Vapaakuukausi

Anonyymi-ap

Olen nyt yli kaksi vuotta maksanut säännöllisesti palkasta ulosottoon. Mitään vapaakuukausia en ole ymmärtänyt anoa. Joka kuukausi tilistä siis menee se 1/3. Pitääkö minun anoa että saan vapaakuukauden vai tuleeko automaattisesti niinkuin jostain luin. Mitään kuukausia ei ole koskaan tarjottu. Kertokaas nyt joku viisaampi.

8

421

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nyt tulee toukokuussa laki, että myös 1/3 maksavat saavat yhden vapaakuukauden ilman anomusta. Ennen ei ole saanut kuin anottuna.
      Kannattaa varmaan ottaa silloin yhteyttä uo-henkilöån ja kysyä miten toimitaan.

• Anonyymi

Itse olen tulorajamittauksessa ja silloin saa 2 anomatta . Olen jo pitänyt nämä kaksi, eli saan nyt uuden lain myötä kolmannen.
      Kysyn toukokuussa milloin sen voin pitää.

• Anonyymi

Pitääkö nyt siis anoa vapaakuukausia jotenkin? - aloittaja

• Anonyymi

Ennen tätä uutta toukokuussa tulevaa lakia piti 1/3 perittävän henkilön se anoa. Nyt heille tulee uuden lain myötä yksi vapaakuukausi vuodessa ilman anomusta.
      Mutta kannattaa ottaa toukokuussa yhteyttä uo-virkailijaan miten tämä nyt ensimmäinen vapaakuukausi annetaan. Silloin voi myös käsittääkseni sopia missä kuussa sen haluaa pitää. Koska on uusi asia kaikille saattaa olla epäselvyyksiä myös ulosoton puolella.
      Jatkossa eli seuraavina vuosina sen pitäisi tulla ilman anomista.
      Kannatta jatkossa seurata ja ottaa yhteyttä ellei tule.

• Anonyymi

Anoa-sana viittaa nöyristelyyn. Tosin sanakirjan mukaan se voi tarkoittaa myös virallista hakemista. Yleensä lakitekstissä käytetään hakea- tai pyytää-sanaa, jotka ovat enemmän nykypäivää.

Uo-mieheltä voi kai tiedustella vapaakuukausia ihan vaan soittaa pirauttamalla, ei tarvitse "anoa" tai rukoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anoa-sana viittaa nöyristelyyn. Tosin sanakirjan mukaan se voi tarkoittaa myös virallista hakemista. Yleensä lakitekstissä käytetään hakea- tai pyytää-sanaa, jotka ovat enemmän nykypäivää.

Uo-mieheltä voi kai tiedustella vapaakuukausia ihan vaan soittaa pirauttamalla, ei tarvitse "anoa" tai rukoilla.

Sekin on nöyristelyä, kun velkoja joutuu anomaan omia saataviaan velalliselta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekin on nöyristelyä, kun velkoja joutuu anomaan omia saataviaan velalliselta.

Harvoin sen ammatin (koronkiskota) harjoittaja osaa edes lausua sanaa "anoa". Ehkä käskymuodossa: "Ano armoa, velallinen" tai piippu puhuu. Just on näistä keisseistä luettu.
        Joskus tosin asia on ollut myös käänteinen ja ahne saanut sen kuuluisa lopun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      86
      1023
    2. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      228
      830
    3. Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?

Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️
      Ikävä
      72
      806
    4. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      51
      679
    5. On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja

Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien
      Kemijärvi
      62
      627
    6. Olet mieleni päällä edelleen, J

En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞
      Ikävä
      35
      581
    7. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      538
    8. Olet aika julma minua kohtaan

Antaisit vähän armoa.
      Ikävä
      47
      529
    9. Oletko miettinyt

Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä
      Ikävä
      30
      525
    10. Olisitko valmis

Siihen?
      Ikävä
      37
      520
    Aihe