Vapaakuukausi

Anonyymi-ap

Olen nyt yli kaksi vuotta maksanut säännöllisesti palkasta ulosottoon. Mitään vapaakuukausia en ole ymmärtänyt anoa. Joka kuukausi tilistä siis menee se 1/3. Pitääkö minun anoa että saan vapaakuukauden vai tuleeko automaattisesti niinkuin jostain luin. Mitään kuukausia ei ole koskaan tarjottu. Kertokaas nyt joku viisaampi.

8

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nyt tulee toukokuussa laki, että myös 1/3 maksavat saavat yhden vapaakuukauden ilman anomusta. Ennen ei ole saanut kuin anottuna.
      Kannattaa varmaan ottaa silloin yhteyttä uo-henkilöån ja kysyä miten toimitaan.

• Anonyymi

Itse olen tulorajamittauksessa ja silloin saa 2 anomatta . Olen jo pitänyt nämä kaksi, eli saan nyt uuden lain myötä kolmannen.
      Kysyn toukokuussa milloin sen voin pitää.

• Anonyymi

Pitääkö nyt siis anoa vapaakuukausia jotenkin? - aloittaja

• Anonyymi

Ennen tätä uutta toukokuussa tulevaa lakia piti 1/3 perittävän henkilön se anoa. Nyt heille tulee uuden lain myötä yksi vapaakuukausi vuodessa ilman anomusta.
      Mutta kannattaa ottaa toukokuussa yhteyttä uo-virkailijaan miten tämä nyt ensimmäinen vapaakuukausi annetaan. Silloin voi myös käsittääkseni sopia missä kuussa sen haluaa pitää. Koska on uusi asia kaikille saattaa olla epäselvyyksiä myös ulosoton puolella.
      Jatkossa eli seuraavina vuosina sen pitäisi tulla ilman anomista.
      Kannatta jatkossa seurata ja ottaa yhteyttä ellei tule.

• Anonyymi

Anoa-sana viittaa nöyristelyyn. Tosin sanakirjan mukaan se voi tarkoittaa myös virallista hakemista. Yleensä lakitekstissä käytetään hakea- tai pyytää-sanaa, jotka ovat enemmän nykypäivää.

Uo-mieheltä voi kai tiedustella vapaakuukausia ihan vaan soittaa pirauttamalla, ei tarvitse "anoa" tai rukoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anoa-sana viittaa nöyristelyyn. Tosin sanakirjan mukaan se voi tarkoittaa myös virallista hakemista. Yleensä lakitekstissä käytetään hakea- tai pyytää-sanaa, jotka ovat enemmän nykypäivää.

Uo-mieheltä voi kai tiedustella vapaakuukausia ihan vaan soittaa pirauttamalla, ei tarvitse "anoa" tai rukoilla.

Sekin on nöyristelyä, kun velkoja joutuu anomaan omia saataviaan velalliselta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekin on nöyristelyä, kun velkoja joutuu anomaan omia saataviaan velalliselta.

Harvoin sen ammatin (koronkiskota) harjoittaja osaa edes lausua sanaa "anoa". Ehkä käskymuodossa: "Ano armoa, velallinen" tai piippu puhuu. Just on näistä keisseistä luettu.
        Joskus tosin asia on ollut myös käänteinen ja ahne saanut sen kuuluisa lopun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      139
      7648
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      423
      7091
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      69
      3623
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      138
      3256
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      109
      2784
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      44
      2318
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      1926
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1793
    9. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      26
      1566
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1457
    Aihe