpailla ikäluokkani miesten kanssa aivan päinvastaisesta asiasta kuin sairauksista. Olen saanut osani niistäkin mutta kaikkinensa olen kunnossa etten ainakaan sen vuoksi ole kokenut ikärasismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpailetteko sairauksien määristä? Kaikilla ei ole kilpailuviettiä,
        vaikka määrää on runsaasti.

        Jos ei kiinnosta lukea jätä väliin ano 17:48 !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei kiinnosta lukea jätä väliin ano 17:48 !!!

        Käyn eräässä ikäihmisten ryhmässä viikottain, toiminta ikääntyneille sopivaa: kahvinjuontia, bingoa, käsitöitä. tuolijumppaa . . . Jokaisella meillä on vaivamme, mutta tämä parin tunnin tapaaminen on hyväntuulista yhdessäoloa, ja pientä huulenheittoa. Joukossamme on useita jo 90 täyttäneitä.
        Ei sitä ikää huomaa, kun kaikki ovat samaa joukkoa, vain karaoken kuunteleminen aiheuttaa hieman väristyksiä entiseltä kuorolaiselta. Mutta vikahan on kuulijassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ymmärtänyt ydintä. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Toinen jäi kuitenkin pörräämään.
        Viimeiset kolme joulua olivat ensimmäiset kotimaan joulut pariin kymmeneen vuoteen.
        Siihen nähden on perusteltua puhua kriiseistä.
        Minä voisin kilpailla ikäluokkani miesten kanssa aivan päinvastaisesta asiasta kuin sairauksista. Olen saanut osani niistäkin mutta kaikkinensa olen kunnossa etten ainakaan sen vuoksi ole kokenut ikärasismia.

        Kyse on vaikeasti avautuvasta sarkasmista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyn eräässä ikäihmisten ryhmässä viikottain, toiminta ikääntyneille sopivaa: kahvinjuontia, bingoa, käsitöitä. tuolijumppaa . . . Jokaisella meillä on vaivamme, mutta tämä parin tunnin tapaaminen on hyväntuulista yhdessäoloa, ja pientä huulenheittoa. Joukossamme on useita jo 90 täyttäneitä.
        Ei sitä ikää huomaa, kun kaikki ovat samaa joukkoa, vain karaoken kuunteleminen aiheuttaa hieman väristyksiä entiseltä kuorolaiselta. Mutta vikahan on kuulijassa.

        Nuo kolme viikottaista kokoontumista ovat tärkeä henkireikä vaimolleni.
        Kahdessa olen käynyt uteliaisuuttani kurkkaamassa. Jalanheilutus ja steputtelu olivat yllättävän vähäpuheisia. Naarasvääpeli ohjasi tapahtumaa.
        Kutomisklubin oleellinen osa oli puliseminen. Ehkä kutomista tärkeämpi osa tapahtumaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo kolme viikottaista kokoontumista ovat tärkeä henkireikä vaimolleni.
        Kahdessa olen käynyt uteliaisuuttani kurkkaamassa. Jalanheilutus ja steputtelu olivat yllättävän vähäpuheisia. Naarasvääpeli ohjasi tapahtumaa.
        Kutomisklubin oleellinen osa oli puliseminen. Ehkä kutomista tärkeämpi osa tapahtumaa.

        Tuo "jalanheilaitus ja steputtelu" ovat yllättävän "rankkoja". Heilutuksen tarkoitus on tasapaino, steputuksen aktivoida pieniä lihaksia. Luulen, että olen samantyyppisessä käynyt. Kyllä siellä nojapuita vasten punnerretaankin :)
        Pääasiahan on pysyä liikkeellä ja minulla ainakin "lihakset supistuivat" toipilasaikanani.
        Korona näyttää taas aktivoituneen. Tytär sai eilen tietää altistuneensa ja nopeasti oli yön aikana noussut kuume.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo kolme viikottaista kokoontumista ovat tärkeä henkireikä vaimolleni.
        Kahdessa olen käynyt uteliaisuuttani kurkkaamassa. Jalanheilutus ja steputtelu olivat yllättävän vähäpuheisia. Naarasvääpeli ohjasi tapahtumaa.
        Kutomisklubin oleellinen osa oli puliseminen. Ehkä kutomista tärkeämpi osa tapahtumaa.

        Minä kuuluin nuorena ompeluseuraan, jossa juotiin kahvia ja pelattiin canastaa. Kudinta ei edes otettu mukaan.


    • Anonyymi

      Oli ne raskaat vuodet monille, ja ei kotonakaan ole vielä ohitse kokonaan , mutta niin moni ei enää sairastu.

    • Anonyymi

      Sairastin koronan jo aiemmin, vaikka olin saanut silloin kolme rokotetta. Se meni aika kevyesti. Nyt sairastin maaliskuussa taas koronan, oli viisi rokotetta takana
      Moni meidän vanhusten kerhosta sairastui. Tämä olikin vaikeampi korona oireineen. Vieläkin on väsymystä ja kunto aika huono.
      Ei ole koronasta selvitty. Taitaa aina jyllätä jossakin ja sairastuttaa väkeä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe