Vapaakuukausi

Anonyymi-ap

Olen nyt yli kaksi vuotta maksanut säännöllisesti palkasta ulosottoon. Mitään vapaakuukausia en ole ymmärtänyt anoa. Joka kuukausi tilistä siis menee se 1/3. Pitääkö minun anoa että saan vapaakuukauden vai tuleeko automaattisesti niinkuin jostain luin. Mitään kuukausia ei ole koskaan tarjottu. Kertokaas nyt joku viisaampi.

8

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nyt tulee toukokuussa laki, että myös 1/3 maksavat saavat yhden vapaakuukauden ilman anomusta. Ennen ei ole saanut kuin anottuna.
      Kannattaa varmaan ottaa silloin yhteyttä uo-henkilöån ja kysyä miten toimitaan.

• Anonyymi

Itse olen tulorajamittauksessa ja silloin saa 2 anomatta . Olen jo pitänyt nämä kaksi, eli saan nyt uuden lain myötä kolmannen.
      Kysyn toukokuussa milloin sen voin pitää.

• Anonyymi

Pitääkö nyt siis anoa vapaakuukausia jotenkin? - aloittaja

• Anonyymi

Ennen tätä uutta toukokuussa tulevaa lakia piti 1/3 perittävän henkilön se anoa. Nyt heille tulee uuden lain myötä yksi vapaakuukausi vuodessa ilman anomusta.
      Mutta kannattaa ottaa toukokuussa yhteyttä uo-virkailijaan miten tämä nyt ensimmäinen vapaakuukausi annetaan. Silloin voi myös käsittääkseni sopia missä kuussa sen haluaa pitää. Koska on uusi asia kaikille saattaa olla epäselvyyksiä myös ulosoton puolella.
      Jatkossa eli seuraavina vuosina sen pitäisi tulla ilman anomista.
      Kannatta jatkossa seurata ja ottaa yhteyttä ellei tule.

• Anonyymi

Anoa-sana viittaa nöyristelyyn. Tosin sanakirjan mukaan se voi tarkoittaa myös virallista hakemista. Yleensä lakitekstissä käytetään hakea- tai pyytää-sanaa, jotka ovat enemmän nykypäivää.

Uo-mieheltä voi kai tiedustella vapaakuukausia ihan vaan soittaa pirauttamalla, ei tarvitse "anoa" tai rukoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anoa-sana viittaa nöyristelyyn. Tosin sanakirjan mukaan se voi tarkoittaa myös virallista hakemista. Yleensä lakitekstissä käytetään hakea- tai pyytää-sanaa, jotka ovat enemmän nykypäivää.

Uo-mieheltä voi kai tiedustella vapaakuukausia ihan vaan soittaa pirauttamalla, ei tarvitse "anoa" tai rukoilla.

Sekin on nöyristelyä, kun velkoja joutuu anomaan omia saataviaan velalliselta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekin on nöyristelyä, kun velkoja joutuu anomaan omia saataviaan velalliselta.

Harvoin sen ammatin (koronkiskota) harjoittaja osaa edes lausua sanaa "anoa". Ehkä käskymuodossa: "Ano armoa, velallinen" tai piippu puhuu. Just on näistä keisseistä luettu.
        Joskus tosin asia on ollut myös käänteinen ja ahne saanut sen kuuluisa lopun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      95
      8563
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      92
      6575
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      63
      6419
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      5121
    5. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      63
      4087
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      50
      3416
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3335
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      51
      3022
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      56
      2902
    10. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2866
    Aihe